Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad 2 kommer til Danmark i dag

iPad 2 kommer til Danmark i dag

Der var ikke amerikanske tilstande med hysteri og kø forud for iPad 2-ankomsten senere i dag.

Tidligt fredag morgen ved Apples salgssteder i København, var der intet hysteri eller lange kø'er at spore - og det selvom, at iPad 2 bliver sat til salg fredag eftermiddag klokken 17.

iPad 2 bliver solgt via blandt andet Eplehuset, Elgiganten, Humac, Expert og Fona.

Som altid forventes det, at Apple har forholdsvis få eksemplarer på hylderne, for at presse efterspørgslen op.

Derfor er det sandsynligivis en god idé at ankomme i god tid, hvis man skal sikre sig den nyste Apple-tablet.

Fona, København, fredag den 25. marts lidt over syv. (Foto: Jonas Rasmussen)
Fona, København, fredag den 25. marts lidt over syv. (Foto: Jonas Rasmussen)

Priserne på iPad 2

iPad 2 med WiFi kommer til at koste: 

  • 3699 kroner for 16 GB
  • 4399 kroner for 32 GB
  • 5099 kroner for 64 GB 

iPad 2 med både WiFi og 3G kommer til at koste:
  • 4599 kroner for 16 GB
  • 5299 kroner for 32 GB
  • 5999 kroner for 64 GB

Det magnetiske cover til iPad 2 kommer i forskellige farver, til en pris på 299 kroner i plastik og 549 kroner i læder.

Læs også:
 - Første danske anmeldelse af iPad 2

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nygaard 25-03-2011 09:02:04

Måske Apple fanatikerne bare er ved at blive voksne, og opfører sig der efter.

0 0
Hans Jákup Danielsen 25-03-2011 13:38:42

det samme kan siges om apple-hateboi's
og før i beskylder mig for at være apple fanboi, så er jeg android fanboi... ;)

0 0
Zeb 25-03-2011 08:53:01

Nu ved jeg godt Mobilsiden som de fleste andre gadget-sites er helt vilde så snart der kommer noget med æble på.

Men iPad2 er slet ikke et køb værd hvis man spørger eksempel vis Jyllandsposten:

http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2380139.ece

I øvrigt er denne artikel jo praktisk talt en reklame. Der er listet et produkt, et købested og en pris og ikke særlig meget andet....

0 0
vonGoldschmidt 25-03-2011 10:02:38

Nu siger han jo faktisk, at hvis man kan leve med, at den gamle iPad er lidt fysisk større, så kan man ligeså godt købe den og spare 700 kr., men ikke at iPad2 ikke er værd at købe.

Anyways priserne på iPad2 ser forholdsvis fornuftige ud, så forhåbentligt kommer det til at påvirke konkurenternes priser, så man ikke skal smide 8000 efter en Galaxy 2 eller Xoom.

0 0
Karim 25-03-2011 14:47:31

8000 hvor kommer det fra?

0 0
Mobilsiden.dk 25-03-2011 09:03:47

For lige at bringe balance i debatten vil jeg lige sige, at vi fx også i dag har skrevet om Sony Ericsson Xperia Arc, der sælges fra mandag: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/xperia-arc-saelges-fra-mandag,lid.14985/

0 0
Carsten 25-03-2011 09:50:39

Puha John.
Du reklamer for Sony Ericsson, du er SE fan boy!! Det er for dårligt ;-)
Ja jeg er sku også træt af at høre på folk/ drenge som Zeb, jeg forstår simpelthen ikke hvad der får jer til at opføre jeg små barnlige/smålige drenge hver gang ordet Apple opstår på en eller anden side?

0 0
Zeb 25-03-2011 11:02:30

Fair nok så - synes bare ikke jeg har set den type artikler før, der i så udpræget grad udelukkende beskæftiger sig med salgssted og priser.

Og jeg gider ikke svine Apple til som sådan, hvad folk vælger må de selv om. Men jeg forsvarer generelt min ret til ikke at høre på fanboys, der skriger op om at Apple er bedre til alt.

Personligt er det egentlig mere dét, at medierne hyper hvert eneste Apple produkt som var det skabt af Gud i paradis, og en fantastisk gave til menneskeheden. Det bliver trættende. Det videoklip jeg linkede til er den eneste gang jeg nogensinde har set et dansk medie være lettere kritisk overfor Apple produkter - Måske med undtagelse af lige den periode da EB ikke kunne få side9 pigen med i deres app. de kom dog hurtigt over deres Apple aversion så snart app'en blev godkendt.

0 0
David 25-03-2011 15:14:27

Det er så intetsigende at høre folk kæfte op om hvor slemt Apple er hver eneste gang der kommer en artikel. Jeg kan ikke komme i tanke om noget der rager mig mindre end din og andres korstog mod Apple. Så hvis du gad holde det for dig selv kunne vi måske diskutere artiklen engang i mellem.

