Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad 5-prototype i muligt læk - se billede og specifikationer

iPad 5-prototype i muligt læk - se billede og specifikationer

Den næste iPad i rækken bliver både smallere og lettere, lyder det fra rygtesmedene, som ligeledes hævder at have fanget prototypen på billede.

Når Apple sender den næste udgave af den originale iPad på markedet, vil den være udstyret med samme størrelse skærm, men alligevel være smallere. Det skriver tablet-news.com.

Årsagen er, at skærmen måler de velkendte 9,7", men til gengæld vil kanterne ved siden af skærmen - de såkaldte bezels - være markant tyndere. På den måde vil udtrykket komme til at minde om iPad Mini, som har samme bezel-koncept, men er udstyret med en 7,9"-skærm.

Det er imidlertid ikke det eneste sted, der vil blive skåret. iPad 5 skulle således blive 15 procent tyndere end sin forgænger, og henholdsvis 25 procent og 33 procent lettere i vægt sammenlignet med iPad 3 og iPad 4, forlyder det.

Specifikationerne skulle blandt andet tælle Apple A7X-processor, 8 megapixel-camera og intern lagerplads op til 128 GB. Andre rygter har budt ind med trådløs opladning, hvilket vil være et helt nyt skridt for Apples produkter, men som allerede er set hos eksempelvis Nokia.

Nedenfor fremgår det billede, som hævdes at være en prototype af iPad 5.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 19-06-2013 23:21:25

Stop nu med alt det snak om at det er et læk, det er ren markedsføring fra Apple og intet andet, et stort firma som Apple har styr på sikkerheden og intet slipper ud uden at det er planlagt.

Syntes efterhånden at det er en farce at i hopper på den hver eneste gang de sender deres spin ud, har i slet ikke tænkt tanken at det er godt en meget utæt virksomhed hvor intet kan holdes hemmeligt?

0 0
TF 20-06-2013 00:11:48

De andre selvskaber gør nødagtig det samme og den hopper de også på vær gang :-) men skidt det er jo bare gratis reklame og dårlig journalistik :-)

0 0
Henrik 20-06-2013 11:02:26

Så det er god journalistik at hoppe på den hver gang, fordi alle de andre firmaer også bruger samme metode..

Det svare jo til at det er helt okay at stikke med kniv bare fordi du kan se at to andre gør det lige foran dig..

Nu ved jeg ikke om det er journalister eller bare hobbyskribenter der skriver herinde, men få at blive journalist skal man på skolebænken og der er et vigtigt punkt kildekritik, hvilket man skøjter let henover herinde ved at kalde det læk og spionbilleder osv.

0 0
TF 20-06-2013 15:47:42

Så videt jeg kan se skrev jeg ikke det var positivt, jeg prioterede bare at det ikke kun er med apple de hopper på den, men ved alle mærker.

0 0
Henrik 20-06-2013 17:50:25

Så :-) er nu noget man bruger når man mener noget negativt?

0 0
TF 20-06-2013 20:20:32

Henrik jeg beklager vis jeg ikke har formuleret mig godt nok, den tager jeg på mig, men nu ved du jo hvad jeg mente og så er der vist ikke mere at skændes om.

0 0
Henrik 21-06-2013 18:38:51

Helt fint, syntes nu ikke det var et skænderi :-)

0 0
Thomas Larsen 21-06-2013 04:39:44

Meanwhile, når vi andre skriver ting, som du med vilje misforstår, så er der ingen vej tilbage, så er det DIG der bestemmer hvad vi mener, på trods af at der står noget helt andet og at vi gentagne gange forklarer dig hvad der står.

Når det er dig som skriver ting du efter sigende ikke mener, så burde vi andre bare forstå hvad du mener.

Dit hykleri er da for sjovt :)

0 0
TF 21-06-2013 10:41:40

Du vil jo bare gøre alt for at starte et skænderi, men jeg beklager jeg hopper ikke på den.

0 0
Thomas Larsen 21-06-2013 11:07:54

Jeg vil ikke starte et skænderi, men du ved at din opførsel er indiskutabel, det er der forskellen ligger, fu vil selvfølgelig ikke ud i en diskussion om din usaglige opførsel, længere er den ikke.

0 0
Thomas Larsen 21-06-2013 11:08:04

du*

0 0
Thomas Larsen 20-06-2013 18:10:57

Ups, så blev Thomas endnu engang fanget i sit eget ordkløveri :)

0 0
TF 20-06-2013 20:22:39

Jeg beklager men jeg orker ikke at lege børnehave med dig mere, så du må finde en anden at lege med.

0 0
Thomas Larsen 21-06-2013 04:42:53

Jeg er da glad for at høre at du spillede børnehave op indtil i dag med dine barnlige kommentarer det sidste lang tid.

Dette skal komme som et frisk pust på dem som forsøger at føre en saglig debat der så bliver afsporet af dit børnehave leg, det kan vi nu se frem til ikke skal ske igen.

Thumbs up.

0 0
TF 21-06-2013 10:43:24

Det var nu din børnehave opførsel jeg hentydede til og som sagt find en anden at lege med og trolle jeg hopper ikke på den mere.

0 0
Thomas Larsen 21-06-2013 11:04:12

Ah så du fortsætter med at lege børnehave med de seriøse debattører, æv :(

0 0
Tommy 20-06-2013 08:25:27

Det er jo lige netop det der er kritikken Thomas, at det er elendig journalistisk... Hvordan kan det være positivt?

0 0
TF 20-06-2013 15:45:03

Hvor har jeg sagt det er det da ? Så vidt jeg kan se står det ingen steder.

0 0
Thomas Larsen 20-06-2013 08:37:32

Thomas har som sædvanligt travlt med at finde "Apple haters" i diskussioner så han har nogle at trolle.

0 0
TF 20-06-2013 15:42:20

Det er vist dig der troller lille ven.

0 0
Thomas Larsen 20-06-2013 18:10:01

Overhovedet ikke :)

0 0
renisse 19-06-2013 09:45:55

Jeg havde håbet de havde brugt et 9,7" billederør som skærm. Så var problematikken med en ordenlig stand til den også løst.

0 0
Thomas Larsen 19-06-2013 08:54:02

Jeg var helt bange for den blev tykkere, tyngere og større og den ville yde dårligere, have mindre plads, tage mindre billeder og komme med den gamle 30-pin connector.

0 0
Thomas Larsen 19-06-2013 08:54:18

tungere*

0 0