Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone får måske alligevel NFC

iPhone får måske alligevel NFC

Apple har fået et NFC-agtigt patent, der muliggør overførsel af filer mellem forskellige Apple-devices.

Apple har tilsyneladende ikke helt afskrevet NFC-teknologien(near field communications), som firmaet ellers ikke har integreret i deres produkter.

Apples vandt torsdag et patent ved U.S. patent and Trademark Office, der har fået arbejdstitlen: ”System and method for simplified data transfer,” skriver AppleInsider.

I Patentet på 84 sider beskrives en metode til automatisk overførsel af data, fra et device til et andet.

Selvom patentet også nævner NFC, så er det ikke sikkert, at Apple inkluderer NFC, som vi kender der fra andre tech-produkter, men i stedet udvikler deres egen metode til near field communication.

Kilder: AppleInsider

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peder Alipio Thurøe 06-06-2013 20:20:24

Hvem ejer patentet på NFC ?

0 0
Jeppe Andersen 06-06-2013 22:11:25

Tidligere har MACZONEN.dk beskrevet at AirDrop kunne være på vej til iOS. Men det har mobilsiden ikke valgt at tage med i overvejelserne. Fordelen ved AirDrop at det allerede er eksisterende på mange macs og derfor bedre eller nemmere kan blive implementeret.

0 0
TF 06-06-2013 21:55:41

Det ser ikke ud til der er nogen der har patent på NFC:

http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication

0 0
06-06-2013 22:02:41

Og sådan burde det fortsætte med at være......

0 0
TF 06-06-2013 22:31:25

Det er der jo heller ikke nogen der vil ændre på.

0 0
07-06-2013 06:45:23

Lad os nu se, hvis apple gør brug af denne innovation.....

0 0
TF 07-06-2013 12:15:58

Sikke nået ævl, du vil bare være negativ pga det handler om apple.

0 0
09-06-2013 11:18:05

Det er da ikke noget ævl. Apple sagsøger da alt og alle. Også med "innovationer" der ikke rigtigt er noget de selv har opfundet. Der er ikke rigtigt noget trådløst de kan komme med der ikke allerede er opfundet. Jo de kalder det selvfølgelig noget andet...

0 0
TF 09-06-2013 13:17:25

Alle sagsøger alle, apples sager bliver bare fremhøvet mere i pressen fordi alle elsker/hader dem og det er tidens trend at svine apple til.

Jeg har da i nu ikke set apple sagsøge nogen for nået de ikke har lavet selv, kunne du komme med et eksempel på noget de ikke selv har fundet på og efterfølgende har sagsøgt andre for ?

0 0
09-06-2013 19:25:22

Multitouch, ikoner på række, rektangulærer enheder med glas skærme.... Skal jeg fortsætte?

0 0
TF 09-06-2013 19:44:34

Det er jo eksempler på design og ikke teknologier så du er ikke kommet med nået i nu så kom frisk vis du kan :-) og så var det jo eksempler fra da samsung forsøgte at kopiere apples design i detaljer så de retsager syntes jeg at det er helt fair apple startede, apple skal da ikke bare lade samsung ride på deres succes bølge gratis og det var jo hvad samsung gjorde med deres kopiering og det er nok langt hen af vejen grunden til deres succes, men som samsung fan kan du nok ikke se problemet ;-)

0 0
TF 09-06-2013 21:03:33

Med hensyn til multitouch ved jeg ikke hvem der fandt på det men vis apple har lagt sag an må det vel være nået om det ellers ville de vel ikke sagsøge.

0 0
10-06-2013 06:43:01

Er Multitouch ikke en teknologi? Og jeg er ligeglad med hvad samsung har gjort. Apple kom ikke med de ting først, de var der alle før der var noget der hed iPhone. Altså sagsøger apple firmaer med ting de ikke selv har fundet på. ;-)

0 0
Jeppe Andersen 10-06-2013 07:59:58

Jeg kan vel også sagsøge dig. Men det er retten der dømmer og ikke Apple.

Altså - klag til dommeren :o

0 0
10-06-2013 13:07:30

Hvis du læste i stedet for at spille smart ass. Så har jeg ikke skrevet om hvad dommene lød på? Jeg skrev at hvis apple gør brug af patentet vil de sikkert sagsøge alt og alle. De ting jeg har listet op er jo noget apple har sagsøgte andre for.

0 0
TF 10-06-2013 17:23:36

Apple sagsøgte samsung med rette idet de kopierede apple helt vildt og det kunne alle normale jo se, at gå derfra og så sige de går amok og sagsøger alle eller stjæler NFC teknologien og vil have patent er jo bare fanboy ævl uden nået at have det i, så slap af og nyd sommeren og din isamsung mobil ;-) som du jo i modsætning til de fleste andre med samme mobil ingen problemer har med :-D

0 0
10-06-2013 13:07:29

Hvis du læste i stedet for at spille smart ass. Så har jeg ikke skrevet om hvad dommene lød på? Jeg skrev at hvis apple gør brug af patentet vil de sikkert sagsøge alt og alle. De ting jeg har listet op er jo noget apple har sagsøgte andre for.

