Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5 og 4S solgte bedre end Galaxy S III i Q4

iPhone 5 og 4S solgte bedre end Galaxy S III i Q4

Apples iPhone 5 overhalede konkurrenterne i fjerde kvartal 2012, i kampen om at være bedst sælgende smartphone.

iPhone 5 overhalede i fjerde kvartal (Q4) 2012 Samsungs Galaxy S III, som den bedst sælgende smartphone i verden, skriver CNET.

Oplysningerne stammer fra en rapport fra Strategy Analytics, der beretter, at Apple i sidste kvartal sendte 27,4 millioner iPhone 5 ud til forhandlerne.

Til sammenligning sendte Samsung 15,4 millioner af deres topmodel Galaxy S III ud til forhandlerne.

Nu vil kritikere straks hævde, at salget af Galaxy S III er faldet fordi, præsentationen af en Galaxy S IV er snart forestående, hvilket måske også er korrekt, men samtidig har iPhone 4S også overhalet Galaxy S III.

Apple sendte i fjerde kvartal 17,4 millioner iPhone 4S ud til forhandlerne.

Kilde: CNET

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BluezCat 22-02-2013 11:40:59

iPhone 5, idet det er seneste model fra Apple´s side, sælger den så ikke en hel del dårligere, end det der var forventet ??

Jeg mener at have læst noget omkring, at seres aktie er faldet, grundet det "ringe" salg af deres seneste model.

iPhone er, som man kan læse sig frem til, ved at gå af mode, de unge gider ikke samme mobil, som forældrene, eller bedsteforældrene render rundt med.

Jeg selv, gider ikke én af de nævnte i artiklen, så venter jeg istedet på den første Ubuntu, ser ud til at blive spændende.

0 0
21-02-2013 17:25:37

Overraskende ? Apple sælger vildt godt,det ved vi jo. De har to modeller at sprede salget ud på,så vil det da give gode slagstal....

0 0
CJ 22-02-2013 23:42:47

Bare endnu en omgang flamebait fra mobilsiden :-)

0 0
TF 21-02-2013 18:26:23

Det overraskende ligger nok i sgs3's svage salgstal

0 0
21-02-2013 19:57:27

Derudover var det kun i Q3 at s3 var nr 1, i de foregående var det 4s......

0 0
21-02-2013 19:49:56

Svage salgstal ? Den har da overgået alle forventninger og det er vist første gang en android overhovedet kan sammenlignes med tal fra apple....

0 0
TF 21-02-2013 20:20:45

Her taler vi jo kun om Q4 og ikke Q3 så bland nu det uden om og vis den ikke engang kan slå apples gamle model er det da skuffende.

0 0
21-02-2013 20:43:45

Du må sq da tage hele billedet med. Og det fortæller at sgs3 peakede i Q3, og tror ikke at der er nogen på denne jord der forventede at den ville overgå iphone 5 og for den sags skyld iphone 4s, hvilket den rent faktisk gjorde i Q3....

0 0
Thomas Andersen 21-02-2013 17:13:48

De har solgt så mange de har sendt ud?

0 0
Villiam 21-02-2013 16:21:22

en forkert opsætning... 2 iphones mod 1 samsung. tsk tsk. i er godt nok totalt væk i det icrap der!

0 0
21-02-2013 17:11:13

Jamen det er jo fordi de begge hver især har solgt mere end sgs3 i 4 kvartal.....Det mærkelige er så at så mange folk har købt 4s og ikke 5......

0 0
Villiam 21-02-2013 17:38:25

jamen så skal de sætte sgs2 og sgs3 op imod de to mobiler, eller sgs3 og note2. uanset hvordan i sætter den, så er det stadig 2 mobiler imod 1. så det er kun det halve af hver som kan bruges. så er det 4s eller 5 som har solgt bedre end sgs3 ?? æble har godt nok gjordt verdenen dum og blind, siden folk ikke kan se at det regnskab ikke er fair.

engang var der noget som hed logik. og almindelig logik siger ikke 1+2=2.

0 0
ihk 21-02-2013 18:05:50

William, du skal vist tilbage til folkeskolen.

iPhone 5: 27,4 millioner

iPhone 4s:17,4 millioner

Samsung Galaxy S III: 15,4 millioner


Tallene er ikke lagt sammen. Der er blevet sendt flere iPhone 4s ud end S III. Der er blevet sendt flere iPhone 5 ud end S III.

0 0
Nikolaj 23-02-2013 18:31:48

Haha, ja. Jeg tænkte lige netop det samme. Den knægt mangler et par timer i både læsning og matematik! :)

0 0
Villiam 21-02-2013 19:14:11

siden du ikke engang kan skrive et navn som det står, så burde du komme med på skolebænken ;)

0 0
TF 21-02-2013 20:17:41

Tja så kan vi jo gøre det sammen for du kan jo ikke regne eller læse ;-)

0 0
TF 21-02-2013 18:24:54

Det er vist villiam der skal tilbage til folkeskolen :-)

0 0
TF 21-02-2013 17:18:32

Det kan jeg nu godt forstå (er selv en af dem) for nogle er 4s bare bedere til prisen idet de ikke har brug for den smugle mere 5'eren har

0 0