Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5 langsomst i speedtest

iPhone 5 langsomst i speedtest

Nye tests viser, at iPhone 5 er langsommere end konkurrenterne fra både BlackBerry, HTC, Samsung og Sony.

Apples iPhone 5 er i speedtests blevet den langsomste smartphone i en test med syv forskellige topmodeller. Telefonerne er testet i benchmark-programmet Geekbench 2. Det skriver News.sky.com.

Resultatet af testen viste, at Samsung Galaxy S4 næsten var dobbelt så hurtig, som Apples populære telefon og også Samsungs Galaxy Note II lå højere end iPhone 5 i testen.

Også Sony, Google, BlackBerry og HTC havde telefoner, som lå over iPhone 5 når det handlede om hvordan de klarede spil, billeder og applikationer.

Der skal dog også holdes øje med den nye Sony super-mobil, Xperia Z Ultra, da Amobil.no har testet den i Geekbench 2 og her satte den konkurrenterne på plads.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

serpent 03-07-2013 23:06:56

kræver vel ikke så meget :D

0 0
Jonas T 03-07-2013 11:09:43

Jeg synes nu heller ikke at Jellybean på min S4 er helt flydene, overlever nogle gange hak på oplåsnings mønsteret imens man modtager mail eller sms. og hvis man lige har lukket en apps og går til en af siderne ude på startskærmene. plus der er mange flere bitte små fejl som jeg ikke har haft med ios 6, tror mindst jeg genstarter min telefon hveranden dag for så er der noget der ikke lige vil virke, også hjælper en genstart :) sådan sys jeg bare ikke det bør være :-)

0 0
Ole Christensen 03-07-2013 17:22:33

Nej, men jeg vil nu mene det sagtens kan ligge i Samsung's skin som jo er så dybt integreret og så omfattende at det næsten er et styresystem i sig selv.
Man kan altså ikke hakke på Android oplevelsen samtidigt med at der er lagt det ene eller det andet software skin ind over, imo.

0 0
Jonas T 03-07-2013 11:10:40

oplever :)

0 0
chris 03-07-2013 14:27:58

Har ikke prøvet en S4, men her der det jo ikke en ren Jellybean men med en "Samsung" overbygning.

Det kunne være intersant at teste en S4 med en rent Jellybean.

Jeg vælger personligt altid en nexus telefon, da jeg på den måde hurtigere får opdateringer og ikke har en række ekstra lag.

Selv køre jeg med en gammel Nexus S som køre Jellybean 4.2.2. På trods af den høje alder gøre den rigtigt fint.

0 0
chris 03-07-2013 14:29:47

Generelt syntes jeg da det er rigtigt godt at flere og flere producenter også levere deres top model i en Nexus version

0 0
Mikael Jensen 01-07-2013 11:04:32

Jeg er en ulykkelig ejer af en Samsung Galaxy S3 og skal ALDRIG have en Android igen.

- Den er ligeså langsom som en iPhone 3GS (som jeg skiftede fra)
- Genstarter
- Har haft den på værksted for 3 gang nu, og pga. den elendige service Samsung har, ombytter de ikke bare lortet men bliver ved med at reparere.

Jeg skal aldrig nogensinde have en Android igen. Nogle af deres designs er fede, Men JellyBean er det værste lort der er lavet.

0 0
Ole Christensen 03-07-2013 17:16:31

Flot. Du er skide uheldig med en Samsung mobil og så bliver hele Android Platformen udråbt til at være noget lort!!?
Måske du burde have liiidt mere og bakke dine synspunkter op med. ;-)

0 0
chris 01-07-2013 16:25:56

Jeg har efterhånden set disse ting flere gange.

Når nu der er en historie om hvor fantastisk den nye Iphone eller Android model er så er der ofte en eller flere som lige har købt denne model som har oplevet at denne model er noget fantastisk lort på alle måder. Service eller stabiliteten er ultra dårligt.

Nu findes der jo sometider "mandags" modeller uanset hvilket mærke, men der er da lidt sjovt at disse oplevelser ofte sker både hos Apple og Android.