0 0
Sonny 06-06-2013 19:26:56

..Men det ville så ikke være første gang. De burde kunne integrere NFC i iPhone, MEN det ville jo så betyde at de kan "tale" sammen med andre produkter, og det går jo på ingen måde lader det til. Om det "muligvis er bedre", vides jo ikke, det kan jo også "muligvis være dårligere", eller bare det samme med et "i" foran.

0 0
TF 06-06-2013 21:51:08

Nemlig vi ved ikke om der er bedere/dårligere i nu så vi må bare vente og se :-)

0 0
holst 06-06-2013 19:19:49

det skulle da være første gang at apple laver noget der er bedre nej de vil bare være modsat og det er et spørgsmål om tid før de bliver rigtigt straffet for det.

0 0
TF 06-06-2013 21:53:12

Den holdning deler du vidst kun med de fanatiske android fanboys.

Hvad har de da lavet der er dårligere end alternativet ?

0 0
Jesper 06-06-2013 16:04:52

Hvis Apple ender med at implementere teknologi der næsten er NFC - men alligevel ikke skal de have tæsk med en kølle.

Selskabet bør pålægges en strafafgift for at pådrage vores samfund unødvendige omkostninger ved ikke at følge gældende standarder.

0 0
TF 06-06-2013 17:44:03

Hvad nu vis deres løsning er bedere skal den så være "ulovlig" bare fordi du vil bruge en anden og evt dårligere løsning ?

0 0
Thomas Larsen 06-06-2013 18:05:07

Så fragmenterer man markedet, hvilket jo ifølge Apple er noget af det værste man kan gøre :)

0 0
TF 06-06-2013 18:27:07

Jeg spurgte ikke om din fortolkning af apples holdning, jeg spurgte om jespers og andre brugeres holdning da jeg syntes det er absurt at forbyde/straffe nået der muligvis er bedere end de andres bare fordi flertallet har valgt nået andet.

0 0
Thomas Larsen 06-06-2013 20:40:30

Jeg fortolker såmænd ikke Apple's holdning, jeg viderebringer den bare.

Nu er der jo egentlig ikke tale om at Apple vil lave konkurrende standard, så det er lidt et dumt spørgsmål at stille, men svaret er det samme som før.

Det er en hovedpine for forbrugeren, som fx. lige pludselig får en USB-lader med ekstra adaptere som han ikke har brug for, fordi man valgte ikke at bruge en standard.

Det er en hovedpine for forbrugere som skal til at tage stilling til om firmaer tilbyder den ene eller den anden slags teknologi.

Firmaerne skal bekymre sig om hvorvidt de skal have 2 forskellige systemer, eller det ene frem for det andet.

Systemerne er så afhængige af udviklere som skal levere løsninger til 2 forskellige systemer til samme opgave.

Fabrikanterne skal også ud og sørge for at det er deres løsning der bliver valgt, og det har jo så konsekvenser for alle ledene.

Internet Explorer er et godt eksempel på hvor galt det kan gå når "noget bedre" får lov til at dominere den givne standard.

0 0
Jeppe Andersen 06-06-2013 22:09:09

Det er da ikke hovedpine hvis producenten er førende indenfor et bestemt område.

Så skal du dælme gå mange brancher igennem.

Men forbrugeren er aldrig tvunget, de kan jo blot vælge en anden producent.

0 0
TF 06-06-2013 22:29:40

Nemlig det er godt med det frie valg.

0 0
TF 06-06-2013 21:48:58

Så du går ind for at det er flertallet der bestemmer også selvom det er den dårligste løsning, trist for fremskritet og det frie valg med menesker som dig, godt der er folk som mig og andre der gør alt for at stoppe monopol og tvang som du står for.

0 0
Thomas Larsen 06-06-2013 22:43:07

Mon ikke du skulle undlade at forsøge at fortolke indlæg du ikke kan forstå? :)

Vi snakker ikke om 2 konkurrerende standarder hvor den dårligste standard vinder, så 0/10 Troll forsøg som sædvanlig.

Årsagen til at Alle telefoner ikke bruger fx. Lightning connectors eller Apple's gamle connector er jo ikke fordi den nødvendigvis er dårligere eller bedre, Apple vil jo ikke lade dem bruge den uanset hvad der er tilfældet :)

0 0
TF 07-06-2013 00:07:30

Så er du igang med dit sædvanlige du er dum og troll ævl igen og det gider jeg ikke spilde min tid på, så stop det barnlige pjat ellers stoppe vi bare her.

Du går ind for tvang og monopol og jeg går ind for retten til det frie valg længre er den vist ikke.

