Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS er stadig kongen af internettet

iOS er stadig kongen af internettet

Der er gang i internetbrowseren på iPads og iPhones, som holder god afstand til Android i kampen om mobil-webtrafik.

Net Applications' tabel over mobil webtrafik.
Net Applications' tabel over mobil webtrafik.
Foto: cnet.com

Der kommer jævnligt nye Android-mobiler og tablets på markedet, mens nye versioner af iPhone og iPad kun dukker op en gang om året.

Alligevel er det Apples iOS-styresystem, som kaprer størstedelen af mobil-webtrafik, skriver CNET.com.

Ifølge nye tal fra Net Applications tegner iPhone og iPad sig således for 65 procent. Det er en stigning på 12 procent siden august 2011.

Android har også oplevet fremgang i samme periode, men med henholdsvis 15,98 procent i august 2011 og 19,73 procent i juni 2012, er der stadig et stykke op til iOS.

Symbian er faldet fra 6,21 procent til knap 1,5 procent. Windows Phone og Windows Mobile tegner sig for mindre end en procent.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hydra 04-07-2012 12:33:53

Er egentlig lidt ligeglad med Statistikker. Har både iPhone 4, Galaxy Nexus (m. Jelly Bean) og Lumia 900, og 900'eren er klart den bedste på nettet tæt efterfulgt af Nexus'en.

iOS tager fx alt for lang tid om at tilpasse sig tekst bredden på en kolonne, Windows Phone gør det ca 3 x hurtigere og mere stabilt.

0 0
Anker 03-07-2012 22:44:01

Det var os synd for jer, det kan være jeres mor byder på et glas saftevand til opmuntring...

0 0
04-07-2012 08:00:10

Hvad er synd for hvem ? At en person der fremstiller sig selv som værende voksen, opfører sig som min datter i børnehaven ?

0 0
Henrik 03-07-2012 16:21:17

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201107-201206

Se, det var ikke så svært, vel? ;-)

0 0
kelddaug 03-07-2012 16:50:25

Nææ, det var nemt..! ;-)

0 0
kelddaug 03-07-2012 15:41:50

Det kan ikke passe, når der bliver aktiveret 850 og ca. 300 mill. enheder deraf 12 mill.tablets i feb 2012
http://www.theverge.com/2012/2/27/2827545/andy-rubin-850k-android-activations-a-day-300m-total-devices-12m

Men det er jo i Usa, hvor div. enheder, tlf og tablets bliver blokket af en dommer(Apple), så på den måde skal det sq nok passe.
Så jeg giver ikke fem potter p... for den stats.

0 0
JP 03-07-2012 15:50:47

Det kan det da sagtens. Android bliver også brugt som erstatning for featurephones, og dermed er der mange som ikke bliver brugt som smartphones.

Antallet af "aktiveringer" siger ikke noget om hvorvidt de bliver brugt eller ej.

0 0
kelddaug 03-07-2012 15:52:24

Ja, måske, det er ikke til at vide, hvad årsagen er.

0 0
Balano 03-07-2012 15:06:38

Man kan vælge user agent. Så den statistik er ugyldig.

0 0
JP 03-07-2012 15:53:43

Næ det er så få mennesker som vil ændre user agent, at det ikke har nogen statistisk relevans.

0 0
03-07-2012 15:13:13

Lige netop mit spørgsmål. Når man surfer i desktop mode i div. android browsere, registreres man så som android device eller desktop ?

For der er nok ikke mange android brugere der ikke surfer i desktop mode :D

0 0
Footiefan 03-07-2012 15:20:08

Kommer vel an på skærmstørrelsen :-)

0 0