Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone-bande narrede millioner ud af danskerne

iPhone-bande narrede millioner ud af danskerne

Kunderne er blevet snydt til at købe falske iPhones i netbutikker og telebutikker i København af en iPhone-bande.

Apple iPhone 5 (Foto: Mobilsiden.dk)
Apple iPhone 5 (Foto: Mobilsiden.dk)

Siden midten af juni måned i år har Københavns Politi haft fængslet flere mænd, som har solgt falske iPhones for mere end 1 million kroner.

Tre mænd er sigtet af politiet i sagen for salg af falske iPhones, samt groft skattesvig i form af omfattende momssvindel.

Ifølge Københavns Politi har de tre snydt med momsbetalingen for millioner – helt præcis 4,9 millioner kroner, samt solgt iPhone-kopier for op mod 1,3 millioner kroner. Det skriver Computerworld.dk.

Sagen køres for lukkede døre af hensyn til efterforskningen.

 - "Hovedmanden er fængslet indtil mandag den 26. august, hvor vi vil begære ham yderligere varetægtsfængslet," siger Henning Schmidt.

Ifølge Computerworlds oplysninger, så er salget af de falske iPhones foregået på netbutikker og i mindre telebutikker i København.

De tre sigtede næster sig skyldige.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mike 26-08-2013 23:36:56

http://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/kinaland-og-kopierne-so-ein-ding#!/04:29 Sonne har også lavet en test af iClone


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ms_dCqkkLjo#t=068
xD det overrakser mig lidt hvis man ikke opdager det er en kopi når man bruger den

0 0
Mike 26-08-2013 23:40:58

Høøø ( "http://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/kinaland-og-kopierne-so-ein-ding#!/04:29" )
det hele er sjovt nok et link??? hvilken kinesisk webshop har i lige købt jeres CMS

0 0
Thomas Larsen 26-08-2013 22:23:24

Sørgeligt at Apple ikke tager sikkerheden seriøst :-(

0 0
John 26-08-2013 23:20:34

LOL :)

0 0
TF 26-08-2013 22:56:56

Eller du troller måske bare efter et skænderi ?

0 0
TF 26-08-2013 22:52:14

Har du overhovedet læst artiklen ? Hvordan kan det her på nogen måde være apples skyld ?

0 0
Thomas Larsen 27-08-2013 06:39:02

Alt kan være Apples skyld hvis du bærer viljen i dig, det er jo på samme måde som det er Google's skyld når 3. parts applikationer måske indeholder diverse uønskede ting.

(Gad vide hvornår Thomas F begynder at opdage at dette er hans eget argument?)

0 0
TF 27-08-2013 15:11:51

Det er jo en anden sag med google der sælger disse ting fra deres egen butik og dermed må tage en del af ansvaret, eller du mener måske at en butik intet ansvar har for de vare de sælger ?

Jeg kan ikke se hvordan du kan drage en sammenligning mellem google der sælger bras i deres butik og så denne artikkel, men som jeg skrev "du troller nok efter et skænderi" men det får du ikke, nu har du fået dit svar og så er den vist ikke længre.

0 0
Thomas Larsen 27-08-2013 15:23:35

3. parts applikationer != google's egen butik. :)

0 0
TF 27-08-2013 19:04:20

Jeg har kun kritiseret google for det snavs der bliver solgt i deres butik, mener du ikke de er ansvarlige for det ?

0 0
Thomas Larsen 27-08-2013 19:37:35

Jeg har ellers flere gange måtte forklare dig forskellen mellem 3. parts applikationer og dem hente fra Google Play, så det tror jeg nu ikke på :)

0 0
TF 27-08-2013 20:01:12

Den er god med dig, jeg har kun kritiseret google for hvad de har solgt i deres butik, men jeg prøver lige igen mener du ikke de er ansvarlige for det de sælger i deres butik ? Det er ikke så svært at svare på det er et ja/nej spørgsmål.

Du har heller ikke svaret på hvordan apple kan holdes ansvarlig for det der står omtalt her i artiklen ?

0 0
Thomas Larsen 27-08-2013 20:10:27

På samme måde Google kan holdes ansvarlig for 3. parts applikationer distribueret udenom deres butikker.

Det var ligesom pointen :)

0 0
TF 27-08-2013 21:36:07

Det vil sige ingen og det er der jo heller ingen der har sagt de var, hvor har du fra de er blevet draget til ansvar for det fra min side ? Jeg har kun sagt det er hvad skidt der er i googles engen butik der er deres ansvar, nu må den snart være røget ind på lystavlen selv hos dig og jeg gider ikke gentage det igen.

men jeg prøver lige igen igen mener du ikke de er ansvarlige for det de sælger i deres butik ? Det er ikke så svært at svare på det er et ja/nej spørgsmål.

