Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5 kommer den 5. september

iPhone 5 kommer den 5. september

Men vi kommer til at vente en måned længere herhjemme, hvis vi skal tro højtstående kilde i det teleselskabet Swisscom.

Kommer iPhone 5 til at se sådan her ud? En kilde hos Swisscom siger, at den ryger ud i USA den 5. september.
Kommer iPhone 5 til at se sådan her ud? En kilde hos Swisscom siger, at den ryger ud i USA den 5. september.

Den næste iPhone rammer de amerikanske butikshylder den 5. september, og en måned senere, den 5. oktober, her i Europa. Det er i alt fald hvis vi skal tro en kilde fra teleselskabet Swisscom, der har snakket lidt med bloggen iPhone Italia.

Skal vi tro bloggen, så er kilden "meget troværdig" og har en højtstående stilling hos Swisscom.  En lancering den 5. september passer jo meget fint hvis den næste iPhone-model får navnet iPhone 5.

Da Apple i sidste uge offentliggjorde sit kvartalsregnskab bekræftede driftschef, Tim Cook, at man ville komme med en stor produktlancering i september.

Danmark en måned senere

Men hvad så med os her i Danmark? Vi får angiveligt først lov til at lege med måneden efter den 5. oktober. Apple vil helt sikkert have problemer med at leve op til efterspørgslen, og traditionen tro vil Steve Jobs & Co. først fokusere på hjemmemarkedet.

Et andet rygte går på, at Apple er på udkig efter ekstra deltidsansatte i firmaets amerikanske detailbutikker fra den 15. august til den 15. september. Det kunne tyde på, at iPhone 5 og iOS 5 lanceres i den periode.

Apples næste iPhone forventes at have en 1-gigahertz Apple A5 dualcore-processor, et 8-megapixel kamera og potentielt også en lidt større skærm.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hest 01-08-2011 08:40:32

Nu har jeg haft Android på de sidste 4 telefoner, men jeg kunne nu godt finde på at skifte til Iphone nu. Den ser jo nice ud hvis den bliver som på billedet.

0 0
Torkild 28-07-2011 10:18:51

Der ingen behov for en Google konto og ej heller for at bruge deres mail.
Det kan dog anbefales at lave en Google konto, men du kan altså uden problemerforsætte med f.eks hotmail

0 0
Martin Jensen 27-07-2011 00:44:03

Jeg har været helt vild med tanken om det åbne Android. Men det viser sig at google tvinger mig til at bruge deres emailtjeneste. Synes der er for mange irritationsmomenter når jeg bruger min android, og når ideologien bag Android er faldet til jorden, overvejer jeg kraftigt om min næste telefon bliver en iPhone.

Dog håber jeg at Apple fikser iOS's håbløst grimme UI - lyseblå og grå, yuk.

0 0
Anders 27-07-2011 01:15:29

Og Apple tvinger dig til at oprette en i Tunes konto, hvad er forskellen?
Det smarte med gmail funktionen er (udover at være et særdeles godt mailprogram) at når du køber en ny telefon, får du automatisk dine købte programmer med over, uden at gøre andet end at skrive din gmail, og din adgangskode.

0 0
Katron 28-07-2011 01:54:11

Itunes har en kæmpe fordel.. Jeg skal nok skrive mere om den, når jeg finder den...

Det er simpelthen et mærkeligt program.

0 0
Kurt Jørgensen 27-07-2011 07:14:17

Der er ingen forskel.

Og funktionen med at overføre allerede købte/hentede programmer er også i iTunes.

Og et eller andet skal ens konto vel være bundet op på - begge styresystemer "tvinger" os jo også til at bruge vores kreditkort (hvis vi vil købe noget) - og det er der jo ingen, der har problemer med.

0 0
Rasmus 27-07-2011 00:43:31

ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om designet.. kunne rigtig godt lide designet på 4'eren. synes mindre godt om designet på 3gs det der er billede af her på artiklen er en blanding af begge, med lidt ipod touch ind over, ved ikke om jeg bryder mig om det, på den anden side ligner den en macbook pro lidt. men synes ikke at det er lige så flot nytænktende design som 4'eren.


men om billedet er 100% realistisk skal jeg lade være usagt.

ved heller ikke hvad jeg havde regnet med den nye skulle se ud som

0 0
mørk 26-07-2011 22:51:15

er det mig der er helt ved side af?
er det ikke stort set hver eneste gang der er noget nyt vedr. apple produkter så kommer der er lille million spydige bemærkninger fra android fans, men hvis der er noget nyt vedr. android (både godt og skidt) så er der ikke de store tilsvininger fra apple fans?
er jeg helt ved siden af?

