Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad dræber PC’er

iPad dræber PC’er

iPads indtog på markedet kan tydeligt aflæses i salget af PC’er.

Salget af Apple iPad, og andre tablet forventes, ifølge Bloomberg, at runde 70 millioner i år, og tredobles inden for tre år.

Og salget af de populære tablets har sat sit tydelige spor på PC-producenterne.

Den dominerende PC-leverandør Hewlett-Packard leverede tirsdag et regnskab for sidste kvartal, med et fald i omsætningen på 23 procent. Nu følger en omfattende fyringsrunde.

Flere analytikere siger til Bloomberg, at det er tydeligt, at iPad’en og andre tablets vil forvise PC’en fra arbejdsværelset derhjemme. Kampen vil i stedet stå mellem iPad og konkurrerende tablets.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

22-05-2011 18:50:26

Det kan umuligt være sundt at sidde bøjet over en ipad og skrive artikler/whatever dagen lang. Vil til en hver tid foretrække en PC/laptop. :)

0 0
Shawn S. Ø 23-05-2011 21:17:46

Ja og heldigvis er vi alle forskellige ;)

0 0
Jesper Søgaard 21-05-2011 20:07:26

Det første min iPad sagde da jeg pillede den ud af boxen var at jeg skulle tilslutte den til min pc. Så helt død er den ikke ;)

0 0
Shawn S. Ø 19-05-2011 17:25:06

Det er jo ingen nyhed at det går ud over PC salget. Men der hvor filmen knækker lidt er at tidligere undersøgelser har vist at det går ud over de billige netbooks og Macbook air.

Og sådan vil det jo også blive ved med at være. Der er jo ingen regnekraft eller ret meget andet i en tablet ;)

0 0
19-05-2011 15:58:02

Den erstatter de PC'er der alligevel aldrig bliver brugt. Men PC'er der fungerer som arbejdsheste, bliver sq ikke sådan lige vippet af pinden...tablets er til mails og sjov. Intet andet...

0 0
Shawn S. Ø 22-05-2011 12:24:04

Tro mig tablets bliver brugt til meget andet end sjov og mails. Det er et ganske godt værktøj ;)

0 0
David 19-05-2011 17:53:33

"tablets er til mails og sjov. Intet andet..."

Det er fantastisk at du ved hvad alle bruger deres tablets til. Jeg har f.eks. set drift folk der havde en tablet med ud i marken med en ssh forbindelse til deres server til en tail, og en ejendomsmægler der havde salgsopstillinger med på en iPad. Kunne det tænkes at andre måske kunne have andre behov end dig?

0 0
22-05-2011 21:01:55

Jamen det er da fint nok at driftsfolk har den med...lige indtil der kommer lidt fugt i produktionshallen osv osv... Og en ejendomsmægler med salgsopstillinger på ipad... God ide...Men det er nok ikke på ipad'en at han laver opstillingen...Jeg har også det div. forskellige professioner bruge den. Men den er altså ikke meget anvendelig efter min mening.

0 0
Villiam 19-05-2011 13:07:03

dræber den "billige" pc. gamer systemerne vil stadig overleve ;) den overskrift er jo slet ikke sandhed!

0 0
David 19-05-2011 13:38:30

Jeg har netop ikke købt en pc til spil, fordi jeg kan få tonsvis af geniale spil til iPad. Så jeg har min arbejds bærbar til arbejde, og en iPad til spil, surf og emails.

0 0
Villiam 19-05-2011 15:20:19

du spiller COD, WoW, BF spillene på din ipad ? :o det gad jeg godt se :) som vonGoldschmidt skriver, så er tab spillene kun til tidsfordriv og angry birds ;)

0 0
David 19-05-2011 16:40:34

Nej jeg spiller ikke COD, WoW og BF på min iPad, men det ville jeg heller ikke gøre på en PC. Jeg spiller casual spil som ikke tager længere end max 30 min af gangen.Og spil som Dungeon Hunter, Infinity Blade, cut the rope osv osv, er perfekte til mig.

0 0
Villiam 19-05-2011 15:20:47

og den var ment til david ;)

0 0
Steffan Jensen 19-05-2011 14:04:49

Jeg har netop ikke købt en iPad til spil, fordi de undskyldninger for spilleoplevelser, der findes til tab'en, ikke tiltaler mig.

Spil på tablets kan sammenlignes med en slags 7-kabale - middelmådig tidsfordriv. Vil man virkelig have op- og indlevelse ud af sine spil, så kommer man ikke uden om PCen.

0 0
vonGoldschmidt 19-05-2011 14:32:25

Mere eller mindre enig.
Tablets er jo hyper-mobile, hvorfor spillene skal være designet til samme forbrug.
Gamere skal have noget ordentligt hardware, som for det meste er stationært.

Kan altså heller ikke se, hvordan en tablet kan erstatte computeren i arbejdsværelset. Her kommer samme argument som med gaming ind igen.

iPad og co. kommer vel sådan set kun til at erstatte de bærbare computere, som bliver brugt mere eller mindre til samme formål.

0 0