0 0
27-08-2013 21:55:26

Det er de da så aldeles. Derfor fjerner de også alt hvad de finder. Og vi har jo lige lært at de faktisk undersøger hver app grundigere end f.eks. Apple gør. Og de har endnu engang strammet op på reglerne for apps i Google play, så man ikke længere må smide genveje på homescreens eller reklamer i notifikationsbaren. Og deres begrænsede bruger konti til beskyttelse af børn er da genial. Så at sige at de ikke tænker på deres kunder er decideret latterligt.

0 0
TF 28-08-2013 01:06:50

Nu var der jo ingen der spurgte dig, spørgsmålet var til larsen, ikke fordi det ikke er sødt af dig at prøve at redde ham og jeg er sikker på han er meget taknemlig :-)

Men siden du nu er så godt igang så vis mig lige hvor i tråden jeg siger de ikke tænker på deres kunder ? For som du nok kan se har jeg ikke sagt nået om det så det eneste der er decideret latterligt må jo være dig N.

Så smut nu over i en anden apple tråd og fyr noget mere anti apple ævl af, det er jo det eneste du kan finde ud af, som feks her: http://www.mobilsiden.dk/iworks-beta-klar-til-alle-i-icloud,lid.28527/#comment_box

0 0
Thomas Larsen 28-08-2013 12:42:23

Redde mig fra hvad?

Har du endnu ikke været i stand til at forstå det er en parodi på dig?

0 0
TF 28-08-2013 13:29:48

Hold dig til spørgsmålene som du endnu ikke har svaret på og drop dit ynkelige person angreb.

Det vil sige ingen og det er der jo heller ingen der har sagt de var, hvor har du fra de er blevet draget til ansvar for det fra min side ? Jeg har kun sagt det er hvad skidt der er i googles engen butik der er deres ansvar, nu må den snart være røget ind på lystavlen selv hos dig og jeg gider ikke gentage det igen.

men jeg prøver lige igen igen mener du ikke de er ansvarlige for det de sælger i deres butik ? Det er ikke så svært at svare på det er et ja/nej spørgsmål.

0 0
Thomas Larsen 28-08-2013 15:34:18

Svarene på spørgsmålene er hængt op på du forstår at spørgsmålet er en parodi på dig til at begynde med.

Så det er en lidt underlig forespørgelse at komme med :)

0 0
TF 28-08-2013 18:50:39

Så du kan ikke svare på 2simple spørgsmål, men vælger istedet at fortsætte dit ynkelige person angreb, flot larsen, sig til når du er færdig med at opføre dig som et lille barn/troll og så kan vi diskutere igen.

0 0
Thomas Larsen 28-08-2013 19:56:07

Jeg fortsætter såmænd ikke nogle personangreb, jeg fortsætter med at forklare dig, endnu en gang, at spørgsmålene er irrelevante stillet overfor mig da de er en parodi på dig.

Hvis du skal have svar på dit spørgsmål er det dig der selv som kan svare på dem.

0 0
TF 28-08-2013 22:01:59

Som sagt sig til når du er færdig med at opføre dig som et lille barn/troll og så kan vi diskutere igen, det sker nok aldrig men jeg tror nu også gerne folk er fri for at se mig forsøge at diskutere med dig mens du gør alt for at svine mig til og opføre dig som et påståeligt lille barn.

0 0
Thomas Larsen 29-08-2013 06:06:44

Jeg har ingen problemer med at forstå dig, så du behøver ikke gentage dig :)

Ganske sjovt indlæg alt taget i betragtning du påstår vi andre laver personangreb ;)

0 0
28-08-2013 07:09:28

Du skriver at Google sælger bras i deres butik, hvilket man jo må gå ud fra. Og på det svarer jeg at det fjerner de også, så de er deres ansvar bevidst. Og tal for linket til en tråd, der på ingen måder har noget med dette at gøre. Er dette udenomssnak? Udfører du nu igen ting som du beskylder andre for?

0 0
TF 28-08-2013 13:35:36

Vi prøver lige igen : vis mig lige hvor i tråden jeg siger de ikke tænker på deres kunder ?

0 0
28-08-2013 13:59:30

Værsgo :

Thomas F - Re: fandt
Det er ikke et spørgsmål om at folk ikke kan tænke selv det er et spørgsmål om at google tager deres ansvar for deres kunder seriøst så de ikke skal spilde deres tid på at tjekke alt muligt for at undgå at blive snydt osv, syntes du virkelig at det er positivt at google ikke tager dette ansvar seriøst ?

http://mobilsiden.mobi/nyheder/symantec-finder-bunker-af-snyde-apps-i-google-play,lid.28191/?t=1&expand#exp

0 0
TF 28-08-2013 18:45:31

Vi prøver lige igen : vis mig lige hvor i TRÅDEN jeg siger de ikke tænker på deres kunder ?

