Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5 er hurtigere end Samsung Galaxy S III

iPhone 5 er hurtigere end Samsung Galaxy S III

I en såkaldt benchmarks test scorer iPhone 5 bedre end sin store konkurrent: Samsung Galaxy S III.

I en af de første offentliggjorte benchmarks tests viser Apples nye iPhone 5 stor styrke og hastighed.

Testresultatet er offentliggjort på MacRumors og viser, at iPhone 5 scorer hele 1601 point i testen og dermed øger hastigheden betragteligt i forhold til sin forgænger og den nye iPad.

iPhone 4S scorede i samme test 631 og den nye iPad nåede 794 point.

Apples påstand om at den nye A6-processor, er dobbelt så hurtig som sine forgængere, er dermed slået helt fast.

Men noget af det der sikkert vil interessere Apple-fanboys, og irritere Android-fans er, at Samsung Galaxy S III, ifølge CNet, score 1588 i samme test.


Kilde: MacRumors, CNet  

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anker 23-09-2012 19:47:46

Skal vi ikke bare blive enige om at der er forskellige folk til forskellige produkter.. Kan godt være jeres samsung er hurtigere i en benchmark test, men husk nu altid på for fanden da, at havde det ikke været for dem i hader så meget og kritisere så hyppigt (apple).. SÅ HAVDE I SLET IKKE HAFT EN SAMSUNG GALAXY "ET ELLER ANDET" DEN DAG IDAG FOR H.....

Ved godt at konkurence er en god ting, men i er fanme de samme typer som siger at et b&o fjernsyn eller anlæg er meget dårligt... FORDI DE IKKE HAR RÅD TIL ET !

Jeg er tydeligvis selv apple mand, men syntes også at mange android telefoner er gode, men apple miljøet fungerer bare bedst for MIG !

Jeg ser det sådan at kundegruppen til enten apple eller samsung er helt forskellige.. Apple er for folk med tendens for smag for lækre ting og sager med en skarp kvalitets fornemmelse, mens Android (samsung etc.) er for folk der går op i at have den model med største skærm eller største processor..

Jeg får sikkert hidset nogle op nu, men syntes bare det er forrykt at hver gang Apple kommer med et nyt produkt så bliver det haglet ned at jer extrem-nørder.. undskyld udtrykket...

0 0
Patris 23-09-2012 20:49:15

No offence Anker.

Men har du læst hvad "nyheden"(som snart er 1 uge gammel, og efterfølgende "modargumenteret") handler om?

Jeg(eller vi for at blive i din generaliserende retorik) hævder ikke at hverken apple(eller B&O for den sags skyld) er dårlige produkter, det folk siger, er at de ikke kan genkende den test der forfordeler Apple, når nu SGS3 netop scorer bedre i snit end iPhone 5. Hvorfor B&O så skal drages ind i den sammenligning aner jeg ikke, for der er jeg da selv hyppig kunde(selvom jeg nok ikke burde have råd siden jeg har en android telefon?).

0 0
Anzelz 23-09-2012 10:35:27

Jvf Anandtechs test får android mega tæv:
http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-preview

0 0
Kim Harder 23-09-2012 12:25:19

Virker misvisende, noget tyder på, at de forskellige teleselskaber lægger forskellige forhindringer på mobilen. Disse findes ikke endnu på de spritnye iphone. Historien melder ikke noget om hvor længe disse samsung galaxy s 3 har været igang.

0 0
Peter Frederiksen 21-09-2012 21:26:38

Iphone 5 - 1536
http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks

0 0
Kim 21-09-2012 22:03:53

Jojo... en benchmark test... men LG? Jeg er imponeret alene over at den kunne nå at køre en hel test før den crashede. I må have ret i at JB udretter mirakler ;)

0 0
Michael 24-09-2012 08:19:35

Har ikke JB på min :)
Kun 4.0.4

0 0
Michael 20-09-2012 14:38:58

Fik selv lige 1834 ved 4 run i træk... prøv lige at teste et par gange i træk - min score varierede en del.

0 0
Michael 20-09-2012 15:06:13

http://db.tt/1lcWJXQZ

0 0
Kim Harder 18-09-2012 13:24:28

Det ville da være helt galt hvis ikke Iphone kunne score mere i benchmark som nyankommet. Her er det underordnet, om tidligere test viser, at Samsung Galaxy S III, tidliger har vist højere værdier. En ny Iphone og en godt brugt Samsung Galaxy S III, så kan man komme til disse nye tal.

