Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5C er nu en realitet

iPhone 5C er nu en realitet

Apple har netop præsenteret iPhone 5C en billig udgave af den kendte iPhone 5

Apple har præsenteret iPhone 5C, der kommer i farverne Grøn, Gul, blå, hvid og rød. Materialet er polycarbonat, altså plastik. Overfladen er behandlet, så den ikke er så modtagelig over for fedtede fingre.

Den får 4 tommer touchskærm med den såkaldte Retina-opløsning, som iPhone 5 også har. Opløsningen er 1136 x 640 pixels (326 PPI).

Forbindelserne omfatter 3G såvel som 4G LTE, vel at mærke på de frekvenser vi anvender i Danmark.

Hovedkameraet vil være 8 megapixels (2.4 aperture). Frontkameraet er på 1,9 megapixels vil have endnu bedre funktion ved dårlige lysforhold. Der vil være LED fotolys på bagsiden, og kameraet vil have de kendte features der kendes fra Apples telefoner i dag.

Videooptageren kan håndtere optagelse i Full HD 1080p med 30 billeder i sekundet, og det er muligt at tage fotos, men videokameraet optager. Desuden har den stabilisering af billedet.

Apple sagde ved lanceringen, at den er "Android-free" - hvilket naturligvis skal ses som en vittig bemærkning.

Telefonen benytter Lightning-connector til computerforbindelse og opladning. SIM-kortet er Nano-SIM, men telefonen er ikke kompatibel med eksisterende micro-SIM kort.

Den officielle lanceringsdato for iPhone 5C i Danmark er endnu ikke meldt ud.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan 10-09-2013 23:42:38

Og igen kan Apple ikke stå på egne ben og laver en fucking dårlig kopi af Super Nokia Lumia.

Apple Lumia. hahahahaha

0 0
TF 11-09-2013 22:29:55

Hvad har de kopieret præcist ?

Farverne ? Tja prøv at checke apples ipod linje og så er det vist spørgsmålet hvem der kopiere hvem.

Materiale ? Tja den ligner jo sjovt nok det den er, en iphone i plastik og plastik har apple jo brugt før lumiaerne kom frem.

Design ? Hvor præcist på designet er det den ligner en lumia og hvilken lumia ?

0 0
TF 12-09-2013 00:23:56

Og hvad er det ved den der ligner og apple har kopieret ? Jeg spørger bare fordi jeg ikke kan se ligheden og Jeg bad allan om at være præcis og nu kan jeg jo bede dig om det samme.

Vis jeg skulle sige den ligner noget var det en blanding mellem iphone 5 og 3GS og med ipod farver

0 0
12-09-2013 10:37:17

Og det med farverne....
http://mobile.softpedia.com/phonePictures/7

0 0
Christoffer_FM 15-09-2013 16:23:40

http://youtu.be/awZv4Ok4rlc

0 0
Christoffer_FM 15-09-2013 19:48:21

Nu er jeg lidt forevirret... Gik denne diskussion ikke på Nokia vs. Apple? Og så linker du til Ericsson.
Jeg siger ikke at Apple var de første, der havde produkter i mange forskellige farver. Jeg siger bare at det langt fra er første gang, Apple har brugt denne strategi, i deres produkter. Nej, det er ikke "innovativt", men det er noget Apple ved sælger og det er derfor de gør, som de gør.

0 0
TF 16-09-2013 00:06:32

Christoffer bare giv op N vil bare have ret og rakke ned på apple som han altid gør.

Det sjove er at vis nogen sagde det samme om samsung som han siger om apple ville han gå helt amok ;-)

0 0
16-09-2013 06:39:50

Ja ligesom du går helt amok når man rakker ned på Apple ;-)

0 0
TF 16-09-2013 23:49:33

Tuder du nu igen :-)

0 0
Christoffer_FM 17-09-2013 03:49:34

Vil i ikke godt lade være med at skrive kommentarer, hvis de ikke har andet formål, end at sprede negativitet? Det bliver virkelig trættende at læse. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at have en konstruktiv diskussion, på internettet, uden at det udvikler sig til en krig med ord? Det gør ikke noget hvis man ikke er enige, folk er jo som bekendt forskellige.

