Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen gratis TDC-musik på iPhone 4

Ingen gratis TDC-musik på iPhone 4

Når kunderne køber iPhone 4 hos TDC bliver det uden den populære musiktjeneste Play.

iPhone 4 spiller musik i både AAC og MP3-formaterne og selvom disse musikformater er helt almindelige, er der alligevel ikke mulighed for at benytte tjenesten TDC Play på mobilen.

Det oplyser TDC til Business.dk

TDC Play er integreret i prisen på mobilabonnementerne hos TDC, men af tekniske årsager må iPhone-køberne undvære denne mulighed.

Læs også:
 - TDC og Telmore sælger snart iPhone 4


Apple iPhone 4 - billigste pris fra 895kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

CI 16-08-2010 02:30:39

"TDC Play er integreret i prisen på mobilabonnementerne hos TDC"

Kan I præsentere dokumentation for den påstand?

0 0
Mobilsiden.dk 16-08-2010 08:52:36

Hej CI.

TDC Play følger med i abonnementerne hos TDC, derfor må den være en samlet del af kunde-kalkulationen. TDC betaler årligt et kæmpebeløb til musikindustrien for rettighederne, og da man driver en forretning vil jeg da ikke tro, man bare giver tingene væk. Som bekendt er intet her i verden gratis og hos en virksomhed, er der jo kun kunderne til at betale udgifterne.

Derfor vil det logiske ræsonnement være, at Play er en del af abonnementet...

0 0
CI 16-08-2010 11:07:27

Hej John.

Jeg kan naturligvis godt følge din tankegang, men falder dette logiske ræsonnement ikke til jorden, når det er en kendsgerning, at TDCs abonnementer ikke ændrede pris ved indførelsen af Play?

Nu er det mere end 2 år siden, Play fødtes, så selvfølgelig har priserne ændret sig på flere abonnementer sidenhen, men det sker jo hele tiden og hos alle selskaber uanset hvilke tjenester, der måtte tilbydes.

Faktum er, at mange TDC-kunder stadig betaler nøjagtig det samme som før Play blev indført, og medmindre følgeargumentet er, at TDC forskelsbehandler kunder ved at lade nogle betale for Play og andre ikke (det lyder næsten som en sag for Forbrugerombudsmanden?) klinger argumentet lidt hult.

Jeg forstår heller ikke dit udsagn med at "give tingene væk". Medmindre, selvfølgelig, det også kaldes at give tingene (dvs. pengene) væk, når man poster rigtig mange millioner i reklameføring? For det får man jo ikke penge tilbage i kassen af. Eller gør man?

Alt i en forretning gøres med et formål, men jeg mener nok, man på redelig vis bør skille æbler fra pærer.

0 0
Buster 16-08-2010 19:37:42

@ C.I. & John G: Jo altså, musikken kommer jo ikke ud af den blå luft. Og abonnementerne er heller ikke blevet dyrere pga. lanceringen af Play. Hvordan kan det så lade sig gøre? Prøv at se hvor meget TDC Play markedsføres af TDC og hvor mange kunstnere der eksponeres i den forbindelse.. you do the math..

@ Lasse: Og mht. Play på Android, så virker mobil-playdownload jo som du siger, men "sideloading" af numrene fra PC til mobil virker desværre ikke på Android. Hvorfor ved jeg dog ikke..

0 0
Mathias B 13-08-2010 20:45:19

Det var da en halvtynd artikel...

Nu arbejder jeg selv hos TDC, og har efterhånden hørt en del folk efterspørge iPhone osv...
Éen af grundene til vi ikke har den, er blandt andet TDC Play..

TDC Play kører jo som bekendt et WMA-format, for at kunne understøtte DRM licensen.. (en slags lås på sangen)

Eftersom WMA-formatet er en forkortelse af "Windows Media Audio" - hvilket gør det til et Microsoft produkt, så har Apple's iPhone nok ikke de store intentioner om at gøre det muligt at kunne afspille konkurrentens fil-format..

Det er ihvertfald éen af grundene til iPhone ikke sælges hos TDC - da vi selvfølgelig gerne vil have alle til at kunne afspille vores musiktjeneste..

Noget andet er, at jeg har hørt de har en ret ringe servicepolitik (altså noget jeg hørte før alt det her med iPhone og deres pixel-problemer på 3Gs'eren, og deres måde at håndtere reparationer på). Men det er ikke noget jeg har hørt en officiel melding på - så måske jeg har taget fejl...



Men så længe Apple's iTunes kører, så tænker jeg ikke de giver adgang til DRM-licensen i WMA filer.. Så længere er den nok ikke..... :-)


Mvh.
Mathias

0 0
L.A. 14-08-2010 13:02:16

Har du evt. et bud på, om det med tiden bliver muligt for Android telefoner at få mere glæde af TDC Play ? Jeg har selv en HTC Legend, men det er ikke muligt at overføre fra PC til mobil. Musikken skal hentes direkte fra mobilen og når man henter hele albums, så er det en noget omstændig affære.
Android mobiler eksempelvis bliver mere og mere udbredt,og så kunne det jo være rart hvis TDC Play fungerede optimalt med disse teleoner.

Beklager hvis dette spørgsmål falder uden for det oprindelige emne.
Mvh, Lasse.

0 0
Mad_Viking 16-08-2010 08:41:18

http://tinyurl.com/36x3rd6

TDC Fast track

TDC fast track - (Musikfiler fra PC til mobil) hvis du vil have hurtig og enkel opdatering af dit musikbibliotek på mobilen.

Hvis du har et mobilabonnement med adgang til TDC Playmobil, kan du hente mobile TDC Play-filer på pcen. Det samme er gældende hvis du køber musik eller videoer, så kan du hente en mobilversion ned på din pc, som du så kan overføre til din mobil via bluetooth, kabel eller kort uden yderligere omkostninger. Tidligere købte filer kan du redownloade til din mobil via "Mine downloads" under "Min konto".

Er lige ved at test om det virker på min Legend.

0 0
Lowkey 14-08-2010 05:32:22

Efter sigende skulle bibliotekernes nye musiktjeneste komme til både Android og iPhone til efteråret og det gør vel alligevel Play lidt irrelevant.

I mellemtiden gør det vel heller ikke så meget, at der er en enkelt tjeneste som iPhone-brugerne ikke har adgang til, i betragtning af at det generelt set er den eneste platform, der udvikles apps til i Danmark. Jeg nævner i flæng P3, kino.dk, Krak, CPH lufthavn, Smuk Fest, boligsiden.dk og mange flere.
Hvis man udvikler til åbne platforme som Android og Symbian, så har terroristerne vundet!

0 0