Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 er en reinkarnation af Windows Phone og Android

iOS 7 er en reinkarnation af Windows Phone og Android

Efter Apples præsentation af iOS 7 fyger beskyldningerne om tyveri fra Android og Windows Phone rundt på nettet.

Til venstre iOS 7 til højre Windows Phone 8. (Foto: WPCentral.com).
Til venstre iOS 7 til højre Windows Phone 8. (Foto: WPCentral.com).

Apple har med iOS 7 præsenteret et nyt udtryk på iPhone, der både er tro mod iPhones designstil, men også tilfører noget helt nyt, mener tilhængerne.

Fans af henholdsvis Windows Phone fra Microsoft og Googles Android-system er langt fra enige i, at Apple har opfundet noget nyt.

Websiten WPcentral.com har lagt et par screenshots fra Windows Phone 8 og iOS 7 side om side. Her ses en rimelig stor lighed, i hvert fald på nogle punker.

På Twitter har @abhisahara sammensat billeder fra Android og iOS 7 side om side. Spørgsmålet er også her, hvor meget Apple egentlig selv har opfundet.

- iOS 7 og alle nyhederne – dette skal du vide

Apple har sædvanligvis ikke kommenterer på kritikken, men så kan vi i stedet minde om et interview at nu afdøde Steve Jobs gav i 1994. Her sagde han: ”Gode artister kopierer, store artister stjæler”.

 
Læs også:
- Hvilke dele af iOS 7 understøtter Apples egne produkter?

Sammenligning af iOS 7 og Android. (FOto: <a href=abhisahara)" />
Sammenligning af iOS 7 og Android. (FOto: abhisahara)
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan Waitforit Pedersen 19-06-2013 12:51:01

... om et halvt år giver Apple det et fancyt navn og siger at det var dem som har opfundet det... og så er alt godt igen som vi kender det...

0 0
Ingenting 16-06-2013 17:14:15

Man skal da godt nok ikke kigge længe på det øverste billede for at finde ud af, hvad personen der har sammensat billedet, foretrækker.

Man har fundet en køn pige til iPhonen, og en meget kedelig ældre dame til Windows Phonen. Herudover har man sat temaet til hvid på WP. Det har jeg aldrig, og jeg mener ALDRIG, set en WP-bruger gøre på sin mobil. Alle kører med sort baggrund - det er også langt pænere.

0 0
Allan 14-06-2013 20:12:54

Apple har i mere end 6 år kørt med det samme IOS interface, intet nyt i alle de år. Og hvorfor?
De har simpelthen ikke haft kompetence og innovation nok på deres udviklingsplan og har det stadig ikke.

Kun fordi de er blevet presset hårdt af deres investorene generelt den seneste tid, har de været tvunget til at foretage sig noget.
Så går de gud hjælpe mig ud og stjæler en komplet OS halv fra Microsoft og den anden halvdel fra Google og kalder det deres nye fantastiske IOS7 som de har arbejde på i årevis.

Ikke nok med at de er arogante, men de lyver fandme også alle direkte op i deres åbne ansigt.

Hvor længe gider Apple folket at finde sig i at blive pisset på at et amatør firma som Apple?

0 0
Christoffer_FM 14-06-2013 20:37:03

Okay, så det er investorernes skyld at Apple har redesignet iOS?

Og se nu den video der er blevet linket til flere steder. Her har du den igen: http://www.youtube.com/watch?v=QrM25jqhXdA&feature=youtu.be&a

Det er ikke kun nuværende spillere på markedet, som Android og Windows Phone, de har taget fra, men også ældre styresystemer. Og Google og Microsoft har bestemt også taget andre steder fra.

Og selvfølgelig har de arbejdet på iOS 7 i et stykke tid, men det er jo kun 7 måneder siden at Jony Ive kom til. Og det er uden tvivl ham, der har sat gang i et redesign. Jeg er sikker på at det havde set anderledes ud, hvis Scott Forstall stadig var ved roret.

Hvor er de arrogante? Hvor lyver de?

Du er godt klar over, at du lige har kaldt et af verdens mest værdifulde selskaber, for et amatør firma?

0 0
Allan 14-06-2013 21:51:22

De er arrogante når du har et Apple produkt der går i stykker er det din fejl og aldrig deres, det har det været utallige eksempler af over hele verden.
Det kan ikke være gået din næse forbi.

