Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 4 kan snart dele netforbindelsen

iPhone 4 kan snart dele netforbindelsen

Personligt hotspot bliver snart en realitet i iPhone 4.

Når Apple sender iOS 4.3 på gaden vil den indeholde muligheden for at dele internetforbindelsen på iPhone 4 via trådløst netværk - kendt som “personal hotspot”.

Det betyder, at iPhone 4 ejerne kan forbinde fx en bærbar computer til internettet, ved at logge på via iPhone 4's internetforbindelse -trådløst.

Opdateringen til iPhone 4 kommer den 11. marts 2011.

Oplysningern er bekræftet af Apple (2/3 2011) på et stort anlagt pressemøde.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 03-03-2011 21:38:01

Det er utroligt at denne artikel kan læses på diverse nyhedsmedier. Folk fatter åbenbart ikke helt at der er forskel på den amerikanske udgave og den danske. Det er den amerikanske 3g udbyder der har forbudt tethering-funktionen i iphone, da de var bange for at de ville miste kunder på deres faste internetabbonementer. Jeg har brugt min iphones internetforbindelse på min computer lige siden jeg fik min 4er.

0 0
JohnnyNr5 03-03-2011 11:50:29

Altid sidst med det nyeste*g*

Jeg er ikke Apple hater, men hold da kæft jeg er træt af, at de altid formår at pakke deres sløvsind når det kommer til nyskabelser ind i Apple magien. Det er til grin.

Imho er det aktuelt bedste eksempel vel da de introducerede videosamtaler sammen med iPhone 4. Hvor mange år er det siden, at vi andre havde det, og i øvrigt lynhurtigt fandt ud af, at der ikke er meget sjovt ved det? Det forhindrede dog ikke Apple i at præsentere det som et af verdens helt store nyskabelser.

Al respekt for Apples design, som stort set altid er fuldstændig spot on (i mine øjne), men føj hvor ville jeg ikke finde mig i at de er så tunge i røven, og arbejder så hårdt på at tage frihed fra deres kunder.

En anden, for denne side mindre relevant, anke: Apple reklamerede længe og heftigt for, at man kunne køre MS Office på deres maskiner, og endnu mere for, at de kunne køre Windows on the side. Hvorfor brugte de ikke samme spalteplads på at fortælle, at årsagen til at en Windows pc ikke kan køre Apple OS er, at Apple forbyder det i deres uela?

Apple rant ovre for denne gang. Jeg skulle bare lige ha' luft:-)

0 0
Jonas 02-03-2011 23:39:17

LOL, sikke en "reklame"... Jeg har delt mit internet trådløst fra min Desire i snart ET ÅR!

Ovenstående er ikke en kritik af Apple's brugere.

0 0
KimDotDK 03-03-2011 13:34:56

Ja og min forældede N5800 arbejdstelefon, har kunnet gøre det endnu længere tid.
Men hvad kan man forvente af et firma, der genopfinder Skype, bare med en masse mangler og kalder det FaceTime.
Jeg er langt fra imponeret.

0 0
Lasse 02-03-2011 22:37:10

Jeg bruger min iPhone 4 når jeg skal på nettet.

Man skal bare gå sætte den til din computer med kabel og så ind i:

Indstillinger
Generelt
netværk
internetdeling

Så burde det virke..

Vh

Lasse AdWords Jensen ,-)

0 0
johnny 02-03-2011 22:47:51

Ja men det nye bliver jo at du kan bruge flere endheder ad gangen trådløst f.eks 2 bærbare til som så kan surfe gennem din telefon

0 0
03-03-2011 12:27:41

Og det nye bliver at du slipper for kablerne. Denne besked er sendt via et hotspot via min mobiltelefon som ikke ligger og roder. Og jeg er, ikke overraskende, ikke den eneste.

0 0
johnny 02-03-2011 20:58:57

Det er så noger android har kunnet klare rigtigt længe

0 0
pip 02-03-2011 21:16:22

ja, lige præcis! og jeg har virkelig savnet det på iphone. Men skifter snart tilbage til android igen...

0 0
Bo 02-03-2011 22:00:19

Det kunne min gamle Nokia 5800 også. Det er da ikke nogen nyhed. :/

0 0
Lowkey 02-03-2011 22:06:42

Det er en nyhed og det er magisk og revolutionerende og fantastisk.

0 0
John 03-03-2011 11:37:23

Hvad magisk og revolutionerende og fantastisk er der ved noget som har været på markedet i mange år - bare der ikke var et æble på produktet?
Det er sjovt som Apple (og visse af deres undersåtter) altid kan ophøje selv ting der er standard og har været det i flere år hos andre producenter til noget magisk og revolutionerende så snart det er Apple der kommer med det.
Som fx Apples "revolutionerende" lancering af Beatles i iTunes. Lang næse siger jeg bare.

0 0
03-03-2011 12:22:10

Enig, og man kan altid diskutere visse applefans naivitet, men og der et stort men for selvom Apple måske ikke er de store opfindere, så er de store budbringere og revolutionister.

iPhone1 var på ingen måde den første smartphone, men den revolutionerede smartphone markedet. Personligt tvivler jeg på at Android var blevet en succes uden iPhone. iPhone formåede også med et slag, trods underlegne specifikationer at sende Nokia og m$ ud i mørket, et mørke som er ved at ødelægge Nokia.

iPad var ikke den første tablet, langt fra men den har revolutioneret tablet markedet på samme måde som iPhone revolutionerede smartphone markedet.

Jeg tvivler på at de vil komme med flere af den slags revolutioner foreløbigt, men man kan aldrig vide.

0 0
pip 02-03-2011 20:51:49

Det er en længe ventet feature!! :) rart den endelig kommer...

0 0