0 0
TF 17-09-2013 17:55:36

Jeg skal prøve men N er bare fantastisk til at hive folk ned på sit niveau, så vis det smutter beklager jeg meget.

0 0
17-09-2013 21:20:18

Læs og se at du slet ikke behøver hjælp til at komme derned......

https://www.google.dk/?gws_rd=cr#q=thomas+f+site:mobilsiden.dk

0 0
15-09-2013 20:03:53

Hvis du nu tog dig tid til at læse denne ret kedelige mudderkastning, så ville du se at jeg ikke påstår at nokia har opfundet noget ang. de farver. Jeg har hele tiden sagt til thomas at nokia ikke "opfandt" de forskelligt farvede produkter og heller ikke apple. Det er ligesom det jeg "prøver" at få manden til at forstå. At apple har ladet sig inspirerer (and so fuckin what ?). Og man skal fandme være mere end helt alm. apple bruger hvis man ikke kan se at apple har kigget lidt til lumia serien med deres 5c. Det kan godt være de før har brugt mange farver, men aldrig på iphonen.

Eller måske var det disse der inspirede dem:

http://thoseguys.tv/wp-content/uploads/2012/03/gameboy.png

0 0
Christoffer_FM 16-09-2013 03:18:18

Det siger jeg heller ikke at du har sagt. Det jeg prøver at sige, er at man ikke kan vide noget som helst om Apple's beslutningsgrundlag, for at producere iPhone's i flere farver. Det man kan konkludere er at det ikke er første gang, Apple bruger denne strategi, da de ved at den virker. Det kan godt være at de har kigget på Nokia Lumia telefonerne, men man kan også modsige det med det hverken er første gang, de har haft produkter i flere farver, eller telefoner i plastik. Hvis man tager designet fra 3G/3GS og ændrer bagsidens farve til gul, grøn eller blå, er det jo stort set samme design som 5c.
Og nej, selvfølgelig har hverken Apple eller Nokia har opfundet farver.

Og Thomas F, jeg tror som sådan ikke at N prøver at rakke ned på Apple. Jeg tror såmænd bare i er uenige. Vi bør nok ikke drage Samsung ind i denne diskussion, ellers går det helt galt.

0 0
16-09-2013 07:35:01

Jamen den betragtning kan jeg jo kun give dig ret i.

0 0
Christoffer_FM 15-09-2013 19:49:06

Forvirret*

0 0
TF 12-09-2013 16:02:09

Og jeg er sikker på du kan finde biler fra 60'erne der også fås i disse farver så det er nok dem apple har kopieret :-)

0 0
12-09-2013 19:16:20

Jeg siger ikke at det er Nokia de har kopieret. Jeg har faktisk slet ikke snakket om kopier. Men har bare vist dig at forskellig farvede produkter ikke stammer fra ipods.

0 0
TF 12-09-2013 19:32:58

Du brød ind i en debat hvor det diskuteres om de har kopieret nokia med et link og lige efter jeg spurgte hvad de kopierede, hmmm hvad skulle man ellers ligge i det.

0 0
12-09-2013 19:53:05

Du stiller 4 spørgsmål, hvor det ene hedder hvilken Nokia mobil ligner den, og der gav jeg dig et link.

0 0
TF 12-09-2013 22:14:27

Nåe ja jeg fik ret ang det jeg skrev i tråden her http://www.mobilsiden.dk/nyheder/apple-event-den-10-september-en-realitet,lid.28638/#comment_box i kunne ikke holde jer fra disse tråde ;-)

0 0
TF 12-09-2013 22:10:09

Er det ikke det samme som at sige de kopiere nokia ? Og vis det ikke er hvad er det så du prøver at sige med dit link ?

