Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Instagram til Android er nu klar til download - gratis!

Instagram til Android er nu klar til download - gratis!

Instagram er nu blevet frigivet til Android platformen, læs her hvad du kan og hvordan du får den.

Instagram har længe været undervejs til Android, allerede inden i dag havde mere end 430.000 brugere tilmeldt sig ventelisten fra Instagram.

Instagram har mere end 30 millioner brugere på verdensplan, der tilsammen har uploaded mere end én milliard billeder. Et mål der er blevet opnået på kun en enkelt platform, nemlig iOS.

Men nu er ventetiden forbi for Android brugerne, der nu kan downloade applikationen til deres enheder, men hvad er det for et program?

Instagram er en foto-applikation med et socialt aspekt. Du opretter dig som bruger, hvorefter du har en Instagram profil, med den kan du følge andre profiler, venner, bekendte, kendte eller hvem du synes tager interessante billeder.

Når du har oprettet dig og logget ind, er du klar til at skyde billeder med Instagram. Efter hvert billede er taget bringes du til en menu hvor du kan tilføje en god række foto-effekter til dit billede, der kan få det til at fremstå specielt og anderledes.

Billedet bliver automatisk lagt op på din Instagram-profil, men du kan også vælge at dele det på Facebook, Twitter, Foursquare og Tumblr.

Det er også muligt at hente et tidligere taget billede fra dit album, og tilføje effekter på.

Instagram til Android kan downloades her via Google Play, og er ganske gratis.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hotpop 08-04-2012 16:56:12

Iphone ejerne har brokket sig helt vildt over at det nu er kommet til Android.

I får ret, jeg får fred - for magen til lort skal man lede længe efter.

0 0
Footiefan 08-04-2012 18:04:29

Jeg har ikke brokket mig, så forstår ikke helt?! Men ja nogle har, men det er vel ikke lig med alle......eller bare den sædvanlige overdrivelse!

Kører ellers fint på både min Android og iPhone - så tak fordi du holder dig væk ;-)

0 0
hotpop 08-04-2012 19:02:13

Hvad snakker du om?

Jeg henviser til twitter sagen...

0 0
Footiefan 08-04-2012 22:50:21

Du skrev bare "iphone ejerne", så det kunne lyde som om det var generelt. Bare fordi der er lidt snak/pip fra nogle brugere, så er det jo ikke lig med at alle de flere mill brugere har den mening, just that :-)

Og "magen til lort", så så rolig nu, det er bare en app ;-)

0 0
09-04-2012 14:03:13

Dette er hvad han snakker om.

https://twitter.com/#!/AndroidAGram

0 0
Footiefan 09-04-2012 17:04:15

Ja, det er da lidt humor - og der kommer nok ik ligefrem mill. af følgere ;-)

0 0
09-04-2012 18:38:14

Jamen det er det da :-)

0 0
Footiefan 09-04-2012 20:42:12

Og nu blev instagram så købt af FB for et lille bitte beløb.

0 0
10-04-2012 08:05:49

Ja var nok blevet for stor en konkurrent :-)

0 0
Villiam 04-04-2012 21:41:33

aaaaaaaaaaaaa

0 0
Cebastian 04-04-2012 11:26:05

Jeg synes Instagram er noget pjat. Og applikationen giver knap nok mening på Android. Du har altid kunne dele med nærmest hvilket som helst socialt medie, og der skulle gerne være bedre alternativer som laver et lag på et billede. Det eneste den tilbyder er platformen hvorpå du kan sende dem til Instagrams eget sociale-netværk.

Jeg fejler i hvert fald meningen med Instagram og henter den nok aldrig. :)
Men indtil videre er den downloadet mellem 1-5 millioner gange på android indtil nu ;)

0 0
peter 04-04-2012 12:31:55

Nej jeg er heller ikke helt sikker på jeg kan se det specielle i Instagram. Jeg har downloadet det og lige umiddelbart synes jeg apps som Retro Cam og Paper Cam er bedre, de har nogle federe filtre synes jeg.

Hvad er det der gør det så godt til iOS?

