Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPad3 i produktion - Se hvad du kan forvente

iPad3 i produktion - Se hvad du kan forvente

Den nye iPad3 er lige nu ved at blive samlet hos Apples leverandør og noget tyder på, at den får LTE, HD-skærm og en super hurtig processer.

Apples hovedproducent i Asien, Foxconn Technology Group har for alvor startet produktionen af den nye iPad 3.

Ifølge Bloomberg, som har talt med flere personer, der har kendskab til produktionen, skulle den nye tablet komme med understøttelse af LTE.

At Apple vælger at understøtte LTE i iPad'en, før det er tilfældet med iPhone, skyldes at iPad'en har et større batteri, der bedre kan håndtere det øgede strømforbrug, som LTE kræver.

Men også på andre punkter er iPad'en blevet forbedret. Skærmen kommer med en bedre opløsning end mange HD-fjernsyn er udstyret med, fordi de enkelte pixels er lavet ekstra små.

Apple har også gjort noget for at øge hastigheden. Video skulle kunne afspilles næsten øjeblikkeligt på iPad'en, på grund af en ekstra grafik-processor.

iPad 3 forventes introduceret i løbet af marts måned.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sune 19-01-2012 15:02:08

Hvis der er nogen, der har lyst til at læse mere om arbejdet på Foxconn fabrikken kan jeg anbefale denne artikel:

http://www.businessinsider.com/apple-child-labor-2012-1?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+typepad/alleyinsider/silicon_alley_insider+%28Silicon+Alley+Insider%29

0 0
Macclone 20-01-2012 19:58:40

Sune under normale omstændigheder ville jeg give dig ret i din underforståede udtalelse om at køb af produkter fra apple er amoralsk, da det i og med køb støtter det der kunne betegnes som "slave arbejde", hvilket i hvilket som helst anseende, under normale omstændigheder, burde være forkert, men personligt må jeg desværre sige dette.
Jeg vil aldrig stoppe med at købe apple produkter, af samme grund til jeg stadig lytter til Michael Jackson, af samme grund til jeg stadig spiser røde pølser. For uanset om Michael Jackson har lavet overgreb på mindreårige, uanset grunden hvilke kår grisene har før det bliver lavet til pølser, og måden de bliver lavet på, så vil jeg fortsat Lytte til hans musik, fortsat spise lækre stegte pølser, fortsat købe apples produkter.
Dette er ikke fordi jeg støtter amoralsk adfærd, men jeg støtter derimod ting som bare er geniale og enestående

0 0
Rasmus Max Petersen 24-01-2012 12:23:30

Analogien med røde pølser holder ihvertfald 100.

Et pyntet produkt, der overgåes - både i pris og kvalitet - af andre alternativer på markedet, men som til stadighed købes af de uvidende masser, på grund af det tillokkende ydre.

0 0
ihk 24-01-2012 13:02:04

Det kan godt være de tablets du snakker om har højere specs end iPad. men de virker ad helvede til sammenlignet med iPad. senest så vi hvordan browseren på asus transformer virkede i en test herinde. det er til at grine over!

0 0
Rasmus Max Petersen 24-01-2012 13:29:38

Jeg har mig bekendt ikke nævnt nogen mærker, og jeg vil afholde mig fra at kommentere på mangler og begrænsinger ved brug af iPad.

Til gengæld vil jeg med glæde lære dig at installere en ny browser på Android. Det er faktisk så nemt, at selv en Apple bruger vil kunne magte det - jeg kan ihvertfald, og jeg skriver denne besked fra en MacBook Pro.

Udskiftning og tilpasning af alt andet software er forresten også nemt.

Bemærk! Jeg siger ikke iPad er et dårligt produkt. Jeg siger der findes bedre (og endda billigere).

iPad 3 vil (muligvis) blive bedre end de bedste Android tabs på markedet lige nu. Til gengæld vil der komme en LANG række bedre og billigere tabs, end iPad 3. Det er den naturlige konsekvens, af at Apple er oppe imod overmagten, og at Android som platform med ICS nu endeligt har overhalet iOS, i både udseende og funktionalitet.

0 0
ihk 25-01-2012 02:42:29

der findes ikke BILLIGERE alternativer, der kan i nærheden af det iPad kan. du får ikke det samme brugervenlighed, smidighed eller funktionalitet som på en iPad med de kina andriod tabletter du hentyder til.

iPad2 16 gb (Wifi) : 3699 kroner
iPad2 16 gb (Wifi+3g) : 4599 kroner

hvilke tablets kan fås til billigere penge men kan mere?

