Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   IT-afdelinger får gråt hår af Android

IT-afdelinger får gråt hår af Android

At Android ikke bare er Android giver IT-afdelingerne grå hår i hovedet, og det kan give problemer, hvis ikke Google gør noget.

Android er verdens mest udbredte smartphone-platform, men Android er ikke bare Android. Styresystemet har nemlig mange forskellige ansigter – og er utrolig fragmenteret, skriver Comon.dk.

Problemerne kommer når man skal vælge producent, hvem har den nyeste version af Android først? Ligesom det også er et problem for virksomheder, hvis de har applikationer på Android-telefoner.

Applikationer til Android har nemlig ikke det samme look på forskellige telefoner, grundet forskellige skærmstørrelser, -opløsninger og forskellige softwareversioner af systemet.

Dette er ikke ligefrem noget, der gør arbejdet lettere i IT-afdelingerne verden over.

Og netop det manglende overblik over installerede versioner på ansattes telefoner kan give virksomhederne hovedpine.

 - ”Problemet er, at hvis en applikation ikke fungerer på en bestemt Android-version, så er næste spørgsmål, hvad det koster at købe en ny Android-telefon til de medarbejdere, der ikke kan køre den app. Og det kan ikke ret mange virksomheder svar på, for de har ikke styr på, hvor mange de har købt, skiftet ud og så videre,” siger teleanalytiker Torben Rune fra Netplan.

Hvad vil Google gøre for at løse problemet

Kritikken har tidligere gået på, at producenterne af Android-smartphones kun i begrænset omfang har opdateret deres telefoner, men Google har tidligere været ude og sige, at telefoner skal holdes vedlige softwaremæssigt i 18 måneder.

Sammenligner man med Apples iPhone 3GS, som kom på markedet sommeren 2009, så er den stadigvæk up-to-date med det nyeste iOS 5.

Applikations-udviklere har både problemer med de mange Android-versioner fra Google, og de varianter producenterne selv tilpasser.

Har en udvikler lavet en applikation, som fungerer fint på en telefon, så kan den måske slet ikke køre på en anden Android-mobil.

Google kender problemet

Bestyrelsesformand for Google, Eric Schmidt, var i september 2011 ude og udtale nedenstående til kritikken af fragmenteringen:

 - ”Google med Ice Cream Sandwich ville gøre livet nemmere for udviklerne. En applikation udviklet til Ice Cream Sandwich vil køre på tværs af enheder med systemet”.

Teleanalytiker Torben Rune fra Netplan, der rådgiver virksomheder om teleløsninger, tvivler dog på, at Google kan gøre op med fragmenteringen af Android.

 - ”Det her bliver navnlig brugt for at adskille de forskellige producenters produkter fra hinanden, og så finder man på nye ting og udvikler i hver sin retning. Pludselig står man med applikationer, der kan eller ikke kan køre på forskellige platforme, og det er noget møg,” siger Torben Rune til Comon.dk.

Konkurrenterne, Apple og Microsoft, har valgt at gå i en anden retning – begge selskaber har nemlig fuld kontrol over softwaren.

Læs også:
 - Blog: Derfor synes jeg Android halter 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper 26-01-2012 09:36:36

er hverken Android, iOS, WP, WM, Symbian, Blackberry eller andre. Problemet er, at de alle sammen er der!
Brugerne i virksomhederne er begyndt at kræve, at de selv kan vælge en smartphone, uanset OS.
Dét gør det til et mareridt for en IT afdeling, da der ikke er ét MDM-system, som dækker alle OS. Jo, joh, producenterne siger ganske vidst, at de dækker alle OS, men når det kommer til stykket, så er det kun udvalgte funktioner i MDM systemet, som er dækket, eller også skal man liiiige tilkøbe f.eks. en Appleserver til at styre iOS enheder, eller også er Androdi bare ikke understøttet fuldt ud, eller også er WP ikke liiiige tilgængelig endnu!
Det eneste OS jeg kender, som rent faktisk er fuldt understøttet endnu, er Windows Mobile!!! Tro det eller ej!
Årsagen er nok, at udviklingen er gået ALT for hurtigt på smartphoneområdet. Producenterne af MDM systemer kan simpelthen ikke følge med. Pt. er der, så vidt jeg ved, kun ét produkt inden for MDM (Afaria fra Sybase), som f.eks. kan pushe applikationer ud, uden om Marked og Appstore. Til gengæld yder det ikke fuld support for alle funktionaliteter på alle OS.
Så om det er iOS eller Android, så er det generelt, at begge OS er et mareridt for IT afdelingen, for de er stort set umulige at have 100% kontrol med på én gang, uden at det kræver store kompetencer og store budgetter.
Hvis det stod til mig, tilbød vi kun ét OS på et begrænset udvalg af (leasede) modeller. Og så er jeg i øvrigt ligeglad med hvilket OS det skulle være.

