Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   IP-telefoni på mobiltelefonen

IP-telefoni på mobiltelefonen

Danske V2tel tilbyder nu IP-telefoni til mobiltelefoner med billige opkald til udlandet.

Den danske IP-udbyder V2tel tilbyder nu en fuldt ud integreret løsning med IP-telefoni til mobiltelefonen. I stedet for at ringe og maile til teknikere, klarer brugeren selv sin opsætning og ændringer via et login på en personlig hjemmeside. Og så er der penge at spare på mobilopkald til udlandet.

Når den faste IP-telefon ringer på direktør Jørgen Webers kontor i V2tel, ringer hans mobil samtidigt i lommen. Det er en del af den integrerede løsning, som firmaet har udviklet.

»Så kan jeg tage den, som jeg er tættest på. Kan jeg ikke tage den, ryger den tilbage til omstillingen,« forklarer den tidligere direktør i TDC Mobil.

Ved at integrere mobiltelefonen med IP-systemet i virksomheden, foregår opkald udefra til ét nummer, selvom begge telefoner ringer. En opsætning, som ejeren af telefonen selv kan bestemme fra sin computer. Her klares viderestilling, omstilling, telefonsvarer og andet med et login på en personlige side. I modsætning til andre selskaber, er det altså ikke nødvendigt at skrive emails til en tekniker eller ringe til en netudbyder.

Udover integreringen mellem mobil- og fastetelefonen, er der penge at spare på IP-opkald til udlandet. IP-telefoni kan ovenikøbet klares via mobilen, en løsning der ellers teknisk set ikke er mulig:

»Her ringer man til sin egen IP-telefon på kontoret fra sin mobil og bliver så viderestillet med en meget simpel kode,« forklarer Jørgen Weber, som lover, at et opkald til Indien kan gøres fra en mobiltelefon i Herning for 2,10 kroner i minuttet. Eller Taiwan for 1,50 kroner.

»Vi har haft det kørende for os selv i et stykke tid og har testet det igennem. Men det er først nu, vi for alvor begynder at markedsføre det,« fortæller han.

V2tel satser primært på de små virksomheder, eller andre, som foretager mange mobilopkald til udlandet.

»Det kører rigtigt godt nu. Vi får flere hundrede henvendelser om ugen på den her løsning,« siger Jørgen Weber, der håber på
at nå op på mellem 20.000 og 30.000 kunder i løbet af 2006.

Denne nyhed er leveret af ComON.dk - Daglige nyheder til it-professionelle

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies