Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad Air - ny iPad er officiel

iPad Air - ny iPad er officiel

Apple præsenterede tirsdag aften den nye iPad Air - hurtigere, tyndere og bedre til alt.

Apple har arbejdet hårdt på den næste generation af iPad, lød det fra Tim Cook på scenen, inden præsentationen for alvor tog form.

Tyndere, lettere og så anderledes, at den skal have et nyt navn: iPad Air, der som navnet antyder er en lettere og tyndere enhed.

iPad Air bliver en full-size tablet med retinaskærm, 43 procent smallere ramme omkring skærmen, og 20 procent tyndere, bare 7,5 mm tyk (tynd).

Vægten er som aldrig før, ”1 pound” lød det fra scenen, eller hvad der omregnet til gram svarer til 453 gram. Det gør iPad Air til verdens letteste full-size tablet.

Indmaden i iPad Air bliver den samme A7 processor, der også findes i Apples iPhone 5S, hvilket gør iPad Air to gange hurtigere end den seneste version af iPad eller 72 gange hurtigere end den første iPad.

iPad Air har bedre LTE support og WiFi MIMO teknologi med flere antenner, der giver hastigheder på op til 300 Mbps.

Kameraet er et 5 megapixel iSight kamera, med muligheder for video i 1080p.

Batteriet gør det muligt at surfe, høre musik m.m. i op til 10 timer, og enheden bliver tilgængelig i farverne hvid/sølv og space grey/sort.

iPad Air kommer til en række lande, herunder Danmark allerede den 1. november.

Når iPad Air kommer på markedet udgår 4. generation af iPad og sortimentet vil så være iPad 2 og iPad Air.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan Waitforit Pedersen 23-10-2013 08:43:02

Hvad er en Full Size tablets?

0 0
John 23-10-2013 09:54:59

Tavlecomputere i fuld størrelse ;)

0 0
Allan Waitforit Pedersen 23-10-2013 13:56:48

Men en ipad er jo ikke en computer men bare en facebook, angry birds og internet plade...
man kan jo ikke være produktiv med en ipad...

0 0
John 23-10-2013 22:13:46

Jeg kender folk der bruger deres iPads produktivt, så det kommer nok an på hvem man er. For mit vedkommende ville den nok heller ikke blive brugt til andet end Facebook, Angry Birds, internet og lignende. Derfor har jeg heller ikke en.

0 0
Arthur 23-10-2013 03:22:26

Nu har jeg ikke prøvet den nye iPad og skal ikke udtale mig om den. Men "All-new design" kommentaren fik mig til at smile lidt... For det er præcist samme designlinje som de har kørt med i årevis :)

0 0
cigi 22-10-2013 23:38:24

Jeg så hele keynoten på mit Apple TV. Det var ok, dog er jeg ved at være træt af Apples hype.

Fx med 72 gange hurtigere end den første. Det svarer jo stort set bare til en fordobling hvert år. Men de får det til at se ud som om at forskellen er meget større for hver gang. Det er sku et billigt trik. For slet ikke at nævne 64bit showet dom bruges som argument for hvor fantastisk de nye Pads er. Jeg synes det bliver kedeligere år for år. Lidt tyndere og lidt hurtigere - det er vist prøvet før.

0 0
Footiefan 22-10-2013 23:45:08

Haha, ja måske. Men de siger jo også forskellen fra seneste produkt. Du vælger så bare at fokusere på det andet ;-)

Hype? Synes nu ikke der har været så meget hype. Det er vist hvad man selv gør det til :-)

0 0
Jon R - Mortensen 22-10-2013 22:25:23

... skulle det være logik at den skulle være bedre end deres egne forgænger? Det er jo ikke dem selv de er i konkurrence med. Derimod vil de fleste der formår at læse og forstå, at i et konkurrenceunivers som tablets bevæger sig i er det i forhold til deres konkurrenter, det være sig Android, WP8, Windows, Nokia, Samsung, LG etc etc. Det går jo ud på at stjæle/erobre markedsandele fra deres konkurrenter ved at sende nyere og bedre produkter på markedet. Derfor jeg efterspørger hvor det er bedre end ligefrem alt.

Mht. det med kuglegrillen. Så er det en forfatterteknik der hedder ironi. Her er et link om ordet ironi: http://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

PS. Måske en eller to herinde kan se linket i samme ånd ;)

0 0
Footiefan 22-10-2013 23:42:51

Ej hvor sejt, link til ironi! Det blev bare ikke læst og opfattet ironisk, mere som indebrændthed. Ja du er velkommen til at slå det op ;-)

0 0
Frederik 22-10-2013 21:21:59

Lyder ret lovende!

0 0
Jon R - Mortensen 22-10-2013 21:21:55

Tror sgu at min kuglegrill er bedre til bøffer og pølser end en iPad. Så bedre til alt er vist en overdrivelse.

Sådanne udsagn der gør, at folk tror i er æblefans på mobilsiden.

0 0
Nikolai 22-10-2013 21:43:09

Jon, nu er det her ikke en side, der anmelder hverken kuglegrill eller en god opskrift på bøffer. Der er derimod en side, der orienterer sig omkring mobiler, tablets og andet teknologi i samme boldgade.
Derfor bør man som læser af denne artikel helt naturligt forstå, at der med "bedre til alt" menes "bedre til alt- i forhold til forgængeren".
Det er tilladt at tænke sig om, inden man farer i flint og smider om sig med anklager og påstande.

Personligt læser jeg ikke artiklen som værende skrevet af en Apple-fanboy, ej heller skrevet af en fan af andet mærke. Artiklen fortæller blot om et nyt, med spænding ventet produkt fra en af de førende teknologiproducenter.

0 0
Footiefan 22-10-2013 21:33:05

Come on, prøv nu lige at tænke bare en lille smule selv ;-)

0 0
TF 22-10-2013 20:51:28

Den lyder sku ret så lækker :-)

0 0