0 0
Darkwing Duck 18-09-2012 15:33:43

Der er jo derfor at man burde tag en gennemsnit værdi, og ikke en værdi for en eller anden arbitrær test, der viser det at man gerne ville vise, ellers kunne jeg jo nemt finde en test Der giver SGIII en score på 2186 mod iphone 5 1601, og den ville så sige at SGIII er ca 73% hurtiger. (kilde http://browser.primatelabs.com/geekbench2/search?page=12&q=Samsung+Galaxy+S+III)

Men det er jo ikke ens betyde med at det er rigtigt.

Det jeg er mest skuffet over er at mobilsiden.dk ikke er særlige kristisk med hvad de skriver og bare låner fra andre atikler uden lige og se om det nu også holder

Det er journalistisk 101. men tvivler nu på at de endeligt også her uddannet journalister ansat

0 0
Peter Frederiksen 18-09-2012 17:18:06

Det er ikke "kun" mobilsiden, men også de store Internationale Mags, som techradar, The verge osv. der har pragt samme artikel..

Jeg mener kun det er Wired, der har haft en kritisk tilgang og postulerer at der er blevet "fake't" med scoren fra pågældende side!!!!

0 0
Darkwing Duck 19-09-2012 11:40:37

Der ser ogdå ud til at techradar og The verg, har fjernet deres artikel igen, og Wired har gjordt deres arbejde og undersøgt tingne

"Although the iPhone 5 crushed its iOS predecessors and most leading Android devices, it fell short of the the quad-core Samsung Galaxy S III, which scored a 1723."

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/09/first-iphone-5-benchmarks/

0 0
Kim 19-09-2012 12:07:06

Men altså Apple tænker kun på US, alt andet er pynt. Det samme gør Nokia jo sådan set, hvis man kigger på Elops kommunikation.
Men derfor er det heller ikke så underligt, at det er dual-core SGSIII de måler efter, og ikke "teoretiske enheder der eksistere undenfor US" so to speak ;)

0 0
Darkwing Duck 19-09-2012 12:17:32

Ja det er helt fint. Det er mere det journalistisk arbejde eller mangle på sammen der er direkte vildledende. Det er jo ikke alle der har en kritisk tilgangen til det de læser, og det er heller ikke alle der gider at læse de kommerter der er.

Man savner lidt noget journalistisk Der ikke vælger sider og holder sig til fakta

0 0
Kim 19-09-2012 13:10:49

Det kan du have ret i, særligt i forhold til alle de mange undersættelser af tilfældige tech-sites, der florer her. Hvis skribenterne bare lige tog sig tid til at reflektere et kort sekund over indholdet, ville de hurtigti kunne perspektivere og f.eks. kigge på danske forhold.

0 0
Peter Frederiksen 17-09-2012 17:01:37

S3 - 1876 Jelly Bean! http://dl.dropbox.com/u/18614375/Screenshot_2012-09-17-16-47-48.png

0 0
Peter Frederiksen 17-09-2012 22:00:26

SG Note 10.1 - 1878 ICS 4.0.4...

http://db.tt/j5G1nIrL

Gad vide hvor Macrumor har deres S3 score fra?

0 0
Robert 18-09-2012 03:31:38

De blev ved med at køre testen til den fik et dårligere resultat end apple's bedste.

0 0
Robert 18-09-2012 03:35:54

Desuden har jeg lige købt dette benchmark program til min HTC one X for at teste det. Og det ser grangiveligt ud til at det er optimeret til Dual core, for på intet tidspunkt i testen var mine fire kerner tæt på max belastning. En anden ting er jo at benchmarken kan være kodet totalt anderledes til de to platformer...