Og de lyver når de stiller sig frem for verdens pressen og siger at det er deres nye fantastiske IOS7 bla bla og bla.

Det er simpelthen skrækkeligt at høre på.

Verdens mest værdifulde firma. Ja lige nu, men nedturen er gang igang og det går lynende hurtigt, med det stunt det har præsteret denne gang.
Men kan kun miste respekten og troen på sådan en gang tyveri IOS7 som iøvrigt kører slow slow, endnu mere end IOS6.

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 00:28:26

Okay. Jeg har kun oplevet god kundeservice fra dem. Men hvis det reelt ikke er deres fejl, hvad skal de så gøre ved det?

Det er da deres nye iOS 7.

Jeg synes ikke at det er skrækkeligt at høre på. De er da bare stolte, over deres nye produkter. Må de ikke det?

Jeg skrev et af verdens mest værdifulde selskaber. Og selvfølgelig går det op og ned for dem. Det gør det for alle firmaer.

Se den video der er linket til. Jeg kan ikke fatte, at jeg skal skrive det igen.

Og som Thomas F skriver, er det jo kun en beta. Det er et Developer Preview, der ikke endnu er tilgængeligt, for almindelige forbrugere.
Det er tilmed den første Developer Preview. Det må man vel tage højde for?

0 0
serpent 15-06-2013 11:31:15

#Christoffer_FM

Stolte? Over hvad???!

Steve Jobs "opfandt" en helt ny kategori af produkter og tjente ufatteligt mange penge på det. De sidste år gik han lidt i tomgang, men han var jo også syg, så hvem kan bebrejde ham det... Efter hans død er Apples innovation så godt som død, ja det er endda gået tilbage for dem! De kunne ikke engang lave en map service som duede da den blev sendt ud.

Designet af telefonen har ligget stille i mange mange år (det kan dog forsvares), og deres OS er der ikke sket noget nyskabende med i umindelige tider.

Når de så endelig, med mange års forberedelse, sender et "nyt" iOS på gaden, så har de ikke selv skabt look og indhold selv. Hvor er den opfinder iver som gav os (den første fungerende) smartphone og pad. Der er da ikke noget at sige til apples markedsandele rasler ned, nu sker det spændende og nye hos MS og google.

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 16:05:30

Deres redesign af iOS selvfølgelig.

Tror du virkelig selv på, at det var Jobs der opfandt alt hvad Apple, har haft succes med?
Steve Jobs har uden tvivl, været indeover alle de produkter vi ser i dag. Apple planlægger jo ikke kun et eller to år frem i tiden, nærmere en 4-5 år frem (mindst).
Og mht. Maps var det en klar svipser, det var simpelthen ikke færdigt nok. Men jeg tvivler ikke på, at Jobs også havde været med til at planlægge det.

Jeg synes hverken at det ligner Windows Phone eller Android, specielt meget. Men det er vel bare mig så...
Den er der stadig vil jeg mene. Og du kan vel heller ikke forvente at der kommer nye produktkategorier hvert år, eller hvert andet år?

Det er jo forskelligt hvad man synes er spændende.

0 0
Allan 15-06-2013 19:17:40

Normalt ønsker jeg ikke noget dårligt for nogen, men arrogance er ikke accepteret i min verden, så derfor ja.

Jeg er sådan set ligeglad med hvad jobs har har opfundet eller ej, fakta er jo bare at da han var der, havde firmaet succes.- end of story.

Apple har ikke kun lavet nok verdens størreste brøler med maps, men en række andre ting, som blandt andet dårlig antenne der kunne kvæles ved berøring (flot Apple).

Sikkerhedskode i IOS6 der kunne omgås af alle, selv jeg kunne få adgang til en iphone med sikkerhedskode (flot Apple).

Batteri dræn som kunne tappe et batteri på 4 timer. (flot Apple).

Og nu gider jeg ikke høre på, jamen alle andre har også lavet. Ja DE HAR.
Men de er ikke verdens størreste virksomhed, som evig og altid står frem og siger.:
Vi er perfekte, vi laver aldrig fejl og vi kan alt.

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 22:40:35

Verdens største brøler? Se nu tingene med lidt perspektiv.

