Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone-inspireret bud på verdens tyndeste smartphone

iPhone-inspireret bud på verdens tyndeste smartphone

Kinesiske Oppo sigter mod at overtage titlen som producent af verdens tyndeste smartphone. Se det iPhone-lignende design her.

Her er teaseren fra Oppo, som Engadget har fået fingrene i.
Her er teaseren fra Oppo, som Engadget har fået fingrene i.

Ascend P1 S-mobilen fra Huawei blev i januar lanceret som verdens tyndeste smartphone, men nu ser det ud til, at titlen skal gives videre.

Engadget China kan således afsløre et teaser-billede af en kommende smartphone fra kinesiske Oppo.

Historien melder ikke noget om navnet på den iPhone-lignende mobil, men den skulle blot være 6,65 tyk. Det vil sige 0,03 mm tyndere end Huawei Ascend P1 S. Det er ikke meget, men ikke desto mindre vil det gøre Oppo til producent af verdens tyndeste smartphone, hvis projektet bliver gennemført.

Der er ingen oplysninger om de forventede specifikationerne, så foreløbig må vi nøjes med designet, som blandt andet afslører tre 'soft-touch'-knapper nederst på fronten.

Kommentar

x

Opret bruger
beikes 01-05-2012 12:56:29

ville jeg godt nok være ked af at hive op af lommen. Tænk nu hvis folk så mig, og troede jeg havde en iPhone!! Jeg ville dø af skam :/

0 0
Schwartz 26-04-2012 06:54:21

Jeg tror ikke Apple har noget at frygte, patentsystemet beskytter kke den der først opfinder noget, men den den der først får det patenteret. Der er mange eksempler på ting som slet ikke er lavet endnu, der er patenteret, fordi der er nogle, man skulle tro de var grådige, der spekulerer i patenter. Se forøvrigt denne:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2403457,00.asp

0 0
Kongand 26-04-2012 11:03:56

Du kan ikke få patent på et design, kun på funktionalitet.
Derimod kan man opnå en designret ved at være den første der får et design ud i offentligheden.

0 0
Johnny K. Olesen 26-04-2012 12:09:43

Hej Kongand

Man kan faktisk opnå patent på et design. Læs punktet "Om rettigheder på design" her: http://www.mobilsiden.dk/tips/hvad-betyder-patent-varemaerker-og-designbeskyttelse,lid.17037/

0 0
Johnny K. Olesen 26-04-2012 09:51:23

Hej Schwartz

Vi har faktisk også lavet en overfladisk gennemgang patentsystemet på Mobilsiden.dk:
http://www.mobilsiden.dk/tips/hvad-betyder-patent-varemaerker-og-designbeskyttelse,lid.17037/

0 0
BSG 25-04-2012 21:51:41

Titlen skulle måske hellere være:

LG-inspireret bud på verdens tyndeste smartphone

0 0
kasper 25-04-2012 18:43:43

Alle journalister og mobilelskere stod verden over og beundrede det nye design på iPhone 4 for et par år siden. Steve Jobs glemte blot at fortælle hvor deres designteam havde hentet inspirationen fra. Samtlige medier har siden hen accepteret at det var det originalt design lavet af Apple, men i virkeligheden stammer det fra LG's Prada mobil. Ja, Apple har fjernet de 3 sølvfarvet knapper i bunden og erstattet dem med med én sort knap, samt gjort bagsiden helt sort hvor kameraet er, men ellers er resten stort set copy-paste.
Til min store overraskelse har ingen gadget-sider, herunder mobilsen, aldrig nævnt det, selvom det har været yderst relevant set i lyset af Apples søgsmål imod Samsung for kopiering af iPhone 3G's design.

http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/lg-prada/gsmarena_004.jpg&idPhone=1828

0 0
Footiefan 25-04-2012 20:20:25

Old news, det har altså været fremme for længe siden. Men lyder til du har bevis for det ;-)

0 0
N 25-04-2012 21:36:07

Ja det ser da sådan ud :-) Måske LG skulle maile Apple og foreslår dem at lave trekantede mobiler i stedet ;-)

0 0
Mazzen 25-04-2012 16:14:22

før Apple sagsøger dem for at lave en kopi. for ingen andre en Apple må fremover ha en skærm og en stålkant(eller hva for et material det er)

0 0
hotpop 14-05-2012 18:50:09

Ingen må have skærm? Fårk det er lård....

0 0
Footiefan 25-04-2012 16:20:29

Hvor står det? Link?

;-)

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x