Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone-reklame håner ikke konkurrenterne

iPhone-reklame håner ikke konkurrenterne

En ny reklame fra Apple lægger vægten på Facetime – og der gøres ikke grin med konkurrenterne.

Det er helt almindeligt i mobilbranchen enten at håne eller gøre grin med konkurrenterne i ens egne reklamer. Apple har nu gjort noget helt andet i deres nye iPhone-reklame – nemlig lagt vægt på deres eget produkt. Det skriver cnet.com.

Apples reklame kommer samtidig med, at Nokia har frigivet en reklame hvor de lægger vægt på kameraet i Lumia 925 og sammenligner det med kameraet i iPhone 5.

I iPhone-reklamen lægges fokus på Facetime, samt flere personer holder kontakten ved lige ”face-to-face” med iPhone end med nogen anden telefon. Du kan se videoen herunder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Claus 08-08-2013 21:52:59

Kan ikke lade den ligge :)
vi få jo mail hver gang. Ja allan kan ikke lide apple sådan er det . Vi har alle vores smag

0 0
søren 07-08-2013 17:52:24

Lene Birkeslund elsker Apple.

Bare prøv at søg hendes artikler igennem.

Men synes stadig hun skriver nogle fine ting og skriver godt, jeg har så heller ikke så meget imod Apple, sys bare de er mindre, grimmere, langsommere, mindre fleksible og dårligere end de andre mærkers topmodeller. Men ingen grund til at hate.

0 0
Allan 07-08-2013 19:07:08

Jeg hater ikke, men Apple er noget lort. Punktum.

0 0
TF 07-08-2013 22:11:47

Allan du laver ikke andet i alle dine indlæg.

0 0
Allan 08-08-2013 09:17:00

Og thomas jeg er træt af at høre dit opkast evig og altid.
Min mening om Apple vil ikke ændre sig uanset hvad du mener og synes.

0 0
TF 08-08-2013 13:19:18

Nej men du behøver jo ikke lyve ved at sige du ikke hater.

0 0
Allan 08-08-2013 16:45:05

Det er ikke første gang du beskylder mig for at være hater, og nu er min grænse nået hvad det angår.
Vælg dine ord og personlige beskyldninger med omhu fremover, jeg finder mig ikke i hvad som helst. THOMAS F

0 0
TF 08-08-2013 17:23:26

Truer du mig :-) det ændre ikke på du er en hater, samtlige af dine indlæg er en lang omgang had mod oftest apple men også android.

0 0
Christoffer_FM 07-08-2013 19:26:50

Okay... Din mening.

0 0
Jesper 07-08-2013 15:34:18

...skal det nu fremhæves som noget positivt???
Havde de hånet konkurrenterne, havde overskriften nok været:"Apple driller konkurrenterne!" eller "Apple udstiller konkurrenternes manglende dit og dat!", men når det IKKE er Apple, så skal artiklen have en negativ drejning...hvilket må siges at være typisk Mobilsiden.dk!
Jeg elsker, når konkurrenterne laver sjov på hinandens bekostning, men når Apple ikke har noget nyt at byde ind med, er de lige pludselig klassens pæne dreng!

0 0
Claus 07-08-2013 15:07:50

På Windows phone 8 behøver du ikke at have åben Skype eller viber de kører automatik i bagrunden og selv om telefon er genstarte. jeg bruger Skype til at modtage opkald ude for dækning hvor der ikke er signal og kun wifi forbindelse

0 0
Frederik 07-08-2013 13:00:24

Det er egentlig lidt sjovt for Jobs, sagde år tilbage at Facetime skulle blive "a open industry standard". Det ser ud til, at være gået lidt i glemmerne..

Hvis man vil bruge Facetime uden et iDevice, så kræver det en emuleret Mac med et falsk serienummer på enheden, som Facetime registrer som værende ægte iHardware. Og så er det alligevel nemmere bare at bruge Skype..

0 0
Thomas 07-08-2013 13:37:06

Kræver det ikke, at modtageren har Skype åben? Det har jeg hørt, og har derfor altid anvendt Viber istedet.

0 0
Frederik 07-08-2013 14:52:37

Skype brude gerne køre i baggrunden ligesom Viber. Men det er sikkert forskelligt fra platform til platform. Windows Phone kan godt lide at lukke baggrundstjenester for at spare strøm, så der er problemer med Viber og Skype.

