Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 4S har SIM-kort problemer

iPhone 4S har SIM-kort problemer

Ejere af iPhone 4S har problemer med at ringe og sende beskeder. Telefonen melder om fejl på SIM-kortet.

<span style=SIM-kort fejl plager nogle ejere af iPhone 4S hos forskellige selskaber rundt om i verden. (Foto: Mobilsiden.dk)." />
SIM-kort fejl plager nogle ejere af iPhone 4S hos forskellige selskaber rundt om i verden. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Apples top-gadget, iPhone 4S, virker ikke altid til de primære funktioner, som opkald og SMS-beskeder, da nogle brugere oplever, at deres iPhone melder om ”SIM-kort fejl”.

”Et velkendt problem verden over, som ligger hos Apple og ikke teleoperatøren,” fortæller kilder, som Mobilsiden.dk har talt med.

Problemet findes også blandt danske iPhone 4S-ejere. Mobilsiden.dk har således været i kontakt med en kunde, der har fået skiftet sit SIM-kort seks gange, uden dette har givet en løsning på fejlen.

- ”Vi har kunder som oplever SIM-kort fejl. Løsningen er at give dem et nyt SIM-kort uden beregning. Det er et problem, som vi er beviste om i vores butikker og kundeservice, og vi er i dialog med blandt andet Apple om det,” fortæller Telenors pressechef Peter Glüsing til Mobilsiden.dk.

Rundt i verden er SIM-fejlen set hos store operatører som Verizon Wireless og Sprint.

iPhone 4S-kunder hos 3, Telia og TDC oplever ikke SIM-kort fejl. Det fortæller de tre selskaber samstemmende til Mobilsiden.dk.

Det er ikke lykkedes at få en kommentar til sagen fra Apple.


Læs også:
- Mobiltest: iPhone 4S - en bedre iPhone 


Apple iPhone 4S - billigste pris fra 1995kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morten Borg 01-12-2011 12:45:33

Jeg har opgivet, det er simpelhen for irriterende og gider ikke igennem et langt support forløb hos Bibob - der i øvrigt ikke har svaret endnu.

Jeg skifter tilbage til mit gamle SIM-kort hos Telmore.

0 0
Kim Harder 01-12-2011 14:52:50

Er Bibob ikke også gået fra Telenors net og over på TDC's net, det kan måske skyldes problemerne med simkortet. Telmore er på TDC´s net.

0 0
velle 01-12-2011 09:29:34

Oplever også selv problemet med telenor, hvor den pludselig siger ugyldig simkort. Kørte med oister i 1 mdr og havde aldrig problemet der. Har prøvet at gendanne, men intet virker

0 0
Morten Borg 29-11-2011 17:33:14

Jeg er lige skiftet fra Telmore til Bibob.

Hos Telmore var der ingen problemer overhovedet, hos Bibob får jeg fejlen konstant og det kan kun afhjælpes ved at genstarte telefonen.

Om det er kortet eller teleselskabet skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg kan blot konstatere at telefonen virkede fint med SIM-kort fra Telmore. Nu har jeg skrevet til supporten og afventer svar.

0 0
Berfin 24-11-2011 15:06:07

Jeg har en iPhone 4S, og mit mobilselskab er Telenor (købte den også i Telenor) og jeg har ingen problemer med min sim-kort. Hvilket jeg er meget glad for :-) Har DOG kun haft min iPhoen 4S siden den 15. November, det vil sige for 1 uge og 2 dage siden.

0 0
Peter Andersen 22-11-2011 11:29:20

Jeg synes der er mange af kommentarerne som handler om telenor?

Jeg havde i min gamle HTC Hero store problemer på min arbejdsplads, hvor folk ikke kunne ringe til mig, og min tlf konstaterede SIM-kort problemer... Og der var også tale om Telenor.

En af mine venner påstår, at det kan skyldes kvaliteten på selve SIM-kortet - altså at Telenor laver SIM-kort af dårligere materialer end fx TDC... har det noget på sig?

/P

0 0
hamzah10 22-11-2011 16:05:50

men husk på det er hele verdenen vi taler om. jeg tror ikke det er telenors skyld, iphone 4s ikke virker i USA:)

0 0
Kim Harder 23-11-2011 08:35:28

Fejlen kan ligge mange steder. Det kan være i mobilen, men det kan også være simkortproducenten. Det er der ingen af os, der hverken kan gøre frem eller tilbage ved. Vi må blot håbe på, at fejlen findes og løses.

0 0
123nu 22-11-2011 09:07:04

Min kærestes 4s har det samme problem med Telenor, lige pludselig ingen signal. og det er hele tiden! Efter 10 min uden signal skriver den simkort fejl og man kan vente mellem 1-30 min før der sker noget igen.
Desuden kan den nogle gange være helt sort om morgenen uden nogen kontakt til den i en times tid, så genstarter den udaf ingenting og virker igen...
Og ja den holder slet ikke så godt strøm som hendes gamle iphone4, faktisk ligesom så lang tid som min HTC Sensation.
Fandme en underlig telefon den 4s og min har aldrig lavet noget lignende og den får så mange tæv og så meget vand, man tror det er løgn, og den har endnu ikke blikket med øjet!

0 0
Benjamin Jensen 26-11-2011 13:17:30

Det mest underlige er da, at din kæreste ikke forlængst har sendt den til reparation, istedet for at brokke sig herinde.

