Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone er danskernes smartphone

iPhone er danskernes smartphone

Apple iPhone er danskernes foretrukne smartphone, uden diskussion.

iPhone er den smartphone at flest danskere foretrækker. (Foto: Mobilsiden.dk).
iPhone er den smartphone at flest danskere foretrækker. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Kampen mellem tilhængere af Android-smartphones i den ene lejr og iPhone-holdet i den anden, er ofte rødglødende, og hvert hold forsvarer netop deres valg af smartphone.

Uanset om man kan lide at høre det eller ej, så er Apples iPhone den smartphone, at flest danskere foretrækker. Præcis hvor mange vides ikke, da de eksakte salgstal er omgærdet af hemmelighedskræmmeri i mobilbranchen.

Dokumentationen er forskellige undersøgelser og salgstal, der over tid har tegnet et tydeligere og tydeligere billede af Apples dominans her i landet.

I en analyse gennemført medio februar 2012 af YouGov for FDB Analyse, blandt 2.003 respondenter, svarer 26 procent ”iPhone” på spørgsmålet ”Har du en eller flere af følgende smartphones”. En smartphone på Googles Android-system har 24 procent, ifølge tallene.

Flest kunder hos Apple – men faldene sommersalg

I årets første kvartal var iPhone det dominerende telefonbrand, og Apple sad således på næsten 40 procent af smartphone-kunderne, viser tal fra TDC, der også bemærker, at HTC og Sony taber terræn, og i kvartalet er de klart distanceret.

- ”Det mest solgte telefonbrand indtil nu i året er iPhone og salget fortsætter ufortrødent, de har simpelthen ramt noget rigtigt,” fortæller TDCs indkøbschef Morten Steen Jensen.

Han bakkes op af salgsdirektøren i Telia.

- ”Den mest populære telefon indtil nu i år er iPhone – det er både målt i styk og værdi. Det er ubetinget, at Apple er nummer ét, virkelig ubetinget. Andre producenter lancerer også topmodeller, som der sælges mange af, men slet ikke nok til at slå Apple af pinden,” forklarer Michael Bech fra Telia.

Han forventer, at Apples volumen vil flade ud henover sommeren, frem mod en forventet ny iPhone i efteråret.

Tablet-markedet ejes også af Apple

Apple har ikke kun fat i danskerne på smartphones, også tablet-markedet, sidder den amerikanske virksomhed på.

Hver femte dansker har en tabletcomputer – og blandt disse har tre ud af fire valgt at købe en iPad, viser tallene fra FDB Analyse, og det til trods for, at blandt andet Asus, Motorola og Samsung, har alternativer til iPad’en.

Blandt dem der endnu ikke har en tablet, forventer 45 procent, at anskaffe sig en, inden for det kommende år.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 06-06-2012 18:56:40

Apple er snart ligeså mainstream som Burberry. Alle har eller har haft det. Ekslusiviteten og magien er væk. Konkurrenterne har oppet sig så meget, at der findes flere alternativer (og bedre) end nogensinde før - også kvalitetsmæssigt.

0 0
Footiefan 06-06-2012 20:41:06

Ja det har du ret i. Men når Apple kigger på bundlinien, så er de sikkert ligeglade om der er magi eller ej ;-)

0 0
Henrik 06-06-2012 22:57:23

"Famous last words" som jeg er sikker på, at både Sony og Nokia kan nikke genkendende til. Konger kommer og går, sådan er det altid. Apple's hvedebrødsdage er slut, de kan ikke opretholde den vækst som de har haft de sidste 5 år.

0 0
Footiefan 06-06-2012 23:17:27

Okay, så er det ikke mere at snakke om ;-)
Ej det er måske korrekt, men tror næppe de bare går nedenom på mobilområdet. Oprindeligt havde de 1% af (smartphone) markedet som mål. - Og håber da heller ikke Google kommer til at sidde på alt i fremtiden, det vil ikke være godt (uanset mange producenter osv) Mange vil sikkert være ligeglade, men det skyldes især deres had til bestemt mærke ;-)

0 0
Henrik 07-06-2012 09:28:52

"Ej det er måske korrekt, men tror næppe de bare går nedenom på mobilområdet."

Det sagde jeg heller ikke. Jeg sagde, at Apple ikke ville være istand til at fortsætte de samme vækstrater som de har gjort de sidste 5 år.