Der sker meget på kort tid i mobil verdenen så en gammel tråd kan du ikke bruge til nået i denne sammenhæng.

0 0
28-08-2013 22:17:54

Det kan jeg ikke. Men fint at du er kommet på bedre tanker og har indset at google også gør noget for deres kunder :-)

0 0
TF 29-08-2013 02:12:24

Fint så lad være med at komme med påstande om jeg skulle have sagt ting jeg ikke har, desværre har du lige gjort det igen, hvor ser du mig sige at de tænker på deres kunder ?

0 0
29-08-2013 07:08:29

Så du mener stadigt de ikke gør noget for deres kunder? For så gælder min første post jo igen ;-)

0 0
TF 29-08-2013 15:19:05

Nej du sagde jeg havde skrevet de ikke tænkte på deres kunder og det var løgn, men jeg har heller ikke sagt det modsatte vel ? Jeg har faktisk intet sagt om hvem og Hvad de tænker på og jeg er heller ikke blevet spurgt om det.

Så igen lad vær med at lægge ord i min mund og komme med dine N special fortolkninger, bare læs hvad jeg skriver istedet.

0 0
29-08-2013 15:59:25

Jamen hvis du ikke mener at de tænker på deres kunder, så må du jo mene det modsatte eller hvad? Jeg er ligeglad med hvad du skriver, vi kan jo alle sammen læse hvad der står mellem linjerne. At du så begynder at lege mr flueknepper, når man begynder at gå dig på klingen, det er så noget andet noget.

0 0
TF 29-08-2013 17:51:25

Du har ikke spurgt mig hvad jeg mener overhovedet det er det der er problemet, du opfinder svar på spørgsmål du ikke har stillet og det holder jo ikke.

Så igen stop med at fantasere om hvad jeg måske mener og bare læs hvad jeg skriver.

0 0
29-08-2013 20:32:13

Dit svar til Thomas L. længere oppe er:

Thomas F - Re: .
Det er jo en anden sag med google der sælger disse ting fra deres egen butik og dermed må tage en del af ansvaret, eller du mener måske at en butik intet ansvar har for de vare de sælger ?

Jeg kan ikke se hvordan du kan drage en sammenligning mellem google der sælger bras i deres butik og så denne artikkel, men som jeg skrev "du troller nok efter et skænderi" men det får du ikke, nu har du fået dit svar og så er den vist ikke længre.

Hvad mener du, hvis det ikke er at de ikke tager ansvaret for deres butik og kunder? Hvis de ikke tager ansvar, så må de jo også være ligeglade. Og jeg behøver jo ikke spørge dig om ting du selv skriver sort på hvidt. Uanset hvordan du drejer den, så lagde du op til at google ikke tager ansvar for indholdet i Google play, hvilket jeg i min første kommentar på den et kraftigste modbeviste!

0 0
TF 29-08-2013 22:31:33

Jeg kan ikke se hvad det har med at tænke på ens kunder man kan vel godt have snavs i sin butik og stadig tænke på sine kunder.

Vis du gerne vil have svar på et spørgsmål så stil det istedet for at fantasere dig frem til svaret, længre er den ikke.

Svaret på spørgsmålet om hvad google tænker på efter min mening er desuden det samme som alle andre firmaer nemlig deres pengepung og vis det gavner den at tænke på kunderne ja så gør de nok det, men kan der spares/tjenes penge på at ikke tænke på dem ja så synd for dem for penge kommer først også for google.

0 0
29-08-2013 23:02:40

Du forstår mig stadig ikke. Du udlægger det som om at fordi der er snavs i deres butik, så tager de ikke ansvar. Og det kalder jeg så for ikke at tænke på deres kunder, ment i en negativ forstand. Eller jeg kalder det for at være ligeglade. Ikke at tage ansvar, ikke at tænke på sine kunder eller være ligeglad er alle ting som jeg ser som værende negative når man snakker kundepleje. Og det er jo lige nøjagtig det du altid himler op over. Der kommer en gang imellem en snavset app i Google play, de tager ikke ansvar for deres kunder osv... Og så refererer jeg så igen igen til min første kommentar, jo de gør.

0 0
TF 29-08-2013 23:37:43

Det er din N fortolkning af det jeg siger, ikke det jeg skriver og den går bare ikke, bare hold dig til det der står og vis du vil have et svar på et spørgsmål så stil det istedet for at fortolke/fantasere dig til svaret.