Når det så er sagt så er det da surt hvis det er rigtigt hvad du skriver Mikael. Så er det jo godt at man kan vælge andre mærker

0 0
Mikael Jensen 01-07-2013 16:32:05

chris selvfølgeligt ved jeg at jeg kan have været uheldig, og det har jeg nok været.

Men eftersom det er mit første møde med Android, så har jeg ikke lyst til at købe en Android igen fremover efter det her.

Er træt af at hører (som "N" nævner ovenfor), at det næsten kun kan være en fejl 40 eftersom Android jo er problemfrit åbenbart. Men den gør det altså out of the box så jeg har godt nok en uheldig Android karma...

Jeg ved også at der har været mange fejl med iPhone som dårlig antenne og nu 5eren der har bøjet sig. Men jeg har aldrig haft problemer med mine iProdukter (iPad, iPhone 3GS), så jeg holder mig til det.

Det er nemmere at holde sig et produkt man har haft mange succeser med, fremfor ingen.

Jeg får det nok en dag med Apple, men den tid den sorg.

Og jeg er på ingen måde Apple fanboy... Jeg er ret ligeglad med hvad der står på telefonen... Jeg valgte bare iPhone dengang, og efter et uheldigt visit med Android vælger jeg ikke en Android næste gang.

Jeg bryder mig generelt ikke om Apple. Jeg ville aldrig købe en iMac (foretrækker Windows), men angående telefoner virker de bare som om de har lidt mere kvalitet.

Kald mig fanboy jeg er ligeglad. Jeg holder mig udelukkende til produktet jeg har haft mest held med.

0 0
02-07-2013 19:38:12

Sorry, men når du giver jellybean skylden for at din sgs3 kører dårligt, så må man sq ryste lidt på hovedet. Jellybean er det bedste der er sket for android nogensinde!

0 0
chris 01-07-2013 17:30:25

Tja uanset mærker så skal man jo brude det som man bedst kan lide. Der er jo fordel og ulemper ved alle mærker :)

Underligt nok så er det med telefoner næsten en religion.

Nogen kan lide datteren og andre kan lide moderen og tja så er der jo også nogen som kan lide faderen :D

Syntes generelt også at man på begge sider af apple/samsung skulle droppe den krig og fokusere på at være innovative for der igennem at slå den anden - ikke igennem retsager.

Det er jo tydeligt at begge sider har fået inspiration fra den anden side og sådan skal det jo være.

0 0
chris 01-07-2013 16:27:13

Måske der ser en sur Apple/android fan som vil svinde de andres mærker til.

Bare en lille tanke

0 0
01-07-2013 15:53:12

Lol du taler som du har forstand. Det har sq da intet med jellybean at gøre. At din kører dårligt kan kun være samsungs skyld, hvis det ikke er en fejl 40. Med hensyn til reparation, så er det vel ligeså meget det sted hvor du at købt den der skal tage skraldet. Sååå køb du den næste iPhone og så er vi alle glade igen.

0 0
holst 28-06-2013 22:35:41

iphone har et super design men softwaren og styresystemet på er langt foran på andtoid og der kan apple slet ikke være med længere det er fakta og derfor kan denne test da ikke komme bag på nogen med mindre man er " æbleblind" og går med skyklapper

0 0
TF 28-06-2013 23:51:47

Hvor er det android er så langt foran da ?

0 0
Søren 28-06-2013 19:27:25

Lige meget hvad i siger, så kører apple altså noget mere flydende end det der "jelly bean" eller hvad I nu kalder det. Så, kan det ikke være lige gyldigt hvad nogle tilfældige tal, fra ukendte kilder skriver??

0 0
chris 01-07-2013 08:40:46

Jo Søren der har du bestemt ret i, hvis det var rigtigt.

Nu har vi måde Android og Iphone i vores familie så jeg kan tydeligt se at det ikke er rigtigt. Det er noget som høre fortiden til eller billige android telefoner.

0 0
Arthur 30-06-2013 01:57:42

Jeg forstår ikke at mennesker stadig går rundt og prædiker om hvor smooth apple er forhold til de andre. Vi har i hustanden en retina iPad og når jeg går ind i app store for at browse app, så hakker den af pommers til! Det gør min android jelly bean telefon altså ikke.