0 0
Mobil SUPER User 26-01-2012 01:01:55

Android er jo lige som et styre system som vi kender det fra computeren, går du ind i en computer butik kan du finde dem i mange forskellige prisklasser, størelser osv går du over i spil/software afdelingen kan du finde spil/software der kan køre på alle maskiner (ikke så krævende spil) og en hel del der kræver en high end maskine, her er det så op til forbrugeren hvor mange penge man vil smide efter maskinen, man forventer jo heller ikke når man har købt den billigste maskine de har på hylderne at man skal hjem og spille Battlefield 3!

0 0
Mark 25-01-2012 21:54:19

Jeg er utrolig træt af, at man i Æble-land har så travlt med at vide mere om Android-enheder end Android-brugerne åbenbart selv gør. Og det er krystalklart når man snakker med en Apple-bruger, eller ser en skrive (hint!), der ikke har haft en Android-enhed i hånden siden 2009 eller 2010. Jeg har haft seks forskellige Android-enheder siden foråret 2010, og jeg har ikke med en eneste af dem, nogensinde, kunne nikke genkendende til fragmenteringsproblemet. Der er problemer med Android - det er ikke perfekt. Men fragmenteret er det ikke.

Jeg har aldrig haft en app, der ikke kunne køre på mine enheder. Jeg har aldrig været generet af dårligt udseendede apps, på trods af jeg i min tid med Android har brugt mange af de samme apps, men er gået fra eksempelvis 600MHz processor til 1,2GHz dual. Opløsning på 320 x 480 til 1280 x 720. Fra HTC Sense, over Touchwiz til vanilla Android. Med og uden custom ROMs. ALDRIG har jeg haft en app der ikke kunne køre. Men spørger man Apple-fraktionen, så lever fragmenteringsproblemet på Android åbenbart i bedste velgående. Det synes jeg personligt er interessant, da jeg netop har været gennem viften af enheder, mid-range til topmodeller, skinned og unskinned, udvikling på over dobbelt opløsning, tre-dobling i processorkraft og RAM, og ikke en eneste gang har set problemet.

Jeg har dog ladet mig høre at Angry Birds ikke kan køre på Galaxy Mini. Men hvis det er fragmentering, så er iOS også fragmenteret. Hvor er multi-tasking på 3GS? Hvor er Siri på alt under 4S? Og her snakker vi altså et sortiment på 3 enheder! Jeg kan NEMT finde tre Android-enheder der virker mindre differenteret ("fragmenteret") end iOS.

Jeg vil opfordre til at man tænker over den volume Android er udgivet i. Den enormt brede vifte af produkter. I stedet for at bifalde, hvor godt det virker på så meget forskelligt hardware og med så mange forskellige apps, så vælger man at være bitter og fremstå uvidende. Det er få andre virksomheder end Google der kan udvikle en så bred platform, der fungerer så godt. Apple formår at få deres platform til at virke på 1-3 produkter per år; Til sammenligning er der 50-100 nye Android-produkter om året, hvis ikke mange flere.

Med andre ord, skal man lære forskel på fragmentering og differentiering - og man skal lære at forstå, at det er endnu et (åbenbart meget succesfuldt) markedsførings-trick af Apple, som efter 1½ år slipper afsted med at udgive en enhed med næsten samme specifikationer som forrige gange alene ved at skråle "Fragmentering!!" og pege på Android. Specifikationerne udvikler sig med enorm hast i Android-land, og det er f##king sweet! Det er præcis sådan teknologi skal være.

0 0
Footiefan 25-01-2012 22:37:00

Æble-land og Apple fraktionen... Ja ja, så er du da sat i bås hr skolelærer (hint!) ;-)

Nu kan du jo ikke tage enkelte brugere på disse sider, som udtryk for hvordan alle andre er. Gør du det, ja så er det vist ikke mere at sige... :-)

Er selv på min 4. android siden den første i sommeren 09 (htc magic) og tro mig jeg har oplevet fejl. Ikke så de står i flammer el lign. Men der har da været irriterende ting og småfejl. Og ja det bliver bedre hele tiden, hurra for det.
Men du er åbenbart en af de super heldige der aldrig har oplevet noget forkert...!
Måske kan det skyldes du har skiftet i gennemsnit hver 4. måned, haha ;-)
Har også en iPhone 4 - og nej den er ikke perfekt. Men kan dermed også se tingene i lidt perspektiv :-)

0 0
Mark 26-01-2012 04:06:56

Måske skulle du læse min tekst lidt grundigere, inden du kommenterer på båse ;) Der står også "Android-land" og der står også "Der er problemer med Android - det er ikke perfekt. Men fragmenteret er det ikke." Så er det jo ikke fordi jeg er så biased, at jeg blindt står ved Android, ej hellere at man kan falde mig "fanboy". Jeg konstaterer bare, at det problem mange beskriver ved Android er ren og skær fatamorgana.

"Men du er åbenbart en af de super heldige der aldrig har oplevet noget forkert..." - Tro mig, jeg kan sagtens se at Android er fejlbefængt. Jeg har oplevet og læst om mange særheder, programmer der crasher, sikkerhedsbrister, lort der lagger. Men fragmentering eksisterer ikke. Det er ikke et reelt problem på Android-platformen, mere end det i så fald vil være på iOS. Men fragmentering er der på ingen af platformene; Hvis der er noget, er der differentiering.

Og jeg kan sagtens se tingene i perspektiv. Jeg voucher faktisk for Windows Phone (Man er ikke biased, bare fordi man argumenterer for en given fejl ikke eksisterer på den ene platform). Jeg arbejder hos en mobilforhandler, så jeg har dagligt hænderne i stort set alle styresystemerne. Jeg ved hvad der er godt og skidt ved dem alle, for det er den eneste måde man kan vejlede kunderne til at få deres behov dækket. Android er p.t. det som bedst dækker mine behov; Men jeg er ikke mere loyal og fanboy, end at jeg har overvejet Windows Phone mange gange, og blot venter (eller snarer håber) at det bliver mere customizable, for det er den slags jeg som udviklingsnørd elsker ved Android. Det behov er der ikke andre platforme der opfylder på samme måde (uden at være et dødfødt OS) som det er i dag. Så jeg lever med lagging og crashingen (omend begge er drastisk reduceret i 2011/12) på en ufragmenteret platform ;-)

0 0
Footiefan 26-01-2012 09:19:14

Og mit var, som dit sikkert er, ment som lidt sjov. Derfor en blinke smiley ;-)
Og ja man skal passe på med at lave sjov herinde - mange ser det som liv og død ;-)

Men enig, håber også windows kommer langt i løbet af året. Kunne da godt tænke mig at prøve det. Men afventer lige en opdaterings-tid :-)

0 0
Mark 26-01-2012 10:28:54

Det er efterhånden svært at vide om folk joker eller håner :D Men ja, en letsindet debat er sgu sjovest.

Jeg synes MS har fat i den perfekte balance mellem Android og iOS. Og med Nokia (og HTC) til at levere hardware er det en giftig kombo.

0 0
Footiefan 26-01-2012 11:37:30

Jeg håner ikke - tager simpelthen ikke det her så alvorligt. Men kan grine lidt af den store alvor mange giver udtryk for :-)

Enig. Og en ting er Nokia/Win udenfor USA. Men det spændende bliver vel om kombinationen kan fange an i USA. Det marked vægter jo meget højt for hvordan firmaerne vil satse fremover.