Jeg ved godt at Apple laver fejl. Alle laver fejl. Det er en af de ting mennesker gør.
Og Apple har også forsøgt at forbedre de fejl, de har begået.

Og hvornår har de sagt at de er perfekte?

0 0
Allan 15-06-2013 23:04:01

Nu snakker du udenom. Prøv lige at forholde det til at Apple har ikke kunne lukke et sikkerhedshul i IOS snart en del år.
Hver gang de lukker et hul kommer der et nyt.
Hvor dygtig er man så?

Vil du vide hvor mange fejl er stadig er i IOS så Google eller youtube det.
Der er grotesk mange fejl, det synes ikke at de har en skid styr på sikkerhed, det sejler for dem.

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 23:13:39

Det synes jeg nu ikke jeg gør. Fejlen er fikset (så vidt jeg ved), i 6.1.4.
I en del år? iOS 6 kom ud SIDSTE år.

http://readwrite.com/2013/03/04/in-the-security-world-android-is-the-new-windows#awesm=~o8RSeriEBlBJXV

0 0
Allan 15-06-2013 23:33:15

Fejlen var set allerede i IOS4, så ja en del år.

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 23:36:14

Okay, men de har ordnet det? Korrekt?

0 0
Allan 15-06-2013 23:43:28

Nej. I følge dette site er fejlen stadig ikke rettet.

http://nakedsecurity.sophos.com/2013/05/03/apple-ships-jolly-uninteresting-update-to-ios-6-1-4/

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 23:47:28

Det er nemt rettet selv, som der står i linket.
Citat: "Make sure voice dialling is turned off, since the bypass trick only works if it is turned on"

0 0
Allan 15-06-2013 23:50:46

Helt ærlig, synes du selv det er godt nok.
Det sejler for Apple, at de simpelthen ikke kan klare at lukke det hul.

Tænker nok at Microsoft vil hjælpe dem, hvis de spørger pænt. :-)

0 0
TF 16-06-2013 00:12:01

Microsoft har vist travlt nok med deres egne sikkerhedshuller :-)

0 0
TF 16-06-2013 00:10:51

Tja et sådant problem har samsung jo også haft men ingen sviner dem til for det.

Og vis arrogance ikke er ok i din verden så skulle du jo også hade samsung ( med deres arrogante og selvfede reklamer hvor de sviner apple og en da deres brugere), m$ (der gennem tiden har været kongen af arrogance og ego trip) google (de glade kapitalister der ikke spilder en chance for et fortælle hvor dejlige de er samtidig med de spammer hele verden med reklamer og suger data som ingen andre også data de ikke måtte) osv osv, forskellen på dem og apple er at der er mere fokus på apple og derfor kommer det mere frem vis de siger nået og så er det jo en trend at hade apple og svine dem til for tiden :-(

0 0
Christoffer_FM 16-06-2013 00:02:44

Nej, det er bestemt ikke godt nok. Det vil jeg give dig ret i.
Hvorfor skulle de spørge Microsoft? Synes du ikke, at de har haft nok problemer, med sikkerhed?

Du er vist gået lidt off topic her. Handlede det her ikke om iOS 7?

Og så vidt vi ved er der ikke nogen Passcode bug, i iOS 7 på nuværende tidspunkt.

0 0
Allan 16-06-2013 00:08:36

Der er ikke skyggen af sikkerhedsfejl i hverken WP 7.8 eller WP 8.0
Så er nu ret sikker på at Microsoft har ret godt styr på det. MS er bare mere PROF.

Ja vi er kommet væk fra emnet, så det er nok tid til at slutte debatten her..

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 23:37:06

Og så vidt jeg ved, har det ikke været i hver eneste version, af iOS.

0 0
Allan 15-06-2013 20:33:24

Tilføjelse til forrige indlæg.
Passcode fejl i Iphone var første gang set i IOS4 og senere igen i IOS6 hvor Apple lovede at de ville udsende rettelse i IOS6,1 men fejl er der stadig.
Jeg synes det taler for sig selv.

IOS6
http://www.youtube.com/watch?v=-kW9vCI8q54

IOS6,1
http://www.youtube.com/watch?v=sVV9S17mZpw

IOS6,1 x
http://www.youtube.com/watch?v=y4BhyWUc6V4

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 22:41:43

Mht. Passcode er det forskellige måder at bryde ind i telefonen på. Ikke den samme.

