Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 6-NFC kun til Apple Pay - i første omgang

iPhone 6-NFC kun til Apple Pay - i første omgang

Selvom Apple indførte NFC i iPhone 6, så skal man ikke regne med den fulde oplevelse foreløbig

NFC-teknologien bliver brugt til mange ting i dag, men i iPhone 6 og iPhone 6 Plus vil det kun blive brugt til Apple Pay foreløbig. Apple har ikke planer om at offentliggøre det software, der skal til, for at udviklere kan få adgang til iPhone 6 og iPhone 6 Plus' NFC-chip.

Læs også: Apple Pay giver Apple 0,15 procent

Det betyder altså, at det ikke lige umiddelbart bliver til at programmere et NFC-tag, så man med en enkelt berøring med telefonen kan sætte telefonen op til løbeturen, eller hvad man nu kunne have lyst til.

Apple vil ikke give nøglerne til deres NFC-chip væk, da det er en del af Apple Pay, og derfor vurderer amerikanerne, at sikkerheden er højest ved at holde sine kort tæt ind på kroppen.

Læs også: Apple Watch skal lades hver dag

I en email til Cult of Mac skriver en talskvinde fra Apple, at selvom NFC kun vil være til Apple Pay nu, så vil Apple ikke kommentere på fremtidige planer.

Vi har allerede set, at man med NFC i en iPhone 6 kan åbne låsen til sit hotelværelse, så alt håb er ikke ude for dem, der håber at kunne få mere ud af Apples NFC-integration i iPhone 6 og iPhone 6 Plus.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Jensen 19-09-2014 07:51:34

Selv ekstrabladet har fattet det. Har du ?
iPhone 6 har begrænset NFC-chippen
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article5027590.ece

0 2
Kim Jensen 17-09-2014 00:17:17

Apple er super til to ting... markedsføring, hvor alle grimme ting bliver skjult.. og tjene penge... og igen gør de det .... til skade for innovation og udvikling... og de forelskede Iphone-brugere opdager først, når de har købt "dyret" at de er bondefanget i Apples pengemaskine...

14 15
TF 17-09-2014 01:36:26

Så du mener at apple har bondefanget dig og du bliver ved med at købe apple produkter alligevel, hvad siger det om dig ?

12 7
Kim Jensen 17-09-2014 08:06:33

Du er vedholdende.. FINT.. Min Iphone 3G var i 2009/2010 den absolutte konge.. det kunne alle jo se.. og det var min egen private smarthpne. Min nuværende Iphone 5s er en firma-udleveret, som jeg mest bruger til at teste op mod min egen Samsung Galaxy S5.. og Iphone 5s fejler i alle sammenligninger. Når jeg taler om bondefangeri, er der Iphone 6 der bliver lanceret med NFC.. men en NFC, der fra fødsel er ÅBEN STANDARD, men i Iphone 6 er låst til Apple Pay. Gad vide hvorfor det ikke blev nævnt tydeligere under eller efter den store præsentation.

11 12
TF 17-09-2014 14:24:57

Vis du alligevel er en samsung fan og på ingen måde har tænkt dig at købe en iphone 6 hvorfor betyder det så så meget for dig om iphone er låst og lukket og bla bla bla hvad du ellers lan finde på ?

9 6
Jan Christensen 17-09-2014 12:37:48

Når du siger fejler i alle sammenligner mener du så også tale lydkvalitet samt kvalitet af den indbyggede DAC?

10 1
Footiefan 17-09-2014 09:40:24

Hvad betyder "fejler i alle sammenligninger" ? Altså virker den, eller virker den ikke? For så må du jo få den byttet. Ellers er det jo imponerende, at Apple kan sælge millioner af mobiler.....der fejler for vildt! ;-)

13 2
Bjørn 16-09-2014 19:46:36

Det er jo typisk Apple, under påskud at det er aht. sikkerheden omkring Apple Pay, sikrer de nu at ingen andre end dem selv kan lave Apps til iPhone som udnytter NFC. Skuffende, så må vi jo vente på at Apple beslutter sig for hvad brugerne i fremtiden får lov at bruge deres telefon til.

10 11
Morten Jensen 16-09-2014 17:48:12

Ja det er jo også en måde at udelukke konkurrerende betalingsapps til iPhone, så folk kunne have mulighed for at bruge NFC-chippen til betaling, uden at Apple skal have deres 1,5 promille... :-)

14 10