0 0
Mark 26-01-2012 16:20:13

Nej, præcis, har det på samme måde. Det kan bare tit være svært (i almindelighed) at skelne mellem jokes/sarkasme/mv på tekst :)

Ja, absolut! Må indrømme jeg for lidt over et år siden ikke så nogen vej tilbage for Nokia, hverken EU eller USA. Men de overraskede meget positivt. Glæder mig også til at se hvordan "uventede kandidater" måske kan komme ind på markedet, selvom det bliver svært mod giganterne. Ubuntu kunne måske lege med fordi det har en stor user base allerede, men de har stadig "kun" et relativt nørdet segment. Men det bliver interessant at se om de kan penetrere markedet.

0 0
Bjørn 25-01-2012 18:37:07

Helt ærligt så er jeg forarget over så dårlig journalistik der bliver udført her, og det er virkelig ensidet kritik.

Der ER problemer med android i forskellige virksomheder, men "fragmenteringsproblemet" nævnt i denne artikel er altså ikke det der fylder mest. Hvilke apps er det som er så essentielle for virksomhederne at deres brugere skal køre, at de må skifte telefoner ud, fordi der er nogen telefoner som ikke kan køre denne/disse apps??? De fleste brugere bruger jo mest mail, kalender osv. som altid er som native app, dvs. lortet virker. Hvilke referencer/kilder har teleanalytiker Torben Rune til virksomheder der har udtalt sig om dette? Og som en anden har kommenteret, så er det da også dumt at virksomheden køber alle mulige forskellige modeller hjem, og forventer at de virker ensartet - enhver virksomhed kender til denne problemstilling på PC området, og det er da også derfor man normalt holder sig til få forskellige slags PC'er. Det samme gjaldt jo dengang det ypperste inden for firma telefon hed Nokia - så holdt man sig også til en model ad gangen, så længe den blev supporteret fra producenten af.

Det jeg hører som det primære fravalg er typisk at android ikke tilbyder samme sikkerhed, og device management som blackberry eller iPhone. HTC er vidst ved at gøre noget ved dette har jeg hørt.

Og så er der endelig virksomheder der selv har dummet sig og købt dårlige budget telefoner som Wildfire S, og så ikke er klar på at supportere brugerne derefter.

Det største problem er nok at folk der ikke ved hvad android er, går ud fra at enhver android telefon er magen til den anden, men det varierer meget fra producent til producent - hvis man ikke ved det, så kan man komme galt afsted i byen, men ved man det når man køber mobiler ind, ja så holder man sig selvfølgelig til een producent.

Peace out (btw. jeg har en SGS2, men kunne lige så godt have været iPhone ejer, så jeg er ikke fanatiker på nogen måde).

0 0
Benjamin Jensen 26-01-2012 15:35:51

Tror du ikke du skal fedte dig ind på computerworld.dk, og skrive din mening der?

Så er vi andre fri for at høre på dig.

0 0
Benjamin Jensen 26-01-2012 15:36:40

Der skulle selvfølgelig stå comon.dk

0 0
Bjørn 26-01-2012 18:21:37

Er det mig du replyer til?

I så fald, vil jeg gerne vide hvad der gør min kommentar uønsket her på mobilsiden, i dine øjne. Eftersom det er mobilsidens ukritiske (eller overkritiske om man vil :D) journalistik jeg langer ud efter, så mener jeg det er på sin plads at skrive herinde.

Ved godt at original artiklen kommer andet steds fra, men viderbringelsen af den er slem nok i sig selv.

0 0
Benjamin Jensen 26-01-2012 22:15:58

Er viderebringelse en forbrydelse nu? Du er da godt nok ude på meget dybt vand nu.

Så må vi hellere til at nedlægge Ritzau også, for de lever af at andre referere deres nyheder.

Når vi nu er i gang, så tager vi også Reuters.

Så har vi fået et diktatur, hvor det åbenbart i følge dig, ikke må være alle artikler man viderebringer.

Viderebringelse bliver da gjort i stor stil i dag indenfor journalistikken - også uden at man forholder sig til det.

DR, TV2, Jyllands Posten, Metro ekspress (de laver ikke andet) - ja, jeg kan ikke nævne nogen medier der ikke gør det.