0 0
Allan 15-06-2013 13:14:54

Fuldstøndig enig med "Serpent".
Lige hvad jeg ville svare.
Og lad mig tilføje at deres service er sucks, brug nu Google til snart at blive klogere, det er da utroligt at vi skal blive ved med at sige det.

Ang. deres position på markedet er den meget snart ovre, Apple fik redet deres røv i 1998 af steve jobs og fik dermed en change, men den formår de ikke at bruge, de vil ende præcis samme sted som før Steve kom tilbage i 98' - de vil blive en lille ubetydelig slikbutik i mobilbranchen.

Glæder mig til dagen kommer, så kan det arrogante narrefolk "lære det".

0 0
Christoffer_FM 15-06-2013 16:12:03

Her er der brugt Google:
http://www.theacsi.org/acsi-results/acsi-benchmarks-may

Ja, af Steve Jobs og Microsoft.
Okay, det tror du. Det tror jeg ikke. End of story.
Desuden tror jeg ikke kun at Apple fokuserer på mobilbranchen, hvem ved hvor deres fokus ligger om 2-3 år? Eller allerede nu?

Hvad snakker du om? Ønsker du virkelig dårligt for andre? Jeg ønsker ikke nogen dårligt. Ikke Microsoft, Google, Apple, Samsung, HTC, Amazon eller andre. Jeg ønsker at det går dem godt.

0 0
TF 14-06-2013 22:01:05

Det er ikke kommet i nu og du kan allerede sig det skulle køre langsomt, det er godt klaret må jeg sige :-)

0 0
Allan 14-06-2013 22:05:54

Som jeg skrev i et tidligere indlæg har jeg haft æren af at prøve IOS7 beta en dag. Derfor ved jeg det. men igen er Google din ven bare søg på "IOS7 slow".

0 0
TF 14-06-2013 23:00:45

BETA er kodeordet her ;-) BETA som i ikke færdigt.

0 0
Kim Christiansen 14-06-2013 16:06:41

Er det vigtigste vel at iOS7 ser helt fantastisk kedeligt ud og virker som noget der sådan lidt er "løgn"...

0 0
FrkLarsen 14-06-2013 17:26:26

Det er vel smag og behag.
Jeg bryder mig umiddelbart ikke om det. Men jeg ved også at det gør jeg tit ikke, når jeg ser noget nyt. Så er afventende.
Jeg ved ikke om de har lavet "føj til læseliste" om. Det er det eneste jeg ikke kan lide ved min iphone. Og som jeg aldrig har fattet de kan leve med. Funktionen minder mig om min gamle nokia. Lige så kedelig, gammeldags og grim(funktionen).
Den eneste gang jeg er blevet lidt forarget, var Samsungs første mobil efter iphone kom på markedet. Den lignede en komplet kopi af iphone, rent udseende mæssigt. Men ellers stjæler de med arme og ben allesammen. Det ville være dejligt hvis de nøjedes med at præsentere deres eget produkt uden at svine konkurrenten til. Og lod være med at tage patent på ganske almindelige ting som tilhører innovations processen.

0 0
Allan 14-06-2013 20:13:40

Iphone er død, kom videre i dit liv.

0 0
FrkLarsen 14-06-2013 21:04:33

Det var dog en uforskammet bemærkning. Så dus er vi ikke.

0 0
Allan 14-06-2013 21:56:46

Det var ikke ment negativt og heller ikke personligt, men de seneste dages debat på nettet omkring emnet har efterhånden fået mig op i det røde felt.
Trænger til at køle af. :-) i know. :-)

0 0
FrkLarsen 14-06-2013 22:25:57

Helt ok !
Ud og ta' et dejligt bad, og se en god film, det plejer at hjælpe :-)

0 0
Christoffer_FM 14-06-2013 20:24:50

Stop nu med det pjat. Folk kan bruge hvilken telefon, de har lyst til at bruge...

0 0
Andreas 14-06-2013 13:16:19

Der er jo ikke noget problem at kopiere fra andre. Alle bliver inspireret af dét der er derude, og kopiere fede features fra hinanden.

