Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 - hot eller not?

iOS 7 - hot eller not?

AFSTEMNING: Apple har netop frigivet iOS 7, som er den nyeste version af deres mobile styresystem. Er den hot eller not?

Apple har netop, i går aftes klokken 19.00 dansk tid, frigivet iOS 7-opdateringen til offentligheden.

 - iOS 7 - kom tæt på det nye iPhone-system

Der var også godt pres på serverne, da opdateringen blev frigivet samtidig på verdensplan til alle de understøttede enheder.

 - iOS 7 - har du oplevet problemer med at downloade opdateringen?

Med iOS 7 får du et nyt design, men der er også nye funktioner forbundet med opdateringen. Vi har samlet ti tips til dig, som er ny med iOS 7.

Har du allerede downloadet opdateringen, så kan du deltage i vores afstemning herunder. Er iOS 7 hot eller not?



Afstemning

iOS 7 - hot eller not?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ditte 22-09-2013 22:30:38

Jeg forstår ikke deres valg af rækkefølge af" mærke", når man skal tilføje en ny kontakt! Når man trykker på tilføj telefon, kommer det første valg af mærke frem, som så er " radio" ?? Der er så 7 andre mærkelige valg, inden man kommer til " mobil" som vel er det man gerne vil vælge! Det er da ulogisk!

0 0
Frank Rasmussen 21-09-2013 18:13:09

Kan man sagtens opdatere IPAD 2 til IOS 7 uden problemer eller skal man bibeholde IOS 6?? nogen der har erfaringer??

0 0
21-09-2013 18:24:35

Hustruens klarede det fint.

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 16:29:18

Så lige på Proshop man kunne bestille 5s, hvis nogen er interesseret. Ved ikke om jeg må skrive det?? Det er vel ikke reklame?

0 0
20-09-2013 16:03:42

I iOS6 slidede du til højre for at komme til søgefelt, hvor du kunne søge på alt i telefonen + interent eller Wikipedia. I iOS7 slider du ned og får et søgefelt, som kun søger på telefonen og IKKE internet / wikipedia. Har jeg overset noget eller skal man nu åbne Safari eller anden browser app for at kunne søge på internet / wikipedia?

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 16:18:02

:-) Den var sjov.

0 0
David 20-09-2013 15:58:19

Når det kommer til gadgets, så er jeg sgu et barn, det indrømmer jeg gerne. Der er mange timers underholdning på en iPhone :)

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 11:49:19

Jeg synes mit batteri bliver meget hurtigt tømt. Har I andre oplevet det? Savner mit lille flag i mailen.

0 0
Jeppe Andersen 20-09-2013 12:26:23

Lavede du update eller clean install?

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 13:13:51

Jeg aner ikke hvad clean install er? :-)
Jeg gik ind i generelt og ind i software opdatering. Og der lå den klar til hentning. Og så downloadede jeg den med WIFI direkte på telefonen.

0 0
AU-1999 20-09-2013 15:29:28

Clean install er nu du opdatere den som en helt ny telefon istedet for at backup eller OTA som du gjorde :) Det der er lidt dårligt ved OTA er at gamle 'koder' fra eksp. iOS 6 som er ubrugelige i iOS 7 godt kan side fast og bruge strøm og processorkraft!

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 16:17:26

Tak skal du have for forklaring. Det kan jeg jo så ikke gøre noget ved.

0 0
Anders Hjort 20-09-2013 08:49:44

Kalenderen har de ikke været så heldige med!
Det samlede overblik man havde over sin kalender i "liste" i iOS6 er desværre væk :/
Med det nye har man ikke et ligeså godt overblik over alle møder og opgaver. Bruger min kalender rigtig meget og det her er bestemt ikke godt !

Derudover så kan notofikaitonscenteret åbenbart ikke finde ud af hvornår jeg har sat min alarm. Den bliver ved med at skive kl. 6:00!

0 0
Morten 20-09-2013 09:15:13

Men en dagsliste kan vises. Her skal du trykke på Søg (forstørrelsesglas) øverst til højre.

0 0
Anders Hjort 20-09-2013 09:36:21

Super! Takker :)

0 0
Alattin Simsek 20-09-2013 01:11:26

Fordele: Control Center (som Android). Låseskærm som Windows Phone. Slide tilbage-funtkion som BlackBerry. Lukke apps, som HTC Sense.

Ulemper: Ikke helt så glidende (på iPhone 4S og iPad 2). Designet er blevet lysere og blænder øjet endnu mere. Savner muligheden for at vælge et mørkt tema. Designet er efter min smag heller ikke pænere, men bare det at der er sket en ændring i udseendet, gør at folk er glade. Ikke pænere, men nyt til gengæld.

0 0
FrkLarsen 20-09-2013 01:46:46

Ved ikke om jeg har misforstået dig(har jeg sikkert), men du kan få en hel mørk baggrund hvis du vil. Hvis du går ind i "lysstyrke og baggrund". Hvis du holder på billedet der dukker op, kommer forskellige valgmuligheder frem. Både bevægelige og stil-billeder. Jeg har prøvet det mørkeste, og så forsvinder det lys der kan være for skarpt for nogen.