Selv da jeg så Apples præsentation af iOS 7, der var den altså ikke særlig smooth som jeg regnede med. Ja, jeg er godt klar over at det er beta. Men iOS er ikke lige så smooth som det har været.

Prøv en gang at betjene w8 eller bb10. Så skal du se hvad smooth er...

0 0
Thomas 30-06-2013 12:10:33

IOS er lige så smooth som det altid har været. IOS 7 kan du jo netop ikke regne med, da det jo stadig (som du selv skriver) er beta.

0 0
Allan 30-06-2013 15:34:38

Muligvis thomas, men igen kan man se her at WP bare er 100% smooth, og IOS kun 90%

http://www.youtube.com/watch?v=DB5JpdCNaag

0 0
TF 30-06-2013 16:22:45

Så vidt jeg kan se i dit link er de da lige hurtige, at han så vælger at gå i instillinger med ios og ikke gør det i WP viser jo bare at den video intet kan bruges til.

Min personlige erfaring i % må være at WP er lige 1-2% hurtigere nogen gange men det er ikke nået man lægger mærke til ved dagligt brug.

Det eneste problem jeg har med WP må være et der er et par steder der ikke virker helt "færdige" og dette oplever jeg ikke med ios.

0 0
Allan 30-06-2013 18:12:34

Nu skal du jo ikke kun se forskellen, men faktisk også høre hvad manden siger,-
"At IOS lagger en smule, hvilket WP ikke gør."
Når jeg sammen ligner min WP8 med IOS6 på min Iphone4s mærker jeg omkring 10% forskel.

Hvor er det WP ikke virker færdig?

For mig virker det absolut færdig, og netop uden alt unødvendigt grafisk crap, som der er alt for meget af i IOS.

0 0
TF 30-06-2013 22:34:49

Jeg skal ikke kunne sige hvad du mærker men kun hvad jeg har oplevet.

Det er feks i lyd/vibrator intillinger og andre små ting hvor WP bare ikke virker 100% færdigt, men det har jo heller ikke været ude så længe så mon ikke det kommer og som sagt er det små ting.

Hvor oplever du unødvendigt grafik "crap" ?

0 0
TF 30-06-2013 02:15:01

Jeg har både en WP8 mobil og iphone 5 og ja WP er en smule mere smooth men det er minimalt.

0 0
Allan 30-06-2013 07:46:41

IOS kan ikke være med, tjek lige klippet her, hvor det er Windows Phone 7.5 vs IOS5 og det forhold der ses gælder stadig på Windows Phone 8 vs IOS6 og med sikkerhed også på det kommende IOS7.

Og hardwaren her Nokia Lumia 800 vs Iphone 4s, der må man bare sige, at Nokia'en vinder klart på bare skærm og design. :-)
ABSOLUT.

http://www.youtube.com/watch?v=y9J-KN7vjAk&list=FLtzAqsvxOujtejZGpzLsXLQ&index=13

0 0
TF 28-06-2013 21:30:05

Jeg vil nu sige det OS der køre mest smooth er WP og så ios lige efter, men du har ret i at android og smooth ikke er to ord der høre sammen i nu.

0 0
Allan 29-06-2013 09:27:20

Fejl Apple er IKKE bedst!
Som det er lige nu er Windows phone kongen af mobil software.

1) Smooth = 100%
2) Sikkerhed = 100%
3) Stabilitet = 100%
4) Apps stabilitet = 100%
5) Bruger flowness = 100%
6) Nyskabelse i UI = 100%
7) Prof. officepakken inkl. = 100%
8) Facebook, twitter osv. inkl. = 100%

0 0
TF 29-06-2013 12:19:23

Tja jeg vil give dig ret i 1-2-6-7 resten holder ikke på 100% desvære, nogen enda langt fra.

0 0
Allan 29-06-2013 12:55:04

Skal ikke kunne sige hvor meget de forskellige telefoner eller hardware gør, men jeg oplever de 8 punkter på en Nokia Lumia 920

0 0
TF 29-06-2013 13:09:59

Så har du vist været heldig for der er godt nok mange der har problemer med netop L920 og stabilitet, netop derfor har jeg valgt L820 som køre meget mere stabilt.