0 0
12-09-2013 22:46:15

Nej for det er jo netop ikke en kopi. Den ligner den, så man kunne tænke at de har ladet sig inspirere. Og du har da ikke fået en skid ret. Hvor har du set mig udtale mig negativt om de to nye iPhones? Der er så at sige ingen kommentarer eller artikler for den sags skyld.

0 0
TF 12-09-2013 23:42:33

Hvor jeg har set det, lige her, så jo jeg fik ret :-)

0 0
13-09-2013 07:29:58

Eller er du blevet lidt pigesur over at dit kære Apple ikke har fået al den omtale de plejer?

0 0
TF 13-09-2013 14:12:42

Jeg er ikke sur og er fuldstændig ligeglad med om apple får omtale eller ej, men det lader til det betyder meget for dig hvorfor ?

Jeg har ingen aktier eller andet tilhørsforhold til apple så det kan ikke være mit apple og i modsætning til dig er jeg ikke religiøs.

0 0
13-09-2013 14:33:19

Nej du er bare ligesom pigen i en af bøgerne jeg læser for min datter. Du er "Lotte modsat"....

0 0
TF 13-09-2013 16:52:24

Prøv lige at gennemgå dine egne indlæg :-)

Du glemte mit spørgsmål: Jeg er ikke sur og er fuldstændig ligeglad med om apple får omtale eller ej, men det lader til det betyder meget for dig hvorfor ?

0 0
13-09-2013 20:34:59

Intet som helst :-) men selvfølgelig følger jeg med, det er jo dem halvdelen af tech verdenen måler alting op imod.

0 0
TF 14-09-2013 00:10:01

Og med god grund ;-)

0 0
14-09-2013 05:59:42

Ja det kan vi jo se denne gang :-) puha de har lagt sig i fører trøjen :-)

0 0
TF 14-09-2013 15:39:27

Det går fint :-)

0 0
13-09-2013 07:19:46

Hvor?

0 0
TF 13-09-2013 14:13:45

Tja læs hvad du selv skriver og så skulle det spørgsmål være besvaret ;-)

0 0
13-09-2013 14:32:17

Nej jeg vil gerne have at du fortæller hvor det er at jeg skriver noget negativt om de to iphones ?

0 0
TF 13-09-2013 16:49:53

Jeg har aldrig sagt du siger nået skidt om begge iphones nu fantasere du igen.

Du siger i denne tråd at iphone 5c er en lumia efterligning/inspireret, er det positivt eller negativt ment ?

0 0
13-09-2013 17:40:59

Ingen af delene. Det er bare en konstatering.

0 0
TF 13-09-2013 18:35:37

Vis jeg havde skrevet det samme som dig men om en ny samsung ville det så også bare være en konstatering eller ville du se det som nået negativt ?

0 0
13-09-2013 20:36:50

Nu er alt du skriver om samsung jo generelt bare negativt. Og his det er design, så plejer fætter BR som regel at være indblandet. Det opfatter jeg ikke som værende positivt.

0 0
TF 13-09-2013 21:15:04

Og det du skriver om apple er generelt negativt så hvad er forskellen ?

0 0
13-09-2013 23:32:30

Jamen hvor er det du syntes jeg er negativ? Kom nu med noget konkret?

0 0
TF 14-09-2013 00:13:32

Gennem gå alle de tråde om apple hvor du er med og vis mig nogen hvor du siger nået positivt :-)

Faktum er jo at dig og din hater ven allan er der vær gang i har chancen for at svine apple.

0 0
14-09-2013 06:02:40

Altså bare fordi jeg ikke siger noget positivt er da ikke ensbetydende med at alt jeg skriver er negativt.

0 0
12-09-2013 10:38:01

Den er forresten også i plastik ;-)

0 0
Allan 12-09-2013 11:02:26

Præcis "N". Thomas F forstår ingenting.

0 0
TF 12-09-2013 15:53:46

Det er godt du har dine venner til at rede dig ud af dine problemer :-)

0 0
12-09-2013 10:34:39

Ellers tag et kig her....

