Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen nye Android-updates til Xperia-familien

Ingen nye Android-updates til Xperia-familien

Sony Ericsson kommer ikke med flere opdateringer af Android-systemet på Xperia X10, X10 Mini, X10 Mini Pro og X8.

Sony Ericsson Xperia X10 får ikke flere opdateringer af Android-systemet, oplyser Sony Ericsson. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Ericsson Xperia X10 får ikke flere opdateringer af Android-systemet, oplyser Sony Ericsson. (Foto: Mobilsiden.dk).

Hvis du har en af de aktuelle Xperia-mobiler fra Sony Ericsson, skal du ikke forvente opdateringer af Android-systemet i fremtiden. Det bekræfter Sony Ericsson i en officiel udtalelse.

Det vil sige, at Android 2.1 opdateringen til Xperia X10, X10 Mini, X10 Mini Pro og X8, er den sidste Android-update, Sony Ericsson vil tilbyde brugerne.

- "Vi har ikke planer om at opdatere den underliggende Android-version på de aktuelle Xperia-modelller, der er i markedet. Vi mener ikke, at sådanne opdateringer vil forbedre brugernes oplevelse markant," lyder det fra Sony Ericsson.

Sony Ericsson mener, at Xperia-mobilerne baseret på grundsystemet Android 2.1 med deres software-optimeringer ovenpå, som f.eks. Timescape og Mediascape, i mange tilfælde, giver en bedre oplevelse for brugerne, end en standard-version af Android 2.2 vil gøre.

Sony Ericsson kommer i løbet af 2011 med deres næste topmodel Xperia Arc, der kører med systemet Google Android version 2.3.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

12-01-2011 11:26:42

om ikke der kommer lidt mere når de har fået solgt en masse Arc's :D SE har det med først at sige et for så senere noget andet :D bare se med MT support på X10...

0 0
martin 11-01-2011 18:35:24

det her er sku sidste gang jeg køber en sony ericsson

0 0
Bepper 11-01-2011 01:46:12

Dvs. der kommer ingen løsning til at få sine apps installeret på SD-kortet som 2.2 (eller er det 2.3) kan, og desværre ikke på 2.1 Android?
Dette synes jeg er et irriterende problem

0 0
11-01-2011 12:59:49

Nej, det gør der ikke. Desværre:-/

Jeg venter bare på de kommende LG og Samsung mobiler, så min kan blive skiftet ud.

0 0
Andreas 10-01-2011 13:14:02

...fordi den gamle Nexus One stadig for de nyeste opdateringer, og man derfor kan regne med en lignende support af Nexus S fra Google.

Sony Ericsson gør jo bare lige som alle de andre producenter. Når nye Android topmodeller er ligge på trapperne, så stopper de med at opdatere og supportere der gamle Android mobiler.

Det er uanset om det er SE, HTC, Samsung eller LG, så kører de alle efter denne strategi.
Det er jo logisk og legitimt nok, for de ønsker jo bare at forbrugerne køber deres nyeste produkter. Men om det på sigt er en klog strategi, det ved jeg ikke? For på et tidspunkt kan forbrugerne også få nok, når der er alternativer på markedet som gør det på en anden måde.

Nexus S er ikke videre imponerende når man ser på dets indmad og features. Det er på mange måder bare en lidt dårligere Galaxy S. Og selvom der er lovende modeller på vej som Xperia Arc og LG's Optimus 2X, som teknisk set sparker røv til Nexus S, så bliver Nexus S min næste mobil.

LG's Optimus 2X imponere mig især, og jeg ville da også helt klart være interesseret i den, hvis Nexus S ikke kom til Danmark. Men man kan på ingen måde forvente at LG gør det anderledes end de andre producenter, og holder liv i Android opdateringerne længere end 1-1½ år. Her får jeg bare tilbudt meget længere levetid af min mobil ved at købe en Nexus S. Så må jeg bare leve med at den teknisk set er dårligere. Selv en iPhone 4 har lidt bedre features end den kommende Nexus S, hvilket er ret skuffende.

0 0
10-01-2011 13:56:12

Nu må vi lige se med HTC, de er jo trods alt flinke til at opdatere deres telefoner, senest med Legend og Wildfire.

Personligt tror jeg løbende opdateringer til de ældre mobiler er en god ide, fordi god service kan være med til at skabe loyale kunder. Det er desværre noget stort set hele telebranchen har svært ved at forstå.

0 0
Hotpop 10-01-2011 14:49:38

Der er ingen marked i at opdatere ældre modeller, så længe folk skifter telefon hvert halve år.

0 0
Madsvegas 10-01-2011 11:48:27

Selvfølgelig vil en updatering gøre mobilen bedre. Det udelukkende for at spare penge. Jeg skal aldrig have en Sony Ericsson igen det helt sikkert!!!

0 0