Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5S - er dette specifikationerne?

iPhone 5S - er dette specifikationerne?

Rygterne om iPhone 5S er tiltagende. Nu er der angiveligt lækket flere specifikationer. Se dem her.

Lige nu er to nye lækager, der stammer fra kinesiske kilder, ude på nettet, skriver Amobil.no.

Det er som bekendt Foxconn-fabrikkerne i Kina som samler Apples telefoner. Derfor anses rygterne som forholdsvis troværdige.

Det ydre design er stort set identisk med iPhone 5. Det er altså på indersiden der er opgraderet.

Følgende specifikationer er angiveligt fra iPhone 5S:

  - Skærm: 4 tommer, Sharp IGZO (1136 x 640 pixels)

  - Processor: Apple A6, samme som i iPhone 5 men med højere clockfrekvens

  - GPU: Firekernet PowerVR SGX544MP4

 - Kamera: 12 megapixels med dual LED-fotolys

 - 2 GB RAM

 - NFC

 - Fingeraftrykslæser

Hvorvidt specifikationerne holder vand vil tiden vise, men vi kan da konkludere at der ikke er tale om den helt store fremgang fra iPhone 5 til iPhone 5S.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Khlad 17-07-2013 16:20:52

Man skal ikke forvente noget stort af Apple. Ret ringe specs og er enig med John, der er ikke den helt store fremskridt fra 5 til 5s. Og som altid, den fremgang der så er tale om, er ret gammel i forhold til hvad Sony, Samsung og Htc kommer med.

0 0
Mads 17-07-2013 17:26:11

Jeg forventer altid noget stort fra Apple (og bliver sjældent skuffet ;-), men hvis du ikke mener at de overnævnte specs (som er rygter, men jeg tror de er ret så plausible) er nogen forbedring i forhold til iP5, så må du jo også have en mening om hvad der burde være i stedet.

0 0
August 18-07-2013 12:16:48

@Khlad

Apple har og vil aldrig være førende inden for specifikationsræset. Apples mål er at få tingene til at køre godt, finpudse dem og gøre dem brugbare.

Jeg havde mulighed for at få en SGS4 i hånden i nogle timer. Her havde jeg iPhone 4 som min referencetelefon.

Jeg kunne klart mærke forskel. Men ikke til Samsungs favør. Jeg synes, at telefonen laggede i menuerne, den lukkede ikke apps ned hurtigt nok i forhold til min iPhone og alle de smarte features var for langsomme til at starte op - det er MIN mening. Min oplevelse af produktet. Og nej, produktet var fabriksny, havde kun 5 billeder i galleriet og intet andet end det. Ingen spil. Det kan selvfølgelig havde været en mandagsmodel, men forklar så lige hvorfor, at alle de telebutikker, jeg var inde i, havde en SGS4, der laggede?

Jeg har også læst, at Samsung ikke fik finpudset tingene og deres software nok, så det kunne fungere ordentligt.

0 0
18-07-2013 13:44:50

Nu kræver det heller ikke meget at starte en splashscreen, indtil den rigtige app er startet....

0 0
SaL^ 20-07-2013 02:53:35

Hahahaha, genialt! :D

0 0
Mads 17-07-2013 15:43:58

"men vi kan da konkludere at der ikke er tale om den helt store fremgang fra iPhone 5 til iPhone 5S"

Jeg smiler altid lidt at den type kommentarer. Hvis man er af den opfattelse at der ikke er tale om det store fremskridt (hvorledes kvantificerer man egentlig fremskridt?), så må det jo være fordi man har andre forventninger/ønsker og at men mener, at disse vil bidrage positivt til nytteværdien af det samlet produkt. Derfor kan et sådan udsagn kan jo aldrig stå alene, hvis det skal give nogen mening.

Så hr. Pedersen, hvad er det som du gerne vil se i den næste iPhone og hvorledes vil det bidrage positivt til produktet (hint: flere features er ikke nødvendigvis godt i sig selv)?

0 0
hellas7 17-07-2013 16:15:17

helt enig. Vi kan ikke vurdere "fremgangen" på specifikationer. Hvis kameraet tager meget bedre billeder, den nye processor er dobbelt så hurtig og skærmen er blevet flottere, så er det jo en ret stor "fremgang", men hvis ovenstående specifikationer i praksis ikke er blevet meget bedre end 5'eren har John ret

0 0
Morten 17-07-2013 13:14:46

Hvis der kommer NFC og fingeraftrykslæser, så syntes jeg da det er kæmpe fremgang for iPhone, tænke hvad det kan bruges til!

0 0