Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 giver mulighed for styring med hovedet

iOS 7 giver mulighed for styring med hovedet

Den næste opdatering til iPhone og iPad, kendt som iOS 7, åbner mulighed for styring med hovedet.

Godt gemt under Generelt – Tilgængelighed – Brugerkontrol har Apple placeret nogle nye muligheder for styring af enheden med hovedfunktioner, skriver Amobil.no.

Funktionen, der nok mest er tiltænkt handicappede eller personer der har svært ved at bruge hænderne, gør det muligt at programmere forskellige kommandoer, som iPad’en reagerer på.

 - Web-TV: Kom tæt på iOS 7 på iPhone

Herunder kan du se en video fra 9to5mac, der meget fint viser hvordan betjeningsfunktionen fungerer.

 - Er iOS 7 en kopi af Android og Windows Phone?

Den nye styring er tilgængelig i iOS 7 beta 2 til iPad.

Apple frigiver den nye iOS-version til efteråret.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bryan Hansen 06-07-2013 15:38:11

Spørgsmålet er om udvikleren i det hele taget kender noget til handicaps...
1. Man skal ikke mangle førlighed i hænderne da man manuelt skal slå funktionen til og fra
2. Man skal ikke have ryg eller nakke problemer da man så ikke kan bevæge hovedet i den grad det kræver.
3. Man skal ikke være spastiker da de ofte har ufrivillige bevægelser og derved ikke kan styre systemet.
Hvilket handicap understøtter dette program så?

Jeg har en god ven som er spastiker og har tidligere haft en telefon specielbygget til handicappede som virkelig var funktionel. HTC lagde telefon til og et firma byggede softwaren.
Desværre er softwaveproducenten gået konkurs og der findes ingen overtagere.
Et godt råd til Apple:
Lad være med at prale før i opfinder noget der kan bruges 100%

0 0
FrkLarsen 28-06-2013 20:29:08

Jeg vil til enhver tid kommentere hvad jeg mener om at der bliver skrevet haha til en funktion der er ment til at hjælpe funktionshæmmede.
Så velbekommen.
I USA har de en helt anden tradition for deres syn på handicappede. Det kunne vi godt lære noget af her i landet. Med USA mener jeg ikke Apple, men USA som helhed.
Nu tager jeg på weekend, så kan du boltre dig her helt alene. Der er masser af plads!.

0 0
Nørd420 05-07-2013 10:08:24

Helt ærligt. Der må jeg give Søren ret. Det her er nok noget af det mest latterlige funktion jeg nogensinde har set. 1. Det virker slet ikke som det skal, det kan du selv se i videoen. 2. Det er lavet til handicappede, men det skal først sættes op. Det vil sige, hvis den funktions-hæmmede ikke får noget hjælp, så er det umuligt for vedkommende at benytte sig af funktionen her. 3. Det kræver en hel del tålmodighed og præcision for bruge det ordentligt, hvilket jeg tvivler en handicappet person har. Det afhænger selvfølgelig af, hvor meget handicappet en person er. Hvis handicappet er alt for slem, er der måske slet ikke nogen grund til personen at benytte sig af hardwaren??
Jeg kan heller ikke se nogen grund til at det skulle hjælpe nogen eller være nyttig!

0 0
FrkLarsen 05-07-2013 13:00:11

Jeg ved ikke hvad det er der ikke virker i videoen.
Og den er ligeså nem at sætte op som alt andet. Indstilliger>generelt osv.
Du kan se når han har indstillet den, så kører valgene automatisk op og ned, og så vender han hovedet. Der ligger nogen you tube videoer hvor det er nemmere at se.
Mht funktionshæmmede. De funktionshæmmede der har brug for denne funktion er så hamdicappede at de har hjælp omkring sig.
Men prøv at se en anden video, hvis det hjælper dig :-)

0 0
Søren 27-06-2013 20:56:33

Jeg ville have sagt noget sjovt og nedgørende omkring iOS7 (iht. SGS4), men jeg tror faktisk bare jeg vil lade videoen og funktionen "tale" for mig selv.
Hold da helt fast, det ser jo endnu dummere ud end det Samsung har fundet på! :)

0 0
FrkLarsen 27-06-2013 22:01:03

Så er det jo godt du ikke er funktionshæmmet, så kunne du jo risikere at dø af grin.

0 0
Søren 28-06-2013 19:24:39

Fin kommentar du der kom med. Det er jeg da glad for du ville dele, jeg ved ikke hvordan jeg skulle ha klaret mig uden dine vigtige kommentarer.

Men til en anden gang, kan du så ikke nøjes med at kommentere ud fra artiklens synspunkt? Fordi, ærlig talt, så er jeg ret ligeglad med dine ligegyldige kommentarer, tak :)

0 0
Mikael Jensen 12-07-2013 13:12:06

"Fordi, ærlig talt, så er jeg ret ligeglad med dine ligegyldige kommentarer, tak :)
"

Så du mener ikke at din promoverende besked om din SGS4 er ligegyldig?

0 0
TF 28-06-2013 23:54:02

Vis du ikke kan tåle at få svar så skulle du måske overveje at lade være med at skrive.

0 0