Vis jeg vil bruge feks lightning frem for micro usb stik eller airplay frem for bluetooth så skal du sku ikke bestemme jeg ikke må bare fordi du ikke kan lide apple eller andre selvskaber der ikke laver ting der er standart og bare fordi du har en Telefon med micro usb behøves andre ikke bruge det stik og nu er lightning stikket jo ovenikøbet også bedere pga det kan vendes som man vil og ellers er som micro usb så jeg vil da være ked af at skulle tvinges til at bruge en underlegen løsning frem for en bedere.

0 0
Thomas Larsen 07-06-2013 06:26:22

Din opførsel taler da vist for sig selv :)

Du skal være velkommen til at bruge en lightning connector, jeg siger bare diskussionen er irrelevant fordi vi som ikke vil bruge Apple får nemlig ikke muligheden(Og det gør du heller ikke medmindre du køber andet end Apple), derfor er der selvfølgelig ikke tale om valgfrihed.

En standard handler heller ikke om monopol, det handler om at komme til fælles enighed om at bruge det samme så vi lige netop slipper for de problemer jeg før nævnte.

Jeg ved ikke om du er gammel nok til at have overværet det, men Internet Explorer var lige netop et godt eksempel på hvad der kan ske når man laver noget bedre end den standard man bruger, og pludselig står man i den situation at man både skal udvikle til den en standard, samt Internet Explorer fordi den har 90% af markedet.

Men du må hygge dig i din tro, bare ærgeligt at Apple falder under beskrivelse af folk der tror på monopol og tvang :)

0 0
TF 07-06-2013 12:13:44

Hvad der gælder opførsel tror jeg du skal starte med at kigge indad før du angriber andre ;-)

Problemet er jo at du vil tvinge selvskaber til kun at bruge en standart så som eksempel skulle apple så tvinges til at bruge micro usb og sådanne tvang kan jeg ikke se det positive i.

Og efter som du mener dig standart tvang også skal gælde software, skal vi så alle tvinges til at bruge android, da det jo er det mest udbredte, selvom feks WP er hurtigere, mere brugervenligt, mere stabilt og sikkert.

0 0
Thomas Larsen 07-06-2013 14:21:17

Jeg har såmænd ikke angrebet nogen, så det er ganske unødvendigt, det samme gør sig dog ikke gældende for dig.

Jeg vil ikke tvinge nogen til noget, så du skal altså øve dig lidt i at læse hvad der står, du forstår åbenbart heller ikke hvad ordet standard indebærer i forbindelse med teknologier.

En standard betyder selvfølgelig ikke at alle skal bruge det samme som du fejlagtigt påstår jeg mener det gør.

En standard betyder at man er fælles om et centralt problem, og løser det fælles så at man alle har lige vilkår.

Se på mobilkommunikationen, havde man ikke gået fælles om en standard, så havde Nokia og Motorola sandsynligvis været de eneste med resourcer til at køre mobiltelefoner da det var deres netværk og deres teknologi.

Istedet for valgte man at vedtage en standard, en standard som alle producenter i dag kan drage nytte af, en standard som gjorde det muligt for firmaer som Apple, HTC, LG og Samsung at komme ind på mobil markedet.

Standarder forhindrede lige netop monopoler ved at man forholdsvist let og smertefrit kan lave en mobiltelefon som kan komme på markedet fordi den overholder standarderne.

Alternativet er, som du faktisk til dels ser det i dag, fx. i USA, er at det er netværksudbyderen der bestemmer om en given enhed må komme på netværket. (Den magt har de heldigvis ikke på GSM, men det har de på CDMA/LTE netværket)

Men du vil forhåbenligt en dag vågne op og se at standarder faktisk er med til at modvirke det du påstår vi andre går ind for.

0 0
TF 07-06-2013 14:49:29

Jamen det er da dejligt du ikke vil forbyde nået så er vi jo enige på det punkt.

Med hensyn til hvem der opføre sig grimt/barnligt vil jeg lade dine kommentare tale for sig selv ;-)

0 0
Thomas Larsen 07-06-2013 18:33:54

Vi er slet ikke enige fordi du mener det er som resultat af at man fint kan ignorere standarder så længe noget er bedre.

Du prøver kort sagt at få x til at fremstå som y og omvendt.

Tror ikke folk har det store problem med at skelne ham der one-line wonderet som propper ord i munden på andre fra dem som kan holde en ordenlig diskussion.

0 0
TF 07-06-2013 21:57:47

Det har du ret i vis der er nået bedere end standarten må man enten ændre standarten eller også må vi køre med mere end en teknologi, alt andet er idiotisk.

Og med hensyn til dit one-line wonder ævl så kan jeg kun sige at jeg igen lader dine indlæg tale for sig selv medhensyn til hvem der kommer med barnlige person angreb, tror du det hjælper dig i at få ret vis du taler nedladende til folk eller er du bare sådan ?

0 0
07-06-2013 07:51:16

Arh men han er jo helt hen i skoven.....Man kan ikke snakke om Apple og det frie valg i samme sætning. De to ting er som to modsat polariserde magneter.....

0 0
TF 07-06-2013 12:02:04

Det der med at være helt hen i skoven er vist nået du plejer at have patent på N ;-)

0 0