Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Investorerne tvivler på HTC

Investorerne tvivler på HTC

HTC taber terræn til Apple og Samsung. På trods af tiltag fra HTCs side, mener investorerne ikke, at HTC kan genfinde den innovation, der gjorde dem til verdens fjerde største smartphone-mærke.

Investorerne er angiveligt ved at miste tilliden til HTC. De mener, at HTC har mistet evnen til at være innovative. Og det var netop den innovation, der gjorde HTC til verdens fjerdestørste smartphone-producent.

-”Designet har ikke ændret sig i næsten to år. Med mindre de (HTC red.) lancerer en meget anderledes telefon, bliver det svært at sælge produktet til en premium pris,” kommenterer Roxy Wong, analytiker hos Mirae Asset Management i Hong Kong.

HTCs aktie er således faldet med mere end 30 procent, på blot ni dages aktie-handel. Også HTCs markedsandel lider, og er faldet med 62 procent fra sidst i april, hvor niveauet var det højeste nogensinde.

HTCs finansielle chef, Winston Yung, tager dog ikke udviklingen så tungt.

-”Jeg tror ikke, det er så alvorlige,” sagde han til Reuters i mandags, og henviste til, at selv de mest konservative mener, at HTCs salg vil stige til 45 millioner enheder i år, fra 25 millioner sidste år. Han afviser samtidig, at HTC er det nye Nokia.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Christoffer 30-11-2011 20:39:35

HTC har ikke været innovative siden HTC Hero fra 2009, HTC ligner Apple på det punkt at man laver en innovativ telefon, men glemmer efterfølgende hvordan man fortsætter i samme stil. Jeg synes HTC har mistet grebet siden HTC Desire. Hero, Tattoo og Legend var nogle fede telefoner dengang, men HTC ved ikke hvordan man udnytter hardwaren og samtidig ligner Sense bare mere og mere af det samme, der har Samsung og Sony Ericsson været noget mere effektive.

0 0
Søren 01-12-2011 07:48:53

Man behøves da ikke være fanboy bare fordi man godt kan li' den måde en HTC ser ud idag?

Software mæssigt er HTC stadig med, endda godt med!
Hardware mæssigt er i den grad mad (ifølge min overbevisning), da jeg 10x gange hellere vil have en 1mm tykkere telefon, som føles godt i hånden! Jeg mener stadig at HTC laver nogle af de bedst byggede telefoner på markedet... Bedre end den plastic SE og Samsung bruger... og langt mere "hverdags-brugbart" end iPhones glas sider... Og ja, Sense ligner sig selv... Hvad ellers? kan ikke se hvorfor et af de mest roste UI skulle ændre sig drastisk, bare for at man kan kalde dem innovative?!

0 0
Christoffer 01-12-2011 18:19:47

problemet omkring HTC fanboys er de aldrig kan acceptere nogle producenter gør tingene bedre. f.eks den overvurderet Desire som blev udnævnt af HTC fanboys som den telefon der vil udslette alle de andre producenter og ja ja ja, så var den fandme fyldt med en masse fejl og mangler som iPhone 3GS ikke fejlede og så glemte man også lige Samsung Galaxy S der udkom senere. På de punkter er en HTC fanboy en Apple fanboy gange 3.

0 0
Søren 01-12-2011 21:11:26

Hvis du kommer med facts der kan understrege dine sære påstande, så kan det være du kan overbevise fanboys'ene ;)

Tror ikke desire skulle udslette de andre, det er vidst lige voldsomt nok! Men, den satte stadig et godt skub i det hele! Du kan ikke komme og sige at Desire ikke skabte en flodbølge da den udkom? ... Min desire (som jeg nu har overdraget til min kæreste), kører stadig ligeså godt som de topmedeller der bliver solgt idag, hvilket jeg sys er vildt!

Hvilke fejl var det den var fyldt med? Nu, efter 2 år, har jeg nemlig stadig ikke fundet én eneste fejl! Og at du mener at Galaxy S er bedre? come on! på hvilke punkter? ... Galaxy S2 måske, men den er så også lige lidt nyere ;)
Og at 3GS ikke har mangler, den glemmer vi også bare, ik? ... ja, den kører da flydende-ish! Men det er heller ikke så krævende at få 16 små ikoner til at bevæge sig fra en side, til en anden :)

Og til inden du selv begynder:
Jeg har ikke noget imod at blive kaldt en fanboy, hvis du skulle ha lyst! For ja, jeg vil "kæmpe" for HTC, da jeg syns de har gjort rigtig meget for mobilindustrien, og så det at jeg er vilde med både deres design udvendig og indvendig! Jeg har aldrig oplevet fejl med mine HTC telefoner (ikke andet end alle andre telefoner også har!, der findes ikke noget fejlfrit i verden!)
Dog kan jeg stadig se at en iPhone ser lækker ud, og en Galaxy S2 kører super flydende, og den på mange punkter slår min Sensation (på pariret), men skulle jeg vælge om idag, valgte jeg stadig min Sensation!
Nå, det var en sidespring :)

0 0
Christoffer 05-12-2011 19:53:41

jeg har hellere ikke noget imod du kan lide HTC Søren jeg er ikke selv HTC hater, jeg ser bare mere realistisk på tingene. F.eks. kan jeg love dig for at jeg skulle høre på at HTC Desire ville blive den ultimative smartphone og alle andre producenter de ville blive banket og jeg ved ikke hvad. Gik i folkeskole med en der ikke havde en skid forstand på mobilmarkedet han sagde også at Desire ville blive det bedste på grund af et enkelt Gadget side roste Desire.

mht. de fejl jeg nævnte Desire havde har jeg f.eks. på min Desire haft mange problemer med Youtube at den ikke kunne afspille videoen at jeg hele tiden skulle trykke på skærmen for at den skulle starte videoen forfra, og så hastigheden, Desire var jo kendt som telefonen med 1 GHz processor alligevel hakkede Desire bare når man spillede Angry Birds og når man kørte rundt på forside skærmene, og så bagcoveret der kan pilles nemt af fra neden.

og jo Galaxy S er bedre end Desire, jeg har aldrig oplevet genstart eller noget på min Galaxy S eller hakkeri, kun med mange åbne programmer og synkronosering.

