Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone får Nokia 3310 funktion

iPhone får Nokia 3310 funktion

iOS 5 giver endelig iPhone-ejerne muligheden for at tilpasse beskedtonerne, som tilfældet også var på den gamle Nokia klassiker 3310.

iPhone-ejere får endelig med iOS 5 i efteråret, muligheden for at lave brugerdefinerede beskedtoner.

En funktion, som var standard på Nokia 3310 for 11 år siden. iOS 5 Beta 3 viser, at der kommer muligheden for at indstille brugerdefinerede lyde for næsten alle “alarmer”, herunder; nyevoicemails, emails, afsendelse af post, afsendelse af beskeder, kalender, beskeder og påmindelser.

Indtil nu har det kun været ejere af jailbreakede iPhones, som har haft denne mulighed.

iPhone har dog med deres “standard” lyde gjort, at de fleste ved når en iPhone ringer - ligesom tilfældet altid har været med Nokia’s genkendelige ringetone “Nokia Tune”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

12-07-2011 18:05:06

Apple er et firma der lever efter dobbeltmoral af værste skuffe, på den ene side har de intet problem med at sælge andres opfindelser som deres egne, på den anden side går de fuldstændigt amok når andre kopiere dem.

Dette er ikke en kritisk af iPhone, men firmaet bag, de minder mig om den type personer som vil gøre alt for at vinde et spil herunder at snyde andre, det synes de i orden(fordi de ikke indrømmer det), men hvis en anden skulle finde på noget der bare ligner snyd så går de amok.

0 0
gielsgaard 12-07-2011 18:38:49

PeterL ,helt ærligt ,hvor mange firmaer gør ikke den slags når de har den størelse ? MS låner her og der ,google det samme sådan er spillet bare .Apples jomfruelighed røg i samme øjeblik at de besluttede sig for at træde ud af den niche de har været i i mange år og ind på den store scene hvor alle kneb gælder .

0 0
Kim 12-07-2011 21:42:26

Den store forskel har jo hidtil været, at de hårdnakket har påstået at det var deres innovationer. Det er ikke meget mere end en måned siden, at de langt om længe indgik forlig med Nokia (og man kan spekulere på, hvor nervøse de var for en evt. dom) omkring ca. 40 patentovertrædelser.

Og så lyder det noget hyklerisk, når de trækker design kortet mod Samsung. For ja, de ligner måske, men en ting er at design kan minde om hinanden, noget helt andet (for mig) er at stjæle teknologi.
Alle andre producenter betaler patenter til Nokia, de er sikkert ikke glade for det, men DET er the name of the game.
Apple er de eneste der indtil nu har været for højrøvede.

0 0
Benjamin Jensen 13-07-2011 09:34:42

Og du kan selvfølgelig bevise, at ALLE betaler til Nokia, undtagen Apple?

0 0
Kim 13-07-2011 10:31:46

Nej, Apple betaler også nu.

“It is impossible to build cell phones without these patents,” said Nokia spokesman Mark Durrant 2009th 40 companies have signed contracts with Nokia, Apple had not only been willing to offer reasonable terms for the licenses.

http://www.qiam.org/technology/apple-nokia-patent-war

0 0
PointHeaven.com 12-07-2011 16:38:46

...bliver først glad når det er muligt at ændre lyden på Push beskeder.

0 0
Kim 12-07-2011 16:34:23

Det er jo så langt fra den første 3310 funktion iPhone låner (og sikkert har tænkt sig at markedsføre som deres egen opfindelse).

Et andet eksempel er "Mobile Chat mode for SMS" - Lanceret igen med første iPhone, og mange tror at det var Apple der fandt på det. Men nej.
Med 4'eren fik vi så "Facetalk" - endnu mere gammel vin på ny iPhone. Det så vi i alle fald med N95'eren fra '07, men jeg er overbevist om at det ikke var den første model.
De 5 mpx så vi med N85'erne fra '08, igen en nyhed med Ip4. Er heller ikke sikker på N85'erne var den første.

... Touchscreen? - ja, det havde vi i alle fald med 7710 fra '04.

Man kan jo bare håbe, at de husker at betale Nokia for lån af innovation denne gang... ;)
Og begræde at Nokia havde så travlt med at innovere, at de glemte at producere til markedet.

0 0
Henrik 13-07-2011 12:26:14

Rettelse: N95 havde også et 5 mpx kamera, og kunne optage 30 fps 640x480 video også ;-) + den havde DLNA. Den var så forud for sin tid (eller de andre så meget bagud), at man næsten tror det er løgn.

0 0
Kim 13-07-2011 14:44:01

Ja, det er da rigtigt nok. Uh det var også en dejlig telefon! ;)
Men ærgerligt at de ikke fik fulgt op på den i tide.

0 0
Henrik 13-07-2011 15:48:39

Ja, der gik lidt for lang tid. Men jeg er nu meget godt tilfreds med min N8, som også er en "schweizerkniv".

0 0
Kim 13-07-2011 16:25:24

Jah... Swype er en klar fordel med N8'eren, men jeg har stadigt svært ved at skulle sidde og daske på skærmen for at skrive. Jeg kan ikke rigtigt følge ideen i, at lave større skærm, bare for at den skal fungere som keyboard i stedet. Så N900 er stadigt min brugstelefon - N8'eren tjener mest til selskabelige lejligheder.

Desuden kom jeg ikke så godt fra start med Swype. Det første ord jeg ville skrive var meget naturligt "hej", men Swype svarede mig med et "jerk". Ok, fint nok at man skal huske at skifte til dansk ordbog, men syntes alligevel det var groft nok at kalde mig for en nar af den grund... ;)

0 0