0 0
Anders 26-07-2011 23:26:13

Nej det er lige omvendt ;)
Hvis vi nu skal være ærlige er det hvis begge parter der er lige godt om det. Se f.eks. på ham der kalder sig "stevejobs" herinde. I nærmest hver eneste artikel går han ind og fortæller hvor meget han hader android, bare fordi det er android.
Og det her er endda skrevet på en iPad, men derfor behøver man jo ikke at hade alt andet....

0 0
Benjamin Jensen 26-07-2011 23:31:55

Der er ingen tvivl om, at mørk har ret i sine antagelser. Men der er også betydeligt flere android brugere her på mobilsiden.

Jeg kender kun til stevejobs som er lidt af en fanatiker.

Se bare hvordan skribenten til en blog herinde blev svinet til på det groveste, fordi hun skrev en artikel om manglerne ved android. Det var decideret pinligt at se på.

0 0
27-07-2011 13:54:29

Syntes faktisk ikke der var så mange "fan" bemærkninger i denne tråd inden et af dine evigt spydige indlæg kom...

0 0
mørk 28-07-2011 22:04:38

til "N" mener du mit spydige indlæg
hilsen Mørk

0 0
29-07-2011 13:24:05

OP'er stiller et faktuelt spørgsmål, og der bliver svaret derpå. Ingen der sviner noget til. Det er så inden fyren starter med
"Det er da altid noget, at de ikke kommer med en ny telefon hver 6. måned, som andre fabrikanter."

@ja, ja mit indlæg er spydigt...Men den fyr får sq altid sat godt gang i kedlen herinde.

0 0
Anders 27-07-2011 00:14:29

Jeg er HELT enig i af det med bloggen var direkte flovt at se på.
Når det er sagt, tror jeg også det ville have været det samme hvis det var en blog der kritiserede Apple.
Jeg syntes ikke at man bare sådan skal sætte folk i bås, "android-folkene er de værste" "Nej det er Apple fårene"
Når man er villig til at kalde andre idioter og jeg ved ikke hvad, på grund af en telefon, ja så er det ikke styresystemet der er noget i vejen med, det er personen der skriver. ;)
Og min næste telefon skal helt klart være en android ( Google nexus prime) ikke fordi jeg syntes iPhone er noget lort, ikke fordi jeg hader Apple, men fordi android er det bedste for MIG

0 0
Benjamin Jensen 26-07-2011 20:12:50

Ja, så skal konen og jeg ud og bruge 10.000 kr. igen til nye telefoner.

Det er da altid noget, at de ikke kommer med en ny telefon hver 6. måned, som andre fabrikanter.

0 0
27-07-2011 09:15:11

Jeg kan varmt anbefale at købe dem hos Leasy, hvis det virkelig brænder i lommerne.

0 0
Troels 27-07-2011 09:47:56

Med en årlig effektiv forrentning på 21% efter skat og en afbetalingsplan på 48 måneder (eller 4 år om man vil), så er den type financiering nok ikke den bedste, hvis man skal købe telefoner. Det er normalt ikke særlig smart at købe ting på afbetaling, som man ikke kan blive færdig med at betale inden man skal af med sin anskaffelse igen.
Det er i hvert fald ikke særligt sjovt at skulle betale 189,00 hver måned i 4 år, hvis man allerede har solgt sin mobil og købt en ny efter et år.
Køb alle de nye telefoner du har råd til, men hvis du skal ud og låne for at købe en telefon, så bør du efter min opfattelse kun gøre det, hvis du kan få din bank med på den. De kan som regel fortælle dig om du har råd eller ej... og de er billigere end de fleste financierings-selskaber.

0 0
27-07-2011 10:03:00

Det var en joke. ;)

Kunne bare ikke dy mig for at kommentere på, at nogle har trang til at smide 10.000 hvert år på en ny mobil (og sikkert også en masse andre af Apples produkter...)

0 0
David 27-07-2011 22:19:48

Det kender jeg sgu mange der også gør med Android mobiler. Af en eller anden grund skal alle have nye mobiler konstant.

0 0
Carsten 27-07-2011 01:35:20

...men hvis de kom med en ny telefon hver 6. måned ville du stadig skyde 10.000 kr af til dem, eller hvordan?

De rige har mange glæder ;o)

0 0
Sven A. 26-07-2011 19:30:01

har de fixet "antænneproblem" i den nye mobil? Da jeg sjældent ser en iPhone ejer uden den grimme plastiklomme omkring deres iPhone.

Når en telefon er så pæn, så er det synd den ødelægges af et plastikomslag.

0 0
Per 26-07-2011 21:02:24

Jeg har aldrig haft problemer med min, og jeg har aldrig haft nogen ramme eller noget rundt om den..