0 0
TF 20-09-2013 01:41:42

Udseende er jo smag og behag men jeg vil nu sige min 4s er lide så glidende som før og jeg er godt tilfreds.

0 0
Frederik 19-09-2013 23:15:43

Der er mange tiltag med iOS7 som jeg synes er positivt, og så enkle jeg absolut ikke bryder mig om. De nye ikoner er virkelig grimme. Og hvorfor skal alting være så kedeligt og minimalistisk i dag? Hvorfor skulle Apple kopiere Android og WP når de allerede havde godt fat i et stort markedssegment med det gamle design?

Jeg kan dog godt lide 'glas' menuerne og baggrundseffekten og de nye funktioner, men ja der er for meget hvid.

0 0
David 20-09-2013 15:54:30

Men det er jo smag og behag, jeg synes det nye design var tiltrængt..

0 0
DX 19-09-2013 23:08:14

Her er noget mere Apple kan kopiere fra Android OS
http://thedroideffect.com/100-things-iphone-5s-still-cant-do-android-can/

0 0
Martin 19-09-2013 20:10:55

har set det og må sige det alt for hvidt... det ender med man skal gå med solbriller eller justere lysstyrken hele tiden. har også set det hakker nogle gange og noget er kopieret fra Android (f.eks: når du lukker åbne programmer) men det gode er der er kommet noget nyt som faktisk er nyt men 2.9GB for denne opdatering er vanvid! selv V6.1.3 kræver 700MB for nogle få forbedringer... virkeligt urealistisk af en opdatering at være men okay det er jo også Apple så det er jo standard at set skal Fylde så meget

0 0
Jeppe Andersen 19-09-2013 22:58:36

Det er vel fordi at selve installationen der højst sandsynligt opretter en partion til sagen - kræver de 3GB plads.

Derefter mener jeg ikke at den fylder fylder særlig meget :)

0 0
Magnus 19-09-2013 19:05:20

Hvis det bare er for at få IOS 7 på sin iPhone, så lad værd med at købe en splinterny iPhone 5, eller 5s. Man kan bare upgradere sin iPhone 4, eller 4s til IOS 7. Jeg kender mange der har iPhone 4s og en i min familie har en, de fleste har upgraderet sin, og bare rolig, det køre lige så flydende og elegant på iPhone 4s, som det ville på 5/5s. Problemet med upgraderingen er bare, at det tage OMKRING: 24 timer for telefonen at blive færdig. For nogle tager det op til 60 timer. Men man sparer da nogle penge. Det er bedre at vente i de timer end at bruge mellem 5-5500 kr på det næsten samme. (Synes jeg)

0 0
David 20-09-2013 15:52:49

Hold da op, jeg satte min til at opgradere da jeg startede på maden, og den var færdig da jeg havde spist.

0 0
AU-1999 20-09-2013 15:37:57

24-60timer er altså ikke normalt på et "nyere wifi!" Så er det fordi der er pres på serverne! Normalt tager 650MB til 1.3GB kun de der 30-60min på '3G-Mbit' og nok kun 20 min på wifi!

0 0
TF 19-09-2013 21:59:15

24/60 timer du mener vel minutter :-) jeg opgraderede min 4s og det tog ca 60 min inkl et par fejl

0 0
Jeppe Andersen 19-09-2013 23:09:52

Hold da op ... så lang tid tog det ikke mig at opgradere ;)

0 0
Ole 19-09-2013 14:13:22

Jeg har installeret det på min ipad, og er støt på flere problemer.

Hvis man vælger et baggrunds billed, som man selv har taget eller har lagt på sin ipad, forstøre den automastisk billedet, så det fremstår pixeleret, og ikke passer til skærmen.

Jeg har været i kontakt med apple support, som godt kan se fænomenet, men mener at det er en ny funktion, som er meget bedre bedre end på ios6 ?

Jeg syntes også at det er mærkværdigt at der kun kan vises 9 ikoner i en mappe af gangen, og man så skal bladre side værks for at se resten. Det virker lidt dumt kun at benytte en lille firkant midt på skærmen, nå der massere plads tilovers.

Jeg har også oplevet lidt hak i brugeroplevelsen.

0 0
Daniel Jørgensen 19-09-2013 14:29:28

"Jeg har været i kontakt med apple support, som godt kan se fænomenet, men mener at det er en ny funktion, som er meget bedre bedre end på ios6 ?"

Det burde du jo ha vist, eftersom alle fejl er funktioner på apple produkter i følge dem selv.. Benægtelse er en grim ting :D

Btw

Apple - It just works.. !

0 0
Rene 19-09-2013 18:20:17

LOL nu kommer alle Hateboys frem, er faktisk begyndt at se frem til at kunne grine af dem.... Tak for grinet Daniel.

0 0
Daniel Jørgensen 20-09-2013 08:04:11

Det er godt Rene.. Som jeg skrev: Benægtelse er en grim ting ;)

0 0
kelddaug 19-09-2013 16:26:39

Ha ha, Daniel... den var sq god.

0 0