Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen navigation til ældre iPhones

Ingen navigation til ældre iPhones

Apples turn-by-turn navigation kommer kun til nyere enheder. Har du en ældre iPhone, må du undvære den nye funktion.

Apples WWDC keynote blev for nyligt afholdt med højtlydende klapsalver fra den store sal.

Men det var inden det blev kendt, at Apples helt nye og up-to-date korttjeneste, ikke bliver fuldt tilgængelig på alle iPhone enheder.

Det er kun iPhone 4S, iPad 2 og Den nye iPad, der kommer til at nyde godt af turn-by-turn navigation og flyover-funktionen.

Dermed bliver alle trofaste 3GS, iPhone 4 og iPad ejere ladt i stikken, da en af de helt store nyheder i iOS 6 bliver utilgængelig for dem.

Det er Apple selv der på deres hjemmeside skriver, at visse features ikke vil være tilgængelig i alle lande, eller på alle enheder.

Apples nye korttjeneste byder ud over turn-by-turn navigation, også på flyover 3D-kort over udvalgte storbyer, samt integration med Siri og Facebook.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lindberg 13-06-2012 12:19:28

når de var ved at gå amok i købsanbefalinger af iPhone 3GS - som reelt intet for ud af iOS6.

Hvis I dog bare ville holde mund hvis I ikke vidste hvad I udtalte jer om.

0 0
Lindberg 13-06-2012 12:28:22

Svagt at iPhone 4 i det mindste ikke får facetime over 3G. Det har intet med at gøre at telefonen ikke kan klare det. Man kan jo fint køre Tango, Skype osv. over 3G.

Det er bare Apple der forsøger at få folk til at købe en ny iPhone ved at droppe understøttelsen af de gamle modeller. Usmageligt....

0 0
14-06-2012 08:38:58

Svaret er endnu engang jailbreaking - og installation af App'en 3G Unrestrictor. Så har du Facetime over 3G :)

0 0
13-06-2012 11:47:05

Jailbreaking.

0 0
hellas7 13-06-2012 10:38:14

I forhold til fx Samsung Galaxy S der ikke bliver opdateret til Android 4.0. Apple har sandsynligvis stadig 1 års support for iPhone 3GS der er en tre år gammel telefon. 4 års support, den er svær at slå...

0 0
Søren D 13-06-2012 11:37:12

Hvad er lige forskellen på et u-opdateret OS med funktioner der virker, kontra et opdateret OS med nye funktioner der ikke virker?

0 0
hellas7 13-06-2012 12:07:15

altså hvad er det for noget vrøvl fra Jesper, N, CHN og SD. Nu har jeg selv en 3GS og ja den kører ikke iOS 5 som en 4S, men hvad havde i dog forventet? Når det er sagt kører den absolut udmærket på trods af 3 år gammel hardware.

- Og hvis i er så bange for at opdatere, så vent med det og hør, hvad andre 3GS-ejere siger om iOS 5. Jeg er i hvert fald positiv, da det er en stor opgradering - i det mindste har man selv valget i stedet for at køre på tvungen forældet software.

Endelig får i (CasperHN) det til at lyde som om den årlige opdatering af iOS tilføjer en fejlrettelse eller 2 og nye ikoner, hvilket bestemt er en stor underdrivelse. Nu vil jeg ikke snakke om iOS 6, da jeg ikke har prøvet det, men opdateringen af 3GS giver alle de samme features som en 4S med undtagelse af Siri.
For mere info om opdateringen: http://www.apple.com/ios/features.html

0 0
Søren D 13-06-2012 12:29:03

Hvad jeg havde forventet når man smider et nyt OS på outdatet hardware?? jeg havde lige netop forventet at den kombi. ikke kunne levere en uptodate oplevelse, Så der er vi tilsyneladende helt på omgangshøjde...

0 0
hellas7 13-06-2012 17:18:28

... men stadig er det jo fantastisk at nogle af de nye features faktisk kan køre på en 3 år gammel hardware. Det betyder jo, at hvis man ikke har den største pengepung, kan man stadig få hardware og vide at der er support i 4 år, hvilket må være det maksimale, man kan presse ud af en moderne smartphone.

N: Jeg tror skam sagtens, du kan forvente en flydende oplevelse hvis du køber en iphone. Det eneste jeg oplever på min 3gs er at den tager længere tid om at åbne, loade og skifte mellem apps. Men det er ikke sådan (som jeg fx oplever på min MediaPad) at den hakker i menuerne, fryser eller på andre måder får behov for en genstart.

Mht. fragmentering kan jeg kun sige, at 3GS kører alle apps i AppStore med undtagelse af de få apps, der skal bruge et frontvendt kamera eller en blitz. Det er jo ikke det der er tilfældet på min MediaPad...

0 0
13-06-2012 20:25:48

Jeg skal ikke kunne sige hvad du oplever på din 3gs, jeg kan kun udtale mig ud fra hvad jeg læser på nettet. Og der får en 3gs med iOS 5 ikke altid lige fine ord med på vejen....

Og har ingen anelse om hvad en mediapad er, så det undlader jeg at kommenterer på.

Og hvis din definition på fragmentering er sådan, så er det jo udviklernes skyld og ikke android, at alle apps ikke kan køre på alle enheder. Da androids framework jo netop tager højde for alt...

