Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5S og 5C - her er de officielle danske priser

iPhone 5S og 5C - her er de officielle danske priser

Apple har nu frigivet de officielle danske priser på iPhone 5S og 5C. Se dem her.

Apple har endelig meldt ud, at de nye iPhones lander i Danmark fredag den 25. oktober 2013.

Sammen med datoen er de vejledende priser også frigivet.

- Datoen får dansk salgssstart er nu officiel

Herunder kan du se priserne fra Apple.

iPhone 5S

-          16 GB: 5.399 kroner
-          32 GB: 6.199 kroner
-          64 GB: 6.999 kroner


iPhone 5C

-          16 GB: 4.599 kroner
-          32 GB: 5.399 kroner.


iPhone 4S

-          8 GB: 2.999 kroner.


iPhone 5S kommer til Danmark i de tre farver guld, sølv og grå, mens farvemulighederne for iPhone 5C bliver blå, grøn, pink, gul og hvid.

Hvis du ønsker etuier til iPhone 5S så bliver mulighederne beige, sort, blå, brun, gul og rød. Prisen vil ligge omkring 299 kroner.

Etuier til iPhone 5C kommer i farverne blå, grøn, pink, gul, sort og hvid til en vejledende pris på 229 kr.

Gættede næsten rigtigt

For en måned siden gættede Apple-forhandleren Humac på, hvad de nye Apple produkter vil komme til at koste, og med iPhone 5S ramte de næsten plet.

Gættet var 5.300 kroner for 16 GB-udgaven, hvilket er 99 kroner fra den officielle pris.

5C ramte lidt mere ved siden af. Der blev gættet på 3.699 kroner for 16 GB-versionen, men prisen fra Apple blev officielt 4.599 kroner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper K. 22-10-2013 23:54:54

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Jesper K. 22-10-2013 23:56:07

Hov, fik ikke teksten med.

Kikker man på edbpriser/Mobilpriser, så er de mindst 1.000kr dyrere, de steder kan kan finde dem til salg (når de kommer på lager)

0 0
Wlmer 10-10-2013 18:47:43

jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvor i har de priser fra? for apple danmark, og teleselskaberne kender dem ikk, og så er der lige det faktum at apple selv har sagt at iPhone 5c kommer til at kunne følge rigtig godt med det billige Android mobiler, hvilket ikk er et faktum med de priser i oplyser, den billigeste iPhone 5c koster jo mer end Samsung Galaxy s4 og HTC one gør, og det er Android mobilernes absolute top modeller, så det ka simpelhen ikk passe!

0 0
MGApcPro 10-10-2013 22:02:27

Lad mig forklare det....
http://memegenerator.net/instance/42034175

0 0
August 10-10-2013 21:48:48

Jo, det kan såmænd godt passe. Det er de officielle priser, ellers ville samtlige danske medier ikke have skreget det ud på deres hjemmesider.

0 0
Martin 10-10-2013 17:26:09

iPhone 5S - pris 6.999 kroner

Processor: A6-processor
Screen: 4" (1136 x 640 pixels)
Memory: 1GB/64GB
OS: iOS7

Surface Pro 2 - pris 6.999 kroner

Processor: Intel Core i5 (Haswell)
Screen: 10.6" ClearType Full HD (1920 x 1080) + Stylus
Memory: 4GB/64GB
OS: Windows 8.1

Inkluderer:

Uden merpris med Surface 2
200 GB SkyDrive-onlinelagerplads og ubegrænsede Skype-minutter.

Er godt nok nogen der bliver taget med bukserne nede, og alligevel står de i kø...

0 0
Footiefan 10-10-2013 19:55:48

Øhhh flot sammenligning?! Og utroligt man kan sælge biler i DK, de koster jo mere end en Surface 2... Ja det er en latterlig sammenligning - men det er din jo også :-)

0 0
TF 10-10-2013 18:40:24

Hvordan kan du sammenligne en smartphone med en tablet, en tablet kan jo ikke erstatte en smartphone.

Og vis man følger dit eksempel er den der køber surface jo også tilgrin for de kunne have fået en langt bedere bærbar /staditionær til samme pris, men de ting kan jo heller ikke sammenlignes vel.

0 0
Martin 10-10-2013 17:52:41

Skulle have stået A7 processor..

0 0
pb 09-10-2013 21:13:10

Den sidste idiot er ikke født endnu og jeg er desværre en af dem......suk

0 0
TF 09-10-2013 21:39:24

Åhh din stakkel så må du have købt en samsung mobil ;-)

0 0
Arthur 10-10-2013 00:48:46

Ufff... Av av av av...



Den var dårlig. Tæer-krummende dårlig!

0 0
TF 10-10-2013 08:41:01

Det skal du jo sige :-)

0 0
Peter 09-10-2013 20:10:01

... Men det er jo fuldstændigt absurd dyrt. Apple har selv været ude og fortælle at de tjener vanvittigt godt på salg af iPhones, så det er jo ikke fordi de er tilsvarende dyre at producerer, - blot at forbrugerne er villige til at slå hovedet fra og betale så latterligt meget.