Sådan har det altid været med software udvikling, og sådan vil det også være fremover. Det er alt sammen fint og godt, og det giver os forbrugere nogle bedre produkter.

Jeg synes blot at Apple og dets "tilhængere" er hykleriske, når de mener, at det er helt i orden at kopiere så meget fra Android og Windows Phone, og samtidig synes det er fint, at Apple sagsøger alle andre for at "kopiere" features fra deres egen platform. Det er her kæden hopper af.

Når jeg sammenligner det nye iOS7 med min gamle Galaxy Nexus med Stock Android, så er det utroligt hvor mange ting Apple har kopieret derfra. Det er fair nok, jeg synes bare de skal stå ved det.

Jeg kan personligt rigtig godt lide den "bounce" effekt. som man i iOS har nået toppen eller bunden ved scrolling. Denne effekt kan jeg ikke få på Android, da Apple har sagsøgt alt og alle som bruger denne effect. Det synes jeg er sørgeligt, og jeg forstår ikke at Apple kan komme igennem med disse software patenter.

Hvorfor er det i orden at Apple må kopiere fra alle andre, mens andre OS udviklere ikke må tage noget som helt fra iOS, og konstant skal passe på hvad de udvikler, for ikke at blive sagsøgt af Apple?

0 0
Christoffer_FM 14-06-2013 14:06:50

Forskellen er vel at Apple har patenter på deres designs, og/eller at de andre firmaer ikke sagsøger for den slags (tvivler dog på den sidste).

0 0
Andreas1996 14-06-2013 15:07:27

apple er bare bange for at andre produkter skal blive bedre end deres egne produkter, og de kan ikke indse at de er ved at sænke bagud i forhold til udviklingen

0 0
13-06-2013 23:33:22

At alle kan blive enige om at det er helt fint at kigge hos hinanden. Men husk det nu, når Apple laver noget rigtigt fedt næste gang og Google, MS, Samsung, Sony eller LG låner lidt af det ;-)

0 0
Footiefan 14-06-2013 00:45:23

Jep, det kører på kryds og tværs med de gode idéer :-)

http://www.youtube.com/watch?v=QrM25jqhXdA&feature=youtu.be&a

0 0
Christoffer_FM 14-06-2013 14:04:50

Ja det er en virkelig god video, der viser hvordan tingene hænger sammen.

(btw, hvorfor kan man hedde det samme som en anden, herinde? Jeg hed "Christoffer" før, men nu kan jeg se at der er en anden der bruger det navn. Burde man ikke have brugernavne?)

0 0
TF 14-06-2013 01:41:48

Rigtig god video og rart med en der systematisk går det hele igennem uden religiøse undertoner :-)

0 0
FrkLarsen 13-06-2013 20:31:48

Vil tro en rigtig artist ikke giver sig af med hverken at kopiere eller stjæle.

0 0
CJ 13-06-2013 21:18:59

Kan ikke forestille mig en artist der ikke er inspireret af noget der er sket tidligere :-)

0 0
FrkLarsen 13-06-2013 21:25:59

Netop.

0 0
serpent 13-06-2013 17:41:32

Hvis ikke apple havde haft så travlt med sagsanlæg for selv små detaljer, helt ned til "slide to unlock", ja så ville de nok bedre kunne forsvare denne omgang tyveri.

Det mest interessante er imidlertid at Apple ikke længere er i førertrøjen, nu halser Apple efter MS og Google. Apple taber markedsandele i rasende tempo, trods det de forsøger at skjule dette med overheads som viser apple brugere er mest på nettet osv.

Anno Domini 2, genfødslen gik galt...

0 0
hellas7 13-06-2013 20:53:48

Apple bagefter MS? Haha, den var god!

0 0
gielsgaard 13-06-2013 21:00:19

ja der fik man da lige kaffen i den gale hals , ikke for at nedgøre WP meeeen de har altså et stykke vej endnu .

0 0
Allan 13-06-2013 21:12:33

Et stykke vej?
hahahaha den var go. :-D

MS har været foran siden Windows Phone 7.5 på alle områder.
LAd os starte med boot up, hvilket meget tydeligt afspejler software kvallitet.

