Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone og Mac forenes

iPhone og Mac forenes

Apple gør klar til kampen mod Microsoft og det kommende Windows 8. Det sker når de kommer med opdateringen ”Puma”.

Apple fører med opdateringen Puma mobilfunktionerne ind på Mac-computerne, dette forventes at ske allerede til sommer, hvilket er tidligere end forventet. Det skriver Business.dk.

Det betyder Mac-computere i fremtiden skal være mere som iPhones, og derfor forventes det der allerede i løbet af sommeren kommer en opdatering til Apples styresystem OS X. Den vil på dansk blive kaldt ”Puma”.

Den forventes at komme kun otte måneder efter Apple sendte OS X Lion på gaden, og virker som et klart signal om, at Apple tror mobiltelefoner og computere smelter sammen – og de vil være med fra starten af. Normalt går der cirka to år mellem Apple opdaterer softwaren til deres computere.

Bliver opdateringen en realitet i løbet af sommeren – så slår Apples nye topchef Tim Cook måske Microsoft lige på målstregen. Microsoft vil også i løbet af sommeren være klar med lanceringen af Windows 8.

Windows 8 kommer den 29. februar i en betaversion, som præsenteres på Mobile World Congress i Barcelona. Det skal samle tablets, computere og smartphones.

Du kan læse mere om opdateringen her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 18-02-2012 14:43:17

hvis man installere beta version, er der så nogle ting der ikke fungerer optimalt?
jeg bruger MAC i skolen, så alt skal helst virke.

0 0
Jeppe Andersen 19-02-2012 06:13:32

og det er en lukket beta. Beta software er ustabilt (mere eller mindre) og ikke sikkert (ikke færdig udviklet)

0 0
ihk 20-02-2012 23:43:09

Når men jeg hentede iMessage Beta fra Apple hjemmeside og det virker perfekt!

0 0
Jeppe Andersen 19-02-2012 06:13:31

og det er en lukket beta. Beta software er ustabilt (mere eller mindre) og ikke sikkert (ikke færdig udviklet)

0 0
Thomas 18-02-2012 15:01:03

Det er en beta. Det er ikke noget man bruger på et stykke arbejdsredskab.

0 0
Hans 17-02-2012 20:53:17

Jeg ved godt i gemmer jer bagved "jamen det var ikke os som skrev det, vi citerer bare". Men man har for h***** et vist ansvar for at lave lidt baggrunds check, før man skriver af.

Puma var Mac OS X 10.1. Den nye version kommer til at hede Mountain Lion! I skulle ikke gøre andet end at kigge på Wiki. Sværere er det ikke!!

Det er simpelthen pinligt... Også for jer!

0 0
Hans 17-02-2012 21:04:21

... Og forresten bare rolig. Mac OS X bliver ikke til en ny version af IOS. Hvis man virkelig vil vide hvad der sker, kan jag anbefale engadget's artikel om Mountain Lion. Den er lidt mere seriøs.

Mac OS X forbliver et PC-styresystem, med nogle fede nye funktioner, og en bedre integration af Apples andre produkter (fx. iCloud og iMessenger).

0 0
ihk 17-02-2012 18:01:31

Beta?

0 0
Hans 18-02-2012 12:35:25

Det gør du ved at være betalende Mac udvikler. De udgiver ikke en offentlig beta på samme måde som MS.

0 0
18-02-2012 13:51:48

Damn det er sq for viderekommende...Skal man betale for at få lov til at udvikle til en MAC ?

0 0
David 18-02-2012 14:18:20

Både ja og nej, du skal betale hvis du vil benytte deres Mac App Store, og have adgang til support osv. Du kan også bare sælge dit program på normalvis, det er op til dig selv.

0 0
19-02-2012 07:37:37

Arh ok, lidt i samme stil som M$ så..

0 0
hellas7 19-02-2012 16:17:29

tror ikke Microsoft har en app store hvorfra de sælger programmer (ret mig hvis jeg tager fejl). Men udvalgte programmer er omfattet af den allerede udgivne beta udgave, der kan downloades fra Apples hjemmeside

0 0
17-02-2012 17:04:30

Der er intet i vejen med at have mobillignende apps på en computer, men til en computer forventer jeg en hel del mere end til en smartphone.

0 0
Tommy 17-02-2012 15:04:36

Jeg kan godt lide det med at man kan se hvad der sker på telefonen, fra computeren.
Men mange af tingene kender windows folket jo i forvejen med outlook - (sms-delen er dog ikke helt så brugervenligt som man kunne håbe - i outlook, altså)

i relation til apps:"Så hvor som helst det giver mening, vil vi føre det over til Mac" - hmm, hvad med at give udviklerne frie hænder i stedet for at I skal bestemme?

Jeg har læst at med win7,5/8 skal der kun ændres ca 10% kode for at app'en kan køre på win8, så i forhold til apps, vil jeg nok hellere sætte min lid til MS end Apple.

Men det er fedt at der bliver mere og mere synkronisering mellem enhederne. Det var en af årsagerne til at jeg holdt meget af Nokia og deres PC-suite for år tilbage - hvor man kunne skrive sms'er fra pc'en etc. Det var sgu et brugbart program!

0 0
Kasper 17-02-2012 14:55:09

Hvad er det for noget sludder at sige det kommer til at hedde Puma?

Det kommer til at hedde det samme som på engelsk hvilket er Mountain Lion!

0 0
Kenneth 18-02-2012 11:39:27

Hvad er det danske navn for en Mountain Lion, og nej nu skal i ikke sige bjergløve, for en sådan en findes ikke ;)

0 0
Hans 18-02-2012 12:39:38

Pointet er jo, at man ikke skal oversætte det til dansk. Det er et navn. Man kalder det jo heller ikke iSky, iTelefon eller iBlok.

Derudover vil det skabe pænt meget forvirring, hvis den her version skulle dele navn med en tidligere version af Mac OS (Mac OS X 10.1 Puma).

0 0
Elias H. Nielsen 22-02-2012 11:23:49

Dette vil være det samme som at kalde Windows 8, for vinduer 8... It don't make sense.

0 0
David 22-02-2012 13:00:26

Jeg vil gerne købe Adobe Billede-butik CS5, til Vinduer 7. Jeg har lige sendt en besked i Microsoft Udsigt, og så fik jeg en bekræftelse på min iTelefon. Jeg tror hurtigt vi kan blive enige om at man ikke bare kan oversætte produktnavne hovedløst. Her giver det specielt lidt mening fordi der allerede har været en Mac OS X der hed Puma :) Nogengange så kan man godt undre sig lidt over mobilsiden.dk, det er kærligt ment.

0 0
Cebastian 17-02-2012 16:01:50

Grinte også af deres valg x) Puma?? lol

0 0
hellas7 17-02-2012 14:42:30

Det nye iMessage BETA virker fremragende og noticationssystemet det samme :)

0 0