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5690&idPhone2=5438

Du spurgte hvilken lumia den lignede og jeg linker til op til flere...

0 0
TF 12-09-2013 16:00:52

Og på hvilken måde ligner den så denne nokia ? Er det fronten som man ser på dette billede eller nået andet ? For fronten har iphone jo intet ændret på siden før der var tænkt på lumia.

0 0
12-09-2013 10:29:43

Kan du nu finde ud af hvad du mener ? Sidst vi havde en snak angående design, da skulle de bare ligne hinanden:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-galaxy-gear-det-nye-smartwatch-er-praesenteret,lid.28670/#comment_box

Men nu skal det være en tro kopi ? Hvis du syntes at sgs3 og 4 ligner hinanden. Så ligner 5c sq også den nokia!

0 0
TF 12-09-2013 15:56:31

Så jeg går ud fra du ikke kan finde præcise punkter hvor den ligner en nokia ok det var alt jeg ville vide :-)

0 0
12-09-2013 19:22:53

Rektangulær sort front, med indfarvet unibody i poly carbonat. Og hvis man kigger på den nyere 625 som jeg linker til længere nede så har den også de indfarvede knapper. Det er sjovt at du lige pludselig skal være helt specifik, hvad angår ligheder, når man kan se dig andre steder snakke om t det bare følger samme design linje.... Men ak ja, du er jo ligesom Apple, har et standpunkt til du tager et nyt.

0 0
TF 12-09-2013 19:29:55

Iphone har haft den samme front før der blev lavet lumia telefoner og 3gs var en polycabonat body også før der blev lavet lumia, så hvordan kan de have kopieret dem ?

0 0
12-09-2013 19:51:22

Det var ikke en unibody, og jeg er ret sikker på at Apple heller kom først med den rektangulære sorte front ;-)

0 0
TF 12-09-2013 22:08:49

Men det var heller ikke lumiaerne der kom først og det er jo det vores lille hater allan påstår, iphone har haft den samme front siden den kom, før lumiaerne og såmænd også før android mobilerne.

0 0
12-09-2013 23:08:03

Det har den jo så ikke, den er jo blevet større. Men lad os sige at du har ret med hensyn til fronten. Så er resten i hvert fald ikke noget apple har præsenteret før. Det har Nokia til gengæld flere gange.

0 0
TF 12-09-2013 23:38:05

Vis det ikke er fronten, som du jo må indrømme det ikke er, hvad er det så præcist ?

0 0
13-09-2013 07:28:31

Jo den ligner den på fronten og bagsiden og knapperne, selv farverne. Men ja Nokia kom ikke den front(det gjorde Apple heller ikke).

0 0
TF 13-09-2013 14:08:13

Vis apple kom før lumia med deres front er det så ikke lumia der ligner apple ? Ikke fordi jeg på nogen måde er enig med dig i det med fronten men nu leger jeg med på din leg.

Hvem kom så med den front ?

Bagsiden har jo ikke samme form eller mål som lumiaernes hvordan kan den så ligne ? Og på hvilket punkt ?

Det med farverne har vi jo gennemgået og fundet ud af de allerede brugte på ipoderne så den kan du vist godt droppe.

0 0
13-09-2013 14:31:00

Det er utroligt man skal tage den hver gang apple kommer med noget nyt. Så tror du straks det er dem der har opfundet universet og alt det indeholder......

Fronten....hmmm: http://en.wikipedia.org/wiki/LG_Prada

Bagsiden: Seriøst, mener du de ikke ligner hinanden fordi de ikke har samme mål ? Hvordan i hele hulen helvede kan du så påstå at samsung galxy s3 og s4 ligner hinanden ?

Farverne: Har apple opfundet forkellige farver ? NEJ. Og som jeg allerede har vist dig, så havde nokia den ide LAAAAng tid før der var noget der hed iphone, ipod, imac....

0 0
TF 13-09-2013 16:46:46

Så næste gang samsung kommer med en mobil er det ok jeg siger de har kopieret LG ?

