Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone-brugere spiller mest på telefonen

iPhone-brugere spiller mest på telefonen

Nye tal fra analysefirmaet Nielsen i USA viser, at 64 procent af alle mobilejere spiller på deres telefon, og de mest aktive er iPhone-ejerne.

Analysefirmaet Nielsen har undersøgt den amerikanske befolknings mobilvaner, og undersøgelsen viser, at 64 procent af amerikanerne benytter deres mobiltelefon til at spille på. Forrige år var samme tal 61 procent.

Tallene viser også, at det klart er de amerikanske iPhone-ejere, som er de mest aktive 'gamere´. I gennemsnit bruger iPhone-ejerne 14,7 timer om måneden på at spille på telefonen - hvilket svarer til næsten en halv time om dagen. Til sammenligning viser tallene, at Android-ejerne kun tilbringer omkring 9,3 timer om måneden på spil.

Overraskende nok viste undersøgelsen også, at kun 56 procent af de adspurgte brugte sociale tjenester på mobiltelefonen i den samme periode - og 51 procent brugte navigations- eller søgeapplikationer på telefonen.

Hele 93 procent af de adspurgte var også villige til at betale for spil, til sammenligning var kun 83 procent klar på at betale for produktivitetsprogrammer og 76 procent ville betale for nyhedsapplikationer.

En lignende undersøgelse af de danske mobilvaner kunne være interessant.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

12-07-2011 14:13:28

Nok derfor så mange spiller i deres iPhone :)

0 0
Robert 12-07-2011 10:07:07

Det er vist ingen hemmelighed at Iphone er populær ved den almene befolkning, men den er det i endnu højere grad hos ungdommen. Da er den jo lidt af et must have, og hvis man tropper op med en android så er man dømt ude. Tror også unge de generelt spiller lidt mere end folk over 30. Kan I øvrigt referere til en af de konfirmand-telefon-artikler der var lidt tidligere på året da kom man også til den konklusion.

0 0
Pedro 12-07-2011 16:04:09

Ville da lige fluks tilføje at det I HØJ grad ikke kun er unge der har fundet ud af at en iPhone også er en lækker lille "spille-konsol" :-) Jeg er en af de garvede, og blandt de bedste kørere i spillet Real Racing 2 og aktiv i spillets forum på nettet, og kan dertil lufte at det overraskende nok er mænd i 30'erne og helt op til 55/60 års alderen, med familie, børn osv. der spiller med derinde på deres iPhones/iPads og aktivt bidrager med humor og "venskab" - de har med andre ord (ligesom mig/jeg er 37 år) ikke har glemt at lege :-) Kort sagt, "must have" eller ej, ung eller gammel,  KAN bare der der pis, og flere og flere får øjnende op for spillende på iPhone = det virker bare og er lækkert! :-)

Ps...@Klintø
Hvad skulle de ellers bruge den til, alt andet er jo låst...

Zzzz...sådan en kommentar er ved at samle spindelvæv efterhånden, men "lukket, sikkert, og frem for alt lækkert lavet" ja, plus snart en halv. mill. apps og vælge i mellem = what do i need then...jo tak! he he ;D

0 0
12-07-2011 10:40:22

Ja, man er dømt ude hvis man har en Android.....

0 0
Klintø 12-07-2011 10:45:19

Ja, det er stykt derude på skolerne...
Jeg har en knægt, som lige har købt en Macbook, for ikke at være uden for!!! Han ville hellere betale det mere, for at være en del af klikken.... Synd det skal være sådan og de ikke kan sige fra!

0 0
12-07-2011 14:11:36

MAC ER BEDRE END PC :) min erfaring. din knægt har smag kan jeg se. ham kan du lære noget af.

0 0
Lenni 13-07-2011 11:12:32

stevejobs-du er sq ikke for smart! knægten har købt den mac for at blive accepteret-ikke fordi han havde lyst! hvis dit indlæg er et forsøg på at være sjovt,er det ikke lykkedes..klintø-prøv at coache noget rygrad ind i knægten i stedet for at bøje sig for de andre! Computernørder er vel ikke de sværeste at give buksevand?

0 0
12-07-2011 18:13:30

Hvis du sammenligner pris og kvalitet? Det er muligt MacOS er bedre end Windows og det er da også væsentligt. Men hvis du kan leve med windows, windows 7 kan bestemt bruges, så er der en kæmpe fordel ved at du kan få en bærbar fra et par tusinde, det kan du ikke med MacOS.

Og før du siger design, så er der faktisk kommet nogle meget veldesignede bærbare PC'ere.

Dermed ikke sagt at Macbooks er dårlige, men hvis man skal have en Macbooks med en bare nogenlunde skærmopløsning så begynder vi at at nærme os Alienware priser.

0 0
Klintø 12-07-2011 08:49:03

Hvad skulle de ellers bruge den til, alt andet er jo låst :-)

0 0
Emil Brandhøj 12-07-2011 22:47:21

Missundelse er en grim ting :)

0 0
kelddaug 12-07-2011 09:00:35

He he, humor.!

0 0