Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 6 - hvad skal den nye version indeholde?

iOS 6 - hvad skal den nye version indeholde?

Hvis du kunne ønske hvad du ville, hvad skulle iOS 6 så indeholde? Her er et par af vores ønsker.

Hvem husker ikke sidste år hvor Apple gik på scenen i San Francisco, og præsenterede deres kommende iOS 5 med over 200 nye funktioner.

Det gav unægtelig Apple noget kredit i forhold til al den kritik de længe havde modtaget, omkring mangler på iOS i forhold til konkurrenterne. Men “mere vil have mere“, og vi er stadig langt fra målet.

Nu er det ikke 100 procent sikkert, at Apple kommer til at præsentere en iOS 6 version her til det kommende WWDC 2012 event, eller for den sags skyld til efteråret, hvor mange medier er enige om at “Den nye iPhone” bliver præsenteret af Tim Cook og hans team.

Men lad os nu bare antage, håbe og drømme at Apple har lyttet, og at den kommende iOS 6 bliver af dimensioner der får konkurrenterne, og alle dem der er “afhængig” af et jailbreak til at sige: “Apple did it again!“. For de gjorde det næsten med iOS 5, og dog.

Hvad mangler iPhone brugerne, og bliver man nogensinde tilfreds?

Hvis nu vi skulle kigge iOS 5 i sømmene, og lave en skitse over mangler og andre features der kunne få mange til at glemme alt om jailbreak, og hvad der mangler i forhold til andre smartphones på markedet – hvad skulle det så være?

Hvad kunne du ønske dig af nye funktioner i iOS 6?

…her får du mine ønsker til Apple!


iPhoneCafe.dk kunne godt tænke sig…


  • Farvetemaer, eller noget der kunne personliggøre iOS.
  • Bedre håndtering af Fotos, med mulighed for at flytte billeder.
  • Mulighed for at deaktivere standardapplikationer.
  • Mulighed for at oprette flere mail-signaturer.
  • Fjerne alle applikationer i Multitasking på én gang.
  • Tilgang til Multitasking ved at slide op på Hjemmeskærmen.
  • Flere end 12 applikationer i hver Folder.
  • Ændre navn på applikationer.
  • Flere nyttige informationer i Meddelelsescenter.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Kirstukas Piratas 25-02-2014 17:00:29

OOO

0 0
M H Larsen 29-04-2012 11:25:04

Den skal kunne gøres mere personlig, så man kan se forskel på den mobil man prøver i en butik og så en mobil man har haft i et år.
Nok det største problem for mig, og grunden til jeg endnu engang valgte andriod da der skulle vælges mobil. For mig er en mobil en personlig ting, hvilke burde kunne afspejles i opsærning/udseende af UI.

0 0
Frederik 28-04-2012 16:11:51

.. og en form for widgets.. jeg mener ikke grimme widgets der sluger meget strøm ligesom Android er fyldt med, men nogle lækre widgets der fungerer godt og passer med designet til telefonen..

Nogle forskellige Apple-temaer til telefonen så man kunne personliggøre den mere end tilfældet er i dag hvor den er røvsyg fordi de alle ligner hinanden.

0 0
Bjarke Hansen 28-04-2012 12:16:39

fx kunne man jo gå tilbage til ting som har været standart i helt billige telefoner, fx så simpelt som at kunne optage en telefonsamtale og så fjernelse af dumme blokeringer som fx ikke at kunne bruge tjenesterne på 3g netværk

0 0
Tommy 27-04-2012 15:40:17

Hvis apple skal have mig som kunde igen, skal der er helt nyt design til.
Iconerne skal ændres da det er blevet for kedeligt især når man ikke kan få widgets/live iconer.

Derudover skal det hele gøres mere elegant. Hvis ios (eller android for den sags skyld) skal bare praktisk, så ligner det en 5årigs knægt værelse, fyldt med biler, lego, wii og alt muligt andet shit. Et stort virvar og kaos for at sige det mildt - og det strider mod alle deres design "principper" at en startskærm er så grim og rodet.

Derudover skal de gøre noget ved multitaskingen og lukningen af apps

0 0
David 27-04-2012 20:14:01

Hvad vil du gerne have gjort anderledes ved multitasking? Mht til lukning af programmer så jeg gerne noget ala N9

0 0
Tommy 28-04-2012 13:33:33

Ja hvis det blev lige så let at skifte mellem apps og lukke dem ned som der er i N9 ja er jeg kommende apple-kunde! det er 100%

Lige nu er det et helvede bare at lukke et enkelt program, flere apps er jo noget man skal afsætte dage til.

0 0
Hans Jákup Danielsen 27-04-2012 13:47:44

kan evt løses, ved at smide den ny ipad's soc i iPhone/Pod, lave den vandtæt, så kan man bruge den sum dypkoger :)

0 0
kasper 27-04-2012 13:34:41

Hvis disse funktioner kommer med i iOS 6 vil jeg ikke sige "Apple did it again", men derimod "det var da på tide".
Ingen af disse funktioner er unikke eller nye og findes allerede på andre platforme. Hvis Apple "skal gøre det igen" så kræver det noget mere end ovenstående. Man kan altid håbe at Tim Cook vil acceptere en videreudvikling af iOS, nu hvor Steve Jobs ikke længere diktere alt der skal ske (eller ikke ske).

0 0
hellas7 27-04-2012 13:31:09

De andre ønsker savner jeg ikke. Den med standard apps kan til dels løses men det virker ikke med de apps jeg ikke bruger (Newsstand?!).

Men hvis Apple virkelig skal rocke så skal de revolutionere UI'et , det kunne være fedt

0 0
TF 27-04-2012 22:48:50

Kunne ikke være mere enig og så kunne facetime over 3G være rart

0 0
Villiam 27-04-2012 13:21:54

og frit system til slut brugeren :D

0 0
David 27-04-2012 20:12:43

iOS er baseret på Open Source, blandt andet Darwin kernen og WebKit browser engine og OpenGL

0 0
Martin Jensen 29-04-2012 16:06:09

Sjov ide David, lad os prøve at se om vi kan lave en tråd hvor man giver et svar der intet har med det man trykker besvar til at gøre.
Mit forsøg:
En hest har typisk op til 4 ben.

0 0
TF 29-04-2012 19:55:56

Tekniskset er det vel villiam der igen igen starter en tråd i en apple artikkel, der intet har med artiklen at gøre.

0 0
x