Vis du mener facebook er godt på WP må du ikke have prøvet facebook på ios og android.

0 0
Allan 29-06-2013 14:07:00

Det var nu ikke facebook app jeg mente var specielt godt, men der imod people hub i WP som samler netop facebook, twitter, Skype og hvad man ellers har valgt et og samme sted.

Det er bare skide genialt, og dette finder man ikke på IOS og Andriod.

0 0
Peter Frederiksen 01-07-2013 11:17:11

Der er ikke noget nyt i Peoples Hub, både samsung, Acer og SE har haft deres Social HUB, SocialJog, Timescape og jeg mener Asus også havde lign.. Friend Zone..

0 0
Henrik 01-07-2013 11:29:26

Ja, men WPs er den eneste der virker godt!
De andres har altid været noget skraldværk som man kun skyndte sig at få fjernet / slået fra.

0 0
Peter Frederiksen 01-07-2013 20:58:15

Det skal jeg ikke kunne sige, men pointen er det ikke er noget specielt nyt...

Jeg har også en Ativ S i huset, og syntes ikke Peoples hub er noget at råbe Hurra for...

Flipboard syntes jeg er det mest gennemførte, med in-app -Browser,-Youtube og diverse reading modes, så man ikke behøves at hoppe ud og ind af apps, samt mulighed for flere SNS tjenester...

0 0
Peter Frederiksen 01-07-2013 11:26:20

Samsung Hub...2011... http://goo.gl/5RFff

0 0
29-06-2013 14:57:22

People hub, mener du det SE kaldte for time scape på X10i? Det er smart at samle tingene, men desværre er det på bekostning af funktioner.

0 0
Allan 29-06-2013 15:54:40

Synes ikke man kan sammenligne people hub og time scape. Sony er rodet og grimt, men ellers har jeg ikke gjort meget i Sony.

Bekostning af funktioner?, altså de vigtiske funktioner er der, også en lækker mulighed for at chatte samme sted hvor man skriver sms og det samme gælder at i dit album kan du også se alle facebook fotos mv.
Det virker rigtig godt, nemt og hurtigt.

http://www.youtube.com/watch?v=CG-AY-aag1Y

0 0
29-06-2013 19:37:11

Det jeg mener, er at du mister jo nogle funktioner, der er i den "rigtige" app.

0 0
bimsebasse 28-06-2013 22:27:47

Min Nexus 4 har ikke lag - det er ikke Androids ansvar hvis de forskellige skins producenterne smider ovenpå Android gør brugerfladen mindre flydende. I øvrigt er det efterhånden en gammel fordom, i hvert fald oplevede jeg hverken HTC One eller Galaxy S4 som på nogen måde langsommere eller mindre flydende end iPhone 5.

0 0
TF 28-06-2013 23:46:04

Det er bare ikke hvad man kan læse rundt omkring på nettet , der brokker folk sig stadig over lag og ustabilitet med android og det oplever man ikke med WP og ios.

Er problemet kun skins ja så må google jo bede dem om ikke at lægge dem på men så ryger "friheden" jo en tur, men ja det virker på WP hvor m$ laver reglerne og stiller krav med stor succes.

0 0
Asgerk 02-07-2013 06:30:30

Og det samme kan man læse om Iphone og Windows Phone, der vil ALTID være nogen der har problemer eller en dårlig oplevelse, sådan er det bare.

Jeg har selv en Galaxy S II der kører Jelly Bean, og det er en sand fornøgelse.

0 0
Ole Christensen 01-07-2013 12:03:41

Dem der brokker sig over lag er dem der stadig kører gamle Android versioner 2.x
Der er idag ingen lag på Jelly Bean versionerne = Android er ligeså smooth idag som IOS (også på tide!);o)

Syntes i øvrigt at det er dumt og helt og aldelse åndssvagt at hænge sig i benchmark tests idag.
Alle high-end mobiler idag er så heavy packing at de snilt kan levere en fed, fejlfri og smooth oplevelse til forbrugeren.
Det er imo det vigtigste, hvorfor jeg ikke kan se hvad et teoretisk tal kan bruges til noget som helst brugbart, andet end til at slå hinanden oven i hovedet med..