0 0
Sven A. 26-07-2011 21:05:00

Det er nok som Elias siger, det er nok størst problem i USA og ikke her i Danmark hvor masterne står så tæt i forhold til USA.

Står selv om måske, hvis jeg får lov at konen at få mig en iPhone næste gang, da jeg er træt af fejl på fejl med mine HTC mobiler.

0 0
Kim 27-07-2011 08:22:05

Plastiketuiet var jo ikke eneste ændring Apple lavede før Ip4 blev lanceret i Europa.

Og Elias, Apple laver per definition ikke fejl. Det har de heller ikke gjort med antenne, det har de aldrig indrømmet - det tætteste vi er kommet en indrømmelse var, at softwaren der viste hvor god forbindelsen var, ikke fungerede optimalt. Og desuden så havde alle andre producenter lige så elendige antenner, hvis man knuede dem i underlige postioner, til man fik hvide knoer... ;)

0 0
Elias H. Nielsen 31-07-2011 13:38:44

Det har jeg heller ikke sagt de har. Har dog sagt at de godt SELV ved at de har lavet en lille fejl, som kunne forbedres. Selvfølgelig siger du ikke de har lavet en fejl! - det ville være total dårlig markedsføring :)

0 0
Kim 01-08-2011 11:09:21

Jeg syntes nu at deres stunt med at lave videoer af andre producenters telefoner, var virkelig dårlig markedsføring.
For dels tjente det jo faktisk som en indrømmelse; Det var bare ikke en "rigtig" indrømmelse, men et barnligt udfald mod konkurrenterne.

0 0
Katron 28-07-2011 01:46:58

LOL, ved du da ingenting???

Problemet er ikke i softwaren, det er et hardwareproblem. Fordi apple ikke officielt har indrømmet fejlen, betyder jo ikke at den ikke er der. Jeg mener nu også at de faktisk har indrømmet fejlen officielt.

Tekniske undersøgelser viser at konstruktionen af antennen er hul i hovedet. Har man en anelse kendskab til trådløs kommunikation ved man hvorfor.
Apples video omkring de andre producenters lignende problemer er totalt til grin. Selvfølgelig mister man signal hvis man blokker antennen. Problemet med Iphone 4 er midlertidigt ikke at man mister signalvisning, ved at holde den i dødsgrebet. Problemet er mere omstændigt end det. Problemet ligger i at man under de rette omstændigheder kan risikere at forbinde gps antennen med den almindelige antenne.
Om man så har fuld signal, eller dårlig dækning, så ligger iphone 4s problem i, at man bliver cuttet fra sin samtale, eller der kommer udfald i den anden ende. Det har sku intet at gøre med om man har dårlig dækning eller ej. Netop derfor var det en konstruktionsfejl, og nej, der er ingen af de andre producenter der har lignende problemer.

Lav din egen test. Det har virket for mig på samtlige iphone 4 jeg har haft fingrene i.
Det er bedst på en varm dag med høj luftfugtighed. Fugt fingrene på en klud, lav et opkald og hold mobilen i dødsgrebet. Inden for 5 sekunder er opkaldet afbrudt.
Hvis man sveder fingrene, behøver man ikke fugte dem på en klud.
Prøv så efterfølgende at gøre det samme med en hvilken som helst anden mobil. Når du bliver træt af at prøve, så begynder du måske også at tro på, at iphone 4's antenne er forkert konstrueret.
Utroligt så lidt iphonefolk ved om deres egen mobil.

Og at iphone ikke laver fejl... Hvor mange opladningskabler var det lige, at apple måtte erstatte grundet produktionsfejl???

Hvor mange iphone 3G ejere måtte have assistance efter udgivelsen af IOS4, altså inden apple spærrede for update af ældre enheder???

Det er kun et par eksempler på iphone. Jeg vil slet ikke begynde at nævne problemer med mac's og ipod's.

0 0
Kim 28-07-2011 07:13:50

Dude... kender du begrebet "ironi"? Prøv lige at læs mit indlæg igen ;)

0 0
Elias H. Nielsen 26-07-2011 19:55:04

Ja. Jeg kan love dig at antenne problemet er løst. Apple ved, at de lavede en fejl, ved at placere antennen der hvor de nu gjorde, derfor har de selvfølgelig tænkt sig at sørge for at den samme fejl ikke sker igen.

Jeg vil dog sige at antenne problemet ikke har været et stort problem for mine kammarater og mig(selv uden bumber/plastiklomme). Det er mere et tydeligt problem i U.S.A da der er længere mellem masterne hvor de får data fra :)..

0 0