Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 - fejl kan give adgang uden om låseskærmen

iOS 7 - fejl kan give adgang uden om låseskærmen

En fejl i Apples nye styresystem iOS 7, give adgang til billeder og andre personlige ting uden om låseskærmen.

Apple har for få dage siden udsendt deres nyeste styresystem iOS 7, men allerede nu er der blevet opdaget en fejl, der giver adgang til enheder med iOS 7 uden om låseskærmen, skriver AfterDawn.

Fejlen er opdatet af Jose Rodriguez, der tidligere har påvist fejl i iOS 6 og iOS 7 beta. Denne gang har Rodriguez opdaget en fejl, der gør uvedkommende i stand til at omgås låseskærmen, og nemt skaffe sig adgang til dele af enheden.

Adgangen til enheden går gennem det såkaldte ”Kontrolcenter”, der via låseskærmen kan trækkes op fra bunden.

Her åbnes vækkeur/alarmen, hvorefter standby-knappen aktiveres. Når enheden spørger om den skal lukke ned trykkes annuller og der dobbeltklikkes efterfølgende på Home-knappen.

Nu fremkommer multitask-menuen og dermed adgang til billeder og deling via e-mail, Facebook, Twitter m.v.

Du kan se en demonstration af fejlen her:

Apple skulle være bekendt med fejlen og kommer formentlig med en rettelse hurtigst muligt.

Indtil en fejlrettelse udkommer, kan du selv undgå lignende ved at deaktivere ”Adgang fra låst skærm” under indstillinger for Kontrolcenter.

Kilde: AfterDawn

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads 23-09-2013 13:30:51

Heller ikke mht finger scanneren. Det var sidste uges fornemste opgave for de gode hackere og selvfølgelig lykkedes det. Snart kan man sikkert købe et lille finger-scanner-hacker-kit. Så meget for sikkerhed.

0 0
Claus 23-09-2013 01:56:53

finger scanneren kan nu hacket med træ lim
http://wmpoweruser.com/apples-iphone-5s-touch-id-fingerprint-sensor-easily-defeated-days-after-launch/

0 0
23-09-2013 06:30:08

Ja det var jo nok hvad man kunne forvente. Dog en noget omstændig procedure :-)

0 0
Christoffer_FM 24-09-2013 02:52:54

Ja, det er vist ikke noget, man "bare lige gør".

0 0
24-09-2013 06:36:24

Nej det er det ikke. Men desværre vil man aldrig kunne stole på den, så den er gået fra at være en feature til at være en gimmick.

0 0
Christoffer_FM 24-09-2013 13:29:14

Det tror jeg nu ikke det er. Man kan jo også få fat i et password.
Jeg tror også der er mange, der slet ikke bruger et password i øjeblikket, da det er "besværligt" at taste ind hele tiden. Jeg tror "Touch ID", er en virkelig nyttig og belejlig feature for dem. Nej, den er ikke 100% sikker, men det er et password heller ikke.

0 0
24-09-2013 15:51:48

Selvfølgeligt er alt mere sikkert end ingen sikkerhed. Men så opfindsomme som svindlerne er i dag, så ville jeg sq nok hellere sætte min lid til et password. Alt andet skaber en falsk sikkerhed. Vis du er uheldig nok sidder fingeraftrykket sammen med telefonen.

0 0
Christoffer_FM 24-09-2013 19:42:22

Ja, men det er der bare nogen personer, der ikke vil. Jeg forstår det heller ikke.
Jeg vil ikke kalde det en falsk sikkerhed, da en kode som nævnt også kan knækkes.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror det har meget svært, ved at lade sig gøre.

Det kunne være smart, hvis man kunne kombinere både password og fingeraftryk.

0 0
24-09-2013 20:39:22

Helt enig. Og ja tror også det er svært.

0 0
Christoffer_FM 24-09-2013 19:43:36

Jeg mener selvfølgelig, jeg tror det er svært at bruge et fingeraftryk, der sidder på telefonen.

0 0
Museberg 20-09-2013 20:32:17

Det er underligt.
Jeg kan sagtens komme ind i multitask-menuen, men jeg kan ikke åbne nogen apps derfra...
Andre, der har oplevet det?

0 0
Allan 20-09-2013 17:23:15

Amatører, hahaha hvorfor kommer det ikke bag på mig?

0 0
Rene 27-09-2013 18:32:37

Hvor er du sølle.

0 0
TF 20-09-2013 18:29:17

Endnu en intelligent kommentar fra allan :-)

0 0
Allan 20-09-2013 19:11:52

Thomas F. indrøm nu at Apple ikke har forstand på sikker og pålidelig software.
Ved godt at du er besat af sekten "apple" men det er aldrig for sent at komme ud og bliv fornuftig.

0 0
TF 20-09-2013 23:47:09

Der er kun en der er besat her allan og det vser man jo tydeligt i alle dine negative indlæg uden indhold i.

0 0
Henning Mortensen 21-09-2013 16:45:13

Kan ikke finde ud af hvad der får mig til at tro at Allan ikke er atomfysiker. Ikke destro mindre må han tjene godt når han er en del klogere end Tim Cook som efter sigende har en god løn.

0 0