Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad trækker fra Android tablets

iPad trækker fra Android tablets

Ny analyse viser, at Apples iPad trækker hurtigt fra Android tablets, Apple næsten oppe på 70 procent markedsandel.

Apples iPad er populær, hvillet også kan ses når man sammenligner salget med Android-tablets. En ny analyse viser at Apples iPad opnår højere salg, hurtigere end Android gør.

Andet kvartal 2011 havde Apple solgt 9,3 millioner iPads, mens Android producenter havde solgt 4,4 millioner tablets, en forskel på "kun" 4,9 millioner enheder.

Analysen viser at Apple i andet kvartal 2012 har solgt 17 millioner iPads, mod 7,3 millioner Android tablets i samme periode, en forskel på 9,7 millioner enheder, altså en stigning på 4,8 millioner enheder i forskel.

Apple iPad sad i andet kvartal med en markedsandel på 68,3 procent mod Androids 29,3 procent.

Disse tal er globale salgstal og markedstal, udarbejdet af Analyse firmaet Strategy Analytics.

Kilde: Electronista.com

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anker 26-07-2012 20:34:47

Om så Android voksede ind i himlen, så er det stadig og vil altid være 2nd best......

0 0
DX 26-07-2012 13:48:31

så øget 67% fra 2 Q 2011 til 2 Q 2012, og det er jo kun lige startet, det kommer til at gå som med mobil- Android bliver også størst på Tablet, det vælter jo ud på markedet med Android Tablets

0 0
JP 26-07-2012 14:13:11

I samme periode er Apple steget med 82%
Så ud tallene kommer det ikke til at ske.

0 0
DX 26-07-2012 15:55:30

Ja ja, JP - Hvordan var det nu lige det gik med Android mobilerne - Salget af Android tablets eksploderer, og på samme måde som med Android mobilerne vil disse tablets selvfølgeligt også få overtaget. Med 1.000.000 android aktiveringer i døgnet behøver man jo ikke være professor for at regne ud hvilken retning det tager, og brugere af Android mobiler vil naturligt være tilbøjelig til at vælge Android tablets frem for iPads, da mange foretrækker det mere åbne Android OS

0 0
Benjamin Jensen 26-07-2012 20:18:10

Så skal de fandme først lave nogle ordentlige tablets og ikke mindst apps dertil.

Android tablets virker jo oldnordiske i forhold til iPad - især når man ser på spil, hvilket jo nok også er en væsentlig del af oplevelsen ved tablets.

Eller hvad med foto redigerings programmer og tekstbehandling?

Jeg har nu set rigtig mange på mobilsiden, som har en android tlf og en iPad - af ovenstående grund. Men de er jo nok heller ikke lige så religiøse som dig.

0 0
Cebastian 27-07-2012 00:34:28

Der er heldigvis så meget andet man kan bruge en tabet til. Også er iPad ligepludselig den gamle plade som ikke kan så meget... ;)

0 0
26-07-2012 17:27:54

Nu har jeg være ude i forretningen igen, og lavede div. Test på DDR tablet og 300T, og Asusèn køre bar super, er en My bagefter når man roder med web sider! EN MY. Men det der glas, er der nogle der kan sige hvad det så er for et materiale, i forhold til DDR tableten ?

0 0
hellas7 27-07-2012 13:04:35

@ :-)
Det har jeg ikke set et eneste eksempel på. Du kan evt. tjekke John G's sammenligning her på siden, der tydeligt viser, at både det at navigere på en webside og det at indlæse den er MEGET langsommere/dårligere på Asus'en.

@ DX:
Jeg tror ikke, at din påstand holder, jeg tror Windows bliver den store åbne platform (Læs: en platform, hvor alle producenter kan producere) for tablets. Der er jo INGEN, der laver tablet-apps til Android (ja, jeg har selv 3 android tablets på hhv. vers. 2.3, 3.2 og 4.0). Hver gang man hører om en ny fed app kommer den jo altid til "iPhone, iPad og Android" - nej det er ikke den samme oplevelse at opskalere en lille app.

0 0
28-07-2012 23:24:28

Det er jo ikke androids skyld at udviklerne ikke forstår at bruge det værktøj de får stillet til rådighed.Ser du det smarte ved android er at en app kan se forskellig ud på forskellige devices. Du kan læse lidt her:

http://developer.android.com/training/basics/supporting-devices/screens.html

Android behøver slet ikke specielle apps til tablets, hvis altså bare udviklerne kunne finde ud af at udvikle det.

0 0
Benjamin Jensen 29-07-2012 01:43:31

Det er vist den sædvanlige undskyldning fra dig og mange andre N. Det er udviklernes skyld, at de ikke kan lave ordentlige apps til deres telefoner eller tablets.

Jeg kunne efterhånden tapetsere med de undskyldninger.

Men det bliver apps'ene jo ikke bedre af.

Lortet kører i stretch, og det er fandme ikke kønt. Derfor bliver der udviklet apps til iPad, hvor man kører i en native opløsning.

Note: Android automatically scales your layout in order to properly fit the screen. Thus, your layouts for different screen sizes don't need to worry about the absolute size of UI elements but instead focus on the layout structure that affects the user experience (such as the size or position of important views relative to sibling views).

0 0
29-07-2012 17:34:19

Undskyldning eller ej, så er det jo det der er "problemet".

Og hvis du nu faktisk læste lidt om android, så ville du også finde ud af at hvis en app er programmeret rigtigt. Så bliver den ikke bare blæst op i størrelse når den kommer på en tablet. Så kommer der mere indhold på skærmen. Ja indhold scaleres automatisk indenfor en nogle givne størrelser...Man arbejder med 4 forskellige skærmstørrelser, samt 4 forskellige densiteter...

Jeg syntes egentligt ikke du burde udtale dig meget om android, da du jo tydeligvis ikke fatter meget af hvordan det er opbygget.

Men det er jo også nemt at sige at man har den største app store, når 1/3 af alle apps er der to gange ;D

0 0
hellas7 26-07-2012 14:55:15

Der er i hvert fald ikke nogen tvivl om tabletmarkedet når selv DX's yndlingsperson (ham med Truth about ios and android) foretrækker en iPad.

0 0
Footiefan 26-07-2012 13:59:57

Det har du sikkert ret i... Men det spændende bliver hvem (indenfor android) der kommer til at tjene på tablets. Måske ender det som for smartphones pt, hvor Samsung sidder tungt på overskuddet. Det kan måske i sidste ende få nogle til at opgive?!
Men har intet set omkring økonomien på android tablets - så aner ikke hvordan det står til. Og hvordan vil det gå MS?

0 0
DX 26-07-2012 15:47:25

Med nogle af de priser der pt. lægges op til vedr. MS Tablets, så bliver det vist op af bakke for Microsoft, desværre.

0 0