0 0
30-08-2013 07:20:39

Alt i det danske sprog er en fortolkning. Du vil jo også gerne selv have at vi andre en gang imellem fortolker dine smileys, som at du joker, ikke? Og denne diskussion handler jo egentlig bare om man kan kalde cirklen for rund. For du har jo aldrig sagt den var rund, men at det var en cirkel.

0 0
TF 30-08-2013 13:01:54

Du kan blive med at snakke til du bliver blå i hovedet, faktum er jeg har aldrig fået spørgsmålet og har derfor ikke kunne svare, det er altsammen nået du har fantaseret dig frem til og din fantasi vil jeg ikke angribes på grund af, den kan du holde for dig selv.

0 0
30-08-2013 13:51:49

Er det her ikke et spørgsmål? :

Hvad mener du, hvis det ikke er at de ikke tager ansvaret for deres butik og kunder?

Så dine fakta kan vist ikke rigtigt kaldes for fakta.... Skal man så skrive at du lyver, som du så ofte beskylder mig for? Nej det vil jeg ikke, for der er stor forskel på at lyve, og så at skrive noget der ikke er rigtigt på grund af fejl eller lign. At lyve er en bevidst handling, mens de fleste ting her nok nærmere er fejl osv....

0 0
TF 30-08-2013 17:04:30

Det er vist dig der oftest beskylder mig for at lyve og uden grund.

Og i fremtiden så lad være med at svare på spørgsmål for mig for det er du jo tydeligvis ikke for god til, vis du vil have svar på noget så spørg og du vil få det rigtige svar.

0 0
30-08-2013 19:06:55

Det er sjovt det her :-) så nu hvor jeg opfylder dine krav, så kommer der nye? Nu skal spørgsmål stilles på en bestemt måde? Hvad bliver det næste? Og du har egentlig stadig ikke besvaret spørgsmålet. Var det ikke hvad du beskyldte Thomas L for tidligere? Ikke at svarer på spørgsmål? Du stiller alverdens krav og beskylder folk for alle mulige ting, og så laver du det hele selv...... Håber du kan finde ud af det selv

0 0
TF 30-08-2013 20:51:36

Du læser jo åbenbart ikke hvad jeg skriver så jeg citere lige mig selv hvor jeg svare på spørgsmålet: Svaret på spørgsmålet om hvad google tænker på efter min mening er desuden det samme som alle andre firmaer nemlig deres pengepung og vis det gavner den at tænke på kunderne ja så gør de nok det, men kan der spares/tjenes penge på at ikke tænke på dem ja så synd for dem for penge kommer først også for google.

0 0
30-08-2013 21:37:11

Nej du svarer på et andet spørgsmål jeg også stillede (der har vi så den med at jeg ikke stiller spørgsmål?) mit spørgsmål gik på om du mener de tager ansvar for deres kunder og butik?

0 0
TF 30-08-2013 23:45:20

Nej spørgsmålet du startede med her i tråden var om de tænker på deres kunder og det har du fået svar på.

Det spørgsmål du kommer med nu må svaret til være at det er blevet bedere men der er lang vej i nu og de stadig tænker på deres pengepung først og så længe at android fanboys ikke brokker sig sker tingende meget langsomt så det er op til jer selv vis i vil have styr på tingene.

0 0
30-08-2013 23:57:34

Nu er det jo ikke "os" der konstant piver over sikkerheden i Google play, men dig. Og det er jo lige blevet bevist at de gør mere end dit Apple.

0 0
TF 31-08-2013 14:41:29

Nej i er nogle gode små fanboys og så længe i er det behøver google ikke tænke på jeres sikkerhed men kan bare tage det roligt og fodre jer med små godbider en gang imellem.

"Dit apple" jeg ejer ikke aktier, jeg har ikke en iphone ( jeg er stadig på WP) og i modsætning til dig så er jeg ikke religiøs, så drop det pjat ikk.

0 0
31-08-2013 19:24:35

Så længe du ikke kan godtage fakta, ja du ved rigtige fakta, og beviser, og bare kører i samme evige rille, så tror jeg vi stopper her.

0 0
TF 31-08-2013 22:06:15

Ja lad os bare gøre det og så husk lige til en anden gang at stille spørgsmålene og få svaret fra mig før du går amok et anklager mig for et svar du selv har fantaseret dig frem til ;-)

0 0
Logik 26-08-2013 18:06:53

De tre sigtede næster sig skyldige.

0 0
Logik 28-08-2013 12:46:49

lol

0 0
Ulrik 26-08-2013 16:39:45

Sansynligvis ved , på alle områder , at være bedre .

0 0
Søren D 26-08-2013 15:22:20

Hvordan adskiller de omtalte kopier sig fra ægte iPhone's?

0 0