Bagsiderne har ikke samme mål eller form så kan det jo ikke være en kopi.

Tillykke til nokia i har opfundet farverne grøn, gul, blå, hvid og rød :-) mener du det seriøst :-)

Hvis vi følger det du siger er alle smartphones kopier af nokia og LG ;-)

0 0
13-09-2013 17:10:40

For det første så er det dig der taler om kopier og ikke mig. Jeg siger bare den ligner. For det andet så må du da hellere end gerne sige at samsung har kopieret, det har de alle jo. Men det er dog kun Apple der erklærer nuclear war mod andre der gør det. For det tredje, så har jeg ikke sagt Nokia opfandt farverne, jeg har vist dig at Nokia havde ideen med mange farver laaaaaang tid før apples ipod.

0 0
TF 13-09-2013 21:13:31

Nej det var faktisk allan der startede det pjat og så dig der kom med et link der skulle bekræfte hans påstand.

0 0
13-09-2013 23:31:08

Du spurgte om han kunne komme med en lumia han syntes lignede. Det gjorde jeg så. Og siden har du snakket om kopier, ikke mig.

0 0
TF 14-09-2013 00:09:29

Allan snakkede om kopier og når du så kommer med et link, og med det du plejer at komme med, er det da klart jeg opfatter det som du bakker ham op som du plejer når han dummer sig.

0 0
DX 10-09-2013 23:03:00

Godt at se at Apple igen er tilbage i front, lysår foran de andre mobil producenter. Jeg skal have en i samme sekund den bliver tilgængelig, i BR Legetøj

0 0
CJ 11-09-2013 11:27:09

Husk at det plastic Apple bruger er meget bedre end de andres. Anyway - man har et standpunkt indtil man er nødt til at få et nyt. Spændende om det er de rigtige valg de har taget. Især med prissætningen på 5C. Udtrykker jo ikke ligefrem samme seriøsitet som 5(S) så målgruppen er rimelig til at spotte. Vil den udskifte sin 4/4S med 5C? Nogen her der føler sig fristet? :-)

0 0
Casper 10-09-2013 20:43:42

Giver stadig ikke mening hvis det er det de mener :)
Og hvorfor skulle en iPhone komme med Android, det ville sikkert øge salget hvis muligheden var der, hvis man fx er blandt dem der måske kan li deres design, men ikke deres OS (nej jeg er ikke blandt dem).
Dårlig joke so far :)

0 0
10-09-2013 21:58:15

Det er fordi mobilsiden.dk har taget ud af contexten. De lavede denne "miljø" liste:

iPhone 5c embodies Apple?s continuing environmental progress. It is designed with the following features to reduce environmental impact:

Mercury-free LED-backlit display
Arsenic-free display glass
Brominated flame retardant-free
PVC-free
Power adapter outperforms strictest global energy efficiency standards

Og så sagde manden på scenen, at den var også, Android Free ;-) det har intet med hvad de andre snakker om.

0 0
Casper 10-09-2013 20:22:34

Og hvad menes der så med det?

0 0
10-09-2013 20:26:52

En joke :-) den er fri for alverdens "grimme" ingen og android.

0 0
10-09-2013 20:27:17

Ingen = ting

0 0
Rena 10-09-2013 20:25:24

De mener at, den ikke kan upgrades til iOS 7

0 0
Tommy 10-09-2013 20:28:42

hehe, jeg synes nu mere ios7 ligner WP hvis vi fjerner tiles'ne. Men android free kan der måske lige netop menes at den rent faktisk kan opdateres - hvilket er kontrast til de fleste non-nexus devices ;)

0 0
Casper 10-09-2013 20:38:44

Har nu aldrig haft problemer med non-nexus udgaver ikke fik opdateringer.

0 0
10-09-2013 20:29:48

Eller lumia 800 og 900 ;-)

0 0
10-09-2013 20:29:40

Eller lumia 800 og 900 ;-)

0 0