Og du har ret i at Desire satte gang i mobilindustrien mht. Bedre hardware, men HTC har ikke lavet en rigtig innovativ telefon siden Hero fra 2009. Jeg synes selv Hero var den fedeste telefon i 2009, og Legend gjorde virkelig også et stykke arbejde, men Desire den har ikke leveret varen, det er bare kraftig hardware der aldrig blev udnyttet rigtig. Nu skal jeg nok også sige jeg har brugt Desire til 2.2 og mange andre fortæller at Desire er blevet bedre med 2.3 så det vil jeg ikke udtale mig om.

HTC er et fedt mærkelig, min 3. ynglings mobilfabrikant og gode til designs og interface, men til at levere den ene innovative telefon efter den anden som mange fanboys påstår de gør, nej det gør de nu ikke :).

0 0
Søren 29-11-2011 15:15:13

Jeg elsker HTC's design, og jeg håber da ikke de ændrer det... Det er jo en smagssag!

Intern hukommelse, ja, på desire var det et problem... Min sensation har 1gb, hvilket er riiigeligt... jeg har lige nu installeret 113 apps, og har brugt 400mb, af den interne hukommelse!!! jeg har ikke brug for mere... og undrer mig at der er nogen der gør??!

Dum navngivning? come on... måske du bare skulle følge lidt med ;)

Amoled skærm eller ej... jo, jeg synes en SGS2 ser super flot ud! rigtig flot sort... men hvad med hvid gengivelse? der hænger de langt bagefter lcd... Jeg foretrækker min nuværende SLCD fremfor min gamle AMOLED, til hver en tid!! Det bliver ikke altid pænere af at farverne bliver skudt fuldstændigt i vejret ;)

Men nå, det er jo bare min mening :) håber bare HTC forbliver hvor de er :)

0 0
DX 29-11-2011 14:15:53

i sammenligning med Apple, bare se hvor innovative Apple er, og læg mærke til hvordan de hele tiden ændre designet på iPhone - ha ha.

0 0
29-11-2011 15:51:41

Apple lever jo netop af deres forudsigelighed, HTC mangler både innovation og forudsigelighed, hvilket i høj grad skyldes en kombination af navneforvirringen og at mange modeller virker som om de består af rester de ikke kunne sælge på anden vis end ved hjælp af et underligt navn.

Hvis de skar halvdelen af telefonerne væk og benyttede wildfire navnet til billige telefoner og fx Legend til mellemklassen og Desire til topklassen, så ville det forbedre deres image, set fra mit synspunkt, kraftigt.

En iphone med et tal højere tal er bedre end en med et lavere tal. En model med et tal og et S er bedre en modellen med samme tal og uden S.

0 0
29-11-2011 13:28:12

Et af problemerne med HTC er at de har været for længe om at rette fundamentale fejl på deres telefoner.

Den første fejl, er den stærkt begrænsede interne hukommelse til apps, det var et kæmpe problem på Desire. Dette problem er grotesk eftersom vi alle ved at ramlager på nogle få GB ikke kostede alverden for halvanden år siden. Jeg ved det er bedre på Sensation, men der er lang vej op til SGSII Og hvor er det interne lager til andet i øvrigt henne?

Det næste problem er at Desire i første omgang blev solgt med AMOLED skærm og siden gik over til LCD og det holdt ikke dengang og det holder ikke i dag.

Og nååh ja en sidste detalje, deres navngivning af telefoner virker som om det er ment til at forvirre, det ene tidspunkt er Desire en topmodel, efterfølgende er det bare en bedre model af den oprindelige Desire og lige pludselig er det Sensation eller 3D som er topmodellen? Jeg synes det er noget rod.

HTC laver ikke dårlige telefoner, men konkurrenterne er bare bedre og så længe designet ikke er på iPhone(eller N9) niveau så bliver de nødt til at skifte det eller lancere en ny Legend.

0 0
Jacob 29-11-2011 15:01:30

Nu er det jo så en smagssag om iPhones er pænere end en HTC telefon. Personligt synes jeg at fx Sensation XL er pænere end iPhone 4(S) - hvis vi undlader at kigge på størrelse.

0 0
Cebastian 29-11-2011 13:51:35

Synes HTC modeller er lækre og simple. En fin smule pænere end Desire. Men jeg er enig i, at der er en del forvirring for tiden. Også med deres nye Sensation serie. Udover det udgiver de konstant små opdateringer ud i usa. Det er nok også der, at de er ved at midste kunder til de andre.
Personligt skal jeg ikke have HTC igen foreløbig, Samsung har overhalet dem, og de er godt foran nu. :)

0 0
Cebastian 29-11-2011 13:52:30

*små opdateringer, i form af telefoner, ikke software*

0 0