Her ses ikke det nyeste klip men forholdet mellem WP8 og IOS6 er den samme.

http://www.youtube.com/watch?v=4GPoRjJNcpI&list=FLtzAqsvxOujtejZGpzLsXLQ&index=8

0 0
Peter Frederiksen 13-06-2013 22:07:07

Der snakkes om markedsandele..... Der er WP meget langt efter....

0 0
Allan 13-06-2013 22:11:52

Taget i betragtning af hvor længe Apple har været på markedet med deres Iphone i forhold til MS, går det rigtig fint for WP.
Markedsandele vil med meget stor sikkerhed ses anderledes ud om 2 - 3 år.

0 0
Peter Frederiksen 14-06-2013 00:25:19

nahrrr...

Nu er hverken Nokia eller M$ ikke norviser indenfor mobil branchen, M$ og Nokia havde tilsammen over 50% i 2010.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/World_Wide_Smartphone_Sales_Share.png

I 2012 sluttede NokiaSoft af med 3%

Det var spået af analyse firmaerne at WP ville have 10% efter 2 år.

http://www.digitimes.com/news/a20130610PD223.html

0 0
Christoffer 13-06-2013 16:35:51

Stop nu al den evige snak om hvem der kopierer fra hvem!! Når alt kommer til alt lavede Apple i sin tid en kæmpe revulotion med
iPhonen. De genopfandt virkelig telefonen. Siden har alle andre forsøgt at lave et system der virker lige så godt, og først de seneste år er det lykkedes at kommet med på niveau. Apple har siden hen ikke kunnet komme med noget der igen har kunnet imponere på samme måde. Det er vel kun rimeligt de nu kigger lidt hos konkurrenterne. Jeg er enig i de ikke skal have æren for at have opfundet mange af de nye tiltag, og de bør skue ned for sagsanlægningerne. Jeg kan ikke se problemet i at "låne" fra hinanden. I sidste ende er det vel kun os, som forbrugere der vinder. Jeg er selv ejer af en nexus-telefon og nyder godt af den valgfrihed der trods alt stadig er til forskel her på.

0 0
Thomas Larsen 13-06-2013 18:34:28

Apple har ikke startet nogen kæmpe revolution, Apple har lavet en samlet pakke basert på masse grundarbejde andre har lavet, for derefter at samle det hele i en meget attraktiv pakke som blev udgivet på et tidspunkt hvor teknologien virkelig var klar til det.

Men modigt satset var det, og det viste sig også at være den rigtige satsning senere hen.

Apple satte bestemt standarden for den moderne smartphone, men der er ingen tvivl om at en stor del af det arbejder har været taget fra andre, ligesom Android for den sags skyld gik væk fra de traditionelle "PDA"-like smartphones og gik over til smartphones med finger touch.

Men lad os ej forglemme at hvor vi alle godt kan se fidusen i at forbedre alt vha. kopiering, så er Apple jo en af de firmaer som har haft travlt med at dæmonisere sådan en gang kopiering, til trods for det er åbenlyst de selv gør det.

0 0
Katron 16-06-2013 16:34:24

Ganske enig, er dog ikke helt enig med at apple satte standarden for den moderne smartphone.

De satte standarden for hvor godt et OS kunne køre på en mobil enhed, men de var jo heller ikke specielt præget af at deres mobiler kunne ret meget.
IMO er der ikke sket meget med smartphones siden Nokia N95, som jeg mener satte standarden. Det eneste der er sket siden dengang i 2006, er at smartphones idag, har en smule færre funktioner, men til gengæld kører de lynhurtigt, og systemerne er blevet enormt brugervenlige.
Men altså igen, rent funktionsmæssigt findes der faktisk ikke mange funktioner idag, som en go gammel N95 stadig ikke kan klare.

Det der virkeligt har flyttet grænser er app's. Det har producenterne dog ikke meget indflydelse på, da næsten alle app's kommer fra helt anden side. Der var også et hav af app's til Nokia allerede dengang, men de var ikke samlet i et marked. Man måtte selv finde dem på producenternes hjemmesider.

I min verden er det stadig Symbian S60, der banede vejen for den moderne smartphone, desværre for Nokia var de så tidligt ude, at halvdelen af funktionerne ikke kunne bruges grundet teknologien dengang. DLNA, WIFI, Bluetooth A2DP, VOIP, Viedeopkald. Mange af disse ting kostede en formue at bruge, og de trådløse funktioner blev først allemandseje adskillige år senere.

