Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen opsigelse i Telenors butikker

Ingen opsigelse i Telenors butikker

Telenors kunder får svære ved at opsige deres abonnement.

Kunderne hos Danmarks andet største teleselskab, Telenor, kan fremover ikke længere opsige deres abonnement i teleselskabets butikker. Kunderne skal fremover ringe til teleselskabet, hvor en medarbejder vil forsøge at få dem til at ændre beslutningen. Det skriver DR.dk, som citeret 24 timer.

I 2008 var Telenors holdning ellers en helt anden, og dengang brystede Telenor sig af, at deres mobilkunder kunne gå ind i en vilkårlig Telenor forretning og opsige deres abonnement.

Forbrugerrådet kritiserede på daværende tidspunkt alle andre teleselskaber, fordi de tvang kunderne igennem telefon-sluser, hvor særligt trænede kundeservicemedarbejdere forsøgte at overbevise dem om at blive.

Med Telenors kovending har samtlige store teleselskaber afskaffet skriftlige opsigelser i teleselskabernes egne butikker. Kunderne er tvunget til at sende en skriftlige opsigelse til deres teleselskab, eller ringe til teleselskabernes kundeservice.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JSK 28-11-2011 17:58:52

Dette har måske ikke helt noget at gøre med, at man ikke kan opsige sit abb. i Telenor butikken, men det smager lidt af det. Så i for den alligevel :-)

Har opsagt et hav af abonnementer. Køber tit nye mobiler, og gerne med et såkaldt "skuffe" abb. De skal jo somreel opsiges efter 6 måneder, også skal man igennem det igen. Jeg har dog fundet på noget smart. Har lagt mærke til, at HVIS man vælger f.eks "Ringer du fordi du vil opsige dit abb." i telefon slusen, så er det tit man for afvide, at der er "MEGET travlt", eller "mere travlt end normalt".

"Tricket" går ganske simpelt ud på, at vælge den der hedder "Ønsker at blive kunde" - så kommer man igennem med det samme, undskylder man har trykket forkert, og beder så den søde supporter om at opsige sit abb. Ganske nemt. Den har virket hver gang. I starten troede jeg bare de stilte mig videre, men nej, supporteren trykker på 2 knapper, og siger "så er det opsagt". Jeg spares for en ivrig sælger, 1000 spørgsmål, og vigtigst af alt ventetiden.

0 0
hotpop 26-10-2011 13:24:41

Hvis du vil beholde dit nummer :)

0 0
Jimmy 26-10-2011 13:03:44

Det kan stadig lade sig gøre at opsige ens abonnement i butikken, men det er klart blevet gjort sværere. Man kan i Telenors butikker låne deres telefon og ringe og opsige det.

0 0
Naggie21 26-10-2011 12:44:43

Hvis man nu skifter teleselskab, så får man jo bare det nye selskab til at opsige det gamle i forbindelse med nummerflyningen. Så kommer man slet ikke i kontakt med sit gamle selskab.

0 0
Martin Jensen 26-10-2011 11:50:04

Man skal huske at ringe og afmelde sit abonnement jævnligt, så får man et bedre tilbud...

0 0
Martin Jensen 26-10-2011 11:49:08

Jeg synes at have læst at man altid har ret til at opsige sådanne aftale, ved at kontakte modparten på samme måde som man indgik i aftalen ?
Er der nogen, der ved noget specifikt om dette ?

0 0
hotpop 26-10-2011 13:23:22

Man har 14 dages ret til at fortryde ved telefonsalg.

0 0
Thomas Kristensen 26-10-2011 10:47:33

Det er langt fra iorden
Der er mange mennesker der ikke kan sige nej til den telefon sælger, som forsøger at tvinge dem til noget de egentlig ikke har lyst til :)

0 0
Rasmus 26-10-2011 11:59:43

Jeg kan godt se det uetiske i at man ikke kan opsige igennem salgsleddet, især hvis processen er besværgelig og/eller langvarig.

At man ikke kan sige nej til en telefonsælger, mener jeg dog er kundens eget ansvar. Hvis man ikke kan sige nej, må man jo føle at man får et bedre tilbud, og det må antages at man er tilfreds. De tvinges ikke til noget som helst.

0 0

Om brug af cookies