Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad kommer til Danmark i denne uge

iPad kommer til Danmark i denne uge

Rygte: Ifølge rygter i markedet vil Apple officielt sende iPad ud på det danske marked i denne uge.

Apple iPad
Apple iPad

Spekulationerne om en dansk lancering af iPad tager til i disse dage. Informationer fra en læser af fansiden iPadnyt indikerer, at der rumsteres i kulisserne.

Læseren fortæller, at i den virksomhed hvor han arbejder, er der for nogen tid siden bestilt iPads hos distributøren Atea Direct, men at Atea ikke kan levere produkterne før en dansk lancering er en realitet.

Senest har virksomheden så fået at vide, at deres iPads vil lande torsdag den 4. november 2010. iPadnyt mener ikke, at Atea er begyndt at sælge parallelimporterede produkter, hvorfor en officiel iPad-lancering måske er snart forestående.

Flere rygter på nettet

I et nyt indlæg på Macnyt skrevet af debattøren "The Dark Prince" nævntes anonyme kilder hos Eplehuset og Fona, der angiveligt skulle have fortalt om, at iPad ventes til Danmark, i denne måned.

Hvis Apple ønsker at komme med på årets julesalgsræs, mener fansiden, at iPad snart bør sendes på markedet.

Tror du, at iPad er på vej til Danmark i disse dage? Skriv en kommentar herunder, eller tip os på nyheder@mobilsiden.dk

Læs også:
 - Smæk din iPad op på væggen
 - Thorborg: Slå dig selv i hovedet med din iPad
 - Blog: Mit liv med Apple iPad


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Martin Nygaard 04-11-2010 13:50:13

http://store.apple.com/dk/ Hjemmesiden er nede fordi den er ved at blive updateret, hvilket godt kunne tyde på at der er iPad i den når den er oppe og kører igen.

0 0
Benjamin Jensen 03-11-2010 01:40:25

Jeg kan se, at jeg ikke rigtig har fulgt med i Ipad historierne på nettet (nok fordi jeg ikke skal have een), men jeg så da op til flere Ipads på tilbud i Metro for 1 måned siden. Ja, den var endda på forsiden af deres tilbudsavis.

Er de bare parallelimporterede eller hvad? Og hvad skulle den store forskel være på, at Apple officielt udsender den her i landet?

Den har vel hele tiden været på dansk - da den jo bruger samme OS som Iphone 4.

0 0
Jesper 03-11-2010 14:27:37

Benjamin, de er parallelimporterede, og så vidt jeg ved, kører de en ældre version end iPhony4.

Kan dog stadigvæk ikke se formålet med en tablet!
Det kommer måske en dag! Who knows? Who cares?

0 0
Benjamin Jensen 03-11-2010 16:49:43

Hmm, versionen er vel den samme som alle andre? Både Iphone 3 og 4 har samme OS som Ipad. Det burde jo være helt ens.

Det er også af samme grund, at jeg ikke kunne finde på at købe den. Man får jo intet ud af sådan en, udover at det er forstørret mobiltelefon.

0 0
DKShadow 03-11-2010 16:53:58

iPad'en er pt. IKKE dansk, jeg kan i hvert fald ikke vælge dansk menu eller tastatur på min.

Det ville give mening at udvide til flere lande på samme tid som iOS 4.2 kommer på iPad, da de på den måde kan inkludere de ekstra sprog direkte i den opdatering, i stedet for at sende sprogpakker ud seperat.

0 0
Gustav Andersen 02-11-2010 15:19:35

Ipad er da ifølge http://www.coolshop.dk kommet ud i DK. De sælger den i ihvertfald selv.

http://www.coolshop.dk/catalog/minisite/ipad

0 0
gielsgaard 02-11-2010 13:11:32

Hverken Ipad eller for den sags skyld Galaxy,kan erstatte en god bærbar,men de er et glimrende suplement,dog syntes jeg at Galaxy har en alt for lille skærm,til at jeg ville vælge den.

0 0
Exert 03-11-2010 11:11:33

Om den kan erstatte en bærbar er vel et spørgsmål om behov. Der er tusindevis af programmer, der kan køre på en bærbar, som ikke kan køre på en iPad, men der er også tusindevis af applikationer, der kan køre på en iPad, som ikke kan køre på en bærbar, og i de fleste tilfælde er iPad'en en hel del mere mobil. Det gælder både i størrelse og batteritid.

0 0
02-11-2010 12:44:27

syntes ipad er mega dyr, så håber den falder lidt i pris, og galaxy tablet er fed nok, men alt alt alt alt for dyr, mere dyr end ipad, og ærgeligt at samsung har valgt lcd skærm, og desuden tvivler jeg på deres software, for har haft problemer med min samsung galaxy s med opdatering og kies

0 0
Jesper Søgaard 02-11-2010 09:04:07

Som Durante nævner ovenfor så er det nok desværre for sent for Apple. Der er begyndt at komme rigtig interessante alternativer og de fanboys der skal have iPad'en for æblelogoets skyld har allerede købt den i udlandet.

Næ du.. hvis jeg alligevel skal op og smide over 5000 for et alternativ til min MBP så bliver det nok en MacBook Air 11" i stedet.

