Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone-ejere trætte af, at Apple ignorerer problem

iPhone-ejere trætte af, at Apple ignorerer problem

En iOS-opdatering til iPhone har medført en masse utilfredse brugere, som har fået problemer efter opdateringen.

Siden Apple i oktober måned 2011, udsendte iOS 5 til iPhone og iPad, har en masse brugere oplevet at få problemer med at få forbindelse til trådløse netværk.

Det er nu godt fire måneder siden Apple udsendte iOS 5.0.1, som skulle rette en række problemer. Men tager man et kig i Apples eget debat-forum, så er det altså stadigvæk et problem.

Ifølge tråden kan det godt se ud som om, at problemerne er værst på de ældre iPhone-modeller, da flest indlæg er fra iPhone 3GS og iPhone 4-ejere.

Problemerne er alt lige fra, at brugerne slet ikke kan få forbindelse til trådløse netværk, og til forbindelsen ”bare” er dårlig og ustabil.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mantella 04-02-2012 14:25:30

Hvorfor ikke mane alt tvivl til jorden omkring signal problemer?
Jeg syntes at mobilsiden skulle lave testen for et bredt udvalg af smartphones. Dette er noget ingen anden af en eller andet grund aldrig har fremvist målinger for før (måske googler jeg forkert?).
Jeg er finder det mere interessant hvordan signalet opfører sig i udkants danmark og steder med dårlig dækning end problematikken omkring "deathgrippet". Folk jo bare løse ved at holde telefonen rigtigt (det er vel ikke så svært?). Er selv ejer af Nokia Lumia 800 og har oplevet fremgang i antenne kvalitetten i forhold til min Samsung GS2, men det er jo kun en usaglig personlig vurdering. Jeg er træt af manglen på facts og målinger på dette område! Man kunne jo passende lave samme test med batterilevetiden og styresystemernes batteriforbrug når man nu ver igang... :-)

0 0
Benjamin Jensen 01-02-2012 12:35:28

Den sidste tåbe er endnu ikke født. Det er vel ført an af PeterL, som jo nok må betegnes som mobilsidens forfulgte forfølger.

Sjovt nok udtaler folk sig herinde, uden selv at have være berørt af problemet, da de aldrig har ejet en iPhone. Det er pinligt, at folk kan synke så dybt - også selvom de ejer en Android telefon.

Jeg nægter ikke, at der kan have været problemer med Wifi for nogle brugere, men trådløst netværk er for mange mennesker der hvor de står helt af. Så spørgsmålet er jo nok nærmere, om det er routeren der ikke er sat rigtig op, eller det er telefonen den er gal med.

Jeg har haft 2 iPhone 4 i husstanden, og aldrig har der været problemer med dem mht wifi. Slet ikke de problemer som jeg f.eks. har læst om, at SGS II har haft med mistet signal (hint: mobildebat.dk, og flere andre fora). Men de iPhones er nu solgt til venner, som også kommer her i huset, og de har stadig ikke problemer.

Min arbejdstelefon er også en iPhone 4, mens vi nu har 2 iPhone 4S i huset. De kan ifølge Speedtest, klarer 30/30 mbit på telefonen, og jeg har - gentager ALDRIG haft problemer med at den hoppede af - hverken i kælderen eller udenfor!

Kundeservice: Da jeg ingen problemer har haft med min iPhone, har jeg kun haft kontakt med Apples kundeservice 1 gang. Det var fordi de var kommet til at bon'e mig for en sang 2 gange - selvom konen havde downloadet den samme sang. Jeg fik en lang mail allerede 2 timer efter, hvor de beklagede det rigtig meget, og at jeg ville få mine penge tilbage med det samme, og at de ikke ville håbe, at det ville afholde mig fra at købe deres produkter igen.

Antenne problem: Ja, der var et antenne problem med 4'eren men ikke med 4S. Dog var det aldrig et problem for mig, da jeg bruger en bumper. Iphone har aldrig lidt af dårlig antenne, bare forkert design.

Alarm: Jeg har aldrig oplevet de problemer med alarm, som har været omtalt her på mobilsiden. Angiveligt har det været fordi, det var en fejl i en tidligere software. Men den opdatere de kloge jo ;)

Sommertid: Ja, den har jeg så aldrig hørt, men jeg har nu heller aldrig haft problemet.

Jeg er hverken smart eller hip - eller hvilke forestillinger folk har om folk, hvis andel udgør 25 % af smartphone markedet. Jeg tror mere det handler om for PeterL, at han så satan gerne vil være det selv.

Hvis man bare er en lille smule kritisk, så vil man nok forstå, at man aldrig kan være sikker på hvad der sker i fjernøsten når det drejer sig om arbejdsforhold. Det er uanset om det er Jysk, Samsung, Apple, HTC, Føtex. At bringe sådan noget ind i debatten er simpelthen hen kun fordi man er løbet tør for argumenter.

Nej, jeg vil ikke have mobilsiden skal være Facebook. Så ville det jo vise, hvor mange ignoranter og debile mennesker der kan blive enige, om at opføre sig tåbeligt!

