Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 4 nu med ny "feature"

iPhone 4 nu med ny "feature"

- det er ikke kun antennen den er gal med...

Jeg ved godt, at der bliver skrevet og sagt meget om iPhone 4's signal-styrke - eller mangel på samme! - for tiden.

Men det lader til, at iPhone 4 har endnu en "sjov" lille feature: Sensoren, der måler afstanden mellem telefon og hoved, har øjensynligt en tendens til at fejlbedømme denne afstand.

Dette kan resultere i, at skærmen ikke slukkes, selvom telefonen holdes tæt på ansigtet. Hvilket så gør, man nemt kommer til at taste tal / lægge på med kind eller hage, fordi skærmen stadig er aktiv...

Der diskuteres pt. bredt på internettet om, hvorvidt dette er en software eller hardware 'feature', men tendensen går i retning af, at det er endnu en design-fejl: ifølge en Apple-medarbejder, var Apple nødt til at flytte sensoren på iPhone 4, så den nu peger direkte ind i øret under samtaler.

Og hold nu fast: Det betyder, at du - såfremt du er udstyret med særligt glinsende øregange - muligvis oplever, at lys bliver reflekteret rundt i øret, på en sådan måde så det rammer afstands-sensoren, der således tror, at den ikke længere er i nærheden af dit hoved.

Og i bedste Apple-stil, havde medarbejderen straks et løsnings-forslag: Foretag dine opkald fra steder der er mindre velbelyste...!

Men muligvis tager Apple-medarbejderen helt fejl.

Ifølge TUAW-folket, arbejder sensoren med en infrarød LED, der kaster lys rundt. Såfremt denne infrarøde stråle 'rammer sig selv', vil iPhone 4 gå ud fra, at dit hoved er klemt op mod skærmen - men i det tilfælde, vil en øregang der ikke reflekterer godt jo så faktisk være et problem...?

Så hvad skal man gøre? Der er ingen officiel melding endnu, så beslutningen om at investere i vatpinde eller simpelthen fuldstændigt afstå fra ørerensning af enhver art er stadig helt, helt åben og individuel.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Cedde 15-07-2010 10:53:07

Synes sku ærligt talt det er lidt ærgeligt, at der opleves sådan nogle markante problemer med sådan en dyr telefon. Umiddelbart er jeg egentlig ret glad for at jeg købte en 3GS istedet for at vente på den nye '4', men jeg håber da for Apple, at der bliver rettet op på disse problemer.

Om ikke andet, giver det dem en helvedes masse dårlig omtale! Det er også direkte til grin, at de ansatte vælger at kommentere på problemerne med latterlige forslag til løsninger, som f.eks. det Rasmus refererer til.

0 0
Kokomo 15-07-2010 11:48:49

jeg synes de har fortjent den dårlige omtale. de skal bare teste deres produkter, FØR de sætter dem i handelen! ligesom antenne problemet. de sagde det kunne rettes med en software opdatering, men det viste sig at være en hardware fejl. det burde de da have vidst, hvis bare de havde testet om man faktisk kunne foretage opkald på den. en iPhone er meget dyr, så til den pris, skal service være i top, og selve produktet gennemført..

0 0
Kokomo 08-07-2010 16:58:52

"Og i bedste Apple-stil, havde medarbejderen straks et løsnings-forslag: Foretag dine opkald fra steder der er mindre velbelyste...!"
kan godt lide i lige fik det med :)
det viser bare hvor meget apple holder af deres kunder. vil aldrig betale overpris for deres produkter, når de behandler folk sådan. derfor vil jeg holde mig til HTC Android, og wannabe iphonen, Galaxy S.

0 0

Om brug af cookies