Nokia er jo heller ikke gået ned på mobilområdet, selvom de har været i problemer. (Sony er så ret tæt på at implodere, men det er en anden historie).

0 0
Footiefan 07-06-2012 10:29:45

Tror også det bliver svært for Apple at holde sig helt så højt. Mange markeder er vel efterhånden mættet. Og når de har valgt kun at ha' en model af gangen, så sætter det alt andet lige sin begrænsning.
Vi må da håbe at Nokia/windows og andre kommer godt op på beatet - det er vi alle bedst tjent med :-)

0 0
Henrik 07-06-2012 11:26:01

Enig.

Jeg vil iøvrigt mene, at Nokia i den grad er kommet med igen. Havde forleden fornøjelsen af at prøve både 808 PureView og Lumia 900. De er begge fantastiske smartphones. Til min store overraskende var Symbian på 808 meget hurtigt og flydende - helt anderledes oplevelse end tidligere Symbian produkter.

Lumia 900 er bare lækker og flydende. Den har måske ikke de mest imponerende specs. På mange områder er 808 vildere, men 900 er bare...LÆKKER! For helvede hvor er skærmen sprød og designet stilfuld. Tør man sige det - mere lækker end iPhone 4S.

0 0
Kim 07-06-2012 11:13:43

Apple er også på vej ind i et andet problem - fragmentering.
For enten vælger de at fortsætte med en relativt lille skærm i iPhone 5, eller også får de et kæmpe problem med deres app-store. Alt det fine og så kontrollerede UI, vil med et se klundet eller halvfærdigt ud, hvis man ændrer på skærmstørrelsen og/eller opløsningen.

0 0
Kim 07-06-2012 09:04:34

nej det ville bestemt være skrækscenariet nummer 1 - heldigvis er de markedsledende producenter også i fuld gang med at ændre på at det skulle ske. Og 99% af dem der køber en SGSIII køber en Samsung, ikke en Android... ;)

0 0
harforte 05-06-2012 14:40:14

Jeg har nu sgs 3 den er den bedst mobil jeg har haft i hånden.
Har haft alle Iphones flere gange, og alle de andre N8 ,N9,hueawe ,
HTC mange.osv.
SGS 3 er en vinder..

0 0
TF 05-06-2012 16:13:08

Indtil den næste nye smarte mobil kommer, men sådan er det jo altid :)

0 0
Villiam 05-06-2012 10:29:40

kan rigtig godt lide at mobilsiden har været ude og undersøge 5 millioner danskers mobiler og er fundet frem til at alle har en iphone :) NOGLE DANSKERE! vi er sgu mange danskere som ikke ejer det lort!

0 0
harforte 05-06-2012 14:42:27

Ikke lort , bare en telefon alle mellem 2 og 100 år kan finde ud af.

0 0
Villiam 05-06-2012 16:10:58

det gør det stadig ikke til ALLE danskere! 5kg æbler i netto er mere værd end det giftige stads der ;)

0 0
Footiefan 05-06-2012 16:27:03

Kan heller ikke se hvor der står ALLE?! Det er nu en gang bare en måling. Og nej de så åbenbart ikke spurgt lige præcis dig... ;-)

Og så burde du i øvrigt finde en anden Netto ;-)

0 0
TF 05-06-2012 21:46:48

Footiefan lad være med at spilde din til på lille villiam han kommer aldrig til så meget som kigge ud af sin osteklokke :)

0 0
Footiefan 05-06-2012 10:41:11

Det er rigtig nok. Men vis mig en måling hvor nogen har spurgt ALLE? ;-)

0 0
Mazzen 05-06-2012 10:48:03

gad jeg egentligt også godt se.

Tror de burde tage at smide nogen af de tests afsted til jyderne, Apple Iphone er ikke i høj kurs hvor jeg bor, ca 2 ud af 20 som har en Iphone, resten har enten Android, WP, Symbian eller en af de gamle Nokia(overvejer jeg også selv, vil tro at mine gamle 3210 stadig virker efter en ladning og nyt batteri, kunne være sjovt at spille snake 2 igen old school style.