0 0
David 03-02-2012 11:46:11

Enig i hvert et ord.. Jeg har ikke selv iPhone, men jeg kender ikke en eneste der ikke er tilfreds med deres iPhones. Folk herinde synker ufatteligt dybt, når de udtrykker deres Apple had :)

0 0
ihk 31-01-2012 15:13:43

Jeg ser mange artikler med noget negativt om Apple. Er det fordi i er trætte af brok fra fandriods? :)

0 0
Jonas_a 02-02-2012 20:10:57

Nå..du mener ikke at der findes noget negative ved iphone?
Der skal være plads til brok, både fra fandroids og iDiots!

0 0
31-01-2012 18:38:58

@AiPhone, det handler ikke om at der skal være en negativ artikel om iPhone for negativ artikel der Android eller omvendt.

Det de fleste fandroids brokker sig over er at Android ofte bliver kritiseret i tynde artikler, mens iPhone bliver udråbt til helt i lige så tynde artikler.

Jeg har intet problem med at Android bliver kritiseret, min telefon er på ingen måde perfekt, men det gælder jo sådan set stort set alle producenter og smartphones. Og Apple, nej jeg har mere tillid til en sinsforvirret arig bøffel. Men det er da rart at se at sukkermuren(læs propaganda) måske er ved at krakelere mellem Apple og deres forbrugere.

Men nej, lev du bare videre i din drømmeverden, for hvis det viser sig at mange køber deres iPhone fordi de tror de er hippe og smarte(hvilket på ingen måde gælder alle deres brugere), så kan Apple ryge ud i et voldsomt stormvejr. Jeg håber at også journalisterne begynder at vågne op, for de har om nogle været med til at tegne et falsk glansbillede af Apple.

0 0
Mazzen 01-02-2012 09:57:13

Mangler seriøst i "I LIKE" knap herinde.
JOHN G KOM MED SÅDAN EN KNAP HERTIL TAK

0 0
ihk 01-02-2012 16:16:47

peter l (Apple-hater), svar mig på, om det kun er Apple som de fabriker i Kina arbejder for?

hvem laver så de plastik telefoner du render rundt med?

0 0
ihk 31-01-2012 19:03:07

der er intet generelt problem med Apples produkter. al nyhed om Apple får mange klik, så journalisterne skriver og generaliserer et lille problem som få apple brugere skriver om i Apples support. der er ikke grund til at gøre et lille problem til et stort problem.

forresten kan jeg godt huske det tuderi der blev skabt gennem jer fandriods, da mobil siden skrev en artikel om nogle problemer forbundet med andriodsstyresystem i fremtiden.

0 0
Mazzen 01-02-2012 09:58:40

Du mener den fragmentering som nu fjernes mere og mere med ICS, hvis det var den du hentydede til, skal vi så snakke om sommertid og alarmer på IOS, for at rage op i alt det gamle

0 0
31-01-2012 20:13:44

Nej der er intet problem med apple produkter, de går ikke i stykker når man taber dem, ingen af dem har nogensinde haft antenneproblemer, de er allesammen fremragende på nettet, der er intet bedre end at billeder, film eller internet på en kæmpestor 3,5" skærm. Og når ja deres opdateringer går altid som planlagt, der berømte for en kundeservice der er så god at at selv forbrugerrådet er opmærksomme. Deres medarbejdere i Kina har det fremragende, de har skrevet under på at de ikke vil begå selvom og nu hænger der net på siden af bygningerne i tilfælde nogle skulle finde på at springe ud, og apple er jo glade for standardudstyr således at de kan spare miljøet.

Ja Apples produkter og apple er fejlfri, suverænt de bedste til alt og deres etik er fantastisk.

Du er meget glad for at påpege at andre kritiserer, men det eneste du gør er enten at kritiserer eller kritisere andre for at kritisere.

0 0
Kim 31-01-2012 20:41:17

PeterL, grunden til at der ikke findes en Apple kundeservice er, fordi der naturligvis ikke er behov for en!

0 0
01-02-2012 09:33:15

Grunden til at der ikke findes en Apple kundeservice kan vist kun tilskrives grådighed og arrogance.

Men ja du har ret Apple virker ikke specielt interesseret i at yde kunder service, hvilket er meget sjovt indtil ens æbleprodukt går i stykker og man mødes af en mur af advokater.

Men det er jo heller ikke et stort problem for de kunder som går op i absolut simplicitet og et fantastisk design for så er det en nobrainer at finde et alternativ med Nokias nyeste telefoner.

0 0
01-02-2012 09:05:58

LOL, det var da en underdrivelse af karakter...

0 0
Kim 31-01-2012 17:41:57

Det meste brok i forhold til denne artikel har været, at den ikke er kommet noget før. For det har været og er stadigt en af de større debatter andre steder.
Mængden af negative historier vil automatisk stige jo flere enheder der er solgt, det siger sig selv. Og det er kun iClones der stadigt tror blindt på Apples propaganda om at de aldrig laver fejl...

0 0
Anker 31-01-2012 15:34:38

De skal jo også føle at de får noget for deres "penge", så tror at mobilsiden har bukket under for det store pres.. Kan næsten sammenlignes med ligestillings problemerne mellem kvinder og mænd ha ha ;-)

0 0
DX 31-01-2012 14:14:38

Nå Apple laver en opdatering virker den til alle ;)

0 0