Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone kan snart opdateres uden kabel

iPhone kan snart opdateres uden kabel

Apple indfører nu over the air opdateringer, så iPhone-brugere kan - i stil med Nokia og HTC-brugere - opdatere uden at koble mobilen til computeren.

Slut med kabler fra iOS 5 og fremefter (Foto: engadget.com)
Slut med kabler fra iOS 5 og fremefter (Foto: engadget.com)

Apple har netop under åbningen af dette års WWDC annonceret den nye version af det mobile styresystem, iOS 5.

Udover en lang række nyheder i styresystemet, kom Apple også med en anden god nyhed til Apple-folket.

Fra og med version iOS 5.01 kan iPhone-brugerne opdatere systemsoftwaren "over the air" OTA - altså uden at koble mobilen til en computer via et kabel.

Opdateringerne er såkaldte "Deltas", hvor man kun bliver opdateret på det, der er ændret, og altså ikke skal hente hele OS'et ned igen. 

Mobiler som Nokia og HTCs modeller kan allerede opdateres over the air, her kommer både bugfixes og fulde opdateringer til mobilerne uden et kabel.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nuke 08-06-2011 11:09:27

Hold da op, hvor jeg syndes i kan brokke jer, jeg tror uden set hvad Apple havde gjort, havde det ikke været godt nok.

I snakker om Apple stjæler, eller nogle feature har været her og der i LANG tid, So what, Jeg mener man kan jo ikke blive ved med at kommen med noget "nyt" Ja iPhone bruger har nu fået noget nogle har haft i langtid. Og det er nok begrænset for hvor meget anderledes Apple kan lave et notifikation system, som er optimalt, jeg jeg skal da ikke benægte at Apple bliver inspireret lige så vel som de bliver det af Apple, sådan er livet nu en gang...

0 0
BluezCat 08-06-2011 08:24:40

Endnu en gang har de opfundet den dybe tallerken, hvilken revolutionerende nyhed.

AT jeg så ALTID har kunnet opdatere softwaren i min N900 trådløst (ergo siden 09), det er så hvad det er ;o)

0 0
David 07-06-2011 15:28:04

Apple var også sløve med multitasking og andre ting. Men det er rart at det kommer nu..

0 0
Bo 07-06-2011 10:58:27

Sådan Apple!!! OTA opdateringer - hold da op, hvor det går.
Der er jo ingen nyheder i iOS 5 som ikke allerede findes til WP og/eller Android.

Men medierne skriver selvfølgelig stadig om dem, så Apple kan jo grine hele vejen ned til banken. De kan faktisk reducere hele deres RD til 5 mand, der sidder og og overvåger, hvad Microsoft og Google laver! :-D

0 0
Jeppe Andersen 07-06-2011 14:24:47

Den cloud baserede løsning, samarbejdet mellem computer, iPod, iPad, iPhone spiller kanont.

Det har de andre producenter ikke endnu.

Så din latterlige kommentare høre ingen steder hjemme.

Er imod OTA opdateringer på det punkt, at når du har brug for at gendanne. Jamen så skal du manuelt ind og gøre det. Google levere intet med der gør det så du skal selv sætte din ind i det. Derfor synes jeg at iTunes er ginialt på det (og mange andre) punkt. Det løser de så ved at din telefons indstiller osv, er gemt i skyen og når dit iTunes starter synkronisere den. Kun Samsung har med deres mediecenter samme løsning via Bluetooth som sluger HT strøm, og ikke virker specielt godt (endnu)

0 0
Bo 07-06-2011 14:49:32

Jeg forstår ikke det du skriver.

0 0
Henrik 07-06-2011 10:50:15

"Mobiler som Nokia og HTCs modeller kan allerede opdateres over the air, men her kommer hele systemet på én gang - og ikke kun ændringerne."

Det er rigtigt, at Nokia og HTC har haft OTA updates altid, men det er IKKE korrekt at Nokia ikke har delta-updates. Nokia's OTA updates er stort set ALTID delta-updates, det er KUN når man smider USB-kablet i og updater via Ovi Suite, at der er tale om et helt image.

0 0
Jon 07-06-2011 05:23:59

Syntes det er lidt spøjst, at Mobilsiden.dk vælger at rydde hele deres forside, til fordel for 2 indlæg, der udelukkende handler om Apple's kommende iOS version.

Hvis det havde været noget stort fra Google, Microsoft, HTC mm. så ville det ikke have nær så stor betydning. Syntes efterhånden at dette "Apple Hype" er lidt overrated efterhånden

0 0
May Frederiksen 07-06-2011 10:24:18

Hej Jon,
som jeg skrev til dig under den anden artikel, hvor du skrev præcis det samme, så er det her jo ikke noget vi kun gør ifm. Apple. Vi gør præcis det samme under MWC, hvor de andre producenter præsenterer deres nyheder. Med dine kliks er du med til at understøtte det med, at Apple dog suverænt er det, som brugerne interesserer sig mest for :).
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
DX 07-06-2011 10:58:50

Man er jo nød til at "klikke" på alle artikler hvis man vil fjerne de irriterende grønne NY, ikke fordi man nødvendigvis gider læse indholdet.

0 0
Martin Pedersen 07-06-2011 10:35:04

Men i laver så konstant fejl i jeres artikler hvad angår Android og selvom i bliver gjort opmærksom på dem, så retter i dem stadig ikke. Hvordan kan i så regne med at blive taget seriøst af Android brugere?

0 0
May Frederiksen 08-06-2011 15:06:17

Hej Martin,
Vi gør vores bedste for at være korrekte og rette, hvis vi bliver opmærksomme på fejl. Nogle gange er der bare trods alt begrænsede resurcer.
Jeg er ked af, hvis du ikke tager os seriøs. Men lidt underholdende må vi da alligevel være, siden du stadig er her :D
Mange venlige hilsner,
May, mobilsiden.dk

0 0
Alex 06-06-2011 23:35:22

På Android kommer "hele" systemet bestemt ikke når man opdaterer OTA, da jeg har flere gange har hentet updates på mellem 10 og 50 mb, og hele Android fylder nogle hundrede mb :-D

0 0
May Frederiksen 07-06-2011 13:19:36

Alex du har helt ret, der var lavet en uheldig formulering. Det går nogle gange lidt for stærkt under den slags lanceringer. Det er rettet nu, tak :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Martin Pedersen 06-06-2011 23:57:08

Tjah, ikke første gang at Mobilsiden har faktuelle fejl omkring Android og nok heller ikke sidste gang. Det er en skam de ikke sætter sig mere ind i sagerne.

0 0
KimDotDK 06-06-2011 21:46:24

Sikke de ka´ de der Apple :D

0 0
johnny 06-06-2011 20:55:36

Og endnu en kæmpe nyhed på markedet, er Apple ved at blive et kopi produkt.

Ikke meget nytænkning de kommer med

0 0
Jeppe Andersen 07-06-2011 14:25:56

Du er fri til at gøre det bedre selv... ingen forhindre dig?

0 0