Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 5S - sådan bliver det nye kamera

iPhone 5S - sådan bliver det nye kamera

Kameraet i den nye topmodel iPhone 5S byder på mange spændende nyheder.

 - ”People love taking photos – We wanted to get smarter and better” – således lød det fra scenen, da Apple præsenterede kameraet i deres nye iPhone 5S.

Billedsensoren er blevet 15 procent større. Billedsensoren er den chip, der opfanger billedet og sammen med objektivet i høj grad er bestemmende for billedkvaliteten. Objektivet i det nye kamera har en blænde på f/2.2.

iOS 7 er designet til at udnytte det nye kamera og indstiller selv hvidbalance og eksponering. En ny type flash kaldet True Tone vælger blandt 1.000 varianter en flasheksponering, der giver bedre flashlys og dermed pænere billeder.

For at undgå rystede billeder har kameraet også indbygget automatisk billedestabilisering, der korrigerer for de rystelser brugeren laver med hånden.

Kameraet i den nye iPhone kan blandt andet optage billeder i ”Burst mode”, hvor telefonen optager 10 billeder i sekundet, så længe udløseren holdes nede.

Den lynhurtige A7 processor analyserer de billeder der er optaget i ”Burst mode” og brugeren bliver præsenteret for det billede, der angiveligt er det bedste.

Der kan også optages panoramabilleder på op til 28 megapixel, hvor exponeringen kan justeres under optagelsen.

På video-siden optager telefonen HD-video ved 720p og er i stand til at optage 120 billeder i sekundet, hvilket giver mulighed for "Slo-Mo" video, altså video i slowmotion med flotte detaljer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Styxx 10-09-2013 22:21:36

Det lyder ret awesome :)

Skulle optage noget film på min Lumia 920, hvor der på et tidspunkt skulle være noget slow motion. Det var ikke nogen succes :P

Men kommer de videoer ikke til at fylde sindsygt meget? :O

0 0
John 10-09-2013 22:16:22

Lumia 1020
41Megapixel, NFC chip, FM radio, WP8.
Bare bedre. ;-)

0 0
TF 15-09-2013 23:53:28

Jeg har lige skiftet min WP8 mobil ud med en iphone igen idet der simpelthen er for mange fejl og mangler i WP8 i forhold til Ios.

0 0
frits 16-09-2013 13:19:53

hvad er der af fejl og mangler på MP8 ?

0 0
TF 16-09-2013 16:11:29

Her er et par stykker: Apps der crasher, batteri indikator problemer (batteriet taber jo ikke 20% på et sekund). Manglende avanceret indstilling af lyd (ringetone osv), manglende batteri indikator i procent på hjemmeskærm, ja og så er der jo lige den med manglende apps som indhentede mig til sidst.

0 0
TF 16-09-2013 22:59:15

Jeg skal nok lige tilføje at de to værste fejl jeg havde på min lumia var.

1. Den brugte ca 50% strøm på 3 timer hvor den lå stille uden kørende programmer og med god netværks dækning, derefter 20% røg da jeg genstartede mobilen.

2. Mobilen mistede konstant opkald når den ikke blev brugt et stykke tid, jeg skiftede simkort og prøvede forskellige selvskaber men problemet var lumiaen.

Grunden til jeg ikke nævnte dem først var at det ikke er 100% sikkert det er et OS problem, men da lumia nu er synonymt med WP skulle det alligevel nævnes.

0 0
Allan 16-09-2013 17:36:37

Intet af det du skriver Thomas F passer, og batt. indikator med procent visning virker fint på Lumia 925.

Apple har sagt nej til NFC, hvor klog er man så?

0 0
TF 16-09-2013 22:09:14

Jeg kan love dig for det passer og hvorfor skulle jeg lyve ?

Og du har stadig ikke fortalt hvad problemer du havde med din iphone ?

Huskede du forresten at aflevere din iphone til genbrug for du proppede da ikke en mobil med batteri osv i skraldespanden, det ville jo gøre dig til et miljøsvin.

0 0
17-09-2013 07:50:59

Og hvad er du så ? Dig der bruger en mobil der er produceret på en fabrik der kender meget lidt til menneskerettigheder. En fabrik der udnytter sine medarbejdere, der må sætte net op, for at de ansatte ikke begår selvmord. Hvad skal man kalde dig, der indirekte støtter dette?

0 0
TF 17-09-2013 14:46:36

Det hedder er forbruger og du er jo ikke bedere selv husk det.