Og hvordan kører infinity blade II på din 3gs forresten ? :D

0 0
Benjamin Jensen 16-06-2012 00:37:49

Du er i gang med at trolle igen kan jeg høre N.

Hvis du og andre Androider ikke kan finde ud af, hvad fragmentering er, så er i fandme dummere end jeg troede!!

At den ikke får navigation har da ikke noget med fragmentering at gøre. Fragmentering er, når enhederne kommer i forskellige skærmstørrelser eller med inferiør hardware der ikke kan køre alle apps.

Jeg har lige fået mig en Samsung Galaxy II som firmatelefon, og nu forstår jeg fuldstændig hvad fragmentering er. Hold da op mange apps er dårlige - enten kører de ikke i fuld skærm eller også hakker de helt vildt. Ja, for slet ikke at tale om browsing, men det er jo en anden sag. Du vil vel ikke lige frem påstå, at en SGS 2 er en dårlig telefon allerede, selvom der er kommet en 3'er vel?

Selv en gammel 3GS kører browsing og apps mere flydende. I øvrigt kan jeg da fortælle, at Infinity Blade II kører udmærket på en alm 4'er. Den kører i hvert fald bedre end på nogen Android, og det kan selv du vel godt regne ud hvorfor? :P

0 0
Runigj 16-06-2012 10:02:10

Benjamin Jensen
Det er lidt modsigende det du skriver der Nu skal jeg komme med et eksempel IPhone 3gs opløsning 320 x 480 pixels
Iphone 4 opløsning 640 x 960 pixels
ipad 1 opløsning 768 x 1024 pixels
ny ipad opløsning 1536 x 2048 pixels
og så slet ikke for at snakke om alle de forskellige visioner af ios, jeg tror faktisk der omkring 14 forskellige. Men det er aldrig sjovt at smage sin egen medicin:-) Vil du ikke være sød og linket til de applikationer som du siger ikke køre fuld skærm fordi det vil jeg meget gerne se på!

0 0
Benjamin Jensen 16-06-2012 13:56:07

Runigj>> Det er såmænd ikke opløsningen jeg hentyder til. Det er som jeg skriver - skærmstørrelser der laver problemerne. At opløsningen er forskellige giver ikke problemer med at den ikke fylder skærmen helt ud. Alle iPhones er jo lige store, så der er ingen problemer.

Men et godt eksempel er da, at hvis jeg kører iPhone apps på min iPad, så bliver det også i et lille vindue på min iPad, som jeg så kan opskalere.

Når der så slet ingen sammenhæng er mellem de forskellige skærmstørrelser på Android devices, så skal det gå galt. Nogle opskaleres måske automatisk, men det er ikke pænt, og det er måske også derfor at visse apps ser gnidrede ud, selvom de fylder hele skærmen. Det ligner i hvert fald det samme, som når jeg opskalere på min Ipad.

Det er måske også grunden til at Apple laver deres iPhone 5 højere og ikke bredere, netop fordi man vil rende ind i samme problemer.

Nu er det sådan, at Ios versioner som regel altid er opdateret på telefonerne. Det siger alle statistikker i hvert fald. Jeg er næsten 100 % sikker på, at alle apps kan køre på iOS 4.0. Når vi snakker om Android, så er langt de fleste telefoner ikke engang opgraderet til ICS. Det er trods alt ved at være 1 år siden det så dagens lys.

0 0
hellas7 13-06-2012 12:08:20

skulle stå iOS 5 opdateringen i sidste afsnit

0 0
13-06-2012 12:33:53

Hellas7, jeg er klar over at ældre hw selvfølgeligt ikke vil spille ligeså godt som ny. MEN, det er jo bare ikke altid det man hører fra apple folket. Og det er da komisk at man evig og altid skal hører om fragmentation på android, og hvor godt opdateret iOS devices er. Og så pludseligt begynder apple også frasortere ældre HW :D

Det er jo fint nok, intet dårligt herfra :D

0 0
13-06-2012 11:27:09

Hvad hjælper det at versions tallet på OS'et er opdateret, når alle de lækre features ikke er implementeret ?

0 0
13-06-2012 11:34:14

3GS'eren får nye ikoner og en fejlrettelse eller 2 i Safari. Stor opdatering.

0 0
Jesper 13-06-2012 10:57:56

Nu er alt relativt! Da jeg "opgraderede" min 3gs til iOS5, blev den, om ikke ubrugelig, så i hvertfald sløv og langsom, samtidig med at den begyndte at lagge helt vildt.
Fint nok, at den er "supporteret", men hvad nytter det, når telefonen ligger i skuffen, fordi den er stort set ubrugelig!?!? Og ja, den blev både formateret, og opgraderet til nyeste version, efterhånden som de kom.

0 0
Runigj 13-06-2012 10:21:31

Host host var der nogen som sagde fragmentering? Det må i undskylde den lå lige til højre benet;-) Ellers så synes jeg det er smadder ærgeligt.

0 0
Henrikmand 13-06-2012 11:42:49

+1
Det var lige nøjagtig derfor, jeg loggede mig ind her ;)

Et af de mest tåbelige iArgumenter er netop faldet til jorden...

0 0
Jesper 13-06-2012 10:35:30

:o)))

0 0
DX 13-06-2012 10:13:30

en sammenlignende test med Google Maps incl street view.

0 0