0 0
Thomas 07-08-2013 18:39:19

Viber behøves ikke at køre i baggrunden, hvis du har "push" slået til. Jeg ved ikke om det samme kan lade sig gøre med Skype

0 0
jonasbh 07-08-2013 10:54:02

"More people connect face to face on the iPhone than any other phone"
- Ja, men bruger de "Facetime". Af de tre store mobilOS, så er Apple alene om at satse på en "face to face connect" tjeneste, der kun virker på deres OS. Androids Hangout virker på iOS og Android. Windows Phone satser på Skype, der virker på alle tre OS. Dertil kommer uafhængige tjenester som Viber og Facebook, der også går på tværs af OS

iPhone brugerne skal altså tænke mest over, hvem de henvender sig til og hvilke mobiler deres venner har.

0 0
Thomas 07-08-2013 13:34:55

Selvfølgelig skal en iPhone bruger tænke over om, den person han kontakter, har Facetime.
Men jeg går ud fra at man også skal tænke over det, hvis man bruger Hangout eller Viber. Der skal appen jo også være installeret hos modtageren.

Hvis man går ud fra, at alle har installeret ovenstående apps, så har du selvfølgelig ret, men det er langt fra tilfældet.

0 0
jonasbh 07-08-2013 13:40:15

Nu er forskellen jo ikke kun, om alle har installeret alt. Du kan jo ikke overtale dine "Android"-venner til at tale over Facetime. Til gengæld så kan jeg overtale mine "iPhone"-venner til at tale over Hangout - og alle kan tale med alle via Skype

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 11:47:40

Men måske kan denne reklame være en "hån" mod Microsoft, da Apple viser at dette er en del af Ecosystemet, hvor M$ klokker i det med integrationen af Skype i WP/W8, hvilket ikke er sket endnu...

Og Google gør ikke specielt meget for at, reklamere for Google Hangout/talk på androids... hvilket jeg tror er bevist for ikke at gøre sig uvenner med teleselskaberne, da de fleste reklamer forgår med PCer...

0 0
07-08-2013 08:32:38

Det er ellers også noget af nogle salgsargumenter de har sig...Der er flest der bruger det. Ikke det er det bedste eller noget (det ved de godt ikke passer længere), men der er flest der bruger det. Og de bliver nødt til konstant at ændre hvad der er flest af, da de konstant mister fører positionen på det ene punkt efter det andet...

0 0
jonasbh 07-08-2013 13:48:14

Jeg er meget enig. Tjek lige afslutningen. De siger faktisk ikke at "More people connect face to face on FACETIME than...", men "More people connect face to face on the iPhone than any other phone" - Altså videosamtale bruges mere på iPhone end på andre smartphones. Det må altså være det samlede forbrug af Facetime, Hangout, Skype, Viber m.fl., der overgår alle andre.

0 0
07-08-2013 11:35:56

@n
præcis min tanke

0 0
Thomas Larsen 07-08-2013 08:30:10

Ja det kunne Nokia lære af :D

0 0
07-08-2013 11:34:49

Thomas larsen
hvad kunne Nokia lære?
siden hvornår er det blevet forbudt eller forkert at fremhæve at ens produkter er bedre end rivalerne???
Nokia er og har altid været gentleman i den branche, glem nu ikke det var Apple der startede patent krigen i det omfang vi ser nu....

jeg vil som forbruger gerne vide hvordan det produkt jeg køber er bedre end de andre på marked og i kamera del er Nokia bedst.

jeg syntes det er fint at Apple laver en reklame for noget der skilder dem fra de andre på markedet og så kan man jo vælge om man kan leve med at det kun er et produkt der virker hos dem, jeg ville aldrig vælge en mobil på den baggrund...

0 0
hellas7 07-08-2013 14:46:58

@ Carsten:

Den må du længere ud på landet med. Hvis du spørger Nokia hvor deres telefoner er bedre end rivalerne, svarer de skærm, kamera osv. Hvis du spørger Samsung om det samme, er svaret det samme. Og det samme med Apple. og HTC. Og Sony.

Du bliver nødt til at være kildekritisk!

0 0
07-08-2013 08:34:29