Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 har mini-widgets

iOS 7 har mini-widgets

Med iOS 7 begynder små mini-widgets at vise sig på skærmen.

Uret i iOS 7 er nu levende. (Foto: John G. Pedersen).
Uret i iOS 7 er nu levende. (Foto: John G. Pedersen).

Mange iPhone-brugere vil gerne nye funktioner og layout i brugerfladen, som grundlæggende ikke har overgået de store forandringer siden den første iPhone i 2007.

Med iOS 7 åbner Apple for ny funktionalitet, der måske kan tilfredsstille nogle af iPhone-ejerne.

Nyheden er interaktive ikoner. PÅ Android hedder de Widgets mens Windows Phone kalder dem Live Tiles.

Det kræver et skarpt øje at se nyhederne, men de er der. Genvejen til alarmer der ligner et ur, har nu visere der flytter sig, og viser den aktuelle tid – endda med en sekundviser, der glider stille og roligt rundt.

Apple har fastholdt at kalenderen viser den aktuelle dato, som på tidligere iOS-versioner.

Når der tilføjes en website-genvej, og hvis ikke siden har et ikon tilknyttet, vises et mikro-view af sitens seneste status, da man besøgte den.

Det vil være relevant at spekulere i, om ikke også vejr-genvejen begynder at leve i en af de kommende opdateringer.

Fyens Stiftstidende har et miniview på deres ikon. (Foto: John G. Pedersen).
Fyens Stiftstidende har et miniview på deres ikon. (Foto: John G. Pedersen).
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikael Jensen 19-06-2013 10:45:26

Jeg foretrækker iPhone. Efter mit første møde med Android (en Samsung Galaxy S3 smæk fyldt med fejl) er jeg blevet skræmt og vil gerne tilbage til iPhone igen.

Men jeg VED at jeg kommer til at savne widgets rigtigt meget. Og det her har da intet med widgets at gøre.

Det er jo blot ikoner på pause skærmen, eller hvad man kan kalde det? Medmindre at iOS7 får et skrivebord ligesom på SGS3.

Men stadig har det ikke meget med widgets at gøre. Mail widget viser jo de seneste mails og ikke bare et ikon med et tal. Vejret viser vejret som et stort info vindue. Med spotify kan jeg hurtigt skifte track osv.

iOS burde få widgets i samme stil som Android, synes jeg.

0 0
Michael A 19-06-2013 15:26:55

Prøv HTC One!
S3 var det rene vand (ligeså S4) i forhold til One. Den får IOS til at fremstå stadig mere gammeldags end nogensinde. Jeg har selv haft iPhone 4S, og mit skifte har jeg ikke fortrudt et sekund. Med Sense 5.0, som er en kombi af smooth Android og Windows Phone, fås det pt. ikke bedre. Og så er One's HW bare for lækker - 100%

0 0
hellas7 19-06-2013 21:20:06

personligt ville jeg også overveje den, men for mig dumper den pga (1) touch-knapperne i bunden og (2) tænd-sluk-knappen som sidder oven på telefonen

Løser de disse to ting bliver HTC One2 min næste telefon

0 0
hellas7 19-06-2013 11:39:00

kunne ikke være mere enig, widgets er det, der gjorde at jeg købte en nexus 4 som jeg stadig er (nogenlunde) tilfreds med

0 0
chris 19-06-2013 10:32:10

Det ender jo med at Ios kommer op på niveau med android, windows og blackberry igen!!

0 0
chris 19-06-2013 10:06:52

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Allan 18-06-2013 20:13:07

Nu kan de vel snart ikke dumme sig mere, ur, info, nyheder osv. i de skide små grimme ikoner.
Helt til grin :-D

0 0
TF 18-06-2013 20:39:41

Nej se det er jo vores allesammens lille apple hater med end nu en dum smart kommentar :-)

0 0
Allan 19-06-2013 11:20:31

Og Apple's forsvarspoliti (Ithomas) er der flux :-)

0 0
TF 19-06-2013 12:16:39

Nogen må jo sige nået når du kommer med dine ubegrundede anklager og plate hater kommentare.

Du skal se vis du stopper med at opføre dig som en 12 årig lille hater og skriver nået seriøst, ja så høre du intet fra mig andet end positive ord og seriøs debat.

0 0
Henrik 19-06-2013 23:27:48

Mærkelig at så snart at folk ikke kan lide noget ved Apple, så er de straks en Apple hater, det svarer jo til at de der udtrykker deres skepsis med rette kan kalde personer som dig, der blindt forsvare Apple ved de mindste negative bemærkninger for et medlem af Applesekten.

0 0
TF 20-06-2013 00:07:43

Sjovt som man straks er medlem af en sekt vis man forsvare apple mod ubegrundede anklager og hadfyldte kommentare der ingen hold er i, men når jeg forsvare alle andre er det ok.

Jeg forsvare ingen blindt men har i modsætning til feks allan her læst på lektien inden jeg skriver.

Prøv at læs allans indlæg i de forskellige tråde og kom så igen og fortæl mig han ikke er en vaske ægte hater.

0 0
Henrik 20-06-2013 10:54:52

Prøv lige at vend den om.... Sjovt nok at han med det samme er en Apple hater, så snart han løfter øjenbrynet overfor noget med Apple... :-)

Og hvad han skriver i andre tråde har ikke noget med denne tråd at gøre, du kan ikke forvente at alle læser ale tråde som du så åbenbart gør.

0 0
TF 20-06-2013 14:05:20

Hvad jeg skriver er jo netop baseret på hans ekstreme og ubegrundede had mod apple den sidste tid, at du ikke har læst alt hans ævl er jo ikke min skyld og vis du havde ville du vide hvor malplaceret dit forsvar af ham er.

0 0
Henrik 20-06-2013 17:48:58

Forsvare nu ikke ham, da jeg ikke aner hven han er, men man kan altså godt have et negativt indtryk af et produktet uden at man af den grund er en hater.
Og man behøver heller ikke som du gør fare i blækhuset så snart der er negative meninger om et produkt som du åbenlyst er helt vildt med. Og så er det altså ikke alt der pr automatik er genialt hos Apple.

0 0
TF 20-06-2013 20:30:38

Det kan man sagtens det er vi helt enige om, men det er ikke det der er tilfældet med allan.

Hvad der er genialt/godt/dårligt ved apple er en helt anden diskution som jeg ikke gider tage lige nu her, så det må du finde en anden at diskutere med om.

0 0
TheHamster95 18-06-2013 16:30:25

Så de har lavet den funktion MiUi har haft i et par måneder?

0 0
bent c 18-06-2013 14:55:56

Oj sån en telefon sku' man ha' :)

0 0