0 0
Tobias 02-11-2010 11:45:51

hvad så Jesper skal vi så kalle dig for mega fanboy eller hvad fordig du har en MBP og vil have en air selv om de mere eller mendre kan det samme i forskelie størelser og ydelse ? drop dog det fanboy pis hele vejn rundt

0 0
Exactlyme 02-11-2010 15:52:56

Hvorfor så negativ? Han har ikke selv kaldt sig for fanboy. Og helt ærligt! - Det er godt og sundt at gå op i ting.

0 0
Tobias 02-11-2010 18:23:46

nej han har ikke kalt sig selv, nej den lader han andre få...
og nega tiv er bare røv trat af appel linux windows android folk der ikke laver anet ind af ned gøre konkuranten. hvorfor er man fanboy fordig man køber en ipad ? hvorfor har man ikke st lyset vis man ikke har købd en appel ting, og hvorfor køre man med et lorte os som ca 90% af folk gør vis man køre med Windows. der er intte galt i af gå op i tinge vis man ellers kunne være glad for sine ting uden af skule havde sit indkøb sine valg overfor andre
og vis nolge skule være intrasert så er der
IOS på mobilen/tableten Linux på bærbaren ( Arch Linux ) samt serveren . og Windows på spille computeren så drop det fanboy pis og lag folk købe hvad de har løst til uden af skule blive klat det ene og anet pis...

0 0
Jesper Søgaard 02-11-2010 22:37:44

Slap da af...

0 0
Tobias 02-11-2010 22:49:46

er helt rulig er du ikke hvad til folk svare på det du skriver...

0 0
Jesper Søgaard 02-11-2010 22:59:12

Er ikke helt sikker på hvad du skriver.

Hvis du spørger om jeg er vant til at folk svarer på det jeg skriver - så jo, det er jeg. Men det behøver jo ikke være Arto-snak. Der er i mine øjne intet i vejen med at være en fanboy. Det var ikke negativt ment.

0 0
Tobias 02-11-2010 23:43:17

jeg ved ikke hvad arto snark er har goolge det men kommer kun en eller anden chat side for små børn fram noget du bruger meget ??
og ikke noget negativ du skriver da for æblelogoets skyld vis det ikke er en hentynind af man kun køber det fordig det har et navn ved jeg ikke men det mener du ikke er af se ned på folk jeg er bare trat af folk der skal kale forsklige folk for fanboys vis de ikke har anet af byde på men det kan jo være det er noget der bliver gjort meget inde på det der arto ??

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 02-11-2010 08:21:27

Apple har netop udsendt en GM til deres iOS 4.2 så en lancering her i norden ville bestemt give mening nu da softwaren er færdig :D

0 0
Gizmo 02-11-2010 14:26:21

Tider er perfekt til ipad, da 4.2 GM er lige lande.. Så man få det samme funktioner som iphone havde i snart 5 måned.. Samtidig er AppStore fylder en del op apps til ipad, i forhold til Galaxy Tab, der halter stadig med ordenligt apps der laves til Android tablet..

0 0
Durante 02-11-2010 08:17:59

Beklager Apple, men det er LIGE en tand for sent til at kunne fange mig... det har Galaxy Tab sørget for :)

0 0
02-11-2010 08:31:03

Galaxy tab mener jeg ikke kan sammenlignes med en ipad. Den er for lille. (Jeg har brugt den et par gange) Ipad derimod synes jeg heller ikke om den er ikke alsidig nok, og synes samtidigt det er super trist, at den ikke understøtter flash...

Prisen kommer også til at spille en væsentlig faktor! Jeg tror den bliver billigere end Galaxy tab.

0 0
Durante 02-11-2010 15:23:57

Har prøvet ipad nogle gange efterhånden, og for mit vedkommende er ipad faktisk for stor :)
kiggede da lige en ekstra gang da jeg så tab's størrelse, men var i ekstase da jeg havde den i hånden... den ligger ufattelig godt (det skal lige siges at jeg ikke har lillepige hænder)

Er dog uenig med prisen. Gav selv ca. 5600 for den hvis jeg husker ret, og hvis jeg kender Apple ret, vil den der er mest ved koste lidt over.
Godt har den 48GB mere til gode, som skulle gøre forskellen...
MEN! Til gengæld kan Tab bruge hukommelseskort. Godt nok har Ipad mest plads, til gengæld kan Tab's udvides ;)

0 0
Exert 03-11-2010 10:35:35

Men så skal du jo også lige lægge et hukommelses kort på 48 GB oven i prisen. Det er ikke helt billigt hvis man vil have kvalitetskort (og min erfaring siger mig at det vil man gerne).
Jeg synes Galaxy Tab er lige dyr nok, og så er endnu ikke nok tab-specifikke applikationer til android endnu. Det kommer helt sikkert snart, det ved jeg.

0 0
Gizmo 02-11-2010 14:36:56

Hvorfor ikke køre android og iOS samtidig.. har iphodroid , har min gamle 2g der kører både iOS og Android.. Så man kan godt regner med, der vil kommer en Android version til iPhone og iPad i fremtid, så længere man ikke har problem med jailbreak.. Der vil kommer verison 14 snart til iphone 2g og 3g, så man kan endelig få styre strømstyring og Android Market på iphone.. :)

0 0
Gizmo 02-11-2010 15:15:34

SkyFire er lige blev godkendte hos apple... det konvertere flash til html5, som kan køres på iphone og ipad..

0 0
Exert 03-11-2010 10:59:24

Det skal nok lige siges at det kun er flashvideoer den konverterer - ikke flash som sådan.

0 0