Skal vi så have DIG - Bjørn den store, til at bestemme hvad der må viderebringes og hvad der ikke må?

Du er typen der skyder budbringeren, selvom det ikke er ham der kommer med budskabet.

Du mangler virkelig realitetssans i en grad jeg kun har set ved meget naive mennesker. Det du gerne vil have, er den rene fascisme, og du er ikke engang klar over det selv.

0 0
Bjørn 27-01-2012 18:21:59

I see what you did there :-)

Jeg bider ikke på dine provokationer, du er tilsyneladende ikke i stand til at debattere sagligt, så jeg vil ikke bruge mere tid på dig.

Jeg vil dog tilføje at hvis du mener at jeg ikke selv har indset jeg er fascist, så vil jeg gætte på at du ikke selv har opdaget at du er en klaphat :-)

God weekend :-)

0 0
Benjamin Jensen 28-01-2012 12:25:31

Du er da den største klaphat her. Din kritik hører ikke hjemme her, da nyheden er skrevet af et andet site.

Nej, jeg tror ikke du er en fascist, hvilket jeg heller ikke skrev du var. Jeg skrev, at du ikke var klar over, at det er den rene fascisme det du foreslår.

Nej, du er derimod sikkert en voksen mand, der opfører sig barnligt, lige så snart en nyhed ikke passer dig. Så skal den forbydes, og du helmer ikke før du har svinet journalisterne til på vejen.

Jeg siger nu helle for et internet der ikke er censureret, og hvor få meningsdannere ikke skal bestemme dagsordenen.

Artiklen er i øvrigt fuldt ud berettiget, hvilket jo er en hel anden sag.

0 0
Rene 25-01-2012 18:47:44

Jeg har en anderledes "holdning" som jeg ikke har andet opbakning for end mine egne erfaringer og en kvinde som jeg har kendt hele livet.
Mine egne erfaringer er at jeg firmaet (top 20 i Dk) udlevere en Android som jeg så skal bruge den er ikke opsat eller andet.
Nu ved jeg at jeg kan få den til alt, jeg har på min egen brugt timer hvis ikke dage på at indstille den så den kan alt. Jeg vil mene at hvis jeg skulle klare mig med min telefon ville jeg kunne mere på den end en lidt tilbageståelde computere brugere.
Gider jeg bruge den tid på en arbejdstelefon som jeg ikke må bruge privat.. Nej, jeg indlevere den til IT og det de får den til at kunne er det den kan, hvis de ikke har opsat den til firmamail får jeg ingen mail.
Den anden erfaring er inde for det offenlige - de har fået en Android, ikke opsat eller indstillet, hvem skal gøre det en kvinde på 55 der ikke engang ejer en selv.

Android er for indviklet til firmabrug og jeg vil til enhver tid anbefalde en alm tryk telefon eller en Iphone til firmaer.
Ingen af stederne har sikkerhed været inde over, måske ved ministeren eller top-direktøren men har ikke hørt om det.

0 0
Bjørn 25-01-2012 19:53:19

Hej Rene, jeg kan sagtens følge dig.

Det kan godt være du har ret i, at nogle firmaer ikke vælger android telefoner, da de er sværere for den almindelige bruger at sætte sig ind i end f.eks. iphone eller en gammel Nokia. Det er nok også rigtigt, til en hvis grad. Hvis folk spørger mig om råds mht. telefon plejer jeg at vurdere deres generelle it kompetencer, og er de lidt nørdede peger jeg på android, men er de ikke så IT kyndige plejer jeg at anbefale iphone. For lets face it, iphone er mere brugervenlig, og du kan ikke lave så meget galt, for så meget er der ikke at indstille på en iphone.

Men lige mht. mailopsætning osv. (exchange) der er det lige så nemt på android, det kan gøres på 2 minutter. Men jeg forstår altså heller ikke, at der ikke er noget hjælp at hente mht. opsætning af telefonen fra dit firmas IT afdeling. Alle større firmaer burde i det mindste have vejledninger i opsætning af telefonen.

