Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen nye priser til gamle Telia-kunder

Ingen nye priser til gamle Telia-kunder

Kunder med de gamle Telia-abonnementer, der netop nu udgår, får ikke umiddelbart glæde af de nye priser og vilkår.

Telia har netop præsenteret en ny abonnements-struktur med mere fleksible priser, samt fjernet nogle upopulære gebyrer. Og de gamle abonnementer som Basic, On, iOn og Xpress sælges fra i dag ikke længere.

Men ikke alle kunder, har lige adgang til nye vilkår. Telias godt 1,1 million kunder, skal derfor selv være opmærksomme på, hvilket abonnement de har netop nu - og om det kan svare sig at skifte.

- “Vi flytter ikke bare alle vores kunder over på Flex-abonnementerne og vi gør ikke noget aktivt overfor f.eks. kunder med Xpress eller On-abonnementer,” fortæller Telias pressechef Mette Honoré til Mobilsiden.dk

Kunder, som er omfattet af en bindingsperiode, kan først skifte til de nye priser, når deres binding udløber.

- “Man modtager ikke et brev fra os når abonnementet udløber, men vi holder ikke priserne hemmelige. Så man kan bare komme forbi vores butikker, eller ringe til vores kundeservice,” lyder opfordringen fra Telia.

Hun gør opmærksom på, at det ville være en ret stor udgift, hvis man på én gang skulle sende brev ud til samtlige kunder.

Læs også:
 - Dårligt omdømme tvinger Telia til relancering
 - Tre forhadte gebyrer forsvinder fra Telia 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hejhest 02-08-2011 10:38:27

Det er også forståeligt, men jeg har været ude for at prisen på Telia Xpress 1.0 abonnementet steg markant. På den måde sad jeg fast med det, nu, dyre Telia Xpress 1.0 abonnement UDEN at have været tilbudt noget andet.

Min regning lå mellem 150 og 175, men nu ligger den på 215 og 250.

Hvor jeg jeg, da prisen først steg i 2011, betalte 79 for Telia Xpress 1.0, har de nu rykket mig op og betale 129 kr.

For at skifte til de nye abonnementer skal jeg ligeledes betale et gebyr på 100 kr.

Det giver ingen mening når man har "indgået" en købsaftale med faste rammer.

0 0
Erik jensen 12-05-2011 16:18:27

Den dårlige undskyldning, om at det er dyrt at sende breve ud til sine "trofaste" kunder er da helt i tråd med den dårlige kundepleje /omdømme som de nu påstår at de vil skille sig af med.

"Vi holder ikke priserne hemmelige. Man kan bare komme ind i vores butikker, eller ringe til vores kundeservice"

Ja-tak for den oplysning! Hvor ofte gør man lige det uopfordret og hvor megen tid skal man ikke bruge på det?

Man kunne blot sende sine eksisterende kunder en (gratis) SMS om de nye priser, hvis de virkelig mente det alvorligt med ordentlig og troværdig kundepleje ...

Telia er og forbliver færdige i det danske telemarked og heldigvis er kunderne klogere end det Telias arrogante ledelse tro.

0 0
Pedro 13-05-2011 18:09:56

He he, ja den fangede jeg også lige!

Telia ønsker bedre ry MEN:

“Man modtager ikke et brev fra os når abonnementet udløber, men vi holder ikke priserne hemmelige"

= still the same shit!

0 0
Hotpop 14-05-2011 17:45:23

Tag jer nu lige sammen.

Der er ingen og jeg gentager for i fatter det ikke, INGEN teleselskaber der minder kunder om at deres abonnement er udløbet.

Det er jo praksis i andre ting man har, f.eks. forsikring, så hvorfor skulle de dog det?

0 0
Danni Hansen 12-05-2011 12:52:58

Nej lige præcis, man kan sagtens skifte. Mon ikke den gode jounalist der har taget en sætning og bare tastet det ind, istedet for at fortælle hele sandheden?

0 0
Mobilsiden.dk 12-05-2011 13:47:10

Hej Danni!

Det er ikke noget vi har fundet på. Vi har spurgt Telia om, hvordan de nye abonnementer håndteres i forhold til gamle kunder. Og vi har fået det svar, som vi skriver i artiklen.

0 0
Kim 12-05-2011 17:18:23

Jeg syntes nu din personlige holdning er slet skjult. Du skriver i din "hovedartikel" at Telia er nødt til at relancere sig selv, pga. et dårligt omdømme.
Du nævner at det "bla" er i Danmark - det er jo hele koncernen! Måske er det bare manglende journalistiske evner og ikke direkte løgn, men ensidigt er vist det mest dækkende ord for din reportage...

0 0
Hotpop 12-05-2011 12:51:44

Der er vist ingen selskaber der tvangskonverterer kunder...

0 0
Nicolaj Nielsen 12-05-2011 12:32:07

Kunder der er i binding som ønsker, at få fingrene i det nye Flex abb. Disse kunder kan ændres til en af de attraktive FlexMobil pakker - Telia flytter den eksisterende binding over på den nye FlexMobil. Men der skal opgraderes eller minimum køres ligeud på abonnementspris for kunder der er i binding.

0 0

Om brug af cookies