Apple ombytter din kærestes telefon til en ny indenfor 1 uge.

0 0
123nu 28-11-2011 15:47:55

- Simkort problemet er endnu ikke sikkert om det er 4s det skyldes eller teleselskaberne.
- Batteri problemet har alle 4s og måske dem før, (kendt problem)
- En genstart må forventes engang imellem, bare ærgeligt man ikke kan pille batteriet ud og i med det igen..

Så hvorfor skulle den indleveres

0 0
Katron 22-11-2011 01:22:55

Min datters 3GS har et lignende problem, som har udviklet sig. Den har aldrig skrevet at den manglede som kort, men for nogle måneder siden, mistede den pludseligt netværk. En genstart eller flytilstand on/off løste det problem. Stille og roligt skete det oftere og oftere, og for 14 dage siden, ville den ikke genetablere netværk efter en genstart. Der har ikke været forbindelse siden.
Vi har haft hendes simkort i min N8, hvor det virkede fint, og mit kort har været i iphonen, stadig uden at kunne få forbindelse.

Der er stadig garanti på den (købt hos Oister), men da skærmen er revnet, vil det firma der repper deres garantisager først skifte skærmen på min regning, inden de undersøger om der er fejl i mobilen. Det skal de sku ha 1800,- for.
Får jeg skærmen skiftet hos irep, koster det kun 500, men så ryger garantien, og så skal jeg selv betale for en eventuel rep af mobilen.

Nogen der har et bud på, hvad man kan gøre??

0 0
hamzah10 22-11-2011 15:58:51

hvis jeg var dig så ville jeg bare købe en ny iPhone 3gs, fordi den koster kun 2800 M. abonnement (hos 3). jeg synes det er en god ide, men jeg ved ikke om hvad du synes

0 0
Robert 22-11-2011 02:06:35

Jeg har ingen gode råd men det lyder da som om du bliver gevaldigt røvrendt. Og lad mig gætte, de finder ingen fejl når du først har punget ud med de 1800.

Var der ikke en sag for et års tid siden med en gut der sendte sin telefon ind og hvor rep firmaet ville destruere telefonen med mindre han pungede ud med et klækkeligt beløb? Ja, det er ikke sjovt at reparere garantisager, det tjener man ikke det store på.

0 0
Casper 21-11-2011 22:07:55

Jeg har opdaget at jeg ikke kunne skifte simkort imens telefonen var tændt. Så stod der bare "ingen simkort". Men når man genstartede den fandt den fint kortet. Kan I andre skifte simkort imens den er tændt?

0 0
Rasmus W 21-11-2011 18:40:03

Jeg har problemet på min 4s har næsten ingen signal herhjemme med telenor. Har oplevet flere gange at jeg havde fuldt signal også lige pludselig røg det og jeg stod samme sted og der står bare ingen tilgængelige netværk.

Skal jeg bare kontakte telenor?

0 0
drumme 21-11-2011 19:53:04

ja du skal bare sige du skal have et US eller U-sim på tale sprog.
det hjalp for mit vedkommendene :)

0 0
Rasmus W 21-11-2011 22:07:24

Okay tak for svaret
så det vil sige jeg skal kontakte telenor og spørge efter et Us eller et U-sim kort, ved ikke lige hvad på tale sprog betyder :)

0 0
Thomas 22-11-2011 08:59:56

Det hedder mikrosim. drumme forveksler nok mikro-tegnet (µ - Mu) med et U.

0 0
dida 22-11-2011 19:49:53

Nej, det er helt korrekt at det kaldes et usim, der er forskel på disse og "alm" simkort - også selvom det er micro. Og det er altså usim der skal til for at afhjælpe problemet. :)

0 0
Kim 22-11-2011 09:40:31

Læste det totalt som "dumme" :D

0 0
Rasmus W 22-11-2011 11:18:22

Skal jeg så bare spørge efter et nyt mikro sim?

0 0
Thomas 22-11-2011 12:36:10

Ja.

Alternativt bare spørge efter et nyt simkort til din iphone 4s. Så skal de nok vide hvad du snakker om :)

0 0
Rasmus W 22-11-2011 14:37:18

okay mange tak for hjælpen :)

0 0
Kenny Larsen 21-11-2011 18:02:07

Jeg har Telenor og jeg har ingen problemer...

0 0
Nikolaj 21-11-2011 11:59:01

Lidt sjovt når Verizon og Sprint er de to operatører som ikke bruger SIM kort i iPhone 4S!

0 0
21-11-2011 13:37:55

Det kunne jo så forklare fejlene :)

0 0
Kim Harder 21-11-2011 11:51:10

At disse 3 selskaber ikke oplever simkort fejl, er måske blot fordig, de henholder disse fejl, som fejlbetjening fra kundernes side, mon ikke der findes kunder, hos både 3, Telia og TDC der har oplevet disse fejl?

0 0
Kim 21-11-2011 14:10:39

Eller de har fået fra et andet batch. Det er jo ikke en fejl på ALLE, så det kan godt være at der ikke er fundet fejl endnu.
Desuden kan de sagtens have sendt nye SIMkort ud, uden at registreret det som en fejl.
Så længe Apple ikke har det som en officiel fejl, så kan det være svært at diagnosticere.

0 0