0 0
Villiam 05-06-2012 12:47:46

læs overskriften ;) så har i svaret ;)

0 0
Mazzen 05-06-2012 10:22:11

Android har stadig den klart største markedsandel, og den hænger ved, kan godt være at Iphone var den mest solgte, men mest populære var f.eks SGII i 2011, og bliver sikkert SGIII el. HTC One X i år, ikke Apple

0 0
Footiefan 05-06-2012 10:42:19

Er ikke helt med?! Mest solgt contra mest populær. Hvad mener du?

0 0
Kenneth Sørensen 05-06-2012 10:03:39

Apple er som Hansi Hinterseer. Det kan godt være det sælger godt, men det er fandme dårlig smag...

0 0
Footiefan 05-06-2012 10:39:24

Ja ja endnu en popsmart bemærkning ;-) det kunne jo også være Beatles. Sælger godt og længe - og samtidig lidt konservativt.

0 0
hmadsen 05-06-2012 09:05:28

26 pct svarer Iphone.

24 pct svarer Android.

Hvor meget skal man lige have drukket af natpotten for at få det til "Iphone er danskernes smartphone" ?

Alene den statistiske usikkerhed ved den slags undersøgelser gør at artiklen nok mere reelt set burde hedde "Android og iphone ligger ligger side om side".

Derudover så må jeg sige at der altså er een ting som jeg har observeret i mit virke som ansat i restaurationsbranchen.

Der er eddermame mange af disse fortrinsvis unge piger som kommer op til baren, smider deres telefon på bordet og bestiller en drink.

Fælles for dem som smider en iphone er at det er uhyggeligt så tit deres touch skærm er flækket.

Nå men denne artikel er vel lidt ligesom når ekstra bladet mangler lidt click, så skriver de en helt tosset vinklet artikel om rygning for så ved de at de kommer masser af sidevisninger.

Sørgelig form for journalistik ..

0 0
emiljohnsen 05-06-2012 16:24:17

Hvorfor har alle så meget imod apples indtægter og salgstal? Bliv nu bare ved med at købe android mobiler hvis det er det i vil! Jeg kunne ikke være mere ligeglad! Jeg er glad for apple fordi jeg synes de laver de bedste produkter, men jeg ser ikke hvordan det fornærmer dig?

0 0
05-06-2012 18:10:14

Der er ingen der har noget imod apples salgstal eller indtægter, problemet er bare at der laves "undersøgelser" på tal der er hemmelige. Vi kan jo ikke få at vide hvor mange iPhone 4 eller 4s der er solgt for eksempel. Så han er nok ikke fornærmet, men snarere lidt forundret.

0 0
Footiefan 05-06-2012 10:35:23

Ja de her tal er ens når det går på OS. Men det er samtidig 26 % for én mobil - og de 24 % er fordelt på en del forskellige. Så vel fair nok... Men det er jo ligegyldigt, vi er alle glade for vores mobiler, ellers havde vi dem vel ikke.

0 0
Mobilsiden.dk 05-06-2012 10:21:16

Hej HMadsen,

Nu står tallene fra FDB Analyse ikke alene. Som det fremgår, så svarer teleselskaberne, at iPhone er det mest solgte mobilbrand de seneste seks måneder.

Derudover, er analysen ikke den eneste der gennem det seneste halve år har dokumenteret iPhones popularitet. I artiklen indgår desuden konkrete tal fra TDC.

Om det er sørgelig form for journalistik ved jeg nu ikke. Artiklen beskriver sådan set faktiske forhold baseret på fakta.

0 0
hmadsen 05-06-2012 12:26:02

Det ville da være en del mere relevant og mere præcist hvis telebranchen gik ud og analyserede hvilke telefoner ALLE deres kunder har.

Det burde være en smal sag for man kan finde mærke og model udfra IMEI nummeret.

At apple sælger flere telefoner end HTC, Sony eller lign. gør jo ikke telefonen til "danskernes smartphone".

Der er ingen tvivl om at android vinder frem og at apple ender med at blive kørt agterud.

Indtil nu har apple jo "vundet" på at begrænse deres software så det kører smooth på den tilgængelige hardware men nu hvor processorerne er ved at være så hurtige at man sagtens kan køre alt så ender apple's lukkethed med at koste dem føringen for hvem gider sidde med en telefon som er begrænset hvis sidemanden sidder med en telefon som kan det hele.

0 0
Mobilsiden.dk 07-06-2012 08:27:06

Det ville da være en del mere relevant og mere præcist hvis telebranchen gik ud og analyserede hvilke telefoner ALLE deres kunder har.


