Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen SD-kort i Windows Phone 7-mobiler

Ingen SD-kort i Windows Phone 7-mobiler

Hvis du vil have en Windows Phone 7-mobil kan du glemme alt om at udvide hukommelsen med et SD-kort.

Microsoft præsenterede for nyligt deres nye styresystem til mobiltelefoner, Windows Phone 7.

I samme ombæring lancerede mobilproducenterne en række telefoner med det nye system.

Udover, at WP7-brugerne i Danmark får en meget begrænset oplevelse, er der endnu et men.

WP7-mobilerne har ikke mulighed for at udvide hukommelsen med et SD-kort. Altså er man som mobil-bruger nødt til at nøjes med den interne hukommelse, som i de danske Windows Phone 7-mobiler er på 8 GB eller 16 GB.

Eneste undtagelse er Samsung Focus, som dog desværre ikke kommer til Danmark.

Læs også:
Web-tv: Første kig på LG Optimus 7 
LG lancerede Optimus for tidligt 
Samsung Omnia 7 lanceret
HTC lancerer to nye WP7-mobiler

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 17-10-2010 16:23:19

Den er jo ment (mest som i USA) at trække meget på cloudservices, som Zune Marketplace osv. Så hvis eller når disse services kommer til DK, så piller det ingen rolle.

Folk skal desuden lade være med at overvurdere hvad de skal bruge. Det største problem med begrænsningerne ved alt teknologi ligger ikke hos producenterne, men staten og lovgivningen i fht. ophavsrettigheder osv. som set med Xbox, der i USA er en dræber mediemaskine men i DK blot en god spillekonsol.

0 0
14-10-2010 22:09:34

WP7 bliver mindre og mindre attraktiv for hver dag der går og ja hvad bliver det næste? Måske at de alle kommer tigerstribet i selvlysende grønt og pink? Eller at telefonen siger hey dude hver gang man låser den op?

Med andre ord så kan m$ stadigt nå at gøre WP7 endnu mindre attraktiv.

0 0
Jesper 14-10-2010 14:20:53

So, to put it accurately, Windows Phone does support expandable storage. But it does not support removable storage.

http://windowsphonesecrets.com/2010/10/12/windows-phone-7-and-removable-storage/

Så man kan godt udvide hukommelsen på telefonen, men man kan ikke pille det ekstra kort ud og f.eks. tilslutte en computer og på den måde kopiere filer.

0 0
Tejs 15-10-2010 19:49:02

Godt linket. Håber mobilsiden får rettet artiklen her hurtigst muligt. Jeg bruger aldrig mine hukommelseskort til at flytte filer med. Jeg ville bare være meget skuffet over ikke at kunne udvide når telefonens interne lager var fyldt op. Godt at se det ikke bliver et problem med windows phone 7 - hvis man altså køber en model med card-slot :)

0 0
May Frederiksen 19-10-2010 16:04:32

@Tejs: Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår, hvordan jeg skal rette artiklen. Jeg forstår godt pointen i artiklen, der er linket til, men jeg må også forholde mig til MS' udmelding, og at der ikke er noget sted at indsætte et SD-kort på den WP7-mobil jeg har.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Tejs 19-10-2010 18:16:00

Det er hovedsageligt overskriften, der sender et forkert signal. Faktum er, at det vil væremuligt at bruge hukommelseskort i telefoner med windows phone 7. Det vil dog ikke være muligt, at udskifte et kort, når det er indsat, uden tab af data. Desværre er der ikke plads til hukommelseskort i de første windows phone 7 telefoner vi får i Danmark.
Overskriften kunne måske være mere i retningen af: Begrænsninger for brug af hukommelseskort på Windows Phone 7.

Jeg ved ikke om du kan følge mig? Nuværende overskrift giver det indtryk, at selve styresystemet udelukker brug af hukommelseskort.

0 0
Jesper 19-10-2010 19:05:52

Helt enig - overskriften er meget vildledende.

Samsung Focus har mulighed for SD-kort. Dette er, så vidt jeg ved, den amerikanske udgave af Samsung Omnia 7 - så denne har "sikkert" også, og den kommer til DK

0 0
Jesper 14-10-2010 15:00:47

Tak for info! Det kommer nok til at gi' "lidt" forvirring, idet man jo på f.eks. Desire har microSD kortet siddende ved siden af batteriet, således at batteriet skal tages ud, for at kunne få microSD kortet ud.
Hvis man laver den samme øvelse på en WP7 enhed, vil det jo betyde, at du foretager en hard reset, idet systemfilerne deles ud på hhv. den interne og den "eksterne" hukommelse (microSD kortet)!
Spændende! :o/

0 0
Daniel Jørgensen 14-10-2010 16:25:09

Hvorfor tror du man laver en hard reset ved at tage batteriet ud ? Det tvivler jeg rigtig RIGTIG meget på er tilfældet!

0 0
Lars Andersen 14-10-2010 12:54:53

Er skam også lige meget 16Gb er nok for de fleste

0 0
Villiam 14-10-2010 12:04:05

hvor er det bare apple agtigt. ms, skam jer! det næste bliver vel at alle ms mobiler skal være svejset sammen ligesom iphone ?

0 0