0 0
David 10-10-2013 08:00:44

En iPhone 5S 32GB koster nogenlunde det samme som en Galaxy Note 3 32GB.

0 0
Peter Frederiksen 10-10-2013 09:58:33

Iphone 5S 32 GB 6.199 kr. Note 3 32 GB 5175 kr. Nogenlunde det samme?

0 0
mawteN 09-10-2013 18:35:43

Hold da op en pris. Jeg troede rent faktisk på det ville blive billigere, men det kan man åbenbart ikke regne med.

0 0
DFDS 09-10-2013 16:48:23

5c til 5400,- phuaaa
Lumia 925 2800,-
Lumia 1020 4980,-

syntes det er en hamper pris for en gamel tlf. i ny indpakning

0 0
David 10-10-2013 07:58:15

Hvordan er det en gammel telefon i ny indpakning, er det pt den eneste 64 bit telefon, og den eneste med fingeraftryk scanner, co processor til bevægelse? Den har bedre kamera end sin forgænger. Hvor meget skal opgraderes for at det ikke er en gammel telefon? Du må gerne uddybe

0 0
Urbanus 10-10-2013 09:56:08

iPhone 5C har ikke en 64-bit-processor. Den har samme processor som iPhone 5. Den har heller ikek fingeraftryks-scanner. Det er stort set en iPhone 5 (med få justeringer) i en ny og grimmere indpakning.

0 0
TF 10-10-2013 10:22:27

Og det der med "grimmere indpakning" er så bare din mening.

0 0
Urbanus 10-10-2013 12:49:26

Ja, det er en subjektiv vurdering. Men jeg vil tro de fleste er enige, hvorfor Apple jo også har valgt ikke at pakke deres topmodel ind i den indpakning.

0 0
Urbanus 09-10-2013 17:07:50

Ja, og 4600 for den billigste såkaldte billige iPhone. 4600 for sidste års elektronik pakket ind i en grim plastikkasse i skrigende farver der ligner noget fra BR!!

Absurd!!

Og endnu engang er det jo helt grotesk at Apple kan tillade sig at tage så meget mere for den samme telefon, bare med lidt mere hukommelse i. Fra 5400 kr. til 7000 kr. for 48 GB ekstra hukommelse. Det er godt nok noget dyr hukommelse!!!

At man kan snyde så mange mennesker i så lang tid er i sandhed en gåde...

0 0
August 09-10-2013 15:26:26

Jeg skal helt sikkert have en 32GB, men da var da fandme en hamper pris. Min iPhone 4 32 GB kostede i 2010 5699 eller deromkring - det er da en prisstiging, der vil noget!

0 0
Kristian Iversen 09-10-2013 15:44:46

Tror du glemmer at rense for inflationen :) Prøvede blot at lave en beregning alene på inflationen i denne årrække. Den viser at en iphone 4 i nutidens penge ville koste cirka 6150 dkr. Synes jeg nu ikke er så slemt.

0 0
Shawn 10-10-2013 08:59:59

Kristian Iversen den med inflationen er hylende morsom. Sådan regner man altså ikke priser ud.

He he sorry jeg griner stadig

0 0
Urbanus 09-10-2013 17:00:50

Inflation? Nu plejer priserne ellers at gå den modsatte vej, når det gælder elektronik.

Da jeg købte min første PC i 1993 kostede den over 10.000 kr., og havde 4 MB RAM og 120 MB harddisk (bemærk man regnede i megabyte dengang).

0 0
hellas7 09-10-2013 17:11:23

elektronikpriser stabiliserer sig over tid. Om 10 år forventer du vel heller ikke at en MacBook Pro koster 5000,-

0 0
Urbanus 09-10-2013 17:28:46

Nu kender jeg ikke meget til Macbook pro, men jeg ville da forvente at jeg kunne få en nogenlunde mellemklasse-PC til den pris om 10 år - når jeg ser hvordan priserne på PC'er, tv, DVD-afspillere, optagere, digital kameraer og på andre mobiltelefoner har ligget stabilt eller været faldende de sidste 5-10 år, blot med mere og mere for samme penge.

0 0
August 09-10-2013 15:50:12

Nej, jeg glemte inflation. Når man ser det på den måde, er det ikke værst, men jeg synes stadigvæk, at Apple kunne holde priserne under 6500 kroner for den dyreste. Det ville nok få folk til at købe lidt mere. De mest optimale priser havde været:

5199 kr

5899 kr

6600 kr.

(hhv. iPhone 5S 16 GB, 32 GB og 64 GB)

Jeg ved godt, at det ikke lyder af meget, men tallene ser bare lidt tåleligere ud.

0 0
MGApcPro 09-10-2013 15:24:51

...eller det var det i hvert fald for et stykke tid siden.
Prisen for iphone 5 var 4400 for 2 uger siden.
Og en ny iphone 5c koster 4600... det er lidt sløvt.
Ja jeg ved at der har været android telefoner som har gjort noget lignende, men det gør ikke denne situation bedre :/

0 0