De tal har teleselskaberne også. Dem vil de bare ikke udlevere af konkurrence-hensyn.

0 0
Footiefan 05-06-2012 13:13:48

Held og lykke med at få fat i de tal.. Og så relevant er det jo heller ikke, det er alt sammen historie. Det eneste folk har interesse for nu, er her og nu tal og hvordan de udvikler sig fremover.
Ser heller ikke ud til iPhone bare sådan forsvinder. Klart nok den samlede flåde af android vinder frem, underligt andet. Men det er jo mest RIM, Nokia osv det går ud over pt. Så vi ender jo med, som det ser ud nu, android som klart dominerende og med iOS og måske lidt windows i fremtiden. Om det så er en fordel, at Google ene og alene vejer så tungt, tjaa...

0 0
Kim 05-06-2012 13:07:14

iPhone sælger væsentligt flere (2 til 5 gange så mange) som de nærmeste konkurrenter. På modeller.

Android platformen vinder ganske rigtigt frem, men vil fandroids virkeliget have sandheden om at Wildfire S ligger på modellernes top 5 frem som argument for Android platformen?

SGSIII skal nok komme ind på en flot 2. plads, men Samsung vil samlet set stadigt have svært ved at nå på niveu med Apple.

0 0
Thomas 06-06-2012 10:33:37

Samsung sælger allerede flere smartphones end apple...

0 0
Kim 06-06-2012 11:01:19

På verdensplan, ja. Ikke herhjemme.

0 0
Kim 05-06-2012 13:07:57

3 til 5 gange så mange skulle der stå :)

0 0
Kim 05-06-2012 11:11:38

Men John, er det ikke korrekt at der mangler at redegøres for de resterende 50%?
Det kan sagtens være (og nej det kan ikke bare sagtens være, det er et kendt faktum) at der sælges vanvittigt mange iPhones - men hvad er Danskerenes smartphon, altså installed base?

0 0
Kim 05-06-2012 09:54:39

... men hvad med de sidste 50%?

Mon det i virkeligheden er Symbian der er danskernes smartphone?

0 0
Mobilsiden.dk 07-06-2012 08:29:02

... men hvad med de sidste 50%?

Du kan se mere her: http://fdb.dk/analyse/vi-har-smartphones-%E2%80%93-nu-vil-vi-have-tablets

Men bemærk. Artiklens konklusion er IKKE kun skrevet udfra denne analyse, men også ud fra TDCs tal samt selskabernes udmeldinger og salg.

0 0
Kim 07-06-2012 11:09:05

Ok... men er det ikke relevant at 41% ikke har en smartphone, og at 1% ikke ved om de har en smartphone..?

For bruger vi de tal der er i undersøgelsen, så har 45% af danskerene der har en smartphone en iPhone, 41% en Android og 19% en anden.

(Jo den opmærksomme debattør vil med det samme se at det giver 105% - mit bud er at det dækker over at man har haft mulighed for at give flere svar i undersøgelsen (der har en total på 103% danskere))

0 0
Jesper 05-06-2012 00:31:48

...en "Click-artikel" fra Mobilsiden.dk!
Formålet er, at puste lidt til ilden, så der kommer nogle clicks ind på kontoen!

0 0
Benjamin Jensen 05-06-2012 00:06:07

En smart telefon er vel en der også virker, uden man skal roote den? En smart telefon er vel også en telefon der ikke genstarter for et godt ord? En smart telefon er vel også en telefon, der ikke fryser for et godt ord?

Jeg har endnu ikke oplevet nogle af disse ting, og det er første gang siden jeg fik min første telefon i 1992! Alene DET gør, at jeg forbliver iPhone ejer, hvis de kan holde det høje niveau. Desværre har jeg endnu ikke oplevet en android-bambus telefon der ikke har gjort det.

Det er også et vigtig punkt næste gang jeg skal vælge bærbar computer.

I øvrigt har jeg slet ikke brug for fildeling via bluetooth. Alt ligger jo i skyen, hvorfor det er meget lettere at dele. Så behøver man jo heller ikke sidde ved siden af hinanden. Lidt ligesom den gamle sang med SD kortet. Den er vi forlængst forbi.

0 0
Thomas 06-06-2012 10:29:51

Har oplevet flere af ting du nævner der på min iPhone... så det gælder bestemt ikke for alle.