Men jeg skal også lige fortælle en historie som peger på at android trods alt er brugervenligt nok. Min svigermor, som ikke engang kunne sms'e på hendes gamle Nokia, har fået en Desire S som arbejdsmobil. Hun arbejder i det offentlige, og hendes IT afdeling hjalp med at sætte den op til mail, kalender, kontakter osv. Og tænk sig, hun bruger den, og kan (endda) sende sms'er nu! Fantastisk!

Mht. sikkerhed, det er måske ikke en bekymring i brugerens øjne, men det er i nogle virksomheder afgørende for valg af platform, hvilke sikkerhedssystemer der tilbydes til administration af telefonerne. Og her lader android meget tilbage at ønske. Android er simpelthen for åbent og sårbart.

0 0
25-01-2012 19:15:41

Hvis du skal bruge dage på at sætte en android mobil op, så er det sq heller ikke et helt alm. Setup du har dig på mobilen. Og på det offentlige sted hvor jeg arbejder, der kan man sagtens få hjælp, og din mobil er sat op. Og her bruger man både iPhone og android(HTC). Der er ingen problemer. de eneste der har problemer med android, er dem der ikke bruger android.

0 0
Hans 25-01-2012 14:58:41

Når en virksomhed vælger en IT-strategi hvori smartphones har en stor rolle via fx. særlige applikationer, vælger man selvfølgelig også hvilke telefoner som skal bruges. Disse telefoner kan så være fx. iPhone 4s eller samsung galaxy S2, men man går sku' da ikke bare ud og køber en håndfuld tilfældige telefoner. Det vil simpelthen bare være sjusk fra virksomhedens side, og derved deres egen skyld, og ikke google/androids.

Jeg er ved at være træt af at folk ser android som en stor gruppe af telefoner, og derfor også kræver at de er ens. Der er stor forskel, og de har alle fordele og ulemper. Nogle telefoner er bedst til professionelt brug, og andre er til leg.

0 0
DX 25-01-2012 14:20:58

"Firmaerne ved ikke hvor mange telefoner de har" Er det nu også Android / Google der er skyld i det ? Tag jer nu sammen !

0 0
chris 25-01-2012 14:40:19

Ja og mon ikke også de fleste firma holder sig til et mobil mærke som de har testet til at være velegnet til virksomhedsbrug?

Det er klart at det vil være et problem hvis medarbejderne bare kan købe hvad de har lyst til.

0 0
ihk 25-01-2012 14:18:21

i er så beskyttende for jeres styresystem - også så siger vi iOS brugere ser på Apple som religion.

når i selv skaber jeg som børn der lige er startet i dagpleje.

0 0
26-01-2012 13:39:24

Jo det er sjovt ikke ;D



AppleiPhone - Re: iPhone har den dårligste antenne
haha hvad snakker du om Nygaard?
iPhone 4s har en perfekt antenne. der er ingen problemer med det - ingen brugere har brokket sig, så du har drømt.

iPhone 4 havde problemer i USA, men i Danmark var der ingen problemer. jeg har haft iPhone 4 i flere år og stadig har det, jeg har aldrig oplevet problemer med antennen.


Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/stor-forskel-pa-antenner-i-smartphones,lid.19059/#comment_box#ixzz1kZF6ol8z


Husk at feje foran egen dør....

0 0
Benjamin Jensen 26-01-2012 15:34:09

Godt at Engadget giver dig ret N ;)

Sjovt ik? :D

0 0
26-01-2012 15:52:59

Hvad har engadget med sagen at gøre ?

0 0
Rene 25-01-2012 17:49:33

Det er vildt ikke?
Jeg griner så meget af dem! Du skal se dem som en joke, det gør resten af verden.

0 0
ihk 25-01-2012 23:12:51

det gør jeg også :-D det viser hvor lidt de har at gå op i, siden de forsvarer det SÅ meget og iøvrigt påpeger at iOS brugere ser Apple som religion.

0 0
25-01-2012 16:00:47

Jeg synes da iphone religionen lever i bedste velgående her på siden , derfor kræver det også en del arbejde fra læserne for at skabe bare lidt balance.

0 0
Benjamin Jensen 26-01-2012 15:32:48

Du er jo også kendt for at være paranoid ud over alle grænser PeterL.

Din balance går ud på, at svine journalisterne til på enhver given lejlighed.