0 0
Cebastian 04-04-2012 13:25:36

iOS har altid haft besvær med at dele billeder (og så meget andet) let og elegant. Den udfyldte et stort hul i iPhone markedet. At kunne tage et billede og direkte sende det videre til facebook. Det problem har aldrig eksisteret hos Android. Så for Android brugere er det jo næsten ubrugeligt. Det eneste som trækker det, er det der sociale-aspekt med Instagram som platform, hvor du kan følge folk. Ligesom Twitter. Det har den vundet popularitet for. men igen, jeg fejler at se pointen. :)

0 0
Footiefan 06-04-2012 21:46:55

Ja så fik vi din mening om det - men ret tydeligt, at du ikke helt har styr på hvad Instagram faktisk tilbyder. Men hvorfor sætte sig ind i noget før man brokker sig... Lidt typisk ;-)

0 0
Cebastian 07-04-2012 13:47:04

Kom det ikke først til iOS 5, også md Twitter..? Jeg er ikke helt sikker nej, men på android, skal du faktisk bare trykke share og vælge hvilken destination. Og her tilbydes alle apps du har på telefonen. Mig bekendt er det slet ikke sådan det fungerer på iOS. instagram tilbyder tage et billede, putte filter på, del med netværk. No?

0 0
Footiefan 08-04-2012 18:07:23

Nej den tilbyder sikkert ikke noget mere, rent teknisk. Men det er nu en gang den app som folk bruger mest til det her, også mht det sociale aspekt med at følge hinanden. Det er mest det punkt den vinder på, efter min mening.

0 0
Benjamin Jensen 08-04-2012 03:20:40

Har du hørt om iPhoto Cebastian? Nå, ikke....

Dumpap!

0 0
08-04-2012 15:55:06

Som også kom med iOS 5, læs dog hvad manden skriver. Men nej nej, som sædvanligt skal du kun lige ind og svine folk til.

On to topic, jeg kan nu hellere ikke se det store i den app. Den tilbyder intet jeg ikke allerede har/har haft i meget lang tid.

0 0
Benjamin Jensen 08-04-2012 18:29:32

Nej, du skal læse hvad manden skriver N. Som sædvanlig kæfter du op om en masse ting du har den ringeste forstand på.

Cebastian snakker om instagram. Jeg snakker om iPhoto, hvor du kan dele til stort set alle.

Der kom Twitter deling med iOS 5 native, men iPhoto er en app udviklet af Apple, og her kan du dele til alt du har lyst til - stort set. Facebook integrationen er der i hvert fald som noget af det vigtigste.

Når du ikke ved hvad andre har (Apple), skulle du måske lade være med at udtale dig så skråsikkert hele tiden, og komme med dine sædvanlige konspirationsteorier.

0 0
09-04-2012 07:48:08

Det var fandme utroligt.

http://www.theverge.com/2012/3/7/2851820/apple-iphoto-ios

0 0
Benjamin Jensen 09-04-2012 14:00:48

Det har stadig ikke noget med iOS 5 at gøre, som du påstår!

http://www.iphone5jailbreakx.com/iphone-5-announce-september/

iOS kom i sepåtember sidste år, og som du selv linker til, så kom iPhote i marts i år.

Twitter integrationen kom i iOS 5. Men det har stadig ikke noget med iPhoto app'en at gøre!

0 0
09-04-2012 18:43:11

Okay, men du får det jo til at lyde som om at iphoto har været med i meget lang tid. Og hvis det kun er Twitter der kom med iOS 5, så har han jo på sin vis ret. Om man syntes det ene eller andet er godt eller dårligt, må selvfølgeligt være op til den enkelte.

0 0
Benjamin Jensen 09-04-2012 14:03:23

Og når det er sagt, så synes jeg selv det dumt, at Apple ikke har integreret det i iOS, i stedet for at man skal bruge en app til det, selvom det sådan set fungere lige så godt, for man åbner bare iPhoto, i stedet for sit fotoalbum.

0 0
ulrik 04-04-2012 12:47:03

sikkert at det har været eksklusivt for den platform - bare se krigen på twitter efter lanceringen til android...

0 0
Søren D 04-04-2012 13:36:28

Mange af disse ports skuffer fordi forventningerne er for høje. De er blevet hypet, hvor de kom fra og brugerne er ikke klar over alternativerne på de øvrige platforme. Instagram har ikke engang gidet at følge den nye designstandard + den er ikke kompatibel med tablets med ICS - skuffende. Tror jeg holder mig til FX, den giver mig det jeg har brug for = deling til picasa, dropbox, tweetdeck, facebook, Google+, Gmail osv. Den er ikke så kræsen.

0 0