0 0
Phillyboy 13-06-2013 14:20:14

Det ser ærligtalt kedeligt ud, og ganske ideløst, det kunne godt gå hen og blive en fiasko ligesom Facebook home.

Jeg er i øvrigt indehaver af en Android mobil og en Ipad 2.. ;-)

0 0
LukasMendez 13-06-2013 13:17:57

"The difference between us and them is, we make it look good." - Apple

0 0
Kongand 13-06-2013 16:20:45

Har du en kilde på den udtalelse? Synes den er genial - og siger måske det hele :)

0 0
Svend Ole Nielsen 13-06-2013 23:15:10

Det blev i al fald sagt i Men in Black fra 1997 da Will Smith tager hans habit på.

0 0
LukasMendez 13-06-2013 19:03:45

Kan ikke lige finde kilden, men det er noget jeg har læst for lang tid siden...
Men kan se Windows Phone 7 Mango har jo også haft stemme assistenten "Tell Me" før Siri udkom. Men måske er Apple blevet inspireret og valgte at lave deres egen version som de så nu kalder "Innovation", og grunden til at jeg godt synes man kan kalde det det, er hovedsageligt fordi den leverer bare et mere avanceret, men også mere stilfuldt interface.

De forbedre hvad der i forvejen er skabt

0 0
hellas7 13-06-2013 20:49:48

for det første er windows phone's stemmeassisten komplet ubrugelig. For det andet havde iOS voice assistant før windows phone udkom. For det tredje var det google, der var de første til at implementere, at man kunne stemmestyre (nogle funktioner i) sin telefon

0 0
Katron 16-06-2013 16:16:57

Øhhh, kan du sige Nokia og Symbian der??? Stemmestyring af funktioner via bluetooth, blev implementeret i forbindelse med Nokias N-series modeller. Wake up my friend.

Desuden er WP's tell me fuldstændig ligeså ubrugelig som siri, eller brugbar om man vil.

0 0
Bo Westerby 13-06-2013 11:51:22

Man også har lånt fra BB10 (QNX) hvad angår den konsoliderede meddelelseshub.
Jeg synes det er fint, i stedet for al den søgsmål der begrænser udviklingen.

0 0
Thomas Larsen 13-06-2013 11:47:52

Hvorfor mener tilhængere af Apple pr. automatik at det er "nyt", og hvorfor mener tilhængere af Android og Microsoft pr. automatik det modsatte?

Der er vel folk smartere end det i begge lejre?

0 0
Andreas Vinther 13-06-2013 12:52:29

det er jo "nyt" i forhold til appels produkter, hvis du forstår hvad jeg mener

0 0
Thomas Larsen 13-06-2013 13:34:15

Det har du ret i, men det er da ikke den type "nyt" der bliver lagt op til i nyheden.

0 0
chris 13-06-2013 13:08:53

Nej nej. Det er jo innovation på højt plan.

Om et par måneder begynder Apple at sagsøge de andre igen da det jo var Apple som lavede disse ting før de andre.

:)

0 0
Thomas Larsen 13-06-2013 11:48:04

alle lejre*

0 0
Klintø 13-06-2013 11:43:26

Win Win........ Forbrugeren får det de ønsker sig :-)

0 0
Jan Christensen 13-06-2013 15:54:39

Kan ikke være mere enig:-)

Vil sige det er på tide de kopier.
Kommer swiftkey til IOS kunne jeg godt finde på at skifte til iphone.

Kører selv android

0 0
Andreas Vinther 13-06-2013 11:25:19

mobil selv skaber bliver jo nød til at lave det som folket har lyst til at have, også er det ikke så underligt det kommer til at ligne hinanden

0 0
labodilsen 13-06-2013 11:00:32

alle 3 systemer kan så takke WebOS for mange af disse inovationer. f.eks. Multitasking view, Slide to Delete i mail, lockscreen layout.

eller Maemo 5 for Action center.

jaja.. i fremtiden ligner alle 3 systemer nok hinanden :D

0 0
Allan 13-06-2013 10:51:37

Så er det på sin plads at få dette klip med i denne tråd.

http://www.youtube.com/watch?v=DM8NSSzxNGM

0 0