0 0
Nicolas 25-03-2011 08:59:10

Denne artikel er vel ikke mere reklame, end når alle andre sender et nyt produkt på gaden og mobilsiden.dk vælger at fortælle hvornår den kan købes og hvad den kommer til at koste.

Er "æblejagten" ikke snart ved at tage overhånd. Ethvert medie bliver nærmest hængt ud hvis de tillader sig at skrive om et Apple produkt som er på vej til butikkerne.

Undskyld Zeb, den er ikke nødvendigvis møntet på dig. Jeg er bare træt at at samtlige artikler mobilsiden har om Apple, ender der med at være et halvt dusin mennesker der lige skal fortælle mobilsiden at de må være gift med Apple, når nu de skriver om dem igen.

0 0
Jesper 25-03-2011 12:11:27

Nicolas, det er lidt svært ikke at mene andet, når nu æbles gadgets bliver forherliget på en måde, som ingen andre produkter gør.
F.eks. mener jeg, at iPhony4 er den eneste, der har modtaget seks stjerne af John G., på trods af dens fejl, mangler og høje pris!
At John G. så skriver, at Xperia Arcs lancering på mandag er et eksempel på, at de da også omtaler andre lanceringer, er lidt tyndt.
I hvor mange artikler på Mobilsiden.dk er iPlad2's snarlige lancering omtalt i forhold til Xperia Arc? Nej, vel! Det tåler overhovedet ingen sammenligning!
iPhony og iPlad er i den grad overeksponeret i medierne, og det vil jeg slet ikke lægge Æble til last! De er da bare snedige!
Dem jeg vil lægge det til last, er alle journalisterne og skribenterne, som er redskaberne til at hype et givent produkt!
Husk at se TV2 Nyhederne og TV Avisen i aften.
Jeg vil dælme blive overrasket, hvis ikke der er en omtale af iPlad2's lancering!
Har i øvrigt lige prøvet både Xoom og Optimus Pad. Hvis ikke Æble snart ænder sit UI, lider de en stille død!

0 0
vonGoldschmidt 25-03-2011 13:15:50

Jesper du har ret i, at Apple produkter bliver forherliget mere end andre produkter. Men det er nok også fordi, Apple har været gode til at få hyped deres produkter. Samtidig har de jo også en del år på bagen, så de har sq fået sig en ret stor fanskare, hvilket netop har hjulpet til muligheden for kunne hypé produkter. Apple har bare haft en god strategi.

Synes nu, at det mest irriterende aspekt er, at mange ser sig blinde på alternativerne til iProducts. Tror, at nogen ser iOS som det mest udbredte OS, og derfor ikke laver apps til de faktisk mest udbredte OS'er (Symbian og Android).

Lige mht. John G, så har han altså også givet andre telefoner 6/6. F.eks. HTC Legend

0 0
Allan 25-03-2011 12:50:19

"Husk at se TV2 Nyhederne og TV Avisen i aften.
Jeg vil dælme blive overrasket, hvis ikke der er en omtale af iPlad2's lancering!"

iPad2 lanceringen var med i TV2 NEWS' nyhedsoversigt i dag, og så vidt jeg husker så sker det altså ikke for ret mange konsument-produkter, på den måde det lykkes Apple at få "spalte"-plads.

Jeg vil give de kritiske røster her ret i, at Apple får uforholdsmæssigt meget plads i medie-omtaler, og det kan Apple ikke klandres for, de udnytter bare journalisters nyhedshungren. Der er kun journalisterne, der kan klandres - objektivitet fremfor alt andet er gået lidt fløjten.

Man må dog tage hatten af for Apple, de forstår sgu da at udnytte markedskræfterne til fulde. Og de relativt få mennesker, der ikke vil købe Apple fordi det er Apple, kan Apple godt leve med, det er trods alt stadig kun en lille minoritet, der er fanatiske anti-Apple mennesker.

0 0
Carsten 25-03-2011 08:21:11

We estimate your order to be shipped 15 Apr, 2011.

We estimate your order will be delivered to your shipping address on or before 27 Apr, 2011.

Jaaa total skod, først sad jeg fra kl 24 til 24.30, der kunne man ikke købe noget, der efter, stod jeg op kl 0200 og sad forgæves til kl 0315 og prøvede at få en ordre igennem. Jeg nåede flere gange til det sidst klik, Men Apple´s server i USA kunne ikke følge med. Gabbbb

Nu gjorde jeg det så igen er til morgen, der lykkedes det første gang.

Men nu er det lige før jeg skulle vente på at Samsung Galaxy tap 10.1 kommer, den kan jeg sikkert få når min iPad, kommer til DK om laaaaaaaaaaaang tid.

0 0