0 0
17-09-2013 14:53:50

Det har jeg ikke udtalt mig om. Men det er heller ikke mig der kalder folk miljøsvin, på absolut intet grundlag.

0 0
TF 17-09-2013 17:35:19

Han sagde han havde smidt sin iphone 4 i skraldespanden er det ikke et grundlag for at kalde ham et miljøsvin, hvis ikke hvad er så ?

Jeg syntes du er lidt for vild med disse ligegyldige diskutioner hvor du forsvare din lille ven vær gang han dummer sig, men du har nok ikke bedere at tage dig til.

0 0
17-09-2013 19:25:23

Jeg er da ligeglad med hvad Allan siger. Det er dine latterlige troll indlæg der irriterer mig grænseløst.

0 0
TF 17-09-2013 21:58:18

"Troll indlæg" jeg skriver om min personlige erfaring med WP og bliver så beskyldt for at lyve af din lille hater ven.

Jeg gider ikke dine person angreb og dit pjat mere, hvis du vil diskutere mobiler osv så fint men resten af dit pjat er jeg færdig med, slut her fra.

0 0
17-09-2013 22:52:20

Lol...... Jeg vil faktisk hellere end gerne tale om mobil, men det er jo komplet umuligt med dig. Og det er jo ikke mig der kalder folk for hatere, miljøsvin osv...

0 0
Logik 16-09-2013 00:05:47

Der er måske mangler i forhold til Guds eget OS, men fejl. LOL!

0 0
TF 16-09-2013 00:44:46

Uha der kom jeg vist til at gøre en fanboy sur igen.

0 0
Robert 16-09-2013 01:19:24

Hvis der er en der er fanboy så er det godtnok dig. Du stikker altid til andre folk og kalder dem fanboys men du kender den med sten og glashus.

0 0
TF 16-09-2013 02:05:36

Nu var det jo ikke mig der snakkede om "gud eget OS" jeg fortalte bare om mine erfaringer.

Med de fejl og mangler jeg har oplevet med WP ville jeg såmænd også hellere have android igen, men jeg har næsten lige haft android så denne gang blev det så Ios.

0 0
Allan 16-09-2013 05:48:22

Jeg har lige smidt min iPhone i skraldespanden pga. fejl og mangler.
Nu er det WP8 med blandt andet NFC som de fleste butikkers dankortterminaler vil være udstyret med inden udgangen af året.

0 0
Jan Christensen 16-09-2013 20:22:57

Lol

0 0
TF 16-09-2013 16:04:52

Så du har smidt din gamle iphone ud fordi den ikke har en chip som på nuværende tidspunkt intet kan bruges til :-)

0 0
David 15-09-2013 21:40:58

Det er en joke ikke? FM radio og NFC chip.. Så kan man høre radio med støj, og forbinde til alle de mange steder der understøtter NFC.. :P

0 0
16-09-2013 07:42:32

Ja NFC, hvad skal man dog bruge det til.

http://ing.dk/artikel/nets-klar-til-lade-danskerne-betale-traadloest-med-mobilen-inden-nytaar-161090

Intet, hvis man har en iphone. Meget, hvis man har en af de andre.

0 0
David 16-09-2013 13:37:52

Ok, så hvis man vil have radio med støj, og tror på at det nets for nosset sig sammen til at få NFC i terminalerne, så skal man altså købe en Nokia..?

0 0
16-09-2013 14:24:29

Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad du køber. Radio, det er jeg også ligeglad med, jeg streamer. Men Nets har jo proppet NFC i terminalerne, det er der allerede. Op mod 50% er allerede klar. Og visa og mastercard med på vognen gør absolut heller ingenting.

0 0
David 16-09-2013 16:36:32

Nu skriver jeg "man", for at holde det på et generelt plan, jeg køber hverken iPhone eller Lumia. Det kan godt være at Nets har NFC i deres terminaler inden 2014. Men lad os nu lige se det fungere i praksis.

0 0
16-09-2013 17:19:47

Det fungerer jo fortrinligt i Japan, så hvorfor skulle det ikke også det her?

0 0
David 26-09-2013 18:06:26

Det kan godt være at det fungerer i Japan, jeg tror bare stadig ikke på NFC. Jeg tror det bliver en smartere løsning, der ikke kræver en speciel terminal, og ikke kræver at man bevæger sig fysisk til en terminal. Og så bliver det stensikkert en løsning der også virker på iPhone.

0 0