Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5 er billigere at bruge end Galaxy S III

iPhone 5 er billigere at bruge end Galaxy S III

Smartphones skal lades ofte, men der er forskel på hvor meget de kræver, her er en test af iPhone 5 og Galaxy S III.

Smartphones har siden deres indtog på mobilmarkedet haft én stor svaghed, strømforbruget.

Skærmens lysstyrke, størrelse og ikke mindst processorkraften i telefonerne er kun blevet kraftigere eller større, det samme er batterierne for at kunne få telefonerne til at holde strøm.

Men der er stor forskel på hvor strøm ens smartphone kræver, ifølge en ny rapport så er der en større forskel på årets topmodeller.

I en sammenligning af iPhone 5 og Galaxy S III, kommer iPhone 5 ud med et lavere forbrug end sin konkurrent.

Ifølge rapporten, der tager udgangspunkt i et gennemsnitligt forbrug, så tager en iPhone 5 3,5 kWh om året at have kørende, mens en Galaxy S III bruger 4,9 kWh, skriver Electipic.co.uk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 02-10-2012 01:09:19

lol og nu har Android brugere jo hårdnakket påstået at deres telefon holder bedre strøm end iPhone.

Når det modsatte så bliver påvist, begynder man at joke om at man jo går fallit fordi den bruger lidt flere kwh.

Jeg tror der er nogen der har misset pointen - og det er helt sikkert med vilje.

0 0
02-10-2012 11:30:57

Der er da vist ikke mange der har antydet at android mobiler skulle holde strøm bedre. Det er vist en meget almindelig kendsgerning, at iphonen holder bedre end de fleste android mobiler.

0 0
Søren D 02-10-2012 08:54:58

Jaeee, men nu bliver det jo efterhånden også sværere og sværere at finde noget at slå S3'eren på, så denne her "diciplin" kan Iphone5 godt vinde for min skyld...og det gælder forøvrigt også de næste 2 år, for jeg tror ærlig talt det bliver svært at finde nye android-telefoner med så mikroskopiske skærme og batterier som i IPhone 5, så nyd da endelig at nogen har fundet noget positivt ved den telefon...

Men bortset fra det, hvad var så pointen?? At IPhone 5 er en "grøn" telefon?? Jeg dør af grin!

0 0
BSG 30-09-2012 12:32:51

1,4 kWh er en meget lille forskel, da man tænker på at SG3 har større skærm og flere muligheder :)

0 0
lars 30-09-2012 09:36:29

Endnu et bevis på inkompetence hos mobilsiden.

0 0
UKR 30-09-2012 11:19:41

Kan ikke være mere enige.

0 0
Rasmus L 29-09-2012 10:21:44

HAHAHHAHAHA

øøøøøhhh.. Iphone har så også et mindre batteri ????!?!?! FAIL APPLE XD

0 0
serpent 29-09-2012 08:36:30

Jeg tror ikke på John har ser den her inden den blev posted

0 0
serpent 29-09-2012 08:35:12

Det er svært at finde på fordele ved iphone i år?

0 0
Mikkel 28-09-2012 17:26:56

Du skriver i overskriften at iPhone5 er billigere, men viser med tallene at iPhone5 har et større strømforbrug. Hvad hører sammen?

0 0
Jacob Smidt 01-10-2012 14:26:05

Hej Mikkel.

Tak for din kommentar.

Men kan ikke helt se hvor jeg skriver at iPhone 5 er dyre?

I overskriften står der den er billiger, det samme viser det billede der er vedhæftet artiklen, og det samme skriver jeg i artiklen :)

Fortsat god dag :)

0 0
Mikkel 28-09-2012 17:28:25

Beklager, fik ikke skilt 5 tallet fra iPhone 5 iPhone5 tallet bagefter :-(

0 0
28-09-2012 19:48:41

Det er bare iorden. Jeg er mere bekymret for om jeg nu får ballade med greenpeace, pga det overdrevne strømforbrug på min smartphone.

0 0
Falk 28-09-2012 16:38:11

Det er vel ikke så overraskende med tanke på den langt større skærm og langt kraftigere cpu - tror i også en ferrari kan køre lige så langt på literen som en polo? Mærkelig artikel.

0 0
Risgaard 28-09-2012 16:27:04

0,12 $ om året... Det er jo næsten en hel krone... Så er prisforskellen jo tjent hjem på godt et par tusinde år. Desuden er det vel forventeligt med den noget større skærm S3 har.

0 0
Katron 28-09-2012 17:34:29

Husk at vi er i Danmark, hvor 1 Kw koster 2,20. Så vi snakker altså næsten 1,80 om året... ;)

0 0
Risgaard 28-09-2012 20:00:53

undskyld så omkring 1500 år

0 0