Lagger for vildt i facebook app'en iforhold til SGS III, og udover det gider den ikke rigtig at loade strømmen når man har scrollet et stykke ned.
Den har det også med nogle gange bare at lukke browseren ned hvis jeg har gang i lidt for mange ting på en gang.
Så har vi skiftningen mellem 2G og 3G når jeg kører i tog. Hver evig eneste tur skal jeg ind og slå flytilstand til et par gange for at få den til at hoppe fra 2G til 3G - et problem jeg aldrig har oplevet med nogle af mine androids på samme strækning.
Desuden syns jeg den skal bruge 1 genstart hver 3-4 dag for at den ikke bliver langsom til at åbne kontakter og sms app'en - alt sammen noget som jeg ikke har oplevet med SGS III endnu trods intensivt brug i en uge uden genstarts.

Det er så mine grunde til at jeg valgte at købe en SGS III som privat mobil, trods at jeg har en iPhone 4S.

0 0
06-06-2012 20:25:57

Oplever det samme her på matriklen Thomas! Husstanden rummer fire mobiler, et stk. wildfire, ikke noget at råbe hurra for, men billig og ok til en på 11 år. Et stk. IP 3S, hakker en del! Er som om den ikke er gearet til det ny software. Et stk. IP 4, køre godt, men har det med, at når man har køre lidt rundt i div. Menuer, begynder den og hakke, og en genstart en gang i ugen er ikke uhørt!
Og så et stk. desire S, har været genstartet de gange den er blevet hentet opdateringer, og efter 3.0 opdateringen køre alt bare som smør, og eks. en app som tv2 nyhederne, som køre meget dårligt på IP4, køre meget bedre på desiren!

0 0
Balano 05-06-2012 00:29:58

Hov: "Virker, genstarter og fryser ikke. "
Skal forstås som at den virker! Altså den fryser og genstarter ikke! :-)

0 0
TF 05-06-2012 14:16:22

I nu ;)

0 0
hellas7 05-06-2012 01:21:50

nu er der jo ingen af os, der påstår, at alle androidmobiler hakker, hverken Benjamin eller jeg har bare prøvet et android device, som leverer den flydende oplevelse (jeg har ikke prøvet sgs III, da jeg fik ny mobil for et halvt år siden).

Og den ene ting du nævner med fildeling har jeg aldrig oplevet som et problem. Jeg har picasa, dropbox og iPhoto til mine fotos på mine computere, og jeg kan få dem alle på en iphone uden at sætte stikket til en computer. Når det er sagt, er jeg da enig i at jeg ikke ville have noget imod at Apple indførte det (så længe der ikke er noget filsystem!!one!1!), men jeg ville nok ikke bruge det så meget.

0 0
Balano 05-06-2012 00:28:50

Pas på med generaliseringen af Android. Ios har kun iPhone som kandidat. Android findes på et bredt udvalg af smartphones. Har en Galaxy S3 som jeg modtog i torsdags. Den har endnu ikke skuffet på nogen punkter. Virker, genstarter og fryser ikke.

Idag skulle jeg hjælpe en mand i halvtredserne med at indrykke en annonce i et magasin. Han har en iPhone og jeg blev nød til at installere dropbox på hans iPhone for at overføre nogle billeder.
Så det med at det bare virker, er ikke helt okay.

En smart telefon er vel også en der virker? Ja, men hvad er der så smart ved en mobil der ikke kan så meget "smart" som konkurrenten. Eller i forhold til non-touch mobiler? Større skærm og apps?

0 0
Mike 05-06-2012 21:51:09

Du kunne også bare koble iphonen til computeren det er en del lettere

0 0
05-06-2012 22:41:14

Han kunne også bare bruge sin computer :D og helt undlade at bruge sin "smartphone".....

0 0
Benjamin Jensen 05-06-2012 10:04:19

Balano>> Det er fair nok, at du modtog en SGS3 i torsdags, men du har ikke engang haft en uge til at kunne sige at den er stabil. Jeg ved desværre godt, at det ikke er alle android telefoner der holder sin første uge uden genstart eller frys, så det er måske godt gået?

Jeg tror mange Android brugere ikke helt forstår, at der er en væsentlig anderledes måde at tænke på i forhold til iOS og Android. Android producenterne er nød til at skille sig ud fra hinanden, da det jo naturligt nok er samme system på forskellige fabrikater. Derfor indbygger de forskellige skins, forskellige funktioner som ikke er i stock-android. Derved får den som sådan mange unikke funktioner.