0 0
Rasmus Max Petersen 25-01-2012 10:57:51

Samsung Galaxy Tab 10.1, med ICS 4.0.3 er et rigtigt godt bud på en tablet, der både i funktionalitet og udseende sagtens kan matche iPad 2. Det er nok også grunden til, at Apple har gjort hvad de kunne for at stoppe salget af SGT 10.1 i flere lande.

Den koster vel at mærke 1300,- mindre end Apples "topmodel", og kan MEGET mere.

Jeg benægter ikke at Apples produkter er lettilgængelige og snakker godt sammen. Hvis du til gengæld benægter, at Android giver LANGT flere muligheder for tilpasning, og også måder at bruge din telefon (og tablet) på - ja så kan jeg ikke snakke med dig.

0 0
ihk 25-01-2012 13:51:50

Apple forsøgte ikke at stoppe Samsung pga. de var bange for udfordring, men fordi Samsung åbentlyst kopierede iPads design. selv Samsungs advokater kunne i retten se forskel på de to tablets i et par meters afstand.

derudover kan du IKKE sige at Andriod er bedre end iOS FORDI det giver flere muligheder for tilpasning. dem der køber iOS er enten LIGEGLAD med tilpasning eller også jailbreaker de. det er et valg de tager inden køb, så drop det nu.

med jailbreak har du et åbent OS.

ændre temaer (nedenstående eksempel), tilføje tweaks, tilføje widgets, hente cracked apps fra installous (direkte på din iPhone/iPad) og en masse andre muligheder.

http://www.youtube.com/watch?v=IZFNi9SLFkU

0 0
Rasmus Max Petersen 25-01-2012 22:58:00

Det har åbenbart ikke været åbenlyst nok, eftersom Apple bliver ved med at tabe de patentsager de rejser rundt omkring.

Din måde at argumentere på er lidt belastende. Jeg skrev jo netop IKKE, at Android kun var bedre fordi det giver mulighed for tilpasning (uden at man skal igang med at hacke). Det var blot ét blandt mange argumenter.

Prisen er et andet. 1300,- er da en pæn slat at spare, på et lige så godt produkt?

Mulighederne er et tredje. Se f.eks vores guide (www.ndroid.dk), hvor Android bruges som spilplatform.

Og så begiver jeg mig ikke ud i mulighederne med Rooting.

Undskyld jeg siger det, men at argumentere for, at iOS giver samme muligheder som Android, er simpelthen hul i hovedet.

Du kan argumentere for, at iOS er mere "afpudset" og "bare fungerer" - fair nok. Spørgsmålet er så bare, om man synes det er 1300,-, og de begrænsede muligheder værd.

Jeg vil ihvertfald vædde med, at du ikke kan finde én eneste Ipad funktion, jeg ikke kan kopiere - gratis - på en hvilken som helst af seneste generations Android tablets. Og jeg vil samtidigt vædde med, at jeg kan finde flere - du ikke kan kopiere.

(og vi snakker naturligvis stadig uden root/jailbreak).

Er vi på?

0 0
Jesper Vejle Krog 25-01-2012 09:30:09

Har du også et æble tatoveret i panden???

0 0
David 20-01-2012 09:19:03

Kan du finde en producent der er bedre?

0 0
Emil Fischer 18-01-2012 17:25:39

min nokia n9 klare da video med det samme lige gyldtigt om det er fra starten eller jeg spoler til midten?

0 0
David 19-01-2012 09:07:15

nice hvordan har du fået den til det, min er evigheder om at starte HD video, hvis jeg ikke starter fra midten.. Jeg er meget interesserest i at høre fra dig.

0 0
ihk 18-01-2012 16:27:11

med at den kommer til markedet :)

alle nuværende tablets vil få så meget røvfuld da Apple efter min mening er det eneste firma, der formår at få software og hardware til at arbejde sammen.

0 0
Jesper Vejle Krog 25-01-2012 09:28:25

Nu er du jo også en lemming, så det kan jo ikke undre

0 0
hellas7 19-01-2012 22:05:43

helt enig. Man har jo også set, hvordan en sprit ny tablet fra asus (med super-duper quad-core osv...) stadig halter markant efter iPad 2, der snart runder sin 1års fødselsdag.

Jeg tror ikke 3'eren vil føles markant hurtigere end 2'eren, da 3'eren nok skal drive en bedre skærm, men nu er 2'eren suverænt også det hurtigste device, jeg har set.

0 0