Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen kompensation til Oister-kunderne for kæmpenedbrud

Ingen kompensation til Oister-kunderne for kæmpenedbrud

Oister-kunderne kunne ikke bruge deres telefon tirsdag på grund af et stort netværksnedbrud hos 3, men der er intet plaster på såret.

Tirsdag var det mere end træls at være telekunde hos 3, der oplevede et kæmpe nedbrud, i en stor del af deres mobilnet.

3's eget lavprisselskab Oister, der benytter samme netværk som 3, blev ved samme lejlighed også lagt ned.

Men selvom kunderne i moderselskabet 3 har fået kompensation i form af én times gratis taletid til talekunderne, og 5 GB ekstra data til brugerne af mobilt bredbånd, er der ikke noget at komme efter, for dem som har et Oister SIM-kort i mobilen.

- "Kunderne hos Oister får ikke kompensation for nedbruddet. Oister er et lavprisselskab, som i forvejen har meget konkurrencedygtige priser. Det er derfor ikke muligt at yde kompensation," siger kommunikationschef Stine Green Paulsen fra 3 til Mobilsiden.dk.

3s netværk gik i sort som følge af en række uheldige omstændigheder, der startede med et strømsvigt på centralen i Sverige.

Læs også:
- Baggrund: Derfor gik 3s netværk i sort 

Kommentar

x

Opret bruger
Anders 10-10-2011 19:25:13

Et lille plaster på såret (om ikke andet for nye kunder) kan være at de nu tilbyder mobilt bredbånd til ½ pris de første 3 måneder.

0 0
Patrick W. 01-10-2011 21:17:56

Ja, det læste jeg siden. :-)

Men ja, jeg har også ofte en hastighed, som rækker noget ud over det, som egentlig skulle være muligt.

0 0
Patrick W. 01-10-2011 02:45:51

Jeg forstår slet ikke al den snak, der har været herinde omkring 3's nedbrud. Både 3 og Oister har en roaming-aftale med TDC, som ikke koster kunderne ekstra. Hvorfor så ikke bare benytte sig af det?

Selv har jeg Oister, men jeg bor i Sønderjylland, så jeg oplevede ikke nogle problemer. Jeg oplever dog meget ofte, at når 3's netværk ikke dækker tilstrækkeligt, skifter min telefon hurtigt over på TDC.

0 0
Katron 01-10-2011 06:43:11

Som nævnt i en anden artikel, var det ikke muligt at skifte til TDC under nedbruddet, da roaming aftalen administreres af 3's hovedstationer, som også gik døde, da alle 3's kunder pludseligt på en gang, skulle skifte til TDC's net.
Jeg tager det nu ikke så tungt. Jeg er kunde hos Oister, og nød faktisk lidt, at have fred fra mobilen i næsten en hel dag.

Hvis Oister begrænser datahastigheden til 4 Mbit, hvorfor har jeg så 6-7 Mbit, når jeg er online??

0 0
Hans 29-09-2011 19:04:33

Sådan er det jo når man vælger discount, man kan jo ikke forvente samme service som hvis man betalte fuld pris... Det valg har du jo selv taget.

Men helt ærligt, det er jo hverken første eller sidste gang et tele netværk, TV signal, strøm, vand, varme forsyning o.s.v. svigter.....
Så er det jo hellere ikke værre, det er jo ikke så mange år siden man klarede sig fint uden at være online 24/7.

0 0
Benjamin Jensen 29-09-2011 21:51:43

Man bestemmer da ikke selv, om et netværk går ned - gør man??

Desuden er Oister jo ikke "bare" et discount selskab. Oister ligger på samme adresse som 3, og er det samme selskab som 3. Derfor er det mærkeligt, at man ikke bliver kompenseret som Oister kunde, da man også har haft et lige så stort tab som hvis man havde 3.

Jeg forstår heller ikke argumentet med "fuld pris". Mange betaler vel den fulde pris hos Oister? Jeg har endnu ikke hørt om nedsat pris. Grunden til 3s høje pris, er jo at de sælger dyre smartphones med deres abb. Når man er ude af bindingen, får man nøjagtig samme tilbud som Oisters kunder har.

0 0
30-09-2011 07:55:25

Det er stadigt et discount selskab....Netto ejes af dansk supermarked som også ejer bilka og føtex. Men derfor forventer du vel ikke at få samme service i netto ? eller gør du ?

0 0
Benjamin Jensen 01-10-2011 23:20:29

Jeg forventer da at få ombyttet min vare, hvis den er i stykker, og den service får jeg BÅDE i Netto og Føtex og Bilka.

Varen er tydeligvis i stykker hos Oister og 3, og derfor skal man da kompenseres.

Med samme analogi, så ville 3s kunder der kører på samme abb. type som Oister - til samme pris, ikke skulle have kompensation, fordi lige de kunder ved 3 får deres abb billigere end de andre?

Sikke noget forkvaklet sludder.

Dem der siger noget andet, er kun fordi de i forvejen føler sig snydt af 3 og deres skyhøje priser. Så vil de ikke også lade Oister kunder få kompensation, for så føler de jo ikke, at de får noget ekstra for det de betaler ved 3.

Ren og skær misundelse!

0 0
03-10-2011 12:45:28

Jeg er pænt sikker på at du i dit abonnement godtager sådanne nedbrud. At 3 så vælger at give kompensation til sine kunder, det er jo så ganske fint.

Oister er et lavpris selskab, der skal du nok ikke forvente nogen særlig service, og eller kompensation. Og indtil videre så er det umiddelbart folk med abonnementer ved oister der piver og ikke omvendt...Lidt ligesom folk der piver over den lange kø i netto....

0 0
Villads 29-09-2011 15:46:17

"Et netværk til forskel" - " Vi benytter 3's net, Danmarks bedste netværk".. Mig i røven.

Man må da antage at når de benytter samme netværk, vil kvaliteten og stabiliteten være den samme. Vi betaler mindre for vores abonnement for tilgengæld ikke at kunne benytte 3's huse og kundeservice.. Men at de decideret slækker på kompensationen er dybt kritisabelt. Kom igen 3/Oister.

0 0
Svend Ole Nielsen 30-09-2011 09:18:01

Sjovt som folk er så dybt afhængige af en telefon. Er det så slemt, så har man selvfølgelig backup i form af en anden mobil og naturligvis ikke hos et discountselskab. Så kan man jo betale de ekstra 2-300 kroner om måneden for at få en sikkerhed for kompensation.

0 0
Lopdrup 29-09-2011 20:35:16

Men når de siger det er et netværk til forskel, så har de jo ret.....:D

0 0