0 0
TF 01-07-2013 16:55:44

Dem jeg ser brokke sig er folk med feks sgs3/4 så den påstand holder ikke.

0 0
Ole Christensen 03-07-2013 17:08:19

Joh, den holder fint.
Jeg skrev dem med Jelly Bean versioner. Rene Jelly Bean aka Vanilla aka Nexus.
Som en tidligere korrekt nævner, kan man ikke sammenligne styresystemer og samtidig bruge SGS3 og SGS4 som reference.
De er begge hæmmet af Samsung's skin som sagtens kan få dem til at lagge, lige som Sence fra HTC, tidligere har kunnet bringe de fleste mobiler i knæ.
Skal styresystemer sammenlignes så gør det mellem en der kører IOS og en der kører REN Android, dvs. Nexus!
Jeg har både haft en Gnex og nu en Nexus 4.
Og der er altså ingen lag!!
Og sammenligne andre er at blande æbler og bananer sammen..

0 0
28-06-2013 21:10:57

Hvis smooth er dit test punkt, så jeps. Hvis hurtigst, så nej. Og jeg taler ikke om benchmarks, men om tid for apps at loade osv...

0 0
Asgerk 02-07-2013 06:30:50

At du giver....

0 0
Carl Stybe 28-06-2013 11:59:49

Ak ja ....Helt rigtigt N, vent da til efteråret hvis en 5 s'er kommer.....

Og ja egentligt en fuldstændig og aldeles totalt ligegyldig test

0 0
muhamedi90 28-06-2013 12:24:21

Synes jeg ikke, for en der skal købe en telefon lige nu, er det vigtigt at få et øjebliksbillede..

Det ellers umuligt at sammenligne iphone og samsungs S modeller da der typisk er et halvtårs mellemrum mellem disse.

0 0
28-06-2013 13:33:15

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men hvorfor så ikke lige vente de 2 måneder og få den nye iPhone... De fleste har alligevel bestemt sig på forhånd :-)

0 0
muhamedi90 28-06-2013 12:24:21

Synes jeg ikke, for en der skal købe en telefon lige nu, er det vigtigt at få et øjebliksbillede..

Det ellers umuligt at sammenligne iphone og samsungs S modeller da der typisk er et halvtårs mellemrum mellem disse.

0 0
27-06-2013 13:51:11

IPhone 5 er jo sidste års model, den gjorde det da rigtigt godt mod sidste års andre topmodeller. Det er sq lidt tyndt at sætte de her tests op. Eller skal der lige startes endnu en ios vs android vs wp flamewar op? Vendt dog med at skrive om dem indtil Apple kommer med deres nye topmodel.

0 0
Hans 27-06-2013 15:02:31

Så skal man vel også vente på Samsungs nye model, osv... da de ikke kommer med telefoner samtidig.

0 0
27-06-2013 19:59:40

Nej, samsung og alle de andre har smidt deres på markedet. (pånær LG og Motorola) man bliver jo nødt til at sammenligne pr år, ellers er der jo på ingen måder overhovedet nogen grund til disse sammenligninger.

0 0
Arthur 30-06-2013 01:49:21

Nej, man skal netop sammenligne med alt der er på markedet i løbet af året. Udviklingen stopper jo ikke bare fordi at Apple kun udgiver en telefon om året.

0 0
TF 30-06-2013 22:37:05

Skal vi ikke lige for en god ordens skyld nævne at de andre store mærker også kun kommer med en top model pr år.

0 0
30-06-2013 19:22:36

Nej, men Apple er jo ikke kommet med deres endnu. IPhone 5 var jo sidste års model.

0 0
bimsebasse 27-06-2013 14:08:47

iPhone 5 var også bag Galaxy S3 og Nexus 4.

0 0
Jørgen 01-07-2013 18:52:16

iPhone var i mange tilfælde meget hurtigere end f.eks. Galaxy S3 ifølge Anandtech: http://www.anandtech.com/show/6324/

0 0
27-06-2013 19:57:31

Ja, men den en var stadigt med.

0 0
Allan 27-06-2013 12:07:34

Det kommer da slet ikke bag på os...:-D

0 0