Med iOS er det anderledes. Den har ingen konkurrenter, og hele ideen bag iOS er apps - is there an app for that? Derved kan man få de funktioner man ønsker sig. Derved har det også den fordel, at den bliver betydelig mere brugervenlig, hvilket jo siden Apples start altid har været deres mantra. Det er jo også det, der gør den så populær. Det var jo også det der i sin tid gjorde Nokia så store.

0 0
Kim 05-06-2012 09:51:20

Nu er det jo begrænset hvor meget der bør pre-installeres på en smartphone, før man kan sige at den er "ok". Basale, universelle funktioner jo - men hvilke 3. parts cloudtjenester (som dropbox) OEM'sne har aftaler med bør ikke en indikator for om det er en smartphone.

Det ville være det samme som at sige at det kun var Telia der havde smartphone abbonementer, fordi der fulgte Spotify med, og ikke wimp eller play.

0 0
hellas7 05-06-2012 00:28:07

kunne ikke siges bedre!

0 0
Xlander 04-06-2012 22:42:08

Vi der ikke vil bindes på hænderne ja vi jailbreake,og vupti så kan den alt det i også kan på en Android. Men hvis Android virkelig er så meget bedre i iPhone hvorfor er det så at rigtig mange Rooter deres Android.Fordi hvis den er så perfekt hvorfor så root?

0 0
emiljohnsen 05-06-2012 16:14:10

Kunne ikke have sagt det bedre selv!

0 0
Balano 04-06-2012 23:56:56

Jeg rooter ikke mine smartphones pga. funktioner, men ydelse, benchmarks, og stabilitet. Især da jeg har haft en LG O2X.

Jailbrake er for at inplementer funktionerne. Der er forskel.

0 0
Kim 05-06-2012 22:12:30

hehehe, især fordi du har haft den nok værste Android flagship / high-end phone i historien!
Det kunne være så sjovt at få de samme historier fra alle dem der har haft den værste iOS i historien... nååå nej...

0 0
Mike 05-06-2012 21:49:09

Ja der er en forskel. Burde din LG O2X ikke bare blive solgt med en god ydelse stabilitet. Det ville jeg mene at det burde være standart når man køber en telefon.

0 0
Balano 04-06-2012 23:57:31

implementere*

0 0
04-06-2012 23:19:53

Det er der sq heller ikke mange der gør :D

0 0
hellas7 04-06-2012 22:46:06

jeg er ikke bundet på hænderne fordi jeg ikke jailbreaker min iphone.

0 0
bent c 04-06-2012 17:29:42

Det er jeg så enig med dig i. Men jeg tror så også omvendt, at vi her har én af forklaringerne på succesen: Den er nem at gå til. Der er ikke så meget at skrue på.

Og det kan man jo så opfatte som man vil. Enkelheden - eller Apple bestemmer alt - så jeg på en tysk mobilhjemmeside beskrevet som at iPhonen er en DDR-telefon. Forstået på den måde, at det hele er reguleret ovenfra. Far bestemmer. Meget sjov betegnelse på lige netop en tysk http://www.

0 0
Balano 04-06-2012 15:47:38

Smartphone? Der er da ikke meget smartphone over den. Det er er smart er jo at den kan en masse ting. Har lige opdaget idag, at den ikke engang kan sende en fil over bluetooth.

En smartphone i mine øjne er en phone der er smart, fordi den kan flere og flere ting. Ikke færre og færre.

0 0
hellas7 05-06-2012 00:29:30

fint du nævner bare én opdatering af iphone som har givet den "færre og færre" funktioner

0 0
Balano 05-06-2012 00:37:51

Hmm. Har måske udtrykket mig forkert. Men at den ikke kan dele filer via bluetooth eller uploade billederne til peecee.dk er ikke iorden.

Fx kan min gamle nokia sende filer over bluetooth. At de fjerner mulighederne for dele filer er ikke iorden. En smartphone er i mine øjne smart, fordi den kan gøre det på mange forskellige måder. SD-kort, bluetooth, Wifi-Direkt, fildeling osv.

0 0
Mike 05-06-2012 21:44:50

Men så er det jo bare godt det ikke er dig der sætter normerne for hvad en smartphone er

0 0