Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iTV fra Apple vil revolutionere TV-branchen

iTV fra Apple vil revolutionere TV-branchen

TV-applikationer vil ændre TV-branchen, præcis på samme måde Apple vendte op og ned på musikbranchen.

Det kommende fjernsyn fra Apple, iTV, vil revolutionere markedet for kabel-tv, samt reklamer i tv ved hjælpe af en ny slags applikationer. Det skriver Computerworld.dk.

Disse applikationer vil vende op og ned på tv-branchen, præcis på samme måde, som Apple vendte op og ned på musikbrachen, sådan lyder det fra analytikeren Matt Chessen fra hjemmesiden Seeking Alpha.

Det forventes kabeludbyderne vil blive de store tabere i denne revolution, da de ikke er lykkedes med at innovere og nu kommer konsekvensen så.

Matt Chessen mener, at kabelselskaberne er gået glip af en stor mulighed ved at insistere på, at kunderne abonnerer på samlede pakker – i stedet for at abonnere på individuelle kanaler eller købe adgang til enkelte tv-programmer, hvis det er det brugerne ønsker.

Det vil de blive i stand til med TV-applikationer, som skulle blive tilgængelige via Apple.

-”Det kommende fjernsyn fra Apple vil gøre det muligt for indholdsproducenterne at udvikle apps til distribution af indhold,” vurderer han.

Brugerne vil da kunne downloade en app og tilmelde sig et abonnement, dette fjerne behovet for kabelselskabet som mellemmand. Ligesom det også vil give muligheden for personligt tilpassede reklamer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 30-05-2012 06:28:54

Hvad er det for en musikbranche som apple har revolutioneret???

Jeg kan godt se det smarte i at kunne betale eller leje en udsendelse eller film, hvilket mange jo allerede har mulighed for med det udstyr der findes idag, så intet nyt der.

Enkelte kanaler bliver svært i lille Danmark, for tror ikke der er den store besparelse at hente, ved at springe et led over. Tror faktisk apple vil få svært ved at gå udenom antenneforeningerne. Nogle skal jo betale for vedligehold af det udstyr der skal bringe signalet ind til fjernsynet. En del af prisen for en tv pakke er jo møntet til vedligehold af af de kabler der kommer ind til vores huse.
Om personlige reklamer er vejen frem, skal jeg ikke kunne sige om folk vil acceptere, men personligt ville jeg gerne gi et par hundrede mere om måneden, for helt at slippe for reklamer.

Det er ikke lykkedes for TiVo at revolutionere noget som helst udenfor USA, så hvorfor skulle apple kunne?? Det er muligt de er verdens mest værdifulde virksomhed, men dummer de sig, kan de hurtigt ryge helt ud af listen.

0 0
Henrik Thomsen 29-05-2012 15:45:12

Tjaa ideen er vel god nok men...
Tvivler på at de har retighederne til og gennemføre det i lille Danmark.
Hvis det lykkes har vi kun 2 danske kanaler tilbage. Alle niche kanaler vil simpelhen lukke da der vil blive meget mere fokus på den enkelte kanal.
Bare mine tanker

0 0
29-05-2012 17:22:06

He ja, det bliver udelukkende udsendelser ala paradice og hvad de nu ellers hedder...

0 0
Michael 29-05-2012 14:59:50

Det lyder alt sammen meget smart, men jeg er bange for at de vil miste nogle i svinget.. Vi mennesker elsker pakkeløsninger fordi vi føler at vi spare nogle krone og øre på den måde. Samtidig er vi nogle tryghedsnarkomaner der ikke kan lide når regningen der kommer ind af døren hver måned ikke er ens i forhold til de andre måneder...

0 0
Tommy 29-05-2012 17:12:02

jeg er overordnet enig med det, men pakkeløsningerne er, som jeg husker det, heller ikke nødvendigvis meget dyrer pga de ekstra kanaler, for rigtig mange kanaler er (næsten)grats, det gælder de tyske, norske og svenske.

Men alligevel går jeg ind for at kunne nøjes med de 5 kanaler jeg rent faktisk ser.

Derudover som Henrik Thomsen er inde på, så vil det næppe ske i i lille DK. Hvis/når man er i USA er det altså megafedt at have fx en Xbox eller AppleTV fordi der er mange apps og fede funktioner til dem - men de virker ikke i DK... Det sammen kan jo siges om halvdelen af iphones salgsargumenter i USA - eller Nokia Lumia serie for den sags skyld i DK er der næsten kun gratis navigation.

Men hvis Apple kan ændre TV-verdenen så hilser jeg det stærkt velkomment!

P.s. når kilder kalder Apples løsning for iTV viser det desværre at de absolut intet aner om hvad der sker uden for andedammen(hint både danske og amerikanske "journalister"), da en af Englands største kommercielle TV netværk hedder ITV. - De svarer nogenlunde til viasat i DK.
Apple gider næppe betale licens for et navn, selvom det da er oplagt at kalde det iTV, så tror jeg de finder en anden løsning.

0 0
Zeb 29-05-2012 22:04:37

Tænker det samme. ITV er et kæmpe stort brand. Det blev grundlagt længe før iPhone, iPod og iMac så vidt jeg er orienteret. Et marked så stort som det britiske (mindst -afhængig af hvor de har registreret varemærke ellers) ville så enten være lukket land for Apple eller koste en formue i licenspenge. Det er usandsynligt at det vil blive løsningen. Hvorfor ikke MacTV? eller for så vidt at de viderefører AppleTV som et nyt produkt? alt andet lige ville den nuveænrende AppleTV box blive lettere ligegyldig hvis TV'et kan det samme.

0 0
emiljohnsen 29-05-2012 18:19:59

Apple er så store de kan gøre hvad de vil -.- Ej, de skal sku nok finde en løsning!

0 0
29-05-2012 15:30:56

Jeg er ikke mere tryghedsnarkoman end at jeg ville glæde mig over ikke at skulle betale den samme høje betaling hver måned. Så det er slet ikke noget problem. Jeg tror at de færreste ønsker pakkeløsninger hvis der er et alternativ. Så lad venligst være med at sige "vi mennesker"

0 0