0 0
17-09-2012 17:49:33

Nå, men apple og alle deres tal havde da tronen i 3 timer :D

0 0
Footiefan 17-09-2012 21:36:14

Så kan du sove godt i nat, ik ;-)

0 0
17-09-2012 22:09:09

Footie jeg er faktisk pisse ligeglad med alle de tal. Det er jo ikke mig der altid skal diske op med dem. Men det er da grineren at der er nogen der skal bevise et eller andet og så bliver de trashed efter et par timer....Det eneste de har fået ud af det her stunt er åbenbart at vise at selv hardwaren på iphone5 ikke er værd at skrive hjem om. Og ville have sovet ganske fint uanset hvad :D

0 0
Footiefan 17-09-2012 22:59:49

Det var også bare for sjov ;-) Er selv så ligeglad som man kan være. Alle de der tal ifm en mobil, de siger mig intet, går ikke op i det. Er den fed at bruge, ja eller nej. Behøver ikke alt det her for at bekræfte mit valg. Men det er der åbenbart mange der har behov for ;-)

0 0
Hest 17-09-2012 16:56:18

Er der nogen der havde regnet med den ikke var hurtigere? Det er nyere hardware, en ny telefon, udviklingen går hurtigt. Hvis de havde en langsommere telefon, ville de jo blive til grin.

Den næste Samsung kommer med, vil igen være hurtigere end IP5. Sådan er udviklingen og sådan er det mellem alle store konkurrenter.

0 0
Anders 18-09-2012 09:34:29

Hvis de havde en langsommere telefon, ville de jo blive til grin.


Netop! Og eftersom den kun lige knap er hurtigere (13 point) eller slet ikke (det er vist lidt til debat), er Apple jo som du selv siger næsten til grin.

0 0
Darkwing Duck 17-09-2012 17:02:32

Kigger man på deres side få Samsung Galaxy S III
Samsung Exynos 4412 1400 MHz (4 cores)
1628 Og er altså hurtiger end iphone5. Ved dog ikke hvor at de for deres 1588 fra, men det må være fra galaxy s3 us edition

0 0
Darkwing Duck 17-09-2012 16:32:58

Nu skal man også lige huske at Samsung galaxy s3 us edition kun har en 1.5 dual core og ikke en quad core som her hjemme, og når de ikke fortæller hvad det er for en af dem, kan det jo ikke bruges til noget

0 0
Patris 17-09-2012 16:32:12

Jeg kunne ikke præstere en test under 1703 da jeg læste om det på EB tidligere. Heller ikke med en del apps kørte, den bedste var på 1784, men fik jeg ikke "dumpet".
http://www.filedump.net/index.php?pic=201209170827351347892140.png

Men det er da imponerende nok at de kan præstere det med 2 kerner af 1GHz.

0 0
Kim 17-09-2012 15:08:28

Men noget af det der sikkert vil interessere Apple-fanboys, og irritere Android-fans er, at Samsung Galaxy S III, ifølge CNet, score 1588 i samme test.


Men er altså fanboy hvis man er til Apple, men blot fan hvis man er til Android..? ;)

0 0
Dan Mørk Frandsen 17-09-2012 14:45:11

Syntes stadig det er vældig sjovt som folk kan fare op over android/apple spørgsmålet. For hulen da, nogen er til android og andre til ios systemet. Men jeg morer mig mere over kommentarene herinde end en god komediefilm.

0 0
Footiefan 17-09-2012 17:02:38

Ja det er da fuldstændig ligegyldigt! Er du tilfreds med din egen mobil og dens hastighed, ja eller nej? Thats it. :-)

0 0
labodilsen 17-09-2012 14:45:09

Synes stadig det er ret godt gået, hvis info om at den kun kører med en Dual Core CPU med 1ghz er korrekt, så er det et ganske flot stykke arbejde der ligger i denne CPU. ganske sikkert også noget der vil betyde Høj ydelse, uden at smadre batteriet. ps. jeg er ikke iFan. :)

0 0
17-09-2012 14:14:11

Hele 13 point hurtigere end 6 måneder gammel hardware. Tillykke Apple, imponerende...........

0 0
Zeb 17-09-2012 14:24:36

Lol ja man kan undres over nyhedsværdien i det.

Desuden er der jo slet ikke nogen risiko for bias når man ser på kilden...........

0 0
Zeb 17-09-2012 14:30:03

Hah og så kigger man lidt nærmere på kilden...

Minsadnten om ikke der er en SGSIII med højere score her: http://browser.primatelabs.com/android-benchmarks

Det ser ud til at den givne iPhone scorer højere end gennemsnittet, men ikke højest.

Endvidere er der når man kigger på Geekbench's hjemmeside en del eksempler på en 3rd gen. iPad der scorer 1000 - altså også væsentligt højere. end listet her.

0 0