Der er snart ikke en artikel hvor du ikke har brokket dig over journalisterne.

0 0
Footiefan 25-01-2012 17:24:59

....og det gør Android religionen tydeligvis også - liv og død ;-)

0 0
Bjarne R. 25-01-2012 13:50:29

Man burde måske heller ikke kigge på Android over en kam, men mere på producent - Motorola, Samsung, Sony, osv.

F.eks. så sælger Samsung flere telefoner end Apple.

Og jeg har læst at Motorola laver Android telefoner som de garantere at man også kan købe samme model om 5 eller 10 år - hvilket er kritisk for nogle firmaer og som f.eks. Apple ikke kan garantere.

0 0
Footiefan 25-01-2012 14:19:19

5 eller 10 år? Det er sq godt nok modigt så!!

Men ved ikke hvad antal af solgte mobiler har med emnet at gøre ;-)

0 0
Mazzen 25-01-2012 13:39:12

Gid vide om den kloge mand Torben Rune, ikke selv har en Iphone, kan da godt se problemet, men det burde modsat alle de forskellige nej sigere går nemere med ICS

0 0
chris 25-01-2012 13:24:44

http://www.computerworld.dk/art/212994/iphone-ejere-i-oproer-apple-ignorerer-vores-problem

Men tja det ved jeg jo faktisk godt .....

0 0
25-01-2012 13:59:33

Det er jo lyv, som du sikkert ved, Apel re elt ejlfri ig ar altd vært dt. Så ingen grund til at skrive om sådan noget.

Gad i øvrigt vide om mobilsiden og andre firmaer har hørt om Google Nexus, de bliver mig bekendt opdateret så længe det er muligt.

Og angående iPhone, hvordan er det nu lige Siri virker på en 3gs... nåhh nej, så er iPhones jo heller ikke helt opdateret.

Med andre ord, jeg er helt enig

0 0
Rallerbabz 25-01-2012 13:16:46

Men nu er google jo så småt ved at rette op på det.

For ikke så længe siden meddelte de at producenternes mobil skal have mulighed for at køre det rene ICS tema.
Det samme gælder for apps. De har lagt en brugervejledning ud til design af apps.

De er skam på rette vej. Om det er nok må tiden vise. Dog holder det mig ikke fra at bruge styresystemet.

0 0
25-01-2012 13:19:48

Det sjove er, at den eneste der faktisk bruger android i marken i en stor virksomhed IKKE oplever problemer :D

"Vi har ikke oplevet problemer i forhold til Android-mobiler eller opdatering af softwaren," siger kommunikationskonsulent Troels Leth fra Topdanmark.

0 0
Footiefan 25-01-2012 14:18:10

De får også en ny hvert år - det gad jeg da godt af mit arb :-)

0 0
25-01-2012 16:59:23

Det er da komplet ligegyldigt. De apps jeg havde på min gamle android virker da også på min nye (hvis de er holdt up to date). Ham fætteren de har haft fat i ved åbenbart ikke en skid om android,hvilket der åbenbart er mange der ikke gør .

0 0
Footiefan 25-01-2012 18:16:18

Og så siger man at Apple er en religion ;-)

Hehe, utroligt at I gider hidse jer op over sådanne historier. Det er jo ligegyldigt, hvis I er glade for jeres egne mobiler. Og ja jeg har "en af hver", men er da fløtende ligeglad med hvad andre tænker og føler om den mobil jeg nu en gang bruger :-)

0 0
25-01-2012 19:21:57

Nu er det her en webside for mobil telefoner. Så du må da ligesom forvente at folk har en vis interesse indenfor emnet. Når folk reagerer som de gør, er det jo fordi der bliver skrevet den ene negative artikel efter den anden om hvor dårligt android er. Det ville så være ok, hvis der var belægning for det, men det er der jo i de fleste tilfælde heller ikke.

Når nogle "tuder" eller hvad der nu bliver sagt, så er det jo fordi at der kommer mange ind og læser på siden. De tænker så puha android skal jeg ikke have for det er fragmenteret, usikkert, ingen andre apps end pruttelyde, mobilerne er af dårlig kvalitet osv...

0 0
Footiefan 25-01-2012 21:14:55

Enig, man skal da selvfølgelig kunne diskutere emnerne. Men de seneste uger har den samme håndfuld personer ofte skrevet de er rystede og det er en skandale osv. omkring artikler herinde.....om mobiltlf.?!! Og så synes jeg lidt det er kørt af sporet. Fx bliver nævnte skribenter kaldt de værste gloser. Helt ærligt, er det voksne personer der skriver sådan? Det virker godt nok som liv og død for mange, hold da op ;-)

Og den der med dobbeltmoralen. Man kan beskylde dem med iPhone for både det ene og det andet - og samtidig er man selv på nøjagtig samme måde på den modsatte fløj. Det er da komisk.
Og ja den gælder også den anden vej fra iOS/iPhone brugere... Der er tydeligvis ingen der kan spille hellige her. Tror man selv det, ja så længe leve naiviteten :-)

Måske jeg skulle være med på Nokia/windows komboen, fx Lumia 800, så er jeg da virkelig delt ud på alle de 3 store fronter. Så kan jeg være ligeglade med alle - og samtidig være med alle, haha ;-)

Go' aften :-)

0 0
hatfisk 25-01-2012 13:05:44

Samme "nyhed" i nye klæder, android er fragmenteret, vi har fattet at det er jeres holdning.

0 0
Henrik 25-01-2012 14:04:23

Ikke holdning, men faktum.

0 0
Karim 25-01-2012 16:00:58

ikke faktum en holdning!!

0 0
Rene 25-01-2012 17:48:20

Det er vist din holdning at det er en holdning.
Historien er fakta. Det gør jo ikke Android dårligere for dig eller ændre noget i det liv andet end at du som Super Fanboy må lukke øjne for det her.

0 0
Bjørn 25-01-2012 18:55:38

Det er faktum at android er fragmenteret, korrekt. Men det er yderst subjektivt om det er et problem eller ej. For nogen er det, og for andre er det måske ikke.

Det der opponeres imod er at mobilsiden bruger enhver lejlighed til at puste liv i denne problemstilling, og puster det op til noget stort, selvom det måske ikke er det for så mange de kunne ønske sig - deres iPhone bias skinner altså igennem på dette punkt.

Apples hardware er jo også fragmenteret til en hvis grad, men det er ikke det store problem, så længe man har det nyeste.

0 0
David 25-01-2012 18:44:40

Passer ikke, Android er perfekt og må ikke kritiseres. Ellers kommer Fandroids'ne og "retter" dig ..

0 0
Mobilsiden 25-01-2012 13:47:28

Det er en citat-historie, som vi har citeret fra ComOn...

0 0
Niels 26-01-2012 15:19:04

Problemet med mobilsiden.dk er netop, at der er alt for mange ukritiske citathistorier. Hvis man vil tages alvorligt som medie, bør man måske tage stilling til de historier man bringer. I det mindste gå lidt ind i de kilder ens citerede historier bygger på.

Nå, men det skal man selvfølgelig kun gøre, hvis man vil fremstå som et selvstændigt medie. Og det lader ikke til at være mobilsidens målsætning.

0 0
26-01-2012 17:46:38

QFT.

0 0
25-01-2012 13:54:54

... ja men historien er stadigt den samme, også selvom den kommer fra comon

0 0
25-01-2012 13:03:32

Here we go again......

0 0
bent c 25-01-2012 19:20:55

Der er en under logik i artiklen fra Computerworld: Det hele er meget nemmere, hvis Bill Gates og Steve Jobs bestemmer det hele. Det ville også være meget nemmere for håndværkerne, hvis vi boede i Apple-typehuse eller gik i ens brunt tøj fra Microsoft. Det har de i øvrigt forsøgt sig med i Kina. Her hed far: Mao. Det er de gået væk fra igen. Med open source er der også lidt kaos. Det er der nogle af os, der ikke er så bange for. Tværtimod. Lidt kaos skal der til, hvis vi vil fremad. Med mindre vi skal vente på far?

0 0
Footiefan 25-01-2012 22:40:18

Jep, Google har kun lavet alt det her for din skyld, kun din skyld. Hjælp....

0 0