Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone mest populær i ny undersøgelse

iPhone mest populær i ny undersøgelse

Apple iPhone vinder stort over andre smartphones i en ny amerikansk tilfredshedsundersøgelse.

Nye iPhone-ejere er de mest tilfredse smartphone-ejere. Det viser en amerikansk undersøgelse foretaget af research-firmaet ChangeWave.

77 procent af de nybagte iPhone-ejere svarede, at de var meget tilfredse med deres nye mobil.

Motorola kom ind på en andenplads med 71 procent tilfredse ejere, mens HTC havde 63 procent, Samsung 45 procent og RIM (som står bag BlackBerry) 44 procent.

Alle de fire iPhone-modeller scorede høje tilfredsheds-point. Faktisk var den dårligst rangerede iPhone-model stadig bedre placeret end den bedste smartphone fra en anden fabrikant.

Vil meget hellere ha en iPhone

I USA er det kun teleselskabet AT&T, der sælger iPhone.

Derfor er det også relevant at spørge kunderne fra andre selskaber, om de ville ha købt en iPhone, hvis det havde været muligt hos deres teleselskab.

Som det ses af resultatet nedenfor ville en stor del hellere have haft en iPhone. 

Læs mere om undersøgelsen her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kokomo 22-11-2010 16:30:15

husk på, at verden består af Mac-maniacs. de er ligeglade med pris, funktion eller kvalitet. hvis der står apple på, så er de tilfredse. er sikker på det er derfor ipad solgte så godt. ingen vidste jo hvad man skulle bruge den til ?!

0 0
Mads frey 22-11-2010 16:59:02

Er du så ikke en bestanddel af verden eller hvad?? ;)

0 0
Kokomo 22-11-2010 17:04:41

langt fra! jeg synes man ska gå efter produkter med gode anmeldelser, istedet for bare at købe noget for navnet. og hvis der faktisk sker noget med produktet, er det godt at ha' en support som faktisk hjælper :)

0 0
22-11-2010 17:38:38

... og iPhone4 har ikke fået gode anmeldelser. Jeg foreslår at du læser anmeldelsen her fra siden, eller fra en anden hjemmeside. Du vil opdage at anmeldelserne generelt er gode.

Dog vil jeg også give dig ret i at der findes Mac-maniacs for hvem apple er en religion og Steve Jobs er Jesu tilbagevenden, men den type findes også hos Nokia, ellers har jeg svært ved at forstå Nokias smartphones før N8 blev salgssucceser for ifølge anmelderne var de slemt skuffende.

Men der findes findes også folk som vælger Nokia og Apple uden at være religiøse, fx folk ansat på fx universiteterne, og de fleste af dem ville uden tvivl vælge apple fra det øjeblik det ikke er godt nok.

0 0
Kokomo 22-11-2010 21:16:04

fuldstændig rigtigt. iphone er en udemærket telefon, men jeg kan bare ikke lide det apple er blevet til. deres support er jo verdens kendt, og alt er overpris. hvorfor betale overpris for nogle som overhovedet ikke vil hjælpe dig ? gad godt ha en iphone, men jeg vil ikke støtte dem økonomisk. hvis en iphone passer på hvad man søger, så køb den. ikke bare fordi der står apple på den

0 0
22-11-2010 22:48:25

Og det havde fint for et par måneder siden, men når en af iphones direkte konkurrenter HTC Desire kun koster omkring 3.000kr og med andre lignende mobiltelefoner der følger samme prisudvikling er det blevet svære at anbefale en iPhone.

Dermed er iPhone ved at blive et produkt som bare er eksklusivt pga. prisen og designet og ikke så meget andet. Men i tilfælde af at det design niveau HTC Legend har bliver standard, hvad så.

Prøv at forestille dig en Nokia med Meego(forudsat Meego kommer til at kunne konkurrere med iOS, lad os håbe), den typiske høje Nokia hardwarestandard, et design som er på niveau med HTC Legend og en pris på niveau med N8, dette kan blive virkelighed om noget tid. Så kan det blive svært at anbefale en iPhone, især hvis evolutionen fra iPhone4 til iPhone5 ikke er større end evolutionen fra iPhone 3gs til iPhone4.

0 0
Allan 22-11-2010 13:30:55

Der er som sådan ikke noget galt med undersøgelsen, bare husk, at den er amerikansk og skal læses som sådan og ikke nødvendigvis kan sammenlignes med at dansk eller europæisk marked (hvornår så du f.eks. sidst en Motorola telefon i Danmark?) - dette forklarer også manglen på Nokia i undersøgelsen, USA er mildest talt ikke Nokia's stærkeste område...

0 0
Niels 22-11-2010 09:54:40

Som det ses af resultatet nedenfor ville alle i følge undersøgelsen have købt en iPhone, hvis det havde været muligt.


Hvor og hvordan fremgår det? Så vidt jeg kan se er det omkring 1/3 der ville have købt en iPhone, hvis det var muligt.

0 0
May Frederiksen 23-11-2010 11:11:01

Hej Niels. Du har helt ret. Jeg må ha fået en hjerneblødning, da jeg skrev den sætning :) Det beklager jeg.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Mathias 22-11-2010 19:42:25

Det har du helt ret i, tabellen er læst forkert. Tabellen viser ganske rigtigt, hvor mange der ville skifte til Iphone, hvis de kunne. Det angives til at den grønne søjle er den procentdel der ville skifte, dvs. flertallet ved de viste selskaber ville beholder den telefon de havde. Det står i artiklen af det som afrundet gennemsnit er en 1/3 af ikke AT/